Hirdetés

Mercis kalandok - Huszonhetedik rész

Sziasztok!

Hát úgy néz ki eljött az "utolsó" epizód. Persze csak hipotetikusan.
A gyakorlat máshogy fog kinézni, de ahhoz még idő kell.

Az egyik része, hogy megpróbálom, eladom a kocsit, más tervek vannak, senki sem fog meglepődni mi lesz. De ehhez még több feltételnek is teljesülnie kell. Igaz a fő része nyilván megvan, igazából ennek az "eladása" maradt hátra.

De még annyit így előtte, hogy az utolsó szerelésen kicseréltük a két első stabpálcát, így a futómű egyáltalán nem kopog.

Továbbá kapott egy új kiegyenlítőtartályt (Meylet), mert a széria baja, a visszafolyó ág kis csöve letört, oda szivárgott el a hűtővíz.

Így nem maradt más mint az autó meghirdetése jelen állapotban. Nem árulok zsákbamacskát. Akit érdekel, az majd fel tud hívni. Jelen állapotában 100% ban működőképes.
Az extrákat tekintve a fő lényeg. A klíma működik. A motorfűtő kályha és REST rendszer is tökéletesen működik. Mind a négy elektromos ablak működik. Minden lámpa világít, kivétel a hibajelzők. Azok közül néha az airbagé, mert az anyós ülés ülésfoglaltság érzékelője szarakszik. Kb minden 210-est érint ez a gond. Néha működik, néha nem. Nekem valamikor világít 5 percig aztán két hónapig nem. Teljesen lutri.

A tetőablak csak felfele nyitható, hátrafele csak 10cm et megy. Szétszedést igény a tetőkárpittal együtt.

Nézzük még az autó jó tulajdonságait.
Gyakorlatilag új 4 évszakos gumik vannak gyári méretben.
Ahogy írtam minden működik. Már nem dohányzó és nem munkás és nem állatszállítóként üzemel. Tisztán kerül átadásra, mint a papírjai is teljesen tiszták. Az én nevemen van. Minden adó ki van rá fizetve. Ez év Novemberig van rajta műszaki.

Mint írtam nem árulok zsákbamacskát.:
Amit meg kellene rajta csináltatni.
A hátsó szélvédő fűtés nem megy ami antennaként is szolgált. Sajnos ez is egy gyári hiba, ugyanis ez a rejtett fűtőszála. Ennek az érintkezői elporladnak és nem lehet javítani, cserélni kell. Az első szélvédőt is cserélném, mert már nagyon karcos. Nem repedt, de bőven csereérett. Az első lámpák megkívánnak egy felújítást, polírozást simán.
A két első ülés cserés. Sajnos a mechanika elkopott, nem lehet javítani. Ez a magasság és a háttámla állítására szóló rész.
A tetőablakot és tetőkárpitot van ember aki meg tudja csinálni, nyilván egy napos munka, megkéri az árát, de lehetséges. Az akksi még egy telet kb kitart, főleg ha használva van. Azt hogy két három hétig a mínuszba állt már nem szerette, kicsit már nehezebben indított, de még simán. Aztán 5 perc után már bőven összeszedte magát, így pöc röff.
A futómű:
Minden rugó, gátló, rugótányér gyakorlatilag javítva, vagy cserélve lett már. Így azokkal biztosan nem kell foglalkozni még legalább 50 000km en keresztül.
A fék dettó. Összes tárcsa, betét, pofa, fékolaj ki lett cserélve.
Továbbá a motoron:
hosszbordás szíj, víz-pumpa, vízcsövek, üzemanyagcsövek, kiegyenlítő-tartály, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, servó olaj, olajlecsapató ( forgattyúsház szellőztető) hűtővíz, motorolaj, motorolajszűrő cserélve van. Természtesen a váltóban is.
Egyedül a motor díszburkolatának a rögzítőit kell cserélni új furat kell a szelepfedélbe.

Nem füstöl, nem eszi az olajat szinte semmit. Mái napig szépen jár. A kályha miatt télen is hamar melegszik, egy perc után már van fűtés simán. A klíma kellemetlenül hideg. Tisztítva és fertőtlenítve van rendszeresen.

Nemrég volt egy profi futóműállítás is rajta. A kormány egyenesen áll. Nagyon sok helyen képtelen beállítani rendesen.

Ja igen, a kipufogó is új :)

Amit cserélni kell rajta már jórészt írtam. Egy durvább dolog van csak. A négy kerékcsapágy. A két első még nuku, mert nem is drága és kb félóra a kettőt kicserélni. A baj a hátsóval van. Az egyiket már amúgy megvettem, nem drága, a csere a durva. Ahol vállalják is mercis körben cirka 30 000 ért vállalják és nincs rá garancia hogy nem kell az egész csonkállványt cserélni. Ezek az évek alatt már egyéváltak.

a gyári papírjai, könyvei és három kulcsa megvan.
Adok hozzá egy dossziényi számlát is. Meg persze itt a blogban visszaolvasható. Egyik kolléga felhívta a figyelmem, hogy legközelebb dátumozott fotókat készítsek, úgy hitelesebb. Bár én kormánytisztviselő vagyok, szóval aki nem hiszi annak mutatok 5 tanút is szívesen :)

Ennek fényében 650 000 FT az irányár.

Várom megtisztelő kommentjeiteket.

További fejezetek:
Mercis kalandok - Első rész
Mercis kalandok - Második rész
Mercis kalandok - Harmadik rész
Mercis kalandok - Negyedik rész
Mercis kalandok - Ötödik rész
Mercis kalandok - Hatodik rész
Mercis kalandok - Hetedik rész
Mercis kalandok - Nyolcadik rész
Mercis kalandok - Kilencedik rész
Mercis kalandok - Tizedik rész
Mercis kalandok - Tizenegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenkettedik rész
Mercis kalandok - Tizenharmadik rész
Mercis kalandok - Tizennegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenötödik rész
Mercis kalandok - Tizenhatodik rész
Mercis kalandok - Tizenhetedik rész
Mercis kalandok - Tizennyolcadik rész
Mercis kalandok - Tizenkilencedik rész
Mercis kalandok - Huszadik rész
Mercis kalandok - Huszonegyedik rész
Mercis kalandok - Huszonkettedik rész
Mercis kalandok - Huszonharmadik rész
Mercis kalandok - Huszonnegyedik rész
Mercis kalandok - Huszonötödik rész
Mercis kalandok - Huszonhatodik rész

Óda a Mercedeshez
Mercis kalandok - A könyv

Lalikirály

Tovább a fórumba.