2019. június 18., kedd

Gyorskeresés

Astra felújítás

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

...műszaki előtt áll a gép és idejét láttuk egy alapos felújításnak, mivel újra nem futja, de ha futná is, könnyen zsákbamacskát kapnánk párszázezerért, aminek előbb-utóbb úgyis előjönne mindenféle nyűgje... ez pedig az elmúlt 2.5évben megbízhatónak bizonyult, de már látszódik rajta az idő vasfoga: 1992.04.14-én gurult ki elvileg a gyárból

a felújítást úgy terveztük, hogy a 2 küszöböt lecseréljük, mert már rendesen rohadnak (opelbetegség ilyen idősen), a padlólemezt is kijavítjuk, kipufogórendszert is átnézzük (2 lyukat találtunk) ...de akkor már üzleteltem egy hátsó dobot, mert a régit a 2évvel ezelőtti műszakinál még megfoltoztunk, de láttuk, hogy nem sokat fog kibírni... (meg költünk mindenre, amire kell, ha már egyszer alaposan rendbe akarjuk tenni)

szerk.: képek kattra nőnek

2014.04.20. (1. nap)

kocsit felbakoltuk, utasteret teljesen kiürítettük, tankot leszereltük, mert ismerős nem hajlandó kárpittal/tankkal flexelni/hegeszteni... jobb küszöböt levágtuk, felpróbáltuk az újat... padlólemezt átböktük








2014.04.21. (2. nap)

jobb küszöböt felhegesztettük, bal küszöböt levágtuk, felpróbáltuk az újat






2014.04.22. (3. nap)

bal küszöb is felkerült, padlólemez befoltozva, alapozóval kezelve, ecsetgittel lekenve... hegesztések körbegittelve, üzemanyagbetöltő kivágva-kicserélve-behegesztve-gittelve










2014.04.23. (4. nap)

hegesztések kiglettelve, lecsiszolva, új légterelő felrakva, tank+kipufogó végigfújva, kocsi színre fújva, alvázvédővel lekezelve, új üzemanyagbetöltő-ajtó színre fújva










2014.04.24. (5. nap)

utastér visszaszerelése, ajtók felrakása (új csapszegekkel), tank+kipufogórendszer visszaszerelése, benzinszűrő+kézifékbovden cseréje









Hozzászólások

(#1) mephi666


mephi666
(PH! kedvence)

open! :D

...képminőségért sorry: ennyit tud a telefon, arra meg meló közben nem volt idő, hogy folyamatosan szórakozzak fényképezővel... egyszerűbb volt előkapni a telefont és lőni párat azzal

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#2) mrlt


mrlt
(kvázi-tag)

Szép munka lett! :)
Mennyiben volt javítás kb.? (anyag + mukadíj)

Nekem is esedékes lesz nekiesni a birodalmi 3-as Golfnak, küszöböket eszi a rozsda, halványan az kerékíveken is megjelent már, egy alvázvédelem sem ártana, meg egy teljes fényezés. Bordó (piros?) színű a lelkem és már eléggé krétásra van mattulva, pár helyen a lakk is felpattogott. Sajnálom szegényt, de a pénz beszél sajnos.

Go Pack Go! | PSN: mrlt_01 |

(#3) mephi666 válasza mrlt (#2) üzenetére


mephi666
(PH! kedvence)

köszönjük :K próbálom összeszedni, de úgy 60-80ezer volt az anyag meg 80 a munkadíj... (nem tudom, hogy máshol ez mennyi lett volna...) ...a 2db küszöb 6500 volt, kézifékbovden 6000 körül, a festék (k2-es akril, gyorskötővel, vagy mi) literje 16-18ezer (ebből fél liter bőven elég volt ezekre a részekre, úgy hogy duplán fújtuk), ráment alulról 3.5doboz alvázvédő, amiből 2ezer körül van egy flakon, ecsetgittből egy bödön 5000huf, meg fogyott a vágókorong, 0.6-os co drót, fúrófejek, nitrohígító, észterhígító, üregvédő, hőálló festék kipufogóra, oxigén+disszu... az üzemanyagbetöltő párezer körül volt, "új" ajtó a betöltőhöz bontóból 2000 körül... gsi légterelő szintén bontóból 4000huf (classic-ét akarták 3000-ért adni és az még nem is volt leszerelve, így hoztuk el a gsi-t) ...kellett még fólia, maszkolószalag meg még jópár apróság is, ami már eszembe se jut :) nem volt ez kevés, de talán egy ideig nem kell nagyon költeni a gépre

kellene még azért egy garnitúra 14es felni egy pár jó téligumival előre, aztán a mostani első gumik mehetnének hátra (azok is kibírnak még jópár évet) ...meg jó lenne egy pár classic visszapillantó, mert néztem, hogy abból sokkal jobban be lehet látni a mögöttes forgalmat :) ja meg a csomagtartó teleszkópjait is ki kellene cserélni (ezek apróságok, amiket én is meg tudok oldani egyedül)

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#4) mrlt válasza mephi666 (#3) üzenetére


mrlt
(kvázi-tag)

Köszi a választ, most már legalább tudom milyen magasra kell belőni az anyagiakat, egész korrekt összeg.
További sok-sok balesetmentes kilométert kívánok. :R

Go Pack Go! | PSN: mrlt_01 |

(#5) mephi666 válasza mrlt (#4) üzenetére


mephi666
(PH! kedvence)

köszönjük :R neked meg sok sikert a rendberakáshoz... a golf is kb olyan idős lehet, mint az astra: jók szerintem ezek a 15-20éves német gépek és, ha nincs pénz 10 évnél fiatalabb autóra, rendben lehet ezeket tartani aránylag kevés pénzből (az ilyen nagyobb felújításokat leszámítva) és megbízhatóan szolgálnak ...nem is tervezünk egyelőre túladni rajta, amíg nem kezdenek előjönni komolyabb problémái: motorilag szerencsére rendben van...

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#6) Lomha 8V


Lomha 8V
(PH! addikt)

Szép munka, éveket kapott pluszban. A lakatos is szépen dolgozott, látszik, hogy igényes a munkájára. :K

(#7) Fr0z3n


Fr0z3n
(őstag)

No offense, csak kérdezek mert tudom mit beszélek.

A küszöbök csak gittelve és alapozóval lettek kezelve? Legalább cink alapú alapozóval? Mert ha csak a képeket nézem és leírtakat, akkor 2-3 év és olyan szépet ki fog tavaszodni, hogy öröm lesz nézni.
3. nap, 2-es kép :W
Tanknyílásnál ugyan ez a kérdésem volna. A ponthegesztések körüli terület hogyan lett eldolgozva? Kapott maga a fém valami védelmet?
A padlólemez javítás meg kifejezetten ronda lett, olyan mint amit csak az alvázvédő tart egyben.
A ráköltött több mint 200ból már autót lehetett volna venni, nem a Fastrának adni még 2 évet :R

(#8) mephi666 válasza Fr0z3n (#7) üzenetére


mephi666
(PH! kedvence)

kapta mindenhol bőséggel a cinkkromátos alapozót :K

az említett képnél nem számít igazából a szépség, mert erre az elemre jön rá a küszöb és a tartás miatt fontos (szét volt rohadva az előző, azt pótoltuk) ...padlólemeznél is egyik képen látszódik, hogy a 2 réteg cinkkromátosra lett még rákenve az ecsetgitt (alulról-felülről oda lett hegesztve a lemezdarab)

ami még nem nagyon látszódik: a küszöb aljára nyomtunk ilyen rücskös gittet (természetesen alapozóra) és ezután kapta meg a színt

200at szerencsére nem értük el, de az a baj, hogy 200ból zsákbamacskát kapnánk megint, ami lehet hogy gányolva volt már 10szer és majdnem szétesik :K itt legalább az alapokig lementünk és onnan kezdtük el rendbe szedni

ui: képeken nem látszódik, csak egy kicsit: az előző küszöbök purhabbal voltak telefújva :Y

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#9) Fr0z3n válasza mephi666 (#8) üzenetére


Fr0z3n
(őstag)

Így mindjárt másabb a leányzó fekvése :R
A 2es képen azért csodálkozok, mert az egy hosszmerevítő is egyben, nem csak a küszöböt tartja. Hiába lett pótolva, a vágással gyengült az anyag is. Illetve a kaszt merevsége is megváltozik.

[ Szerkesztve ]

(#10) mephi666 válasza Fr0z3n (#9) üzenetére


mephi666
(PH! kedvence)

gyengül valamennyit, de fentebb néhány képpel nagyításban látszódik, hogy az az oldal mennyire szét volt rohadva már :K másik oldalon is pótolni kellett ezen a helyen valamennyit, de ott közel sem volt ilyen rossz a helyzet

ui: azért sem akartuk lecserélni a kocsit, mert barátnőmnek és nekem is csak pár éve van jogsink, tanulóautónak bőven megteszi ez... majd ha pár év múlva többen leszünk és kinőjük, akkor váltunk... addig rutint szerezni jó ez :K

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.