2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

60 FPS 4K-s mizéria. Mi a fene?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Erről a 60 FPS dologról utoljára a Dreamcast idejében hallottam, mostanában pedig minden csapból ez folyik. Fura módon a PS2-nél Xbox-nál és az előző generációnál szó sem esett ilyen dolgokról (Na jó, ugye a DC). Néha már fáj, hogy milyen nagy problémájuk van az embereknek: "Ez nem megy 60 FPS-sel csak 40-nel bruhuhu!". :))

Hozzászólások

(#1) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Fogyasztói társadalom, valamivel hülyíteni kell a népet hogy vásároljanak. 4.7inch HTC M7 FULLHD kifejezőjénél semmivel sem lenne jobb QHD kijelzővel. De ha még lenne... inkább nem írom mert csak felbas.om az agyam rajta, jó éjt.

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#2) Ed3r_X_


Ed3r_X_
nagyúr

Konzolnál az a gáz, hogy jellemzően két érték van. 30 FPS, és 60 FPS. És néha az a 30 se annyira 30. :(

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#3) rdt89 válasza Ed3r_X_ (#2) üzenetére


rdt89
addikt

Sajnos, sokszor az a 30 csak 25, ez a GTA V-nél a legjellemzőbb, de nem annyira zavaró, így is örül az ember, hogy megkaptuk előző generációra, tisztességes munkával. :) A Forza 4 meg 60fps változatlanul, azt szépen megoldották, ez fejlesztő csapat kérdése, meg pénzé és a rendelkezésre álló hardveré. :)

[ Szerkesztve ]

(#4) Avicularia válasza rdt89 (#3) üzenetére


Avicularia
veterán

GTA 5 olyan szinten tud akadni ps3-on hogy siralmas. Néha szerintem a 15 fps sincs meg. :(
Egyszer megvettem ps3-ra, pc-re tuti nem fogom.

(#5) rdt89 válasza Avicularia (#4) üzenetére


rdt89
addikt

Énb X-Box 360-on nem tapasztaltam akadást, csak néha látszik, hogy nincs meg a 30fps, de az újabb generáción lehet nincsenek ilyen gondok. :)

(#6) Dr. Romano


Dr. Romano
veterán

Ezeket a mai síró gyerekeket visszavinném a jó öreg C64-es korszakba és betölteném nekik a Total Eclipse, Fighter Bomber és Dark Side játékok valamelyikét. Lehet ott halnának meg. :)
Érdekes, anno gyök2 fps-el is végig lehetett ezeket játszani, jó persze multi nem volt, max az amikor átjöttek a haverok és mindenki ott nézte a másikat hogy hogyan játszik (tisztára mint az építőipari munkások :D )

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#7) VoidXs


VoidXs
nagyúr

A 4K valóban hülyeség, normális FHD kijelző és FXAA mellett már nem látsz különbséget. De a 60 FPS és már 50 között bőven van differencia: 50-től elfárad a szemed, "szaggat", mivel nem osztója a 60-nak, a 30 persze az, de már olyan lassú, hogy így is szaggatottnak látszik, ha kompetitíven játszol mondjuk FPS-t, szimulátort, vagy bármit, ami jó reakciót kíván, az szintén nem lesz meg 60 alatt.

[ Szerkesztve ]

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#8) sto1911


sto1911
veterán

60/120/ a monitor frekvenciajaval megegyezo sebesseggel folyamatosabb lesz a kep, felesleges errol beszelni. Van valahol egy weblap, ahol meg lehet nezni a kulonbseget, ill. a YT-on is van csomo jatekos video 60 es YT default 30 kepkockaval. Ill. ha egy mp alatt 2x annyi kepkockat latsz, akkor feleannyi ido kell, hogy eszrevegyel egy kozeledo ellenfelet/autot/barmit.

Aki nem veszi eszre a kulonbseget, annak keves a gepe/monitora vagy a szeme.

de amugy annyira felesleges errol irni...

(#9) VoidXs válasza sto1911 (#8) üzenetére


VoidXs
nagyúr

Valóban, örök vita tárgya. Itt egy oldal minden kedves szkeptikusnak. Aki ezek után nem vesz észre semmit, az placebó, hogy igaza legyen. Egyik objektumot állítsátok 60-ra, a másikat 30-ra, motion blur ne legyen, és kész. Megdönthetetlen bizonyíték.

[ Szerkesztve ]

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#10) VoidXs


VoidXs
nagyúr

Enyhén lekezelő válaszom.

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.