2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Red Orcestra 2 HoS útmutató

Írta: | Kulcsszavak: Red . Orcestra . Heroes . stalingrad . hos . leírás . guide

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

[PAGE:1]Red Orcestra 2 HoS útmutató - I. A kezdetek[/PAGE]

I. A kezdetek

Ez a leírás nem igazán a játék bemutatására szolgál, sokkal inkább arra hogy kezdőknek útmutatást biztosítson az eredményes játékért. Haladó játékosok is találhatnak benne számukra hasznos és akár életmentő információkat. Az útmutató folyamatosan bővül, a tankozáshoz még nincs elegendő tapasztalatom és később kerül a cikkbe.

Játékmódok:

Realism- A legtöbb szerver ebben a módban fut, csökkentett hud, nagy sebzés, csak minimális segítséget ad a játék. Ez a Ro2 átlagos játékmódja.
Action- csökkentett fegyver visszarúgás és sebzés, célkereszt, egyszerűbb célzás valamit célkereszt, teljes HUD-al. Leginkább kezdőknek vagy olyanoknak akik könnyed lövöldözésre vágynak.
Classic - Ahogy azt játék első verziójában láthattuk, karakterek lassabbak könnyebben elfáradnak, célzás és fegyverek kezelése nehézkesebb, a kasztok fegyverei is limitáltak. Olyanoknak ajánlanám akik szeretik a kihívásokat és túl könnyűnek találják a realism módot vagy csak hiányzik a RO1 irányítása.
A szerverek üzemeltetői hozhatnak létre egyedi játékmódot is (Custom mode) az igényeiknek megfelelően, rengeteg lehetőség áll rendelkezésükre.

Játéktípusok:

TE - Teritory avagy területfoglalás

Ez a legnépszerűbb játéktípus így főleg ezzel foglalkozik a leírás de később ki fogok térni más típusra is.
A cél pályánként változó de mindig védő és támadó csapat váltakozik. A két szemben álló fél adott utánpótlással rendelkezik, ha valamelyik csapat utánpótlása megszűnik és meghal az utolsó aktív játékos akkor a másik fél nyer. A játék ezen kívül adott időre megy, de létezik egy Lockdown állapot ami abban az esetben indul ha a támadó csapat nem tud elfoglalni sokáig egy pontot.

CD - Count Down

Hasonló a Teritoryhoz viszont itt menetenként egyszerre mindig csak egy zónát kell elfoglalni vagy védeni. Respawnolni csak támadók tudnak ők is csak háromszor összesen. Az idő itt jóval kevesebb egy pont megvédésére vagy elfoglalására.

FF - Firefight

TeamDeathMatch hoz hasonlít leginkább, csak egy respawn lehetőségek jelző számot kell figyelni. Amelyik csapat előbb elfogy az veszít. Nincsenek védendő és támadó pontok, szabadon lehet a pályán mászkálni.

Általános tippek:

Mindig mozogjunk úgy hogy a legkevesebbszer látszódjunk az ellenség számára, fedezékről fedezékre haladva több az esélyünk mintha csak futkároznánk a nyílt terepen. Ha mégis szükséges akkor guggolva kisebb célpontnak látszunk futás közben. A guggolva futást kerüljük belső tereken, ugyanis ha meg kell állni akkor guggolva nem tudunk egyből gyorsan mozogni. Kúszást is használhatjuk de az sem ér sokat ha már célba vett az ellenség.
Fedezékeknél bal alsó sarokban mutatja egy ikon hogy milyen minőségű dolog mögött vagyunk. Ha piros akkor könnyedén átlőhető szinte akármivel, sárga esetén csak puskák és nagyobb kaliberű fegyverek lövik át, zöldnél szinte csak tank vagy tankelhárító puska jelent veszélyt ránk. A fedezék sem ér semmit ha valamink kilóg belőle. Ha ablakon szeretnénk kilőni akkor ügyeljünk rá hogy soha ne merőlegesen az ablakkal lőjünk ki, hiszen úgy teljesen láthatóak vagyunk az ellenfél számára. Mindig az ablakkal kis szöget bezárva helyezkedünk ablaknál. Ha hosszú fegyverünk van akkor ne lógassuk ki az ablakon a fegyver csövét mert ezzel is csak magunkra vonjuk az ellenfél figyelmét. Ha fedezékből szeretnénk kinézni akkor legkevésbé feltűnő az ha oldalirányba nézünk ki Lean-eléssel (Q és E gomb)
Törekedünk arra hogy az ellenfél ne tudja honnan lőjük, változtassunk helyet ha úgy érezzük hogy az ellenfél le tud lőni.
Ha látunk a földön a sajátunkkal megegyező fegyvert vagy annak feljavított (unlockolt) változatát akkor vegyük fel hiszen ezzel lőszert nyerhetünk. Viszont figyeljünk oda hogy csak akkor álljunk neki matatni a földön ha biztonságban érezzük magunkat.
Használjuk az enemy spot gombot (Alapból Y), ezzel megjelöljünk az ellenfelet a csapattársak számára. Ha tankot látunk akkor egyből jelöljük meg.
Figyeljük a hangokat és beszédeket, így kiszámíthatjuk honnan fog jönni az ellenség. Vigyázzunk a saját magunk által keltett zajra is.
Nem szégyen az ha nem megy a játék, ilyenkor legyünk türelmesebbek ne szálljon el az agyunk ez nem olyan játék. Ha gyakorolni szeretnénk akkor keressünk olyan szerver ahol csak kevesen vannak és a csapat egy része bot. Ha lelő a csapatárs akkor szinte biztosan bocsánatot is fog kérni, ez esetben írjuk egy "np" -t a chat-be ezzel megbocsájtunk neki. Ha mi lövünk le csapattárat akkor mindig kérjünk bocsánatot akkor is ha nem a mi hibánkból történt. (elég egy sry -t beírni). Még ha nem is merjük angolul használni a voice chat-et akkor is figyeljünk oda mit mondanak, sok előnyt szerezhetünk csapattársaktól.
Újratöltés gombot nyomva tartva ellenőrizhetjük a fegyverben lévő lőszer mennyiségét.

[PAGE:2]II. Rifleman[/PAGE]

Red Orcestra 2 HoS útmutató - II. Rifleman

A legtöbb játékos e kasztként játszhat a szervereken, kezdőként ezzel a kaszttal érdemes kezdeni mindenkinek. Nem szabad lebecsülni ezt a kasztot mert nagyrészt ez képviseli a legnagyobb erőt a játékban méghozzá a mennyiségével.

Rifleman:

Támadóként mindig haladjunk a foglalható zónák felé, kivéve akkor ha az tüzérségi tűz alatt van, védőként nem feltétlen kell a zónában tartózkodni akkor ha távolról is tudjuk védeni a pontot. Ha a foglalni kívánt ponton vagyunk akkor ne mászkáljunk fölöslegesen, inkább maradjunk nyugton és várjuk amíg sikerül elfoglalni a pontot ugyanis legtöbbször az ellenség közelharccal tudja csak megakadályozni a foglalást. A közelharcot hagyjuk meg géppisztolyos bajtársainknak, rohangáljanak ők a foglalt pontot és tisztogassanak.
Fedezékeket és sarkokat használjuk arra is hogy pontosabb lövéseket adjunk le, puskásként az életünk múlhat egy-egy lövésen. Nagyon nem mindegy hogy menyire leng ki a puskánk. Ne pazaroljuk fölöslegesen a kitartásunkat (Stamina csík, futáskor csökken), hiszen ez befolyásolja a pontosságunkat és sokszor megmenthet olyankor ha gyorsan kell menekülni. Nem szégyen megállni pihenni egy-egy fedezék mögött, nem sietünk sehova.
Ha látunk csapatárs machine gunner-t (MG34, DP28) akkor mindig adjunk neki lőszert (alapból F gomb). Ezzel segítjük a csapatmunkát és ha majd mi is támogató lövészként játszunk akkor megtudjuk mennyire jó is az ha van elég lőszerünk. (+5 pontot is kapunk érte)
Van lőszerünk, lőjünk hát! Néha egy fedezékben lévő ellenséget tűz alatt tartva többet érünk el mintha megvárnánk míg felbukkan. Akár az ellenfél támogató lövészét is meg tudjuk zavarni. Az esetek nagy részében előbb halunk meg minthogy a lőszerünk elfogyna. Gyenge fedezék mögött lévő ellenfélnél mindig lőjük magát a fedezéket, hiszen azon keresztülmegy a golyó. (példa: Spartanovka fa kerítései) Ez az egy kaszt ahol bátran töltögethetünk akkor is ha nem fogyott ki a tár, igaz ilyenkor ha nem figyelünk akkor töltésenként elveszíthetünk egy darab lőszert.
Közelharcnál másik puskás ellen nagy eséllyel többre megyünk szuronnyal vagy akár puskatussal mint ha nekiállnánk célozgatni pár méterre. Ha az ellenfél mögött állunk méterekre akkor mindig ütéssel vagy szúrással tegyük ártalmatlanná de ne kezdünk el futni felé mert a katonánk hajlamos kiabálni egy szuronyos rohamnál.

Elit Rifleman:

Csak tűzerőben különbözik a sima lövésztől. Feladatuk ugyan az. Félautomata fegyvert kap kétszer akkora tárral mint a lövész. Kevésbé számít a pontosság és leadhatunk gyors egymás utáni lövéseket de csak óvatosan mert azt fogjuk észrevenni hogy üres a fegyver. Közelharcnál akár csípőből is kilőhetjük a teljes tárat hiszen több esélyük van a találatra mint sima lövészként.
Zónák foglalásakor lehetünk bátrabbak, hiszen alkalmasak vagyunk közelharcra is azaz szembeszállhatunk géppisztolyosok ellen.

Fegyverek egyéni tippjei:

K98 és Nagant:
Minden egyes lövés után fel kell húzni, viszont ha nem kifogyott tárnál szeretnénk tölteni akkor ne húzzuk fel a fegyvert mert elveszíthetünk egy darab lőszert. Első unlock bajonett, k98-nál a második pedig az hogy az elülső irányzék védője lekerül ettől kicsit más lesz vele célozni.

G41 és SVT40:
G41-et két gyorstöltő léccel töltjük és ha már van a tárban akkor minden esetben elveszítünk egy lőszert töltéskor. Első unlock bajonett.

SVT40:
Ha ellőttünk több mint 4 lőszert (6-nál kevesebb van a tárban) akkor gyorstöltő léccel tölti a fegyvert ami szerintem jóval lassabb megoldás mintha az egész tárat cserélnénk. Első unlock bajonett, második egy kompenzátor amitől kevesebbet rúg vissza a fegyver.

[PAGE:3]III. Assault[/PAGE]

Red Orcestra 2 HoS útmutató - III. Assault

Szerencsésnek érezhetjük magunkat hiszen egy teljesen automata fegyverünk van. Feladatunk hogy a lehető legközelebb kerüljünk az ellenfélhez. Nagy tűzerő áll rendelkezésünkre kis és esetleg közepes távolságokon is.

Assault (Mp40 és PPSH41)

Támadóként pontot foglalva nekünk kell elpusztítani a védők sorait amíg a puskás társaink távolról védenek vagy éppen a pontot foglalják. Foglalni kell miközben leöljük a védőket, ennyi a feladat.
Védőként a védendő ponton mászkáljunk és lőjünk le minden oda nem való személyt ha foglalják a pontot. Járőrözzünk de úgy hogy ne tegyük ki magunkat fölösleges lövéseknek. Távolra is lőhetünk de ne kezdjünk el puskással harcolni 100m távolságokra géppisztollyal. Ilyen távokra inkább egyes lövéseket vagy rövid sorozatokat lőjünk.
Fegyverünket használhatjuk úgy hogy a fedezékben lévő ellenfelet lőjük vele hiszen ekkor az ellen nem tud teljesen pontos lövéseket leadni ránk. Akár egy támogató lövész dolgát is megnehezíthetjük azzal hogy minél több ólmot juttatunk a közelébe.

Elit Assault (MP40, PPSH41, Mkb42, AVT40)

Hasonló mint a sima Assault kaszt esetén, viszont itt kibővül a fegyverválaszték és ezzel együtt a hatótáv is. Lehetőségünk van távolról kiszedegetni embereket, akár szembeszállhatunk puskással is ha ügyesek vagyunk Mkb42-vel vagy átváltott módú AVT40-el. Elsődleges feladat továbbra is pontokat foglalni vagy védeni.

Fegyverek egyéni tippjei:

MP40:
Viszonylag pontos, akár hosszú sorozatoknál is. Lassú tűzgyorsaság miatt akár egyet-egyet is lőhetünk. Távolra érdemes az irányzékot feljebb állítani. Közelharcnál csípőből is lőhetünk.
Unlockolt verziója 2 tárral rendelkezik aminél váltogathatunk a tárak között (6-os gomb) és külön-külön kell tölteni őket, ez esetben érdemes egy tárasként használni és csak végszükség esetén váltani a másik tárra.

PPSh41:
Kezdetnek egy szekrénytáras verziót kapunk. Hiába van több lőszerünk a tárba mint az mp40 esetében mert fele annyi idő alatt el tudjuk szórni ami nem mindig hasznos dolog. Közelre lőhetünk teljesen ráfeküdve a lövésgombra, közepes távra viszont csak kis sorozatokban.
Első unlockként Dobtárat kapunk, ennél a fegyvernél nagyon sokat jelent. Kis sorozatoknál majdhogynem kifogyhatatlannak érezzük a fegyvert. 50-es szinten lehetőség van félautomatára átkapcsolni, ami ennél a fegyvernél szerintem értelmetlen.

MKb42:
Ez a fegyver sokak által a leghasználhatóbb a játékban, használható akár távolra mint egy puska közelre mint egy géppisztoly. Rövid sorozatoknál könnyen irányítható. Többet is sebez mint egy géppisztoly. Unlocként bajonettet kapunk, valamint 50-es szinttől egy kis céltávcsövet is ami kicsit nehezíti a fegyver használatát közelre, viszont távolra könnyíti.

AVT40:
Félautomata puska automata extrával. Ritkán látni a játékban, ennek oka hogy szinte teljesen kontrolálhatatlan automata módban. Távolra csak félautomata módba kapcsolva használható, ekkor teljesen megegyezik az SVT40-el. Közelre automatán egy pillanat alatt ellövi a teljes tárat, amiből elég akár egy találat is az ellenfélre. Unlockja bajonett valamint 50-es szinten átalakul mesterlövésszé ami automataként érdekessé teszi.

[PAGE:4]IV. Machine Gunner[/PAGE]

Red Orcestra 2 HoS útmutató - IV. Machine Gunner

Támogató lövészként főként védőként van dolgunk, a pályák ismerete kötelező hiszen nagyrészt fix helyhez leszünk kötve. Meg kell találni a helyeket ahol az be tudjuk látni a teret anélkül hogy könnyel le tudnának lőni. Hatalmas tűzerőnk van, sok lőszerrel ami mégis kevés. Nem az a cél hogy a legtöbbet öljünk, hanem a megzavarás és félelemkeltés. Senki nem akar kimenni egy gépfegyver elé.
Nem rohangálunk össze vissza a csatatéren, hanem helyet keresünk védeni. Profibbak persze biztos nekiállnak rambózni és csípőből tüzelni, ami nem feltétlen haszontalan csak rengeteg gyakorlás kell hozzá. Támadóként a csapat mögött kell mozogni kicsivel. Válasszunk keskeny részeket amiket könnyen belátunk és ne tudjanak megkerülni.
Akármi gyanúsat látunk legyen az mozgás vagy nem odaillő tereptárgy a pályán, nyugodtan lőjünk telibe. Nekem még egy üres bokor se panaszkodott hogy meglőttem, viszont sok ellenfelet le lehet úgy lőni hogy nem is tudod hogy ott van. Fedezékeket külön érdemes lőni. Fedezékben lévő ellenfelet rövid sorozatokkal sakkban tudunk tartani, úgy hogy egyáltalán ne tudjon megmozdulni és a majd csapatársaink körbe tudják venni. Pontot kapunk ha megfélemlített (supressed) ellenfelet a csapatársuk lelő. Mivel ez nem COD ezért itt nem szégyen a falat lőni, ha csak sejtjük hogy van valaki egy vékonyabb fal mögött akkor nyugodtan lőjük szét merőlegesen a falat. Én ezt gyakran használom Commisars house-on amikor A pontot kell védeni német oldalon.
Lőszerünk bár elsőre soknak tűnik mégis kevés, szerencsére csapattársak adhatnak nekünk. Ha teljesen kifogy a fegyver akkor a katonánk kiabálni kezd, vagy a társaink segítenek vagy az ellenfél bár utóbbi nem kellemes.
A fegyvert kitámasztva nézegessünk a lehető legnagyobb szögben, de nem kell mindig totál bezoomolva kémlelni a tájat. Ha nagyon lőnek minket kitámasztott pozícióban akkor guggolással használhatjuk fedezékünket.
Ha valakit nem tudunk elsőre lelőni akkor inkább váltsunk helyet, ha túl sokat öltünk egyszerre akkor is érdemes mert olyankor még többen vadásznak majd ránk.
Haladjunk a csapattal együtt, de nem kell a legelső sorban mászkálnunk.

Fegyverek egyéni tippjei

Mg34:
Nagy tűzgyorsaság, rengeteg lőszer. Ha jól használjuk akkor igen hatékony fegyver, ha rosszul akkor semmire nem megyünk vele. Alapszabály hogy nagyon türelmesen kell kezelni ezt a fegyvert. Nagyon rövid sorozatokkal, inkább egyeslövést használva (Bash gomb) távolra is halálpontos ha egyes lövéssel lassan mindent jól átgondolva lövünk. Nekem sikerült vele egyetlen egy lövéssel 296m-re lőnöm és én pontosabbnak tartom mint az átlagos puskákat de csak egyes lövésnél. A csata hevében persze nehéz megállni hogy ne tenyereljünk rá a lövésgombra és ne szórjuk tele a pályát ólommal. Ilyenkor viszont a tárunk másodpercek alatt kiürül és a cső is felmelegszik annyira hogy a fegyver használhatatlanná válik. Szerencsére van tartalékcsövünk 2db (6-os gombal cserélhetjük).
Unlockjai nagyban javítják a használhatóságát. 25. szinten dupla tárat kap 75db lőszerkapacitással, 50-es szinten pedig szinte kifogyhatatlannak ható 250-es hevedert amivel a legjobb gépfegyver lesz a játékban.

DP28:
Kis tűzgyorsaság ami előny ha szeretjük nyomi a gombot. Könnyebben kontrollálható hosszabb sorozatokban mint az MG34. Nincs egyeslövésre lehetőség viszont rövid ideig kattintva könnyen használhatjuk egyet kettőt lőve is nagy pontossággal. Extraként a táron tetején látjuk a hátralévő lőszerkapacitást. Sajnos nincs semmi unlockja.

[PAGE:5]V. Squadleader és Commander[/PAGE]

Red Orcestra 2 HoS útmutató - V. Squadleader és Commander

A csapatkapitány és irányító nagymértékben meghatározza a csata kimenetelét. Gyakran egy gyenge csapat is nyerhet, ha ez a két kaszt jól összejátszik. Sokszor tapasztaltam hogy egy jó helyen lévő csapatkapitány mekkora előnyt is tud adni. Fegyvere nem aktív támadásra van, inkább csak védekezésre.

Squadleader:

Feladatunk összetett, két fő eszközünk van amik önmagukban semmit sem érnek de mégis nagy hatalmuk lehet. Füstgránát, és saját magunk ha életben vagyunk.
Füstgránát segítségével rengeteg csapattársunk életét menthetjük meg vagy éppen az ellenség csapatait tehetjük ártalmatlanná.
Egyszerű szabály, ahol sok csapattársunk meghal nyílt téren oda füst kell. Ahonnan az ellenfél lő oda füst kell. Mindenhova kell füst ahonnan lőnek. Támadáskor a zóna és az ellenfél közé kell dobni a füstöt és nem pont a zónára főleg nem a zóna és a csapataink elé.
A csapatkapitány speciális tulajdonsága hogy a csapata képes ráspawnolni, azaz közvetlenül mellette kezdeni halál után. Ez a tulajdonság akár egyből csatát is nyerhet. Emiatt érdemes mindig támadóként és védőként is a zónákban vagy közelükben lenni. Többet ér az ha egy sarokban kempel a zónában mintha lövöldözné az ellenfelet a távolból. A ráspawnolás nem működik ha az ellenfél tűz alatt tartja a csapatkapitányt, erre oda kell figyelni.
A commandernek jelölhetünk pontokat tüzérségi támogatásra, sőt ajánlott is mivel ezzel könnyítünk a munkáján. Mi magunk könnyebben látjuk a pályát hiszen elöl vagyunk a pontokon, míg a commander kicsit távolabb legtöbbször egy rádiónál.

Commander:

Összetett kaszt, hasonlóan a csapatkapitányéhoz. Csak egy van belőle csapatonként. Ő irányítja a csapatkapitányokat és csak ő tud többféle tüzérséget, felderítőt és gyorsított respawnot küldeni. Nem a támadás a feladata, fegyvere csak védekezésre van.
Gyorsított respawn (N gomb) segítségével azonnal újraélednek halott bajtársaink. Akkor érdemes elhasználni ha sok csapatársunk halott és több mint 15 másodperc múlva tudnának csak újra harcolni. Ha csak pár halott van akkor is érdemes használni de inkább csak 20 másodperc respawn idő esetén. Csak önmagunkra kérni egyedül pazarlás és fölösleges.
Két füstgránátunk van, használata ugyan úgy mint csapatkapitánynál csak nekünk nem feltétlen kell előrefutni foglalni.
Tüzérségi támogatást rádión kérhet (T gombal kiírja hol van rádió a közelben, F gombbal lép a rádió menübe, M gombal láthatja mennyi idő van hátra a következő támogatás kéréséig ha nincs rádió közelben).

Támogatások típusai:
Mortar - Aknavető támogatás nem éppen pontos de kellő félelmet kelt az ellenfélben, viszonylag sokáig tart
Arty - Tüzérségi támogatás, viszonylag pontos és közepes ideig tart (én ezt szoktam használni)
Rocket - Sok sok rakéta nagy területen hatalmas pusztítással de csak kis ideig
Felderítő repülő - Hasonlít a COD újabb szériáiban lévő UAV-hoz tehát megjeleníti térképen az ellenfelek pozícióit, viszont csak azokat akik nyílt téren vannak. Nem lát át a falakon. Akkor igazán hasznos ha égi áldást szeretnénk küldeni de nem tudjuk mennyi ellenfél fog ott tartózkodni. Illetve jó még akkor is ha már az ellenfélnek nincs utánpótlása és a maradék kószáló emberke helyét akarjuk megtudni.

[PAGE:6]VI. Marksman[/PAGE]

Red Orcestra 2 HoS útmutató - VI. Marksman

Sok FPS játékos nagy vágya hogy ezzel a kaszttal menjen, ki ne szeretné a mesterlövészpuskát. Ebben a játékban az ellenfél csapatának megfélemlítése és felderítés a feladata és embereket is fontossági sorrend szerint tehet ártalmatlanná.
Csapatjátékosként kell mennünk vele, nem önálló vadászként. Segíteni kell a csapatunkat úgy hogy kiszedjük elsődlegesen az ellenség olyan egységeit amit átlagos katona nem tudna. Koncentráljunk az MG-kre, sqad leader-ekre és mesterlövészekre ugyanis ezek okozhatnak nagy kárt egy zónában. Ha van lehetőségünk sok embert kilőni de közben felfedjük magunkat akkor is inkább a squadleaderek legyenek a célpontok. Érdemes segíteni a csapatunkban lévő tankot is, ha látjuk hogy ellenfél enginer-je vagy anti tank embere támadja akkor mindenképpen azt vegyük célba.
Ennél a kasztnál különösen hasznos a csapatnak az enemy spot gomb(Alapból Y), ezzel megjelöljünk az ellenfelet a csapattársak számára. Tankokat szinte kötelező megjelölni.
Pályák ismerete nagyban segít, néha érdemes megkerülni mindent akkor is ha sok időt vesz igénybe. Ellenséges vonalak mögött hátba lövöldözni az ellent, de figyeljünk rá hogy ekkor mindenki ránk fog vadászni és akár csapattárs is könnyen lelőhet.
Futó célpontra csak akkor lőjünk ha elég ügyesek vagyunk, különben csak felfedjük hollétünket és lőszert pazarolunk. Ha valamit nem tudunk egyből lelőni akkor változtassunk helyet. Ne azokat a célpontokat lőjük amiket a csapattárs MG látókörében vannak, olyanokat amiket más nem tud kilőni.
Nagy távokra használjuk az irányzék állításának lehetőségét. Közelre ha nincs más mód akkor a távcső alatti irányzékot is használhatjuk (6-os gomb), de ezzel látóterünk is csökken kicsivel.
Közelharcnál vagy épületben legyen kéznél pisztolyunk ha nem félautomata a puskánk, így több esélyünk van megvédeni magunkat.

Mesterlövész fegyverek egyéni tippjei

K98 és Nagant:
A legpontosabb fegyverek a játékban, lassú tűzgyorsaság, nehézkesebb töltés. Ha profik vagyunk puskával akkor ezek számunkra csodafegyverek lesznek.
Első unlock nagantnál egy olyan szerelék amivel töltőléccel is tölthetünk, k98-nál pedig egy 6x nagyítású igen jól használható távcső. Második unlock egy bajonett ami fölöslegesen hosszúvá teszi és ez csökkenti a rejtőzködés esélyeit.

G41:
G41 egy pici már-már teljesen használhatatlan távcsővel rendelkezik, érdemes közelre csak irányzékkal használni. 25-ös szinttől viszont egy jól használható 4x távcsövet kapunk de az elhelyezése miatt csak egyesével lehet újratölteni ami hosszadalmas. 50-es szint bajonett.

SVT40:
Távcsöve alapból jobb mint a G41, viszont én valamiért pontatlanabbnak érzem. 25-ös szinten egy 6x távcsövet kap ami sokat javít rajta. 50-es szint bajonett.

[PAGE:7]VII. Enginer és Anti tank[/PAGE]

Red Orcestra 2 HoS útmutató - VII. Enginer és Anti tank

Csak azért nem érdemes ezt a két kasztot választani mert géppisztolyuk meg pisztolyuk van, ugyanis a leglassabb kaszt a játékban ez a kettő. Feladatuk robbantani, sokat és hangosan. Fegyvereik védelmüket szolgálják. Figyeljünk a stamina-ra, nagyon könnyen elfárad a katonánk és nem szerencsés ha ezt a nyílt tér közepén teszi több-tíz kiló felszerelésben.

Enginer

Ezzel a kaszttal tankokat, ajtókat, falakat és egyéb objektumokat tudunk darabokra robbantani. Izgalmas feladat mivel ezt úgy kell tennünk hogy az ellenfél nem fogja hagyni és egy rossz helyre ledobott robbanóanyag a fél csapatunkat is apró darabokká szakíthatja.
Pusztítsunk el mindent ami a csapatunk számára akadály de hagyjunk meg minden olyant amit fedezéknek használható a javunkra. Ha van tank a pályán és tizedeli a csapatunkat akkor az legyen az elsődleges célpont. Egy nagy táskát dobjunk rá, elég az is ha csak éppen fennakad rajta. Ha van tankelhárító gránátunk abból egy teljesen hibátlan tank esetén kettőt kell pontosan rádobni. Ha kell az életünk árán is pusztítsuk el a tankot. Gyalogság ellen is használhatjuk a robbanó táskát de csak óvatosan mert csapatársak is sérülhetnek tőle. A táska 15 másodperccel a kibiztosítás után robban, a gránát viszont becsapódáskor azonnal. A tankelhárító gránát emberre csak akkor hasznos a közvetlenül rádobjuk, ha nincs tank a pályán akkor se dobjuk el fölöslegesen mert könnyű objektumokat szét lehet vele robbantani. (kerítést, fa , szögesdrót) Ha kezünkben van a táska akkor alapból sárgán világít néhány olyan objektum ami biztosan elpusztítható. Térkép szokott jelölni dolgokat amik robbanthatók.

Anti tank rifle

Hasonlít az enginerre, csak itt egy nagy és nehéz puskát kapunk táska és géppisztoly helyett. Ezen puska használata nagy ügyességet igényel tankok ellen. Tudni kell hogy ez nem a tank elpusztítására készült hanem egyes részeinek kiitatására. Mindig a tank pozíciójától függ hogy mit tudunk benne tönkretenni. Összetett angol nyelvű leírás: [link]

Tankok gyenge pontjai:

[T34]
[Panzer IV]

Kilőhetjük közvetlenül a legénységet ha pont sikerül a kémlelőnyílásokba belőni
Ha az MG-st vesszük célba akkor a lőszerét tudjuk elérhetetlené tenni, ugyanígy a tank lövegéhez használt lőszertárolót is lőhetjük.
Ha igazán nagy kárt akarunk tenni akkor magát a motort és a sebességváltót tegyük tönkre. Az utóbbi sérülésénél akár be is ragadhat a váltó és irányíthatatlanná válhat a tank.
Az üzemanyagnak inkább a Panzer IV-nél van jelentősége mivel az benzines és könnyebben gyullad be. Ha tűz keletkezik a tankban akkor csak idő kérdése és felrobban.
Speciális dolgok: Az optikák amivel a célzást végzik sérüléskor nagyobb kárt okoz mintha a a lőszert tettük volna tönkre aztán a torony gyűrűje amivel forog elakasztható.
A tankelhárító puskát használhatjuk még gyalogság ellen is de akár zavaró tereptárgyakat is megsemmisíthetünk vele. (fát, kerítéseket)
A tank csak a fent említett pontokon sebeződik, sikeres páncélátütés esetén egy szép nagy füstfelhő és csilingelő hang jelzi a találatot. Ha nem megfelelő helyen lőjük akkor nem történik átütés és csak fölöslegesen hívjuk fel magunkra a figyelmet ezért minden lövést megfontoltan kell leadni lehetőleg a páncéllal mindig merőlegesen. A merőlegestől eltérő lövés nagyban csökkenti az átütést. Távolság is sokat számít ezért 100m-en belül kell találatot véghezvinni.
Egy használhatatlanná lőtt ellenséges tank többet ér a csapatunknak mint egy teljesen megsemmisített.

[PAGE:8]VIII. Egyéb fegyverek[/PAGE]

Red Orcestra 2 HoS útmutató - VIII. Egyéb fegyverek

Pisztolyok tippjei:


C96
Viszonylag pontos akár 50m-re is, újratölteni alapból csak üres tárral lehet töltőléccel. 25-ös szinttől 20-as tárat kap ami már cserélhető. 50-es szinttől automatán is tud lőni, ezzel akár már géppisztolyok ellen is felveszi a versenyt.

P38
Könnyen használható pisztoly, gyorsan újratölthető. Nem kap hasznos unlockot csak egy fekete markolatot.

Nagant revolver
Pontos viszont az irányzékát nehézkes használni. Kis tárkapacitása van és lassú is tölteni. Unlockja egyedülálló ugyanis hangtompítót kap 25-ös szinten.

TT-38
Működésben hasonlít a P38-ra, viszont nagyobb a visszarúgása.

Egyéb fegyverek:
A pályán elhelyezett nehéz géppuskák (MG34 nehezebb csővel és Maxim) is nagy szerepet játszanak védekezéskor. Lőhetünk velük úgy is hogy közben guggolunk azaz fedezékből lövünk vaktában, ekkor ugyanis szinte kilőhetetlenek vagyunk. Végtelen lőszerünk van, csak újra kell tölteni és ekkor vagyunk védtelenek. Egyik kitelepített géppuska sem tud túlmelegedni, tehát folyamatosan lőhetünk ha kedvünk tartja. Ha épület van előttünk akkor ne féljünk szétlőni a falat, lehet hogy ellenség van mögötte. A kitelepített MG34 esetében a 6-os gombal tűzgyorsaságot is válthatunk, ezzel el lehet nyújtani a következő újratöltést. Vegyük figyelembe hogy hamar célponttá válunk a nagy zaj miatt.

Hozzászólások

(#1) Exon


Exon
tag

Jól sikerült leírás, hiánypótló volt :)

(#2) MasterDeeJay válasza Exon (#1) üzenetére

Köszi!

Még van benne pár hiba amit javíthatok, valamint folyamatosan bővül.
Tankozásról külön bejegyzést fogok írni.

(#3) rt06 válasza MasterDeeJay (#2) üzenetére


rt06
veterán

ha kijavitod a hibakat es picit jobban tagolod (bar latom, az oldatores nyoma megvan), szerintem erdemes lehet kitenni cimlapos irasnak is

[ Szerkesztve ]

Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.

(#4) MasterDeeJay válasza rt06 (#3) üzenetére

Köszi!

Eredetileg címlaposnak szántam azért van benne az oldaltörés. Viszont még én sem érzem úgy hogy minden egyes részletét ismerném a játéknak ezért folyamatosan bővíthetem. Idővel megjelentetem ott is.

(#5) Reno7


Reno7
senior tag

Szerintem alábecsülöd az anti-tank-ot, a főpuskája elég jó élőerő ellen, ha lábon lövök valakit általában akkor is meghal, ha pedig fejbe lősz valakit van hogy leszakad a feje...nyilván nem épületharcra van kitalálva, de nagy terepeken jól szerepel.

Az oldaltörések nem működnek a cikkedben.

My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.