2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Mi lett volna, ha ...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

3dfx Interactive

Megszűnt (2000-ben, felvásárolta az nVidia)
Alapítva 1994
Székhely Santa Clara, Kalifornia
Vezetők Ross Smith
Iparág Félvezetők
Termékek Grafikus kártyák

A 3dfx (korábban 3Dfx) egy, már megszűnt 3D-s grafikus processzorokat és kártyákat tervező vállalat volt. Ezt a vállalatot tartják a PC-s három dimenziós grafika megteremtőjének, apjának. Jóllehet 3D-s gyorsítók már léteztek korábban is, ezt a 3dfx tette a játékosok széles körében ismerté a Voodoo 1 nevű grafikus gyorsítójával. Fő partnere a Quantum3D volt, amely leginkább katonai megrendelésekre dolgozott.

Története:

A 3dfx-et 1994-ben alapította Ross Smith, Gary Tarolli, és Scott Sellers. Kezdetben a céljuk arcade játékmasinák tervezése és építése, ez a tevékenységük ugyan kisebb prioritással, de végig jelen volt életükben. Az első grafikus chipsetjük, a Voodoo1 1996-ban jelent meg, és hamarosan óriási sikert aratott.

Az évek során azonban számos kudarc érte a céget. A 3dfx a kártyagyártókat okolja például a Rush kudarcáért. Hogy ez ne fordulhasson elő ismét, megveszik a súlyos anyagi gondokkal küszködő, korábban főleg nVidia kártyákat gyártó STB-t, egyúttal magukra haragítják a korábbi 3dfx-es kártyákat gyártó vállalatokat, például az Innovisiont és a Diamond-ot. Ez a döntés később megbosszulja önmagát.

A 3dfx kicseréli a logóját is. A Voodoo2-k többsége még a régi logóval készül, a Voodoo3-tól felfele viszont már az új logó a gyakoribb.


Voodoo 1

Jellemzők:

* Órajel: 50 MHz
* Csíkszélesség: 350 nm
* Futószalagok (TMU): 1×1
* Memória: 4/6 MB EDO RAM (2-2 vagy 4-2, 128 bit (2×64), 800MB/s)
* Támogatott API-k: Glide, OpenGL, Direct3D (DirextX 5)
* Csatlakozás: PCI
* Megjelenés: 1996

A Voodoo 1 (kódneve SST-1) nem tartalmaz VGA BIOS-t, ezért külön VGA kártyát igényel (cserébe a PC és a MAC verzió megegyezik), amelyhez külső átkötőkábellel kell csatlakoztatni. A Voodoo kártya a képernyő felé ezután a 2D-s grafikus kártya képét továbbítja egészen addig, amíg munkára nem fogjuk. Ekkor a Voodoo aktiválódik és a saját képét küldi tovább a monitorra. A munka végeztével ismét visszaadja a képet a 2D kártyára. Két chipből tevődik össze, egy FrameBuffer és egy Texture Mapping Unit (TMU), előbbi a hozzákapcsolt memóriával főleg a kép tárolását, bizonyos számításokat, utóbbi pedig a textúrák számítását végzi. Maximum 256×256-os textúrákat támogat, 640×480 (6 MB-os változat esetén 800×600) felbontást, bilineáris filterezést, hardwares háromszögre bontást, 16 bit-es renderelést.

Kihívóinál nagyságrendekkel gyorsabb volt, a megjelenítés nagyon részletes és szép (a kornak megfelelő még így is alacsony részletességű textúrákat elmosva teszi természetesebbé). Leginkább akkor villantotta meg acélkarmait, mikor a hozzá kifejlesztett hardwareközeli API-t (Applications Programming Interface), a Glide-ot támogató alkalmazásokkal használták.

Ismertebb, Voodoo 1 chipsettel szerelt kártyák:

* ColorMax Voodoo1
* A-Trend Voodoo1
* Diamond Monster
* Typthoon Voodoo1
* Guillemot International Voodoo1
* Gainward Co. Ltd. Voodoo1
* Best Data Products, Inc. Voodoo1
* Orchid Technologies Inc.
* miro Displays GMBH Voodoo1
* InnoVISION Multimedia Limited


Voodoo Rush

Jellemzők:

* Órajel: 45 MHz
* Csíkszélesség: 350 nm
* Futószalagok (TMU): 1×1
* Memória: 6/8 MB EDO RAM (4-2 vagy 4-4, 128 bit (2×64), 720MB/s)
* Támogatott API-k: Glide, OpenGL, Direct3D, DirectDraw (DirextX 5)
* Csatlakozás: PCI
* Megjelenés: 1997

A Rush (kódneve SST-96) egy Voodoo 1 chipset és egy 2D-s chip (Alliance AT25 vagy Macronix MX) egy nyákra integrálásából született. A meghajtóprogramok kiforratlanok, instabilitás és rengeteg hiba jellemző rájuk. A Voodoo 1-nél 10%-kal lassabb, nem terjedt el. További gond az Alliance chip, illetve a hozzátartozó RAMDAC, ami miatt a kép sajnos iszonyatosan gyenge, már 1024×768-ban elmosódik, halványul, a Macronix chipes kártyák magasabb színvonalat képviselnek. Később kis darabszámban megjelent a Hercules kínálatában egy javított, emelt órajelű (50 MHz) Cirrus Logic 2D chipet alkalmazó változat is.

Ismertebb, Rush chipsettel szerelt kártyák:

* Hercules Stingray 128/3D
* Koutech System Inc. KeyVision 3D KW-730
* InnoVision 3DXRush
* Aristo Voodoo Rush


Voodoo 2

Jellemzők:

* Órajel: 90 MHz (egyes gyártók: 100/105/110/115 MHz)
* Csíkszélesség: 350 nm
* Futószalagok (TMU): 1×2
* Memória: 8/12 MB EDO RAM (4-2-2 vagy 4-4-4, 192 bit (3×64), 2.16/2.4/2.52/2.64/2.76GB/s)
* Támogatott API-k: Glide, OpenGL, Direct3D (DirectX 6)
* Csatlakozás: PCI
* Megjelenés: 1997

1997-ben jelent meg a Voodoo 2 (kódneve SST-2), mely elődjéhez képest egyel több textúrázó egységgel és emelt órajellel rendelkezett, támogatta a 800×600-as felbontást (SLI esetén 1024×768-at is), a Trilinear Filteringet és a DirectX 6-os verzióját. A Voodoo 1-hez hasonlóan óriási siker lett, a Voodoo 2 volt a játékosok "Harley Davidsonja". A 3Dfx rögtön a Voodoo 2 fejlesztése után nekilátott egy Rampage kódnevű grafikus chipset kifejlesztésének, azonban a vezetés ekkortájt lecserélt feje úgy ítélte meg, hogy be kell törni az OEM piacra, és a Voodoo 2 áttervezése mellett döntöttek.

Ismertebb Voodoo 2 chipsettel szerelt kártyák:

* Gainward Dragon 3000
* PowerColor G3DFX2
* A-Trend Helios 3D ATC-2455
* Procomp G111
* CMC Orbit 3D
* InnoVision Mighty 3DII V3 8 MB
* InnoVision Mighty 3DII V3
* Provideo Voodoo 2 SLI
* Diamond Moster 2
* Provideo Voodoo 2
* Aristo Voodoo 2

SLI

A Voodoo 2 megjelenésével az otthoni felhasználók számára is lehetővé vált 2 kártya erejének egyesítése. Az ilyen módon összekötött Voodoo 2-k elméletileg dupla teljesítményre képesek. A kártyákat fizikailag kellett összekötni egy SLI kábellel, ami floppy kábelből is készíthető.

A Scan Line Interleaving (a rövidítés később az nVidia kártyáknál is megjelent a 6-os szériával, de a működése és a mozaikszó eredete eltérő (Scalable Link Interface) során az egyik Voodoo 2 a páros, a másik pedig a páratlan sorokat rendereli. Később a technológiát felhasználták a 2-4 VSA-100 chipet hordozó Voodoo 5 5500 ill. 6000 esetében is.

3Dfx Voodoo Banshee

Jellemzők:

* Órajel: 100/110 MHz
* Csíkszélesség: 350 nm
* Futószalagok (TMU): 1×1
* Memória: 8/16 MB SD vagy SG-RAM (128 bit, 1.6/1.76GB/s)
* Támogatott API-k: Glide, OpenGL, Direct3D, DirectDraw (DirectX 6)
* Csatlakozás: PCI, AGP 2x
* Megjelenés: 1998

A Banshee-ban a több chipből összetevődő Voodoo2-t egy chipbe integrálják, viszont mindössze 1 db textúrázó futószalagot kap. A megnövelt órajel miatt a multitextúrázást nem használó játékok gyorsabbak mint Voodoo2-vel. A kártyával megfelelően lehetett a kor játékait futtatni, és a kiskereskedésekben viszonylag sikeresek voltak az eladások, az OEM piacra nem sikerült bejutni vele. Mivel ez a kártya sem váltja be a hozzá fűzött reményeket, és a fő konkurens nVidia nagyon beerősít, a Banshee áttervezése mellett dönt a vezetőség. A Rampage projektről elvonják az embereket.

Ismertebb, Banshee alapú kártyák:

* Diamond Monster Fusion
* ASUS V3200
* PowerColor EvilQueen Banshee
* Joytech Apollo 3D Banshee
* Creative 3D Blaster Banshee
* Creative/ENSONIQ Voodoo Banshee
* InnoVision Mighty Banshee SGRAM
* InnoVision Mighty Banshee PCI
* Joytech Apollo 3D Banshee


Voodoo 3 3500 AGP

Jellemzők:

* Órajel:
* - Voodoo3 1000: 125 MHz
* - Voodoo3 2000: 143 MHz
* - Voodoo3 3000: 166 MHz
* - Voodoo3 3500: 183 MHz
* Csíkszélesség: 250 nm
* Futószalagok (TMU): 1×2
* Memória: 16 MB SD vagy SG-RAM (128 bit, 2.0/2.29/2.66/2.93GB/s)
* Támogatott API-k: Glide, OpenGL, Direct3D, DirectDraw (DirextX 6)
* Csatlakozás: PCI, AGP 2x
* Megjelenés: 1999

A Banshee javításaként debütáló Voodoo 3 (kódneve Avanger) ismét sikerként könyvelhető el, a 3Dfx bevételei nem esnek tovább, de a helyzet így sem túl rózsás, az nVidia TnT2-ese népszerűbb olcsóbbra sikerült. (annak ellenére, hogy minden idők egyik legsikeresebb játékát, a Quake III-at gyakorlatilag 3Dfx-re írták) A maximális textúraméret még mindig 256×256, a színmélység 16 bit (Glide és OpenGL alatt utószűréssel 22), nem támogatja az AGP appertúra használatát, bár a sebességre így sem lehet panasz. Ekkor a 3Dfx jelszava "a sebesség mindenek felett". Megcsonkított változata a Velocity 100 (8 MB SG-RAM, 1×1 TMU) kis mennyiségben kerül kereskedelmi forgalomba. A 3Dfx mérnökei ekkortájt kezdenek elégedetlenkedni, és az nVidia tárt karjaiba vándorolni… (A képen egy Voodoo 3 3500TV látható, a család leggyorsabb tagja (a Falcon Northwest változatta 200 MHz-en üzemelt), amely egy samsung tunert is kapott, ezt követően jelent meg az ATi kínálatában az All-In-Wonder család, később egyes gyártók az nVidia chipjeire is építettek tunerrel ellátott kártyákat, de azok nem lettek sikeresek.)

a 3dfx voodoo 3 3000 (Tuner nélküli változat) akkora hőt generált, hogy az elkeserítő volt, így azok, akiknek ilyen eszköz volt a birtokukban, kicsi ventilátort szereltek rá.

óriási előnye volt a kártyának, hogy a vele egyidöben kijött játékokat AZONNAL, és óriási sebességgel játszotta . (régi 16 bites színmélységgel ) , az utána kijötteket pedig még sokáig támogatták a gyártók ...
A VSA-100 chip

Jellemzők:

* Órajel: maximum 183 MHz
* Memória: chipenként maximum 64 MB SD vagy SG-RAM (128 bites csatlakozás chipenként)
* Támogatott API-k: Glide, OpenGL, Direct3D, DirectDraw (DirectX 6)

A VSA-100 (kódneve Napalm) még mindig a Voodoo 2 továbbfejlesztésének tekinthető, kísérlet volt a cég életbentartására a Rampape piacrakerüléséig, de túl későn érkezett és túl drágán. Már támogatja 2048x2048 textúrákat, a 32 bites renderelést és a textúra tömörítést is (DXT1-5, FXT1), a chipenként 2× hardware-es Full-Scene Anti-aliasinget (ez Voodoo 4 4500 esetében így 2×, Voodoo 5 5500 esetében 4×, míg Voodoo 5 6000 esetében 8× FSAA-t jelent) és a hardveres MPEG2-gyorsítást. Továbbá megjelent a 3Dfx által fejlesztett T-Buffer Digital Cinematic Effects (Motion Blur, Depth of Field Blur, Soft Shadows, Soft Reflections), amik azonban csak a vállalat csődje után terjedtek el az nVidia által. Prototipusokon még megjelent a VSA-101 (Daytona), ami a VSA-100-tól a DDR-RAM-ot kezelő memóriavezérlőjében tér el.
VSA-100 chipsettel készült kártyák [szerkesztés]
3dfx Voodoo 4 4500 [szerkesztés]
Voodoo 4 4500 AGP

Jellemzők:

* Órajel: 166 MHz
* Csíkszélesség: 250 nm
* Futószalagok (TMU): 2×1
* Memória: 32 MB SD-RAM (128 bit, 2.66GB/s)
* Támogatott API-k: Glide, OpenGL, Direct3D, DirectDraw (DirectX 6)
* Csatlakozás: PCI, AGP 4x
* Megjelenés: 2000

A Voodoo 4 a VSA-100-nak és az egychipes felépítésnek köszönhetően már valódi AGP-s kártya, támogatja az AGP appertúra használatát és az AGP 4x adatátvitelt, talán javíthatott volna a 3Dfx helyzetén, az olcsóbb kártyák között sikeres lehetett volna (GeForce 2 MX200 és MX400 közötti teljesítményével), de a további késés (hónapokkal a Voodoo 5 után debütált) és a túlárazás végül ezt a kártyát is sikertelenné tette, még a Voodoo 5-nél is kevesebb fogyott belőle. (A képen egy csak OEM formában kapható ("L-shaped") PowerColor kártya látható, gyengébb minőségű nyákja miatt némelyik tönkrement AGP 2.0-s 1.5V-os slotban, általában az alaplappal együtt.)

Voodoo 5 5000

Jellemzők:

* Órajel: 166 MHz
* Memória: 2×16 MB SG-RAM (128 bit)
* Csatlakozás: PCI, AGP 2x
* Megjelenés: Nem került kereskedelmi forgalomba.


Voodoo 5 5500 AGP

Jellemzők:

* Órajel: 166 MHz (de könnyen húzható)
* Csíkszélesség: 250 nm
* Futószalagok (TMU): 2×1
* Memória: 2×32 MB SD-RAM (128 bit, 2.66GB/s)
* Támogatott API-k: Glide, OpenGL, Direct3D, DirectDraw (DirextX 6)
* Csatlakozás: PCI, AGP 2x
* Megjelenés: 2000

Sajnos majdnem fél év késéssel, már Valóban túl későn jelent meg, Mindenféle hardware-es Transform & Lighting egység nélkül, nyers erővel azonban büszkélkedhetett, Valamint fizikai méreteivel kelthette fel még a figyelmet (27 cm hosszú), ill. az akkor még újdonságnak számító plussz molex tápcsatlakozóval. A két egyforma chip miatt nem valódi AGP-s kártya, csak PCI66 módban működik (256 MB/s) 3.3V-os AGP 1.0-s vagy univerzális AGP 2.0-s slotban. A VSA-100 chipek mester-szolga módban dolgoznak (a szolgaprocesszor opcionálisan letiltható), mindegyik 32 MB saját memóriával rendelkezik, így a 256bites, és 64 MB-os. Sajnos nem duplázódik a sebesség, de alig-alig (ált. 60-70%) nagyobb az egy VSA-100 chippel szerelt Voodoo 4 4500-énál. Ráadásul a drivereknek sem volt ideje kiforrni, az erdeti 3Dfx driverek nem aknázzák ki a hardverben rejlő összes képességet, valamint nyers eröt. például a DirectX textúratömörítés (ami S3TC néven született meg az S3 Graphics-nál, majd a Microsoft megvásárolta) csak hosszú évekkel a 3Dfx csődje után, lelkes rajongók munkájának köszönhetően vált elérhetővé OpenGL alatt, ezáltal érezhető Lényeges sebességnövekedést produkálva modernebb játékokban (például Call of Duty, és a Half-Life 1 ). Továbbá súlyos problémának tekinthető a OpenGL gyors fejlödése, (implementáció), mert a kártya közben nem fejlödött. a GL_ARB_vertex_buffer_object kiterjesztés hiánya a későbbi játékok számára óriási érvágás. A hivatalos OpenGL verzió 1.1 marad, az egyetlen széles körben használt kiterjesztés a már évek óta implementált GL_ARB_multitexture. Nem hivatalos OpenGL wrapperekkel (MesaFX, WickedGL, ThunderGL) az OpenGL verziószám és az implementált kiterjesztések magasabb verziószámúra tornázhatóak fel, de fontos tudni hogy ezekkel az eszközökkel a hozzáadott függvények vagy részben szoftveresen emulálva, vagy egyáltalán nem hajtódnak végre.

Sajnos ezek a dolgok nem magyarázatok arra nézve, hogy a régebbi játékok (pl Diablo 1-2 , és a Half-Life 1) miért ezeken a 3dfx kártyán a legszebbek. legjobban kiforrottnak tűnik ...

azota már operációs rendszert is váltott a világ, és a 3dfx alapja a Windows 95, és 98 már réges rég el van temetve ...


Voodoo 5 6000

Jellemzők:

* Órajel: 150/166/183 MHz (könnyen huzható)
* Csíkszélesség: 250 nm
* Futószalagok (TMU): 4×1
* Memória: 4×32 MB SD-RAM (128 bit, 2.4/2.66/2.93GB/s)
* Támogatott API-k: Glide 1.0 , 2.0 , 3.0 , OpenGL, Direct3D, DirectDraw (DirectX 7)
* Csatlakozás: AGP 4x (Tényleges)
* Megjelenés: 2001 eleje (4 külön változat, elkapkodták, ezért sehol se volt kapható)

A Voodoo 5 6000 egy utolsó kétségbeesett kísérlet volt arra, hogy legalább teljesítményben versenyképes csúcskategóriás VGA-t dobjanak piacra, de az eredmény Kimagasló lett, egy Pentium1 133-as MMX -en is lehetett vele Quake 3 -at játszani ) egy 4-chipes szörny külső tápegységgel… A 4 chip adatéhségét itt már egy bridge chip igyekezett kielégíteni, kezdetben az Intel megoldása, később a HiNT HB1-SE66, ami a chipset felé PCI66 módban kommunikált, a VSA-100 chipek felé pedig 1-1 PCI33 sínt biztosított. Tényleges 1.32 GT/s-os teljesítményével Sokkal gyorsabb lett, mint a GeForce 2 GTS (aminek neve a gigatexel per second rövidítéséből ered), ami még kiábrándítóbbá tette a dolgot, hogy a GTS is csak 40-50%-ára volt képes elméleti teljesítményének.

* Ez a 3dfx voodoo 5 6000 a Legújabb Directx 9-es játékok Futattására NEM alkalmas !
* Ez a 3dfx voodoo 5 6000 a régebbi Játékok (directX 7 -ig) Futattására alkalmas !

Csak egypár példa :

*
o Half-Life 1 (és összes MOD , például a Counter Strike 1.6, vagy az Natural Selection 3.2)
o Unreal 1 (és a modja a Unreal Tournament)

Rampage

A 3Dfx már a Voodoo 2 után elkezdett egy merőben új chipsetet fejleszteni, ami Rampage GPU-k mellett külső Sage T&L egységet alkalmazott (ami egyidejűleg 25 fényforrást tudott kezelni), DirectX 8.0 (Pixel Shader 1.1 és Vertex Shader 1.0) támogatással rendelkezett, már 180 nm-en készült.

Változatai:

* Spectre 1000: 1 Rampage chip 64 MB DDR-200
* Spectre 2000: 1 Rampage és 1 Sage chip 64 MB DDR-200
* Spectre 3000: 2 Rampage és 1 Sage chip 2×64 MB DDR-200

Hasonlóan a Voodoo 5 6000-hez minden chip saját memóriával rendelkezett, a Sage processzor pedig a bridge chip szerepét is betöltötte (és valószínűleg az AGP appertúrát használta buffernek), így gond nélkül működött az AGP 4x támogatás akár 4 Rampage chippel is. A kártyák szakítva a megtépázott Voodoo névvel Spectre-ként jelentek volna meg. A 2 Rampage és 1 Sage chippel felvértezett kártyák olyan számítási teljesítménnyel rendelkeztek volna, amit csak a legerősebb GeForce 4-ek tudtak túlszárnyalni évekkel később, T&L egységével pedig egyetlen DirectX 8-as kártya sem vetekedhetett. A sors iróniája, hogy a mérnökök még időben elkészültek a fejlesztéssel, mégis túl későn, a tulajdonosok nem sokkal az adás-vétel előtt már nem akartak viszakozni, különös tekintettel arra hogy több veszteséges negyedév után jelentős adóságteherrel a nyakán a 3Dfx-nek magának kellett volna gyártania a kártyákat, így végül mindent eladtak az nVidia-nak.
A Glide

A 3dfx saját hardverközeli, a Voodoo1, 2 és 3 kártyák saját API-ja. Noha a Voodoo5 is támogatja, de a VSA chipsetes kártyákat már nem érdemes Glide alatt használni, mert érdekes módon a voodoo 5 a D3D -ben gyorsabb, mint a sajátnak mondható Glide -ban. Az API felépítésre legjobban egy Glut-tal kombinált OpenGL-re hasonlít. A Voodoo kártyák OpenGL ICD-je nem más, mint egy erősen optimizált OpenGL→Glide wrapper (még Voodoo5 esetében is). DOS, Windows, MAC-OS, és Linux alatt is elérhető. A régi Glide-os játékok nem 3dfx kártyával való használatához Glide wrapper szükséges, (sajnos egyes játékoknak EREDETI 3dfx kártya szügséges) melyet ennek megfelelően legtöbbször OpenGL alapokon hoznak létre. Az otthoni PC-s hardveresen gyorsított 3D-s játékok elterjedésében óriási szerepe volt a Glide-nak, de az API már a 3dfx megszűnése előtt hanyatlásnak indult. Mára kihaltnak tekinthető, mert a fejlesztése még 2001 -ben abbamaradt.
forrás: Wikipédia

Napjainkban egyre keresettebb kártyák lettek és sokszor elég borsos áron kelnek el a kuriózumszámba menő példányok.

Itt tenném fel a kérdést:
"Mi lett volna, ha a 3dfx nem szűnt volna meg és a mai napig talpon maradt volna?

Hozzászólások

(#1) Cucuska2


Cucuska2
őstag

Nagyon szep cikk.
Amugy, ha tovabbra is veszreseges akkor 1-2 evvel ezelott az ati felvasarolja.

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#2) Probber


Probber
őstag

Nagyon jó olvasni az ilyesmit, érdekes dolgok ezek.

"Rendben, mi a munka? Reklám! Egy kelet-európai üditőnek amit Splort-nak hívnak. A világ első cékla ízű kólája!"

(#3) madmaxxx


madmaxxx
senior tag

Vajon hol tartana a videokártya gyártás, ha a 3dfx talpon maradt volna és egyre erősebb Voodoo gyártmányok jöttek volna? :K

}}}-----> " A szalonna DIABETIKUS, mivel nem tartalmaz cukrot ..." by H.Lali }}}----->

(#4) gabor85


gabor85
őstag

Miért nem címlapra raktad?

(#5) madmaxxx válasza gabor85 (#4) üzenetére


madmaxxx
senior tag

Csak 1 szimpla kérdésnek szántam az egészet, hogy aki akarja leírhatja a véleményét a témával kapcsolatban. :K

}}}-----> " A szalonna DIABETIKUS, mivel nem tartalmaz cukrot ..." by H.Lali }}}----->

(#6) mrgg


mrgg
tag

Ha hamarabb sikerült volna kihozni a Spectre-t (mondjuk a Voodoo 5 helyett), és a maketinggépezet is jól működött volna (itt a "túlélés" utánra is gondolok), akkor szerintem a mai napig talpon állna a 3dfx.
Azt nem hiszem, hogy az ATi-t, vagy az nVidiát csődbe tudta volna juttatni a 3dfx csak a Spectre-vel, szóval ebben az esetben úgy hiszem három pólus lenne a videókártyapiacon.
Viszont ha a Spectre után is fel tudtak volna mutatni jóval nagyobb teljesítményt a konkurencia termékeinél, na akkor lett volna baj a konkurenciáknál.

[ Szerkesztve ]

(#7) madmaxxx válasza mrgg (#6) üzenetére


madmaxxx
senior tag

Én is hasonló véleményen vagyok, mivel szerintem amilyen termékeket gyártott a 3dfx, a mai napig életképes lenne. Sőt, lehet, hogy tényleg 3 videokártyagyártó lenne a mai piacon.

}}}-----> " A szalonna DIABETIKUS, mivel nem tartalmaz cukrot ..." by H.Lali }}}----->

(#8) Sanchez638


Sanchez638
addikt

A Maxi Gamer Phoenix nem is volt híresebb banshee?:)

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.