2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

384 CUDA mag , 3 generáció

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Még tavaly decemberben szereztem be a mostani kártyámat ami egy Gigabyte 560 Ti. "Az új vonalból" nem voltak Nvidia kártyáim, csak egy GTX 280 viszont az új vonalból volt szerencsém egy 1060-hoz barátom gépében. Amíg a régi Celeron D (s478) konfigom volt addig sok GeForce megfordult a gépemben. Leghosszabb ideig az újonnan 12500 forintért megszerzett GeForce 6200-as kártya volt, ezt 2010-ben követtem el (ekkor voltam hetedikes) . Sok jót nem tudok mondani a kártyáról, kérem kapcsolja ki :DDD . Átmenetileg volt egy MX440 ami Quake3-ra elég volt, és volt egy ritkaság is egy Aeolus fx 5950 xt . Ez a kártya is még a celeron D rendszerben szoltált, de kis idővel sikerült egy 6600GT-re elcserélnem. A 6600GT-t nagyon éltem , mind a 6 napig amíg működött :D .

Mostani teszt apropója ,hogy a "közelemben van" (egyet árulok, egy a gépemben szolgál, egyet pedig jóbarátom adott kölcsön mérni) három darab 384 CUDA magos Nvidia kártya. Nyilván a CUDA magok "nyersen" nem határozzák meg a kártya teljesítményét, de ez volt az egyik dolog ami közös a kártyákban. A másik közös a használt piaci áruk.

A tesztben szereplő kártyák:
Gigabyte GT730

ASUS GTX 650

Gigabyte GTX 560Ti

Info a kártyákról

( A GT 730 órajelét elfelejtettem bocsi :DDD de tuti hogy az alap 1253mhz-nál nagyobb volt egy kicsivel)

A teszt konfig

Intel Xeon E5450 @ 4,2 Ghz
4GB DDR2 @ 933Mhz
ASUS P5KR

A mérés menete

Öt játékkal mértem a kártyákat, és ehhez csaptam még 3 darab szintetikus benchmarkot. A felbontás a Superposition benchmark (720p) és a CSGO (1280*1024) kivételével mindig 1366*768 volt. A játékokban különböző beállításokat használtunk, de próbáltunk reálisak lenni.
A játékok: GTA 5, DiRT Rally, CS:GO, Fallout 4, Witcher 3.
A benchmarkok: Unigine Heaven, Valley, Superposition

Eredmények

Unigine Benchmarkok

Heaven beállítás:itt
Valley beállítás: itt
Superposition beállítás: "low 720p"

Az értékek papírforma szerint alakultak.

GTA5

Beállítások: FXAA , 2X MSAA , Reflections : High , Reflection MSAA 2X , Shadows: NVIDIA PCSS , Anisotropic :16X - Minden más Normal vagy kikapcsolva

A mérés nem ment simán a legkisebb kártyával, mivel rendszeresen kilépett a játékból. Nagy eséllyel azért mert a 2GB Vram-ot be akarta tölteni, viszont rendszermemória már nem maradt. A 35 fps körülbelül valós érték, ez volt legtöbbször a képernyőn amíg ki nem fagyott. Ezért nincs ott minimum érték. A többi kártyán meglehetősen jól futott.

DiRT Rally

Beállítások : itt

Itt szépen skálázódtak az eredmények. Jobban belegondolva nyomhattam volna egy tiszta "high" beállítást, de azért így mértem mert így szoktam használni, és amúgy high opciónál van néhány számomra felesleges funkció. Itt high-on nem mentek olyan jól a kisebb kártyák, de egy egészséges medium beállítással a 60 fps elérhető.

CS:GO

Beállítások:Felbontás : 1280*1024 , Árnyék: Nagyon alacsony , Modell/textúra : Magas , Effektek: Alacsony , Shader: Alacsony , 4X MSAA , FXAA,Textúraszűrés:Anisotropic :16X , Elmosódás : kikapcsolva

A nagyszerű(?) source engine. A teszteket az egyik leghíresebb benchmark mapon készítettem. A motorról tudni érdemes ,hogy legtöbbször a processzor a limitáló tényező és 4 magnál többet nem is tud kihasználni. Feljebb látni a beállításokat , azok azért alacsonak rendszerint mert ez az életszerű kompetitívben. A 4:3-mas (5:4) képarány pedig azért kellett mert így a monitorom tud 75Hz-en működni. Egyébként ezek az fps-ek még kompetitívben sem számítanának rossz eredménynek (nyílván nem verseny szintről van szó) de érdemes maptól függően +20-30 fpssel számolni.

Fallout 4

Beállítások:itt , és itt.

A Fallout 4 enginejére jellemző ,hogy nem voltak nagy fps droppok folyamatosan futott az összes kártyán.

Witcher 3

Beállítások : MINDEN alacsony, vagy kikapcsolva

A Witcher 3 enginejére is jellemző ,hogy simán futott, nem voltak nagy fps droppok viszont itt már a 4GB ram, és a 4,2-re húzott Core2Quad alapú proci is elfogyott.A városban volt hogy a proci 99%-on futott, de így is 90% körül hajtotta a legnagyobb kártyát. Mérések közben többször jelzett a windows ,hogy sok ramot használ a program és mentsem mindenem, ezzel szabotálva a méréseket. Megette a maga 3,5 GB ramját (valamennyivel kevesebbet mert ebben a windows is benne van) ,viszont a GTA5 is el tud ennyit fogyasztani. Látszik ,hogy itt már a legnagyobb kártya is kezd elfogyni. A tesztben Hearts of Stone kiegészítővel indítottam új játékot és lóháton mentem el Novigrad városában. Ebből kifolyólag a teszben nem volt harc, ami azért lejjebb dobhatja az fps-t és magát a játékélményt. Viszont a játék szerény véleményem szerint még alacsony beállításon is jól néz ki.Az ,hogy a GT730 jobban teljesített talán mérési hiba, de lehet hogy ennyit számít az újabb architektúra(aztán lehet ,hogy a 730 is egy átnevezett régi kártya).

Összegzés

Mindhárom kártya hasonló árkategóriában kapható jelenleg a használt piacon. A legkisebb kártya átlagosan 15000 forint alatt kapható, a GTX 650 15000 felett 18000-ig bezárólag, és a 560 Ti is így mozog. Ha azt nézzük hogy kb 15 ezer forintért melyik kártyától kapunk legtöbb fps-t akkor az 560 Ti a válasz, általában aki ily kevés összeget fordít videókártyára nem feltétlen van olyan tápja amivel etetni tudja, mert elkél hozzá a kraft. Fogyaszt és fűt, annyi szerencsém volt ,hogy a kártya amit használok csak az előbb említett összegbe került, viszont rajta volt egy a hűtés amire igencsak szüksége van. A teszt alatt a kártya 975 mhz-en ment, amihez 1,125 V kellett az alap 1,050V helyett. Ez elég nagy emelés feszültségtéren, de órajeltéren is , ha azt vesszük alapul hogy a referenciakártya 822Mhz-vel jött ki. Ez a verzió alaptuningos ,900Mhz-en ketyeg a gpu-ja. Én ezzel az órajellel szoktam használni alacsonyabb 1,012V-tal vagy 1,025V-tal.A kártya alapból 170W-os TDP értékkel dolgozik és ez az érték a 822 mhz-hez tartozik.
A GTX 650 lenne a sweetspot ha a fogyasztás/teljesítményt nézzük, ugyanis a nagykártya átlag fpsének a 64,9 %-át hozza 38%-nyi fogyasztással. A legkisebb kártya, a GT730 új játékokra szerintem már semennyire sem jó, csak esetleg extra nagy megszorításokkal. Viszont ennek ellenére hozza a nagykártya átlag fpsének az 52%-át a fogyasztásának 22%-ából. Ha új játékokra nem is, de esetleg egy CS:GO-s kártyának tökéletesen megfelel.
Én mégis az 560 Ti felé húzok inkább, egyrészt mert saját, másrészt pedig mert szerencsére a tápom még bírja a strapát, és talán még egy kis ideig az újonnan megjelenő játékokkal tudok játszani low-hd beállításokkal.

A GTX 650 barátom Chris adta, ezért hatalmas UP neki!
Köszönöm, hogy végigolvastad!

Mong00se

Hozzászólások

(#1) Csapoati


Csapoati
nagyúr

Jó látni régebbi/alsóbb kategóriás vga-k tesztjeit is. :R

Kis helyesbítés: 1060 Ti nem létezik, csak 1050 Ti és 1060.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#2) Hannibhál


Hannibhál
őstag

Köszi, jó kis teszt lett, érdekes látni h ugyanannyi cuda magszám között is mekkora eltérések lehetnek :)

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#3) pet007


pet007
aktív tag

Epito jelleggel: jatekoknal a grafikonok nem sikerultek valami jol, fps-ek miert lettek osszekotve? Amugy koszi az irast, johet meg sok! :C

(#4) M0ng00se


M0ng00se
őstag
LOGOUT blog

Csapoati : igaz, elírtam :B
pet007 : vonaldiagrammal az fps növekedés mértékét akartam szemléltetni

V6

(#5) Redneck


Redneck
veterán

Inkább egy 2GB-os 750 Ti kicsivel drágábban garival apróról. A 650 gyenge, az 560 Ti sokat fogyaszt és csak 1GB VRAM van rajta.

Persze ha 15-18 a keret akkor más a helyzet, de ahogy te is írtad egy jó táp nagyon kell.

Részemről 2GB VRAM és 750Ti alatt semmit nem vennék ebben a kategóriában. Ha nagyon olcsón van és minden ezres számít (általában ebben a kategóriában igen) akkor 650 Ti vagy Ti Boost még alternatíva lehet, de utóbbi fogyasztása már elég közel van az 560 Ti-hez is.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#6) Dr. Romano


Dr. Romano
veterán

Kár hogy a GT730-on kárbavész a tonnányi cuda mag a kevés tmu és rop miatt :( jah és 64bit? akkor meg pláne ;]

[ Szerkesztve ]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#7) Mokó


Mokó
aktív tag

Imádom az ilyen "miniteszteket" jöhet még!Ráadásul a téma is nagyon jó tényleg,nem nagyképűségből-de én is gondoltam már erre a témára,ezért külön köszi hogy kidolgoztad.UP neked,és ha van még valami a tarsolyban,majd kérnénk még belőle.

(#8) csepelball


csepelball
tag

Köszi a tesztet, királyra sikeredett!

Ryzen + madárpókok. Mi kell még ?

(#9) elfelejtette


elfelejtette
veterán

Azért nem semmi, hogy a Cuda magok száma ennyire nem mérvadó... Én is mikor lecseréltem a 9600GT-t a GT640 rev.2-re, számítottam rá, hogy nem lesz a Cuda magok számával arányos 6x-os teljesítménynövekedés (64->384), de a fele annyi ROP (16->8), és a ~40%-kal kisebb memória sávszél megtette a hatását, kb. 15% különbség van csak a 2 kártya között. De legalább a fogyasztás drasztikusan csökkent.

[ Szerkesztve ]

"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."

(#10) elfelejtette


elfelejtette
veterán

A GT730 GPU órajele nem 902MHz? Nem rémlik, hogy lett volna belőle 1100MHz-es változat...

"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.