2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hamis Ray Ban Aviator napszemüveg felismerése

Írta: | Kulcsszavak: Hamis . Ray Ban . napszemüveg

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A hamis Ray Ban napszemüveget általában könnyű felismerni, hiszen egyszerűen gagyi. De vannak profibb másolatok is, amiket nem árt alaposabban megnézni. Ehhez szeretnék egy kis segítséget nyújtani. A leírás Aviator típusú szemüveghez készült, de ad támpontokat egyéb Ray Ban szemüvegekhez is.

Az első és legfontosabb dolog, hogy ha valami túl szépnek tűnik, hogy igaz legyen, akkor az hamis. Nem fognak eredeti Ray Ban-t adni pár ezer forintért. Ha valakinek tényleg van lehetősége beszerezni az eredetit olcsón (mondjuk ki, hogy lopja), mi a fenéért adná oda mondjuk 8.000- forintért? Az eredeti 40.000- forint környékén kezdődik és onnan csak felfelé megy az ára. 25.000-ért is simán el tudná adni. Erről ennyit.

Mikor a kezedbe veszel egy Ray Ban-t, érzed a minőséget. Jó anyagból van, masszív, nem deformált és nagyon finomak a kidolgozási részletek, a krómozás/festés tökéletes, teljesen hibátlan. Nem szemcsés, nem érdes. Ha csak a legkisebb kétséged támad rögtön, ahogy megfogtad, már szinte biztos is, hogy amit a kezedben tartasz, az hamis.

A jobb oldali lencsén nagyon finom kidolgozású "Ray Ban", a bal oldali lencsén pedig durvább "RB" gravírozás látható. Ez minden két lencsés Ray Ban szemüvegen így van, mindig! Sosem használnak matricát. A gravírozás nagyon jó minőségű és soha nem fordul elő, hogy csak az egyik lencsén található meg. Az egylencsés szemüvegeken nincs a második gravír.

Jól látható, igényes felirat található a hídon, a szemüveg méreteivel. Ha ez nem szép kidolgozású, akkor hamis. Ha azt mondják, azért olcsóbb, mert gyári selejt, akkor hazudnak. A Ray Ban nem ad ki selejtet olcsóbban, Ferrari-t sem lehet repedt szélvédővel venni, szalonból.

A szárak sosem érhetnek a lencsékhez (soha!), semmilyen módon és az eredetiséget igazoló feliratok találhatóak rajtuk. A lényegi információt a bal száron találhatjuk. Itt sorban található a modellszám - színkód - méret - lencse típusa. Tehát pl. ha a szemüveg szárán a következő kód látható, hogy "Aviator RB3025 001/4l 58□14 3F", akkor ezeket a következőképpen kell értelmezni:

Aviator - Típus
RB3025 - Gyártási kód
001/4l - Színkód
58□14 - Méretek (lencse és híd)
3F - A lencse pontos típusa

Itt álljunk meg egy kicsit, ezt az utolsó kódot bontsuk ki jobban. A számok 0-tól 5-ig terjednek. A Ray Ban az 5-ös kivételével az összeset gyártja/gyártotta. A számok fényszűrőerősséget jelentenek:

0 - Nagyon gyenge fényhez
1 - Gyenge fényhez
2 - Közepes fényhez
3 - Erős fényhez
4 - Nagyon erős fényhez (ebben már tilos járművet vezetni)
5 - Extrém erős fényhez, ezt nem gyártják, a NASA használja az űrhajósok sisakjában

A betűk pedig a lencse jellegét:

N - Normál lencse, nincs extra tulajdonsága
P - Polarizált lencse (tükröződésmentes)
F - Fotokróm lencse (fényre sötétedő)

A jobb oldali szár lényegesen egyszerűbb, itt a következő felirat szerepel: "Ray Ban Made in Italy R CE". A hamisítvány itt is könnyen lebukhat, mert sokra még mindig azt nyomják, hogy "Made in USA", pedig az eredeti, amerikai gyártó, a Bausch & Lomb cég 1998-ban eladta az egészet az olasz Luxottica Group-nak. Hamisítványoknál gyakori hiba, hogy összekeverik a dolgokat. Pl. nemrég láttam egy olyat, hogy "B&L Italy" felirat volt a hídon. Ha Bausch & Lomb, akkor amerikai gyártásúnak kéne lennie (és jó réginek).

A szárak csatlakozása -vagy zsanérja ha úgy tetszik- rendkívül igényes kidolgozású. A szárak vagy nyitva vannak vagy nem, határozott végállások vannak, nem lötyög, nem zörög, nem lazák benne a csavarok. Oldalanként két csavar található, ez nagyon fontos, mert a hamisítványok nagy része itt elvérzik, mivel azokon túlnyomóan egy csavaros megoldással találkozhatunk. A csavarok igényes darabok, kereszthornyosak, alul a menetük picit kilóg a zsanérból.

De ha ez is stimmel, akkor is kukacoskodjunk azzal, hogy alaposabban megnézzük a szár lapításának a módját. Ebben nem vagyok 100%-ig biztos, de szerintem az eredetit eleve így öntik, a hamisítványt utólag préselik. A különbség egyértelműen látható.

A szárak vége is árulkodó lehet:

Az orrpad gumi része kellemesen puha, de mégis erős, kellemes tapintású. Minden esetben átlátszó és alatta látható egy "RB" gravírozás.

Persze ezt is próbálják hamisítani, viszonylag kevés sikerrel. Ha sorjás vagy formátlan a gumi és a felirat gagyi hatású, akkor egyértelmű, hogy hamisítvánnyal állunk szemben. Az orrpárna tartórésze is árulkodó lehet, a hamisítványoknál bizony illesztési gondok vannak:

A szemüvegről nagyjából ennyit lehet írni, azonban térjünk ki a kiegészítőkre, amik minden Ray Ban szemüveghez járnak. Ezek a következők:

- Doboz
- Tok
- Törlőkendő
- Kézikönyv és kis könyv

A doboz oldalán minden esetben található egy fekete-fehér matrica, rajta egy QR kód, két vonalkód, a szemüveg kódjai és a gyártó neve. Ezeknek egyezni kell a hídon és a szárakon találhatóval.

A tok nagyon jó minőségű, eredeti bőrből van. Nagyon igényes a varrás, mindenhol egyenlő távolságra van a tok szélétől és nem lógnak ki szálak belőle. A csaton "Ray Ban" felirat található és van egy pecsét a tokon, amin fentről lefelé a következők olvashatók: "100% UV Protection - Ray Ban - Sunglasses by LUXOTTICA". Összenyomni alig lehet, rendkívül erős.

A törlőkendőről nem nehéz megállapítani, hogy eredeti e. Nyomd rá az ujjad a lencsére és utána próbáld vele megpucolni. Ha csak kenegeted a zsírt jobbra-balra és abszolút nem tűnik el, akkor hamisítvány.

A kézikönyv a legjobb minőségű papírból van és természetesen tökéletes a nyelvtana. Ha gagyi a papír és "google fordítós" a nyelvtan, akkor egyértelműen hamis. Vékony, hosszúkás formájú.

A kis könyv a "The Icons" címmel egyfajta reklámfüzet, ismerteti a jelenlegi Ray Ban kínálatot.

A szemüveg sosem érkezik nylon tokban, főleg úgy nem, hogy valami műanyagdarab himbálózik a hídján. Ezek már az első pillanatban lebuktatják a hamisítványt. Biztosan kihagytam valamit, de aki csak ezekre odafigyel, azt már nem lehet átverni Ray Ban ügyben.

Ezen a képen minden hamis:

Remélem tudtam segíteni! Köszönöm, hogy elolvastad.

Üdv.
Lomha 8V

Hozzászólások

(#1) Fr0z3n


Fr0z3n
őstag

Nagyon benne vagy a témában. :D
De egy rendkívül részletes leírás :R

(#2) Lomha 8V válasza Fr0z3n (#1) üzenetére


Lomha 8V
addikt

Igen, elég jól elmerültem benne. :K :D

(#3) Lomha 8V


Lomha 8V
addikt

Az orrpárnás részről véletlen hiányzott két kép, pótoltam.

(#4) wyattthoearp válasza Lomha 8V (#3) üzenetére


wyattthoearp
aktív tag

Építő jellegű kritikaként, azt a dolgot amit szisztematikusan orrpárnának nevezel, azt szakmai körökben orrtámasznak nevezik.

(#5) MCGaiwer


MCGaiwer
addikt

Köszi az összefoglalót. Nekem egy Aviator tech típusú szemüvegem van. Netről rendeltem, közel bolti áron (2éve, kb 200euró). Néztem neten is videókat mi alapján lehet felismerni a hamisítványokat, de ezen minden jónak tűnik. A kételyem azért merült fel, mert hosszabb viselés során kezd fájni a szemem, majd ez miatt egy idő után a fejem is. Nem hiszem, hogy a karbon szárat megérné másolni, ha tudják egyáltalán, de vagy a lencsével, vagy velem nincs valami rendben.

Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

(#6) Lomha 8V


Lomha 8V
addikt

(#4) wyattthoearp: Írd be google-be, hogy "orrpárna".

(#5) MCGaiwer: Na, az érdekes. Pedig a szem és fejfájás általában a lencse torzítása miatt jön létre. Nincs a környékeden korrekt felszerelésű optikus? Be kéne vizsgáltatni.

(#7) MCGaiwer válasza Lomha 8V (#6) üzenetére


MCGaiwer
addikt

biztos találok. mit vizsgáltassak rajta?

Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

(#8) lapa


lapa
veterán

szárak vége részben nekem nem jó két kép.

(#9) Lomha 8V


Lomha 8V
addikt

(#7) MCGaiwer: Kérj egy teljes lencsevizsgálatot. Ha nincs ilyen, csak konkrétan lehet kérni, akkor torzításvizsgálatot.

(#8) lapa: Köszönöm, megcsináltam. Szemét dolog, mert én látom, csak Ti nem. A cikkben összesen 17 képnek kell lennie.

(#10) wyattthoearp válasza Lomha 8V (#6) üzenetére


wyattthoearp
aktív tag

Miért is kellene beírnom?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.