2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Durva világ koncepció - RWB

Írta: | Kulcsszavak: Porsche . RWB . Nakai . Akira

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ez egy rendhagyó ismeretterjesztő/elmélkedős poszt lesz. Évek óta, ahogy egyre többet csodálom, és tudok meg Akira Nakai-ról és az ő általa készített Porschékról. Úgy fészkelődik egyre többet a fejembe egy gondolat erről az egészről.

De ne szaladjuk ennyire előre. Valószínűleg ennek a témának a boncolgatására nem a logout a legjobb felület, nagyon szubkultúr téma ez. Lehet, hogy komment sem fog érkezni az írásom alá, de szívesen beszélgetnék erről.

Kezdjük az alapokkal, akiknek elsőre semmitmondó ez az egész.

Ki is Akira Nakai?

Akira Nakai (56) mára már egy autóépítő legenda. Karrierjét drift-tel kezdte, egy Japán drift csapat tagjaként, melynek neve Rough World volt. Nakai ebben a csapatban versenyzett egy Toyota "hachiroku" AE86 volánja mögött. Már ebben az időben is kitűnt a tehetsége. Sok, mára már mindennapos átalakítást, ő vezetett be a drfitesek köztudatába. Olyanokat mint az ültetés, mínuszos kerékdőlés stb stb.

Nakai san AE86-ja osztatlan sikert aratott a driftet szeretők között. Ezért Chiba város vidéki részén nyitott egy garázst, ahol mások számára épített át, és javított autókat, leginkább karosszéria munkákkal foglalkozott. Ekkor még Akira nem volt túlzottan híres. Karrierjének fordulópontját egy a 90-es évek végén, a garázsába javításra bevitt, törött Porsche 930-as jelentette. Nakai san-t teljesen elvarázsolta az autó, fiatalabb korában is szerette a Porschékat, de ott és akkor szerelembe esett. Nem sokkal később megvette a saját 930-asát. Mely által kezdetét vette az "őrület". Nakai teljesen átépítette az autót, saját ízlésének megfelelően. És ez az ízlés nem volt mindennapi. A Porsche-ra szerelt óriási kerekkel, nagy toldatokkal, többlépcsős hátsó spoilerrel, robosztus szegecselt sárvédő ívekkel teljesen kitűnt az akkor divatos tuning trendek közül. Nakai, autójának nevet is adott, mégpedig a kedvenc sör márkájáról nevezte el Stella Artois-nak.

Stella jelentette Nakai-nak az igazi hírnevet. Egyre többen szerettek volna maguknak hasonló Porsche-t. Ezét Akira 6 évvel később megalapította a Rauh Welt Begriff-et. Amely magyarra fordítva nagyjából annyit jelent, hogy a "Durva világ koncepciója". Ami mára egy óriási tuner család, életérzés, és egy elit réteg lett.
Mivel nem mindenkinek lehet RWB Porsche-ja. Nakai szigorú szabályok közé szorítja autóinak elérhetőségét.

Kezdjük azzal, hogy RWB-t csak is a mester építhet, csak ő, és más senki. Ráadásul egy embernek csak egyet. És csak és kizárólag személyesen!
Ha valaki szeretne magának egy RWB-t, akkor először kell rendelkeznie a megfelelő donor autóval. Nakai csak Porsche 930-at vagy 964-et és 993 hajlandó építeni. (Elvileg létezik a világon RWB Ruf, és egy 996-os is, de ezekről igen keveset tudni.) Szóval ha rendelkezünk a megfelelő autóval (ami manapság nagyjából 20-40 millió forint körüli áron érhető el). És azt műszakilag a saját igényünknek megfelelően átalakíttatunk. Ez lehet motor tuning, vagy motor felújítás, utas tér átalakítása stb. Mivel Nakai csak a külsőt, és a felfüggesztést módosítja. Mindenkinek egyéni döntése, hogy mi lapuljon az egyedi külső alatt.

Szóval ha van alapunk, akkor felkereshetjük az országunkhoz legközelebbi RWB kirendeltséget. Ezek nem kimondottan kirendeltségek. Nakai a világ minden pontján leszerződött pár megbízható tuning céggel, akik kapcsolattartó, és egyéb kisebb szerepet töltenek be a logisztikai folyamatban. Úgy mint RWB Europe, RWB Tokyo, RWB Thailand, stb.. 12 ilyen van. Ők továbbítják a megkeresésünket Akira-nak.
És vagy elvállalja az átalakítást, vagy nem. Ha igen, és megtörtént a kifizetés, akkor az átlagos várakozási idő most nagyjából 2 év. Nakai először szeretne minden kuncsaftjával megismerkedni. Ezért interjúztat. Ennek több oka is van. Leginkább az, hogy mivel minden autó teljesen egyedi, és minden autót szeretne teljesen a vevők ízlésére szabni. Ezért közösen beszélik meg, hogy milyen is legyen az autó. Minden apró módosítandó részletet többször át kell beszélni, képek formájában oda-vissza megvitatni. Ugyanakkor ő sem enged a jellegzetes stílusjegyekből.
Majd amikor minden tisztázódott. Ez nagyjából egy hónapot ölel fel. Akkor Nakai san személyesen gyártja le az elemeket (4 db sárvédő, 2 db lökhárító, 2 db szoknya, spoiler, légterelő, és opcionálisan a felfüggesztés, ami Aragosta Suspension System típusú). Majd küldi el a vevőnek előre. Akinek ilyenkor hagy megfelelő mennyiségű időt az elemek színre fújására és az egyéb előkészületekre.
Ezek után Nakai san repülőre pattan, és személyesen utazik el a vevőhöz átépíteni a kocsit. Egy kis fém ládában viszi magával a legfontosabb szerszámait. Mindent komolyabb műszerek és mérőeszközök nélkül csinál mindent a helyszínen. Ez nagyjából 4-5 napig tart. Természetesen a szerződésnek megfelelő helyet kell biztosítani az átépítésre. Minimális szinten a vevő is bele lehet vonva az építésbe, de ez nem feltétlenül van mindig így.

A teljesség igénye nélkül itt van pár rövid, jó minőségű dokumentumfilm az egész folyamatról:

RWB "White Walker" 911 Targa

RWB Dallas #1 | Raijin (4K)

RWB Atlanta

RWB Philadelphia #1 | Prince

RWB NJ #1 "Diesel"

RWB Tampa #1 "Pegasus"

Nakai minden egyes autónak saját nevet ad. A külsejükön kívül ez is teljesen egyedivé teszi a járműveket.
Ennek az egyediségnek viszont ára van. Az átépítések ára (kb.) átlagban 11 millió forint körül vannak. Ez függ egy pár dologtól amibe nehéz belelátni, de biztosan függ például a légrugós felfüggesztéstől, hogy azt kéri e a vevő. De a ~11 millió forintban az elemek szállítása, Nakai repülő útja benne van.

A világon jelenleg nagyjából 250 RWB Porsche létezik, és minden egyes darab ezen a folyamaton keresztül valósult meg.

Na, szerintem mostanra aki nem ismerte, az is képbe került valamennyire a Rauh Welt Begriff fogalmával, misztikumával. RWB tagnak lenni az elitizmus egyik csúcsa. Kiváltságos dolog. Pont annyira ritka mint amennyire kevés ember is engedheti meg magának. Sokan úgy tekintenek rá mint Nakai lázadására, egyedi koncepciójára, és kiteljesülésére. Ami egy elfogadható nézőpont.

Ugyanakkor nekem van ebben az egészben valami furcsa is. Gondoljuk át ezt a dolgot, nézzük meg ezt az állandóan cigarettázó és cola-t szlapáló, megtört, látszólag antiszociális zsenit. Aki, mint minden művész szinte arany árban méri a portékáját (na nem mint ha egy Liberty Walk body kit olcsóbb lenne). És személyesen képes, mit képes kiváltképp akar elmenni a vevőhöz, átépíteni az adott autót?! Miért? Nakai saját elmondása alapján örül, hogy új helyekre mehet el, és új városokat ismerhet meg. Na nem mint ha a befolyt pénzből ezt ne tehetné. Ráadásul a helyszínen leginkább az autókra koncentrál. Persze foglalkozik a megrendelőkkel (és mostanra angolul is elég jól beszél), de valahogy nem az a társasági lény. És itt jön elő nálam a RWB jelentése. Ennek a durva világnak képe, ami az ő munkásságán át megmutatkozik. Hogy a gazdagok ülik őt körbe, fotózgatják, nézegetik. Felnéznek rá, ugyanakkor csak kihasználják. A vicces metafora hogy mennyi pénzt hajlandóak kifizetni azért, hogy ebbe az elit klubba bekerülhessenek. Lehet, hogy ez csak egy fricska Nakai részéről a gazdagoknak. Ők meg ezért körbetapsolják? Nekem olyan fura ez az egész. De lehet csak beleképzelem.

Ugyanakkor eszméletlenül tetszenek ezek az autók, én csodálom ezt az egészet. És valljuk be, tud élni az öreg! :)

2019-es Tokyo RWB találkozó:

Hozzászólások

(#1) Uzsidoboz97


Uzsidoboz97
csendes tag

Mindig is érdekeltek a tuning autók, és a drift világa is, de sosem mélyedtem bele igazán. Köszönöm az írást. :) :R

They say avoidance never heals but this sure feels good.

(#2) .LnB válasza Uzsidoboz97 (#1) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Szívesen, ez csak egy apró szösszenet.

Egyébként ezt nem írtam bele, de Nakai eléggé megosztó személyiség a Porschések között. Elég sokan elítélik azért, amit csinál. Ami valamilyen szinten nem meglepő. Ugyanakkor ott van Magnus Walker akit még maga a Porsche cég is keblére ölel. Igaz Walker inkább mechanikailag nyúl jobban bele a kocsikba. Külsőleg nem végez extrém átalakítást.

[Urban Outlaw - Rebel Porsche Customizer]

[ Szerkesztve ]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#3) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Koszi, megvan a reggeli olvasnivalo.

Live-Die-Respawn

(#4) .LnB válasza oriic (#3) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Szívesen, remélem tetszeni fog.

Közben találtam egy videót, ahol Walker is Nakai találkoznak. Természetesen akkor, amikor Nakai LA-ben épített át egy 993-ast. Walker műhelye LA-ben van, de természetesen nem ő volt a megrendelő.

[link]

[ Szerkesztve ]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#5) elithun


elithun
őstag

Mindig is imádtam a tuning autókat. Érdekes volt olvasni és videókat nézni a koma munkásságáról. Alig várom, hogy egyszer egy saját projektbe kezdjek, már csak pénz kell hozzá. :D

„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

(#6) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Minden tiszteletem (a munkásságának ) mellett nem tudok másra gondolni csak hogy tönkreteszi az autókat. Nem akarok ebből vitát , senkit nem akarok ezzel megbántani, csak egyszerűen taszít amit művel egy remekbe szabott formavilággal :R

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#7) .LnB válasza bitpork (#6) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Nem vagy ezzel a véleménnyel egyedül. :) Szerintem ezért se ismeri el őt a Porsche úgy mint Walker-t. Nekem nagyon tetszenek, de érthető az ellentábor véleménye is.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#8) Cifu


Cifu
nagyúr

A cikket köszönöm! :)

Ugyanakkor számomra az a legnagyobb meglepetés, hogy japánon kívül erre van fizetőképes kereslet. A japán tuning scéna szerteágazó és szinte követhetettlen. A többségük használhatattlan pózerkedésnél alig több, tegyük hozzá. Amiben az RWB végül is nagyon ügyes, az az, hogy lehetőséget nyújt bárkinek az egyedi japán bodykit / felfüggesztés tuningra, és kész. Kellett hozzá a bátorság, és nem bukott bele, ez mindenképpen tisztelendő.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#9) Ryu


Ryu
tag

Azért valljuk be egy olyan autógyártó cég termékeit nemesíti az úr, ami talán a legrégebb óta tartja magát a saját formavilágához és tanaihoz. A vásárlóik olyan rajongók, hogy amikor megpróbálták kivezetni a léghűtéses motorjaikat, haragot kaptak a nyakukba és azóta is sokan mantrázzák, hogy a legjobb Porsche a léghűtéses.

Nincs mit csodálkozni azon, hogy van egy hangos többség, akik szerint szentségtörés amit azokkal a gépekkel művel. Ha megnéz bárki egy videót, ahogy a mester lekuporodik a legtöbbek számára elérhetetlen 20+ milliós autó mellé és minden méricskélés nélkül belevág a kaszniba, majd szegecsekkel összefogatja a túlméretes szélesítő idomokkal, az elsőre biztosan értetlenül bámul (ajánlom a filmek azon részeit, amikor a motorháztetőt rángatja be a helyére)

Mindezek mellett ahogy a kész mű kinéz, az nem egyszerű.Főleg a második kép fejezi ki, hogy mit jelent az RWB. Viszont az is igaz, hogy ez nem egy RUF szintű mű, nem arról szól, hogy jobbá tegye az adott példányt, ez csak egy módosítás, ami neki tetszik és megannyi rajongójának is.

Nagyon fura kettősség van az egész történetben:

Egyrészt ott egy Japán ember, aki felépített maga köré egy mítoszt és ahogy egy Katana esetében, úgy itt is elhisszük, hogy munkájával valami jó, már-már tökéletes mű születik.

Másrészt tegye fel a kezét az, aki egy Porsche megszerzése után végig tudná ülni vigyorogva, ahogy a kocsit szétszabdalják és egy Frankensteiné teszik.

Képeken nagyon jól fest mindent és én is imádom, bár sose lesz ilyen gépsárkányom, még csak Porsche-m se, de lemerem fogadni, hogy ez az egész módosítás minden menetkomfortot és menetdinamikát tönkretesz. Értelmetlen.

Ez olyan mint az említett kard; addig csodálod, amíg nem díszeleg egy az ágyad fölött, hiszen onnét funkcióját egyáltalán nem látja már el.

(#10) .LnB válasza Cifu (#8) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Azért ez a stílus nem az a Bosozoku, és nem is a Shinichi Moroboshi féle Lambo Crew csilli-villi stílusa.

Shinichi Moroboshi féle: [link] és [link]
Az igazi Bosozoku irányzatok: [link] <- ez marha jó vidi.

Persze valahogy az egész Japán autós tuning kultúra a Bosozoku alá tartozik, de a Liberty Walk, az RWD sokkal jobban emészthető a nyugati szemeknek is.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.