2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Zöldkártya igénylés neten

Írta: | Kulcsszavak: blag . autó . biztosítás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

... avagy mostmár nem értem, hogy miért olcsóbb, ha netes ügyintézést kérsz a biztosítónál.

Mert komoly költségcsökkentés lehetne amögött, hogy egy netes felületen keresztül intézed a nyűgjeid, de Uniqáék ezt olyan amatőr módon oldották meg, hogy muszáj legyen mellette fenntartani az élő ügyfélszolgálatot.

Scenario:
Megnéznénk a palicsi állatkertet, egyrészt mert van medvéjük, másrészt mert alig van messzebb mint a Vadaspark. Azért mégiscsak másik országhoz tartozik a Délvidék, ezért kellene egy zöldkártya.

Felcsapom a Firefoxot, myUniqa, mert kötelező volt csinálni, mert vállaltam, mert így olcsóbb volt a KGFB.

4 másodperc alatt van meg a megfelelő menüpont

Küldés, azonnal hibaüzenet:

Qué? :F
Kicsit mászkálva az egyébként elképesztően szegényes weboldalon, kiderült, hogy egy csomó másik szolgáltatás igénylése így néz ki:

Ahha. Szóval egy csomó másik dolgot úgy érek el, hogy letöltöm a PDF-et, kinyomtatom a teljesen biankó formot, kitöltöm és aláírom tollal, beszkennelem és feltöltöm nekik... Üdv a 21. században...
Még annyit se tud a rendszerük, hogy legalább előre kitöltve generálja le nekem a PDF-et, ha már úgyis be vagyok lépve, és ismerik az adataimat, hogy csak aláírnom kelljen, bár ennek sem látom értelmét, hisz a felhasználónevem és jelszavam egyedi és titkos, ergo egyértelműen azonosít engem.

De jelen helyzetben ezzel nem vagyok előrébb, mert a zöldkártyánál ez a lehetőség nem adott, ellenben a rendszer kéri. Okos, mi?

Mi legyen - kérdezzük a Google-t.
Van zöldkártyaigénylő webes form, fyeah!

Kitölt, elküld

A mit?
Ez az, ami a kötvényen biztos rajta lenne, ha lenne ilyenem, dehát nincs, neten kötöttem az egészet, a végén kaptam egy kinyomtatható cetlit, ami igazolja a biztosítás meglétét, és csókolom, de azon meg nincs ilyen adat.

Vissza a myUniqa-ba, hátha ott lesz.
Nincs, cserébe van kötvénymásolat-kérés a Szolgáltatások közt. Nosza, kérjünk.
Az eredményt kitalálhatjátok :)

Előtúrtam az egyetlen levelet, ami Uniqáéktól jött, egy rózsaszíncsekkes levél, amiben a megkötés után már azonnal nagyon szeretnék 8 napon belül megkapni az egyébként 60 napon belül befizetendő biztosítási díjat (most nagyvonalúan átsiklok afölött, hogy egyébként bankkártyás fizetést kértem, és végül úgy is fizettem), ezen van egy vevőazonosító, ami már majdnem úgy hangzik, mint a partnerkód, próbáljuk ki!

Faja, ezzel meg is volnánk, gondolhattam volna könnyelműen, de szerencsére nem.

Átnéztem a Netrisktől kapott emaileket (rajtuk keresztül kötöttem a biztosítást), mert mintha egyszer küldtek volna előzetes biztosítási igazolásként valami Uniqas papírt, hátha azon rajta van ez a partnerkód.
És tényleg... és tényleg rajta van, természetesen nyomokban sem hasonlít a vevőkódra. Szóval a webformnak édesmindegy mit írok be, a telefonszámomat is ugyanekkora lelki nyugalommal fogadta volna el.

Végeredményben meglett minden az én részemről, mostmár csak meg kell várnom, hogy elküldjék a zöldkártyát, de legalább 3 ponton lehetett volna szükségem segítségre a webes rendszerük töketlensége miatt, illetve a jelek szerint akkor is élőmunka fogja kézzel feldolgozni az adataimat, amikor minden rendben működik.

Még szerencse, hogy nem postakeselyűvel kell viaszpecsétes kutyabőröket küldözgetni. 21. század :U

"Az új generáció biztosítója"

Hozzászólások

(#1) Syl


Syl
nagyúr

Bíztad volna a Szilárdékra a biztosítás intézését. :U

Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.