2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Tömegközlekedéses hisztizős

Írta: | Kulcsszavak: blag . tömegközlekedés . autó

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Tetszenek tudni én nagyon szeretem a buszokat meg a vonatokat, épp' csak buszozni meg vonatozni rühellek egyre inkább.

Lassú meg kényelmetlen, sokszor nem is olcsóbb.

Egyik héten - tőlem független okokból - az "A következő" válogatásán találtam magamat, de sajnos tovább nem jutottam, így valami más terv eredményeképp leszek gazdag. Az odaút azonban tanulságos volt...

Pénteken reggel a háromnegyed 9-es vonattal indultam Szegedről. Kihasználva fiatalságomat meg a pénteket, igénybe vettem a 26 éven aluliaknak péntektől vasárnapig élő "üzletpolitikai kedvezményt" mellyel 33%-al olcsóbban lehet vonatozni, a 4000 JMF-ot kóstáló InterCity jegy hangyányit barátságosabbá is válik ezzel.
Mint mindig most is elektronikusan vettem a jegyem, mert gyors és kényelmes: végigkattintgatod, hogy innen, oda, ekkor, ezzel a kedvezménnyel, ez a bankkártyaszámom, köszönöm, itt a pdf, nyomtasd ki, jó utat.

Még nem hagytuk el a szegedi rendezőpályaudvart már áll mellettem a jegyellenőr, és kérdőre von, hogy miért is vettem én ezt a kedvezményt igénybe?
- Qué? Mert péntek van és mert nem múltam el 26 éves, azért.
- De a kedvezmény csak 10 órától érvényes...
- És ezt nekem honnan a rákból kéne tudnom?
- Maga veszi igénybe a kedvezményt, magának kell utána néznie.
- Na jó, de a webshopban (amit közben mobilneten előtúrtam) egy szóval nem említik, hogy a MÁV-os időszámítás a Los Angeles-i időt veszi alapul a péntek kezdetének számításakor. Oda az van írva, hogy péntektől vasárnapig, 26 éven aluliaknak. Semmi több. Ezeket teljesítettem, miért kéne utána néznem, hogy esetleg nem-e kell még zöld szeműnek lennem, piros sapkát viselnem, munkásmozgalmi dalokat dúdolnom a vasútállomás felé menet vagy épp megvárnom a 10 órát az utazással? Talán ha tetszenének egy csillagot odacsapni, hogy "*e! van még pár feltétel, itt és itt csekkold", akkor oké, de nem.
- Maga veszi igénybe a kedvezményt, magának kell utána néznie.
- Vagy ha már úgyis webshopban vettem a jegyet, akkor akár a számítógép is csodálatosan tájékoztathatna, hogy "e!, erre az időpontra a kiválasztott kedvezmény nem érvényes, mert csak"
- Maga veszi igénybe a kedvezményt, magának kell utána néznie.
Jó, infinite loop...
- Most akkor mit kezdjek magával?
Hozhatnál egy sört, de miért én mondjam ezt meg neked?
- Jó, akkor majd visszajövök 10 után és akkor kezelem le a jegyét.
- Jó. (közben próbáltam jól nem elröhögni magam, hogy ezek szerint az ő oldalukról sem logikusabb a rendszer, mint az enyémről)
Ennyiben maradtunk, nem jött utána oda.
A kvízműsorba sem kerültem be. Maradtam volna inkább otthon.

Lényegtelen számú héttel később, tegnapelőtt

Elkéredzkedtem a munkahelyemről, hogy eljöhessek egy órával korábban, így elérhessem a fél5kor induló utolsó közvetlen buszt Szegedről Kiskőrös irányába, hogy a hosszú hétvégén otthon lehessek. Jó lesz ez.

Negyed 5 előtt valamivel értem a Mars térre (Szegedet nem ismerőknek: ez a helyi Népliget, aut.áll.), az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár egyik példás E95-öse mellett ~130 ember áll, igen, ez a Kiskunhalason, Kiskőrösön, Solton és Dunaföldváron át Székesfehérvárra közlekedő járat lesz, az enyém...
Beállok a tömegbe, lassan csordogál felfelé a nép, többek kezében Kiskunhalasig szóló bérletet látok. ~ 25 perccel a tervezett indulási időpont után az EAG megtelik, a sofőr pedig rezignált arccal közli, hogy ennyi volt, viszon'látás. Ajtó csuk, busz el, jó magam kb 8-10 értetlen arcú társammal együtt konstatáljuk, hogy igen, elment a napi utolsó buszunk. Nélkülünk.
Információs pult: dafuq woz dat shiat?
Rövid diszkurzus során megtudjuk, hogy a j.veznek bizony úgy kellett volna felszállítania az utazóközönséget, hogy a legmesszebbre utazók először, majd így csökkenősorban haladni, halasi bérleteseket meg itt hagyni, mert nekik ma még két buszuk is lesz. Esetleg kérhetett volna kisegítőjáratot, de jól láthatóan ezt sem tette meg.
A járat viszont az Alba, és nem a Tisza Volánhoz tartozik, így ők nem tudnak ezzel már mit kezdeni, írjunk panaszlevelet az Alba Volánnak, cserébe buszozni... na, azt ma már nem fogunk.
:W
B terv: ha Halasra megy még busz, akkor elmegyek addig, onnan elkapom a kétóránként közlekedő Kelebia - Keleti Pályaudvar vonatot Kőrösig, és nekem jó lesz.
18 órakor indul a busz Szegedről, 19.16-ra Kkhalas vasút.áll-on lesz, 19.25-kor jön a napi utolsó vonat, van 9 percem átérni az állomásépület egyik oldalán lévő buszmegállótól a 45 méterrel odébb lévő peronig.
A 9 perces előnyöm indulásra 3 perces hátránnyá vált, mert 12 perces késéssel indultunk, mert ugyebár időben odaállni a kocsiállásra és megkezdeni a beszállítást, az már plusz agymunka lenne...
Útközben, a múltkori esetből tanulva mobilneten átnyálaztam a MÁV üzletszabályzatát, hogy csütörtök lévén, de heti utolsó munkanapként él-e a fenti péntek-vasárnap kedvezmény.
Szerencsére élt (pdf) (bár közben azt is megtudtam, hogy volt, akit aznap egy vasúti pénztárban úgy tájékoztatott a pénztáros, hogy nem él). Nem írom le, hogy hány lépés volt ezt a pdf-et megtalálni a MÁV weboldalán, mert bár most kettőből megvan, de nem mondanám, hogy villogó piros nyilak mutatnák a link helyét...
Megvettem a vonatjegyet, pdf-ben megkaptam a kinyomtatandó jegyet, rajta a QR kóddal, amit az okostelefonjukkal a jegykezelők majd lecsippantanak.
Kinyomtatni ugyebár a buszon nem fogom tudni, de szép nagy felbontású az L9 képernyője, majd beolvassa onnan.
Ez idő alatt elkezdtem fejben összerakni a C tervet, hogy mi lesz, ha elmegy a vonat...
Buszsofőrünk szerencsére időközben rájött, hogy késni rossz, ezért kicsit jobban megtaposva az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár E94-esét (a legszebb busz, amit ember valaha épített) behoztuk a lemaradást, plusz a vonat is késett a vonatinfo szerint, így megnyugodva értem Halasra, ültem fel a Ganz gyár BDV motorvonatára.
Elindulunk, jegyellenőr,
- Jegyeket, bérleteket.
- Nekem csak ilyen digitális van, remélem jó így is.
- Hááááát ezt csak InterCity-n tudjuk így elfogadni, más vonatokhoz ki kell nyomtatni.
- Miért, itt nincs nálad a céges MotoDefy, amivel lecsippantod?
- De igen, de a jegyet okostelefon vagy laptop kijelzőjéről csak InterCity-n fogadhatjuk el.
Na ne szórakozz velem
Azért elvette a telefonom és lecsippantotta, elment, én meg értetlen arccal néztem ki a fejemből, hogy miért lehet ugyanazt a jegyet ugyanazzal a készülékkel IC-n elfogadni kijelzőről, más vonaton meg nem? :F
Főleg, hogy gyakorlatilag el is fogadta, hogy lecsippantotta, de akkor is... Nem f*szmindegy a MÁV-nak, hogy én most kinyomtatom-e a jegyet vagy sem? Arról nem is beszélve, hogy adott körülmények közt lehetőségem se volt kinyomtatni, a pénztárban pedig már nem biztos, hogy lett volna időm jegyet venni, az ellenőr pedig csak akkor ad jegyet, ha olyan állomáson szállsz fel, ahol nincs jegyértékesítés, ezt ugyanezen utazási scenario alatt tanultam meg jópár éve egy sokezres bünticsekk eredményeképp.

Hozzászólások

(#1) Lenry


Lenry
félisten

kihisztiztem magam

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#2) sanykaraj


sanykaraj
csendes tag

Én csak busszal járok de a jegy ellenört leszámitva minden uhyan így zajlik...( amedig nem lessz jogsim)

Eddig a sötéttől féltem, de már tudom, hogy sötét soha sincs, az csak a fény hiánya. Tehát most már a fény hiányától félek :DD

(#3) callmeakos


callmeakos
veterán
LOGOUT blog

Ismerős sztorik. Főleg a buszos. :D
Múltkor zúztam le Bajára Pestről a halfőzőre. Sejtettem hogy sokan lesznek úgyhogy gondoltam fél órával indulás előtt már ott leszek, hogy legyen jó kis hely. Aha meg amit én gondoltam. A 8:30kor induló buszra 7:56kor már annyian vártak, hogy egy buszba nem is fértünk volna el, és ez meg is lepte a sofőrt, nem is tudott mit kezdeni a helyzettel, elkezdte felengedni az embereket. A fele busz már megtelt, erre mögöttem egy bácsi felkurjant hogy "nem úgy kellene felengedni az embereket, hogy akik többet mennek, azokat előre"? Sofőr erre: "ekkora tömegben képtelen vagyok kiszűrni kik mennek Bajára, és kik mondjuk Soltra." Én még épphogy felfértem, de istentelenül irritált a tömeg, épp ezért nem is szeretek buszozni, de sejtettem hogy a tömeggel nem úszom meg. Már majdnem megtelt a busz, odajön hozzám egy nő, aszondja nekem: "bocsánat de ez az én helyem volna, mert én elővételben vettem meg a jegyet. " Mondom neki "hogy ezt a sofőr sporttárssal tessék megbeszélni, aki képtelen volt megoldani hogy a Bajaiakat engedje előre, én meg biztos nem fogok 4 órát állni mire odaérünk." Kérdeztem merre megy? Válasz: Kiskunlacháza. "Na mondom akkor azt kitetszik bírni mellettem, mert itt egy ülőhely." Mormogott egy sort, azt leült, 5 percig bírta, erre fogta magát és leült a lépcsőre. Mondom neki, ennyire látványosan nem kéne szenvedni, ha ennyire böki a csőrét hogy kell ülnie a külső sorban 15-20 percet, akkor tessék üljön ide, ezt az időt állva is kibírom. Ő nem köszöni, ő neki jó ott. Hát mondom ahogy gondolja....

Na épp ezért nemszeretek buszozni. Főleg nem ekkora távot. Plusz a hely is szűkösebb, nem lehet kimenni a mosdóba amikor kell, meg kell küzdeni az ilyen elmeháborodotakkal, de őszintén mondom, amióta a MÁV felemelte a jegyárakat, és nekem az út több mint 5000 forint ICvel Bajára, azóta inkább azt mondom hogy kibírom. Azért ez kemény, hogy 10k oda vissza, csak mert egy picit kényelmeebben akarok utazni. Alig várom hogy én is letegyem a jogsit.. :))

All→M8

(#4) hoffman_


hoffman_
nagyúr

Lenry b+ minden tiszteletem a tiéd, komolyan :D ezt tősgyökeres bp agglomerációs lakosként még olvasni is kegyetlen volt.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#5) Lenry válasza hoffman_ (#4) üzenetére


Lenry
félisten

üdv, a Vadkeleten :D

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#6) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

a vonatosban nincs igazad, a 26 évesben, a QR kód nyomtatós szerintem is hülyeség, a volánról meg annyit, hogyha az alapján kellene pozicionálni az országot, annyira balkán lenne, hogy a déli sarki pingvinek is volánnal járnának.

viccen kívül, buszoztam a balkánon, szerbiában, bosznia-hercegovinában, meg horvátországban is, és mindenhol JOBB a szolgáltatás minősége, nincs nyomor, van rendesen busz. mondjuk ott úgy megy, hogy a városban van 15-20 buszos vállalkozó, fejenként 1-5 busszal, és közös árszabással, persze járaton kell jegyet venni mindig. adnak minőségre, mert hát fontos, hogy náluk rakd le a pénzed.

lehet ez a privatizáltság lenne a siker titka a busznál?

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#7) Lenry válasza Mr.Csizmás (#6) üzenetére


Lenry
félisten

a vonatosban nincs igazad

fejtsd ki pls

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#8) hoffman_ válasza Mr.Csizmás (#6) üzenetére


hoffman_
nagyúr

szerintem is igaza van, megkérdőjelezhetetlenül. a péntek, az péntek, nekem is és úgy kb. mindenkinek 00:00-tól kezdődik a tárgynap. szóval ha más szerint nem, akkor legyen ott a csillámpónis link a pdf-hez.

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#9) Mr.Csizmás válasza Lenry (#7) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

hát a 26-os, meg a kinyomtatás dolog. idióta szabály igen, máshol nincs ilyen, sajnos ezvan, így kell játszani.

btw. a magyar volánok, talán a központi bp elővárosi kivételével nagyrészt szervezett anarchia.

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#10) Lenry válasza Mr.Csizmás (#9) üzenetére


Lenry
félisten

nekem nem az a bajom vele, hogy ez a játékszabály, hanem hogy elvárom, hogy lesznek szívesek a játékszabályokat jól láthatóan leírni, nem a weboldal sarkán, egy 4px-es link mögé dugni az Impresszum meg a Jogi Fasságok között.

oké, kezdődjön a péntek 10-kor, csak akkor ezt írják oda, hisztizzen nekem a webshop, vagy simán ne is adja ki a jegyet.

ne a vonaton kelljen megtudnom, hogy hiányosan tájékoztattak. nem büntetett meg az ellenőr, de ha igen, akkor kurvaélet, hogy ráborítottam volna valakire az asztalát.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.