2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

3D: igényfelmérés

Írta: | Kulcsszavak: 3d

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Low-poly modellezéssel meg UVW textúrázással kezdtem foglalkozni az elmúlt pár héten, és számomra érdekesnek tűnik a téma. lenne-e igény egy ezzel kapcsolatos tutorialra/leírásra?

update: igen, azt elfelejtettem leírni, hogy ez mit is takar. nos: a low-poly modellezésnek az lényege, hogy egy modellt minél kevesebb polygonból hozzunk létre, így erőforrásokat takarítsunk meg.
az UVW textúrázás pedig... gondolom mindenki látott már GTA3/Vice City/San Andreas skint (aki nem, annak katt ide), az pl UVW textúra. az egész testre egy darab textúra van ráhajtogatva, ebbe a fények, árnyékok is előre bele vannak égetve, ezzel is erőforrást takarítunk meg.
szinte az összes játékban használják ezeket a technikákat fix helyzetű és megvilágítású modellek készítésére, de sokszor "lényegesebb" dolgokat is így modelleznek.

Hozzászólások

(#1) Lenry


Lenry
félisten

nem szeretek ilyet csinálni, de most UP-olom az írást

egyébként kellene valami jelzés a fórumba, hogy új Logout írás jelent meg, hogy ne kelljen UP-olni (a Logout főoldal jobboldali hasábján kívül, az is jó, de a fórumból közvetlenül nem látszik)
meg így legalább be tudom kapcsolni az értesítés-kérést

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#2) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

:K

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#3) Pörp válasza Lenry (#1) üzenetére


Pörp
senior tag

Nekem nagyon jól jönne, mivel én is nemrég kezdtem el 3ds max-ozni, és a blueprint-es poly-modellezést tanulgatom, na meg a loftolást. :)

(#4) szablya


szablya
tag

Engem is érdekel a téma! Minél kimerítőbb cikket, esetleg egy tutorial sorozatot szívesen várok! :R

Madarat tolláról, embert desktopjáról. | Inni és inni adni. | Ellopták az alisok a tankot. | Az igazi tuningos Prescott kávét iszik. - all by szablya | "Igazat az igazaknak, zárják be a hazugokat!" \m/

(#5) Lenry


Lenry
félisten

örülök a lelkesedésnek :R

azért a biztonság kedvéért beleírtam a bejegyzésbe, hogy pontosan miről is lesz szó, mert csak reggel hirtelen felindulásból írtam, és már a trolin jutott eszembe, hogy nem sok figyelemfelkeltő dolgot írtam bele :D

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#6) Vladi


Vladi
nagyúr
LOGOUT blog

Igen szeretnénk rvsb fordítást.... izé leírás is jöhet, biztos többen is érdeklődnének a dolog iránt.

Van már valami konkrét célod ezekkel? Tudok ajánlani pár projektet, ahol elkél a modellező. ;)

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#7) Lenry válasza Vladi (#6) üzenetére


Lenry
félisten

van
itt Szegeden pár utcányira a lakásomtól van egy cég, akik 3D grafikust keresnek, egy jó barátom is ott dolgozik, ők a cél.

a Red vs Blue pedig nem rajtam múlik, jó pár epizód szövege le van fordítva, de Dili nem időzíti, én meg nem értek hozzá :(

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#8) Zolinho1026


Zolinho1026
tag

Engem is érdekelne :R

Loxone and Loxberry superuser

(#9) Vladi válasza Lenry (#7) üzenetére


Vladi
nagyúr
LOGOUT blog

Ha tapasztalat kell, akkor keress egy free game projektet. :D
Nameg egy másik időzítőt. :U

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#10) Lenry válasza Vladi (#9) üzenetére


Lenry
félisten

nem hiszem, hogy leváltanám Dilit. egyrészt együtt találtuk ki az egész fordítósdit, másrészt meg évek óta jóbarátom, plusz itt lakik a szomszéd szobában :D
azt mondja, ha lesz szabadideje, csinálja... csak nem nagyon van neki. tanul.

egyébként készül a cikk, már két oldal megvan, meg a screenshotok a harmadikhoz, de most elég volt mára, megyek Vice City-zni, vagy Halo2-zni, aztán aludni.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.