Az előző generáció lassan lezártnak tekinthető (PS3, X360, Wii), így hát gondoltam összeírom, melyek azok a kedvencek, melyeknek csak egy rész adatott meg, én pedig szívesen vennék egy folytatást.
Warhammer 40,000: Space Marine - Relic Entertainment
A Relic Entertainment csapata leginkább a kiváló stratégiai játékairól ismert (Homeworld, Company of Heroes, Dawn of War), de 2011-ben a TPS műfajban is bemutatkoztak a Space Marine játékukkal. Maga a játékmenet sajna nem volt igazán kiemelkedő, nekem nagyon tetszett a hangulat, a zene és a látvány teljesen jól megidézte a WH40K sötét és kegyetlen világát.
R.U.S.E. - Eugen Systems
Adott tény, hogy konzolra nehéz hagyományos értelemben vett valósidejű stratégiai játékot készíteni, hisz az irányítás teljesen más, mint PC-n, azonban van fejlesztő, aki próbálkozott ilyesmivel, több-kevesebb sikerrel. A R.U.S.E. a jobban sikerült konzolos stratégiai játékok közé tartozik. A történet eléggé sablonos 2. világháborús egyveleg, de a játékmechanika eléggé jól volt és teljesen jól megoldották a fejlesztők a konzolos irányítást is.
The Last Story - Mistwalker
A legtöbb japán szerepjáték végigjátszása 50+ órát jelent és többjátékos móka sincs bennünk. A Final Fantasy atyjának Wii-re készült játéka, a The Last Story mindkét alapszabálynak ellentmond, a játék viszonylag rövid és van benne online móka. Emellett persze az összes JRPG sablont felmutatja
Dragon's Dogma - Capcom
A HD konzolok ideje nem igazán kedvezett a japán játékfejlesztőknek, a legtöbbjük sokáig nem talált rá a megfelelő útra. A Capcom lényegében két Resident Evil, Lost Planet és végtelen Street Fighter 4 mellett nem is nagyon csinált mást. Ezért is volt számomra meglepő tőlük a Dragon's Dogma, melyben nagyon jól sikerült ötvözniük a nyugati és a japán RPG-k stílusát.
Végül pedig egy kakukktojás következik, mert bár ennek a játéknak készült folytatása, de az sajnos méretben és minőségben nem ért fel az elődhöz:
Valkyria Chronicles - SEGA