2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Harry Potter: Hogwarts Mystery - a f2p legalja

Írta: | Kulcsszavak: f2p . mobil . játék . android . ios

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nagyon ritkán játszom mobilon és a free 2 play játékokat is nagyrészt kerülöm, de a J. K. Rowling által megálmodott és megírt varázsvilágot nagyon kedvelem, így hát örömmel láttam, hogy felkerült az App és a Play Store-ba egy Harry Potter játék. Ez nagyjából egy hete volt, azóta játszom a játékkal és hát ahogy haladok előre a történetben, lesz egyre undorított és lehúzásra tervezett az egész játék mechanika.

A Hogwarts Mystery alapvetően a sok másik játék által is alkalmazott energiára épülő rendszert használ, ami szép lassan töltődik vissza az idővel, jelen esetben négy percenkét kapunk vissza egy energia pontot. Az energia pontok segítségével tudunk előre haladni a történetben, ezt kell költeni az tanórák során, tanulás közben, egyéb események alatt, szóval lényegében mindenhez ez kell.

Maga a játék megvalósítása, gondolok itt a látványra, hangokra, történetre szerintem mind remek. Az új szereplők érdekesek, az alaphelyzet izgalmas, minden adott ahhoz, hogy egy új és ismeretlen kalandba vágjunk bele. De!

Maga a játékmechanika, nem tudok jobb szót, undorító. Egy tanóra úgy épül fel, hogy csillagokat kell gyűjtenünk (1, 3 vagy 5) adott idő alatt, ezt az időt és a csillagok számát a pálya indítások tudjuk kiválasztani. Ha 5 csillagot választunk, akkor 8 óránk lesz ezt megszerezni. Bár a játék nem írja, de egy csillag megszerezéshez adott számú energia pontot kell elkölteni, szóval kezdünk mondjuk 25 energia ponttal, az első csillagot 15 pont elköltése után kapjuk, a második csillagba betesszük a maradék 10 pontot majd pedig vagy várunk, hogy visszatöltődjön az energia vagy pedig valós pénzért veszünk azt. Ha újra maxon vagyunk, akkor 5 pontért befejezzük a második csillagot és így tovább addig, amíg nem lesz meg mind, vagy le nem telik a feladatra kapott idő. Ebből már látszódik is, hogy ha nem teljes energiával kezdünk neki egy feladatnak, akkor sokkal nehezebb dolgunk lesz, hogy befejezzük azt a megadott időre.
Ehhez még hozzájön, hogy a játék nem engedni, hogy annyi energiát költsünk, amennyi pont kell, hanem lépésenként felajánl többsége lehetőséget 1 és 5 között véletlenszerűen, tehát lehet olyan helyzet is, hogy csak egy pont kellene, de muszáj ötöt költeni, mert mást nem enged a játék, így 4 pontunk elveszik (ami 16 perc várakozási idő).

Tudom, hogy akik már sok mobiljátékot kipróbáltak, azoknak az ilyesmi dolog már lehet fel se tűnnek, de nekem, aki csak a Harry Potter téma miatt vágott bele a játékba, az ilyen erőltetett megoldások szép lassan elveszik a kedvem a játéktól, mert ilyen mechanikára nem költök pénzt. Ha lenne benne bármi fix dolgot adó tárgy (pl gyorsabb visszatöltés, vagy nagyobb energiaszint), arra még azt mondom, hogy áldoznék is, mert tényleg van ebben a játékban jó és értékes, de ez a rohadt f2p megoldás élvezhetetlenné teszi az egészet.

Hozzászólások

(#1) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Semmi sincs ingyen.
nem írhat mindenki 99 centes fing app-t

[ Szerkesztve ]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#2) ldave válasza Klaus Duran (#1) üzenetére


ldave
félisten

Nem mondom, hogy ingyen legyen, írtam is hogy látszik a játékon, hogy komoly munka van mögötte, szerintem még a szereplők hangja is az eredeti színészek. Valószínűleg ezért is lehet ilyen lehúzó a játékmenet, mert valahogy vissza kell szedni a ráfordított pénzt, de szerintem találhattak volna ennek jobb módot is.

A Slime draws near! Command?

(#3) Klaus Duran válasza ldave (#2) üzenetére


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

A cél hogy az ember mindenképpen pénzt költsön rá.
Semmit nem kell gondolni, ezt az üzleti modellt választották.

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#4) C4mp3r


C4mp3r
addikt

yongyea videoja a dologrol. eleg undorito de sajnos a mobil jatekoknal mar hozza kellett szoknunk, hogy csak a lehuzas megy. szerencsere nem jatszok mobilon, ugysem birja az akksi :))

(#5) ldave válasza C4mp3r (#4) üzenetére


ldave
félisten

Remek összefoglaló a játékról, ez nem egy sima f2p lehúzás, hanem abból is a legrosszabb fajta.

A Slime draws near! Command?

(#7) ldave válasza #20749568 (#6) üzenetére


ldave
félisten

Jaja, ez egy laza, könnyed kalandjáték lenne, kis RPG elemekkel. Simán adnék érte pénzt, de ilyen gem és egyéb hülyeségekre nem költenék soha.

A Slime draws near! Command?

(#8) kemotox


kemotox
addikt

Nincs ebben semmi meglepő, sajnos ez már nagyon bevett szokás :( Csak azt nem értem, hogy dőlnek be az emberek ennek a tök átlátszó pszichológiának. Teljesen köztudottak a trükkök, meg a statisztikák, miszerint sokkal többet költünk f2p játékokra, mint fizetősekre.
De vannak ám sok jó, fizetős játékok is mobilra. Klasszikusok portjai pl. Rengeteg jó RPG, gondolom nem kell bemutatni Dragon Questet és társait, Chrono Triggert, stb-t.
Személy szerint utálom a toucscreenes irányítást, szerintem mobilra puzzle játékok valók - na itt is van ám minőség szép számmal, nincs energiavisszatöltődés meg hasonló baromságok. (Griddlers Plus, évek óta tolom, imádom)

De mondok egy nagyon jót: Kell egy BT-s, telefontbelecsiptethetős kontroller, és mehetnek emulátorral a jobbnál jobb klasszikusok. GBA, SNES, csak hogy a legjobbakat említsem.

Szóval ja, lehetőség van ám bőven a mobil gamingben, de a mainstream f2p réteg az valami fertő :(

(#9) nonsen5e


nonsen5e
addikt

Attól eltekintve, hogy az üzleti modellt úgy építették fel, hogy az ösztönözze az embereket a költésre, ez szerintem abszolút emberfüggő, hogy ki hogyan éli meg. Szerintem azon múlik, hogy ki mit vár a játéktól, mennyi időt szeretne naponta ezzel játszani.
Nekem tele van a telefonom ilyen időenergiás, gachás csodákkal, de az én játszási szokásaimmal sosem éreztem azt, hogy erre költenem kéne. Játszok naponta 1-2 kört (mikor lehetne vagy 7-8-at is), máskor meg pár napig be sem lépek, esetleg csak a login bónuszokért. Ki sem égek belőle 2 hét alatt, és még élvezem is azt a napi 10 perc játékot is. Ha érdemi content van elzárva a fizetés mögé, az már ugye más tészta.

Ismerek persze olyat akinek van baja és erre elverendő milliói, khm.. ;]

-----
szerk: most nézem, egyik nap sikerült egy marhaságot belecopy-pastelni az aláírásomba, ott is marad már csakazértis, lol :D :DDD

[ Szerkesztve ]

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#10) ldave válasza nonsen5e (#9) üzenetére


ldave
félisten

Persze, van ennek helye, de nem egy sztori alapú kalandjáték esetében, ahol egyszer csak a pálya közepén közli veled a játék, hogy vagy fizetsz vagy vársz 100 percet hogy folytathasd.

A Slime draws near! Command?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.