2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Sony mobiltelefon hiba kontra Alza

Írta: | Kulcsszavak: Alza . garancia . Sony . mobiltelefon . szervíz

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

Egy kis tapasztalatot szeretnék veletek megosztani, másrészt esetleg segítséget kérni.

Van egy Sony Xperia L3 -as telefonom, illetve csak volt...

A lényege, hogy tavaly Decemberben vásároltam az Alzánál.
Aztán Januárban kezdődtek vele a bajok..

Először az ujjlenyomat olvasó kezdett el szórakozni, de úgy hogy beállítottam fél óráig felismerte az ujjaimat, utána már nem és csak hard resettel lehetett orvosolni, letojtam egy ideig , mondom nem használom na puff.

Utána jött, hogy a vadi új simmel is elkezdte a térerőt eldobni, alig volt mindig 1 vonásnyi... De még éppen tudtam telefonálni, bár sokszor romlott a hangminőség. Még ez sem volt tragédia.

Aztán egyszer csak a Jack csatlakozója megadta magát, semmi előjel semmi, egyszer kihúztam a dugót és kész utána már minden csatlakozó kiesett belőle...
Ekkor már nagyon mérges voltam és utána jött a fekete leves elkezdte a google a szolgáltatás leállt hibaüzeneteket dobálni random.

Na akkor mondom mostmár irány a szervíz.

Leadtam, tök normális volt a srác átnéztük sérülésmentes, mindig tokban volt a telefon. Leejtve még véletlenül sem, még mondták is hogy patika. Oké leadtam.

Több mint 2 hét után visszajött a telefon. Szoftvert frissítettek címszóval. Persze hogy nem csináltak semmit vele, helyette tiszta karcos lett a hátlap, még a boltban kiderült.

Leadtam újra a telefont, megint 2 hét, visszajött, a google a szolgáltatás leállt hibaüzenetet megcsinálták.
Pár nap múlva újra visszavittem , mert se térerő se ujjlenyomat, se jack. Alkatrészcsere címszóval kicserélték a hátlapot.

Na utána megint leadtam, a harmadik alkalommal úgy jött vissza a telefon, hogy alaplapot cseréltek. Nem új telefon adtak, csak alaplapot cseréltek... Semmit nem javítottak jelzem. Továbbá eltörték a készülékház keretét a jack csatlakozónál és a type C nél is el volt repedve jelentősen.
És egy fontos dolgot kihagytam, hogy mikor harmadik alkalommal visszajött állítólag alaplapcserével akkor írták hogy kaptam új IMEI számot. De csak egyet. Pedig ez dual simes és a dobozán is két IMEI szám volt. Mondom akkor mostmár egy simes lesz a telefon? Erre nem válaszolnak azóta sem.

Csak most közbeszólt a vájrus. Így megint leadtam és most semmi. Még Január 28.-án kezdődött az egész és azóta nem is használtam a telefont. Pénzt vissza nem akarnak adni, pedig a saját policijuk szerint is vissza kéne... Se csere készülék semmi. A készülék doboza már toprongyos...

Szóval közeledek a 4 hónaphoz és még semmi... Sőt tönkretették a készülék külsejét és dobozát is.

Hozzászólások

(#1) KISDUCK


KISDUCK
addikt

Ő, ha jól értem telefonos üzletben adtad le a telefont javítani?

Az előző telefonom Sony volt és én garancia futárt kértem a sony oldalán keresztül. Egy random dobozban kellett átadnom a futárnak normálisan becsomagolva. Első körben sajnos nem sikerült a javítás teljesen, mert a hátlapot rosszul ragasztották, szóval volt még egy köröm, de utána patika állapotban kaptam vissza és még grátiszban akksit is cseréltek, pedig nem kértem és a hibának se volt hozzá köze.

(#2) Lalikiraly válasza KISDUCK (#1) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

Szia!

Én az Alzánál vettem a telefont és ott is kellett leadni...
És ezt már negyedszer tettem meg és eddig szinte csak rontottak az állapotán. Egyszer kaptam egy ajándék headsetet, azzal a címszóval hogy ezzel megoldják a jack csatlakozó hibáját,,, Haha. Még az alaplapcsere sem oldott meg semmit, ergo nem csináltak semmit csak ráírták. Helyette már a Type C mellett is elvan törve a készülékház, amit már nem akarnak elismerni.
Soft update nincs a telefonra ez egy nagy fekete pont a Sonynak...
Tehát a hibák jórészével nem hiszem hogy tudnának bármit is csinálni.
Az Alzánál azt mondták, ha harmadjára sem javul meg akkor visszaadják az árát, hát semmi sem történt egyeztettem a kollégákkal, azt mondták másnapra elbírálják a készpénzvisszafizetési kérelmem, erre másnap mikor már én kérdeztem hogy mivan akkor láttam a weboldalon, hogy megint szervízben van. És most mindjárt 2 hete megint ott van így írtam emailt, hogy mivan már? De persze mázli ha válaszolnak.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#3) KISDUCK válasza Lalikiraly (#2) üzenetére


KISDUCK
addikt

Hát szerintem nézd meg a sony oldalán, regisztráld a telefont ha még nem tetted és nézd meg hogy ott mit írnak garanciára és ha lehet kérj ott futárt. Gondolom az alza is csak a sony partnernek küldi el javításra szóval, lehet megér egy próbát. Mármint akkor tegyél egy próbát, ha nem oldódik meg a helyzet.

(#4) Lalikiraly válasza KISDUCK (#3) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

Hát szerintem nem is magyarországra küldi el az a tippem, mert a visszajövő papírokon sincs egy szó sem...
De lehet írok a Sonynak egy mailt mi a véleményük. Köszi a tippet.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#5) KISDUCK válasza Lalikiraly (#4) üzenetére


KISDUCK
addikt

Most nem tudom hogy áll, de 2017 decemberében még a cordon látta el itthon a szerviz feladatokat.

[ Szerkesztve ]

(#6) Lalikiraly válasza KISDUCK (#5) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

Jah és azt nem is mondtam hogy az állítólagos alaplapcsere után ugye nem elég hogy eltört a Type C mellett is a készülékház, még egy IMEI számot kaptam, holott kettő volt a telefonnak... A dobozán, most írtam a Sonynak de nem tudom mi az IMEI szám, mert nincs nálam szinte semmije a telefonnak. talán fotók vannak róla...

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#7) bul07 válasza KISDUCK (#5) üzenetére


bul07
nagyúr

Alza estén ritka az a dolog amivel foglalkozik a magyar szervizhálózat, mert nem magyar piacra szánt dolgokat árulnak főleg

Egy példa múlt év végéről telefon fronton Samsung A50 és alza

(#6) Lalikiraly

Ha majd egyszer vége lesz azért a homára is írd meg, hagy terjedjen a hírük ;]

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#8) Lalikiraly válasza bul07 (#7) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

Az fix hogy megírom.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#9) janeszgol


janeszgol
félisten

Na azért félek Sonyt venni. Amúgy ilyenkor nem az üzletnek kéne visszatérítenie a pénzt, hanem az anyacégnek. Amúgy az üzlet valóban elküldte a Sony hivatalos szerviz partneréhez vagy inkább az Alza kamuzott?

[ Szerkesztve ]

(#10) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Nem vagyok Alzas, de ennek a tortenetnek mi koze hozzajuk azon kivul, hogy ott vetted?

A szerviz a trehany....

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.