Sziasztok!
Akkor folytatnám is a történetet.
Na ott hagytam abba, hogy ugye kidobáltam egy csomó vackot az autóból, rendet raktam, az akksisaruk a helyükre kerültek, a csomagtérajtóba visszakerült megtisztítva megérdemelt helyére az elakadásjelző háromszög és megtisztítottam egy sorral a műszerfalat.
Na ezután konstatáltam, hogy kevés az olaj a motorban, kevés a hűtővíz, kevés a servo olaj is.
Éppen muterékhoz tartottam ki Diósdra, amikor is szóltak, hogy jönni fog az autó kulcsos ember.
Mercigurunak hívják. Mert hát muszály volt kulcsot készíteni az autóhoz, mert ez így nem volt állapot, hogy a riasztó visít és tollal szórakozni.
Meg is jött estére az ember, mert szegényt majdnem megverték két kulcs elkészítése után Enyingen a jó nem napon barnult népek. Ugye milyen kedvesek? Százezer Forintos munka elvégezve, kifizetve meg semmi.
Na odaért és hamar el is kezdte a kulcs elkészítését, és bár próbálta, de a gyári fő kulcs javíthatatlan. Chip hibás lett. Hát ez van.
Ilyen kulcsot kaptam. Majd Merci logó is kerül bele
Annyit fontos megemlítenem, hogy a kulcsot készítő srác, egy Úriember! Egy csodaszép kombi Mercivel jött amúgy.
Na másnap kezdődött, hogy faterral átnéztük a kocsit. Kellett bele tölteni még egy liter motorolajat, közel két liter fagyálló hűtőfolyadékot és kb. 2 deci servo olajat is.
Plusz napközbe míg vártuk a kulcsos embert, a Spárban kaptam matrica leszedő sprét. Valami 800-900 Forint volt és egy jó óra vakarás még így is két embernek. Sajnos fotót most sem készítettem, hogy előtte utána.
Na akkor ha már itt tartunk üzennék a drága kereskedőknek, akik a seggüket meresztik az autók mellett.
Az első, hogy nem feltétlenül kell vagyonokat költeni, arra a kocsira, hogy az éppen szemlélődőnek szemet szúrjon és még drágábban is lehet eladni. Például, kiporszívózza, ezt igazából elenyésző áramköltséggel megteheti, kitörölgetni egy mikroszálas vizes ruhával. Ugye mennyivel bizalomgerjesztőbb lenne? A következő. A lomokat ezer éves szemeteket kiszedni és kidobni. Azt hiszem ez is egy párperces művelet és mindjárt máshogy nézünk ki. Az autó kerekeit felfújni. Az elakadásjelző háromszöget és további tartozékokat összeszedni, egy helyre elrakni. Vagy mint az enyém esetében a légszűrőházat a helyére rakni és becsatolni...
Akkor számoljunk is:
Matrica eltávolító spray: 900 Forint
2 liter fagyálló hűtőfolyadék: 1500 Forint
2 liter motorolaj: 3000 Forint (sima 10W 40)
Servó folyadék pótlása legyen 500 HUF
A többi lényegében csak hozzáadott munka. Tehát az emberünk kitakarítja, csak kézzel, felfújja a kerekeket, és rákölt cirka 6000 Forintot és már alsó hangon 50 000 rel többet érne ránézésre a kocsi...
Ennek a munkaideje egy emberre számítva legyen 5 óra... De abba én már beleszámolom a akkusaru javítást is. Tehát 5 óra alatt kereshetne az ember 40-50 ezer Forintot. Azt hiszem elég jó órabér nem? Jah tudom nem azért kereskedő, mert imádna dolgozni...
Persze ismerek olyan kereskedést, ahol a bevitt autón még kárpit-tisztítást is csinálnak.
Néhány kép az első mosás és kisebb takarítás után. A következő részekben is lesznek képek!
A következő részben tárgyalom majd ki a fennálló hibákat és további javításokat.
További fejezetek:
Mercis kalandok - Első rész
Mercis kalandok - Második rész
Mercis kalandok - Harmadik rész
Mercis kalandok - Negyedik rész
Mercis kalandok - Ötödik rész
Mercis kalandok - Hatodik rész
Mercis kalandok - Hetedik rész
Mercis kalandok - Nyolcadik rész
Mercis kalandok - Kilencedik rész
Mercis kalandok - Tizedik rész
Mercis kalandok - Tizenegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenkettedik rész
Mercis kalandok - Tizenharmadik rész
Mercis kalandok - Tizennegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenötödik rész
Mercis kalandok - Tizenhatodik rész
Mercis kalandok - Tizenhetedik rész
Mercis kalandok - Tizennyolcadik rész
Mercis kalandok - Tizenkilencedik rész
Mercis kalandok - Huszadik rész
Mercis kalandok - Huszonegyedik rész