2024. április 25., csütörtök

#8 Utazunk sorozat - Szlovénia (Második nap)

Írta: | Kulcsszavak: Slovenia . Szlovénia . BLED . Bohinski . kirándulás . túra

Második nap

A mai tervünk nem vitt messzire, csak Bledig. Az időnk nagyon jó volt, néhol hűvös és árnyékos, de volt, ahol a nap már égetően sütött (az arcunkat meg is fogta).

A kemping parkolójába tettük le az autónkat (3€/óra) és gyalog indultunk el a tó körül. Egyszerűen mesébe illő volt a látvány végig. Nem lehetett betelni a képek készítésével. Mi a híres pletnát nem próbáltuk ki – időhiány miatt -, így a szigetre se mentünk be. A várba felsétáltunk, de végül nem mentünk be körbenézni (11€ a felnőtt), hagytunk még programot arra az esetre, ha visszamegyünk megint.

Visszaindultunk a kocsihoz (5 óra elteltével) és elindultunk a Vintgar - szurdokhoz. Sajnos nem tudtunk bejutni, mert csak 04.20-án nyit - mi 1 nappal előtte voltunk - és ha még át is másztunk volna az egyszerű kis kapun, elég hamar egy vasajtóba ütköztünk volna. Így tovább indultunk és a szállásunkhoz közeli Iglica Falls - Iglica vízesés - néztük meg. Nagyon szűk és meredek úton kellett feljutni, néhol meg az autó is alig fért el. Felmásztunk a vízszintes mesterséges létrákon és egy újabb lélegzetelállító táj tárult elénk.

Végül jött a jól megérdemelt vacsora a nagy túranap után.

#7 Utazunk sorozat - Szlovénia (Első nap)
#8 Utazunk sorozat - Szlovénia (Második nap)
#9 Utazunk sorozat - Szlovénia (Harmadik nap)
#10 Utazunk sorozat - Szlovénia (Negyedik nap)
#11 Utazunk sorozat - Szlovénia (Ötödik nap)

További epizódok:
Utazunk sorozat - Összes epizód

Lali és Kati

(#1) Victoryus

Victoryus
LOGOUT blog

Az Iglica vízesésről kérek képet, az nekünk kimaradt. A Vintgar szurdokot majd legközelebb nézzétek meg, megéri. Gyalog sincs messze a bledi tótól, 4km kb, minimális szintkülönbséggel. Mondjuk mi mindig gyalog fedezzük fel a környéket. Furák a Szlovén utak. Zrecetől hazafelé azért csak felvitt olyan erdei útra a gps, ami nem kimondottan személyautós, bár szemből jött kukásautó is meglepő módon. Nem is volt végig aszfalt. Tehát ők így használják napi szinten. Celjén volt még ilyen, hogy csak néztem milyen szűk qmeredek út vezet a várhoz, egyes vissza padlógáz..visszafordulni nincs hely. Aztán kiderült, hogy van normálisabb út is, csak a waze nem arra tervezett.

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#2) Lalikiraly válasza Victoryus (#1) üzenetére

Lalikiraly

Szia!

A következő részekben erről is lesz szó. A Vintgar szurdokot is bejártuk :D Mert visszamentünk.
Akkor megnyugodtam, mert nem csak minket szívatott a Waze. Képzeld, hogy négyen ültünk az 1.2 es Astrában :D És olyan helyekre vitt, hogy atya ége, ezek a Szlovénok meg hát vagy elfér vagy nem... Jah az egyik faluban az út közepén otthagyták a markolót és mint kiderül, az volt a főutca. Azt cipőskanállal fért át a kocsi :D Szóval mi is cifra dolgokba futottunk. A következő részekben is lesznek képek. :)
A Vintgar szurdoknál annyian voltak, mint az Oroszok... Sokszor oldalazva lehetett lépni.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#3) Napfénysüti válasza Lalikiraly (#2) üzenetére

A Vintgar szurdok nagyon népszerű hely, mi júliusban voltunk akkor is elég szép számú túrista volt ott. Mondjuk megértem az éredklődést mert tényleg gyönyörű. :K

Més que un club!

(#4) Lalikiraly válasza Napfénysüti (#3) üzenetére

Lalikiraly
LOGOUT blog

Igen, de az egész környék olyan! :)

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!