2024. április 18., csütörtök

#16 Utazunk sorozat - Siófok (Sóstó)

Írta: | Kulcsszavak: Utazunk Sorozat . Siófok . Sóstó

Sziasztok!

Már igen régen jelentkeztem újra Utazunk sorozatos cikkel. Egyrészt, mert ugye jó ideig nem lehetett utazni, másrészt, mert a tech youtube csatornám és az itteni más irányultságú cikkek elvitték előlem a kapacitást.
De most jön egy kis pótlás. Jó szórakozást kívánok az olvasásához!

Maga a történet a szokványos. Párom intézte, én meg mentem és vezettem :DD
Szóval talált egy jó kis szállást, apartmant Siófok Sóstó mellett, illetve maga a tótól cirka 250 méterre. 5 nap - 4 éjszaka egy apartmanban.

Ez a szállás a FRESH GARDENben (akkoriban még hotel) volt. Most már ez az épület különálló lakásokból apartmanokból áll, amiket meg is lehet vásárolni. Még elvileg 2 biztosan van ami eladó. De ez lényegtelen most. A lényeg a nyaralás, vagy ilyen esetben a hidegre való tekintettel, a pihenés.

Ezt elősegíti a szálláson használható wellness részleg, ami áll egy szép nagy medencéből ami cirka 6x12 méteres, továbbá van egy infra sauna és egy Görög Gőz is! Ezt korlátlanul lehet használni. Kilépsz a lakás ajtón, ott meg belépsz, nekünk cirka 3 métert kellett sétálni hozzá. De ne menjünk ennyire előre.

Megérkezés péntek délután. Mert előtte még vásároltunk ilyesmi. Így 15:00 kor értünk, ahogy meg volt beszélve a kedves hölggyel, aki kezeli a szállásokat. Jött is, a kapuban fogadott minket és kezdésnek megmutatta a lakást, aminél kapásból a szánk is tátva maradt.

Ugyanis ez egy 44 négyzetméteres, másfél szobás lakás, konyhával, nappalival, hálószobával, fürdőszobával. Digitálisan állítható fűtéssel és persze volt klíma is. Egyébként fantasztikusan fel volt szerelve. Értsd: hűtő, mosógép, főzőlap, mosogató, amúgy minden, ami egy lakásban kellhet.

Sőt még több is, mert a kedves tulajdonos még a hűtőbe is be-vásárolt italokkal, meg a szekrénybe leves alapokkal ilyesmivel. Hát nem semmi. Ilyen sem nagyon volt még velünk. Szerencséje, hogy egyikünk sem iszik alkoholt. :D De ez nem lényeges.

A lényeg, az a kényelmes ágyak, a hipermodern TV, van természetesen WIFI, és minden ami kellhet. De ki akar itt netezni, mikor ott a Medence. Irány úszni... Nem kérdés. Szóval jól fel is fedeztük és persze az utazás, vásárlás ilyesmi azért kimerített minket, de a Balaton partra azért le sétáltunk, ami cirka 500 méter kerülőúton a vasút miatt. Egyébként semmi.

Másnap a reggeli elfogyasztása után, máris irány a medence, a gőz és a szauna. Ezzel körülbelül fél 12-ig. el is voltunk, majd összeszedtük magunkat és irány egy jó kis séta. Ami azt takarta, hogy besétálunk Siófok központba, majd vissza. Közben persze a Ramireznél ettünk egy egy gyrost. Mert azt azért ne hagyjuk már ki! :D Persze végig a parton sétálunk. Sajnos az idő nem volt a legjobb, mert hideg is volt, és a szél is fújt. Így azért kifárasztottuk magunkat. Arról nem is beszélve, hogy 17 kilométeres séta lett cirka. 5 óra alatt.

Na ez úgy kifárasztott minket, hogy alig éltünk. Így aznap már csak pihegtünk a szobában és filmeztünk. Másnap reggel megint az étkezés után irány a víz aztán gőz, aztán szauna és ezek keverve. De jól esett!
Utána, már gyalogolni nem lévén erő, kocsival megint bementünk Siófokra nézelődni ilyesmi. Megjártuk a Sió plázát, meg Aldit is. Persze ezt Pesten is megteheti az ember fia, de ott akkor is jobb. Hazaérkezve irány fürdeni meg saunázni és kész.

A következő napon megint a szokványos reggel indult. Így már azért ki lehet bírni. Kellemes nyugodt ébredés után bezabál az ember, utána meg megy a szaunába; aztán úszni. Nekem ez így bőven jó. Ezután megint elindultunk egy először rövidnek, de aztán jóval hosszabbra sikerült sétára. Ugyanis a Sóstót jártuk majdnem teljesen körbe. De sajnos az nem túl szép állapotú. Tiszta nád a part; megközelíthetetlen, mert be van építve teljesen. Viszont azért nézegettük a szebbnél szebb nyaralókat, meg sétálgattunk.

Az utolsó napról sokat nem írok. Felkeltünk, megreggeliztünk, szépen rendet tettünk a szálláson. (úgy adtuk vissza, ahogy bementünk) Tisztaság és rend, ez nálunk alap. Felhívtuk az intéző hölgyet, hogy akkor mi indulnánk, ő mondta hogy nyugodtan menjünk, hagyjuk a kulcsot a lábtörlő alatt. Hát nem semmi. Ja igen, hát mi ilyenek vagyunk, rögtön meg is bíztak bennünk. Nem is volt semmi.

Azért annyit elmondanék, hogy elképesztően csendes nyaraló övezet, de sokan ott élnek már amúgy. Szuper biztonság, tisztaság. Viszont semmi bolt ilyesmi nincs a közelben, ami van is zárva, mert csak szezonban van nyitva. Szóval ha állandóan itt van az ember, akkor négy lehetősége van. Bemegy Siófok központba, méghozzá nyilván autóval, vagy gyalog, vagy vonattal vagy helyi járatú busszal. Autóval cirka 8 perc beérni, viszont minden nap fizetős a parkolás, kivétel ünnepeken. Gyalog másfél óra jó tempóban is. A helyi buszjárat óránként közlekedik. A vonat meg amelyiket kifogja az ember hogy ott megáll és kész. De nem baj. Csönd van, biztonság és nyugalom. Az emberek köszönnek egymásnak és hasonlók. Több nem is kell.
Az biztos hogy ide még visszamegyünk.

Köszönöm hogy elolvastad kis élménybeszámolót. Szép napot kívánok!

Utazunk sorozat - Összes epizód

Lalikirály

(#1) TheLázs

TheLázs
csendes tag

De érdekes ezt látni úgy, hogy itt lakunk.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#2) TheLázs

TheLázs
csendes tag

Ja, és a Főtéren sokkal finomabb gyrost kapni, mint lent a parton.

(#3) Lalikiraly válasza TheLázs (#2) üzenetére

LOGOUT blog

Hali. Wow, de konkrétan ott a Sóstónál laktok?
Nekem nagyon tetszik a környék.

(#4) Chaser

titán

belepörgettem a képekbe, az egyik alatti szöveget elolvastam
nem kellett volna ( :
iztos jó és érdekes, de ilyen formában engem személy szerint nem érdekel

(#5) Chaser válasza Chaser (#4) üzenetére

iztos*biztos
sz@r a billzetem ( :

(#6) Lalikiraly válasza Chaser (#5) üzenetére

LOGOUT blog

Hát nézd kinek a pap, kinek a papné. Nekünk jól jött a hideg időben és nagyon kellett már a kikapcsolódás. És szerencsére csupa jó élménnyel gazdagodtunk, persze nem haragudtunk volna ha laza 5-10 fokkal több lett volna.

(#7) Chaser válasza Lalikiraly (#6) üzenetére

a helyesírási hibákra gondolok
egy jó írás elveszti tele hibával az értelmét - nálam biztos -

(#8) Lalikiraly válasza Chaser (#7) üzenetére

Ohh, na tessék.
Én nekem így nem tűnt fel, meg aztán egy sima blog.
De persze tisztelettel köszönöm a kritikát :R és kérlek nagyjából jelöld ki nekem, mit és hol hibáztam.

(#9) nullpoint

nullpoint
senior tag

Lehet nem nagybetűkkel kezdted a mondatokat, meg a mondatvégi írásjeleket is lehagytad..... ;]

Szerintem ne foglalkozz vele, tudod van aki más szemében a szálkát......

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#10) Lalikiraly válasza nullpoint (#9) üzenetére

LOGOUT blog

Hmm átnézem, mert javítottam már bele.