2024. április 25., csütörtök

#13 Utazunk sorozat - Milánó (2/2)

Írta: | Kulcsszavak: Olaszország . Milánó . Bergamo . Első repülés . kirándulás . utazás . reptér . ferihegy

Másnap reggel 10kor kezdtük meg az utunkat.

Első állomásunk a növénnyel bevont épület volt - Garibaldi metróállomás, Bosco Verticale - ahol a modern teret is megnéztük. Gyönyörű felhőkarcolót találtunk itt, egy nagyon szépen kialakított belső térrel. Tele füves résszel és sok-sok üzlettel. Következő gyors kis állomásunk a Milánó első csatornája vokt (Naviglio Grande), ahol nagyon sok, kirakodó árús várja a túristákat. Mivel sajnoa itt se volt túl sok időnk ezért nézelődés helyett gyorsan beültünk ebédelnk egyet, végül továbbindultunk a Dómhoz (Duomo di Milano).

Előre megvett jegyünkkel kerestük a helyes bejáratot és reményeink szerint a legrövidebb sort. Sajnos még így is 1 órát álltunk sorba, mire bejutottunk (mi lifttel mentünk fel, de a közel 200 lépcsőfokot is lehet választani). A bejáratnál komoly átvizsgáláson kell átmenni, megnézik a táskákat is. A Dóm teljes egészét körbe lehet fent sétálni és a látvány itt is leírhatatlan. Végül belül is körbe néztünk és folytattunk az utunkat. Innen már nem mentünk tovább, csak sétálgattunk és nézelődtünk az emberek sokasága között.
Vásároltunk pár szuvenírt és gyalog visszaindultunk Milánó központjába( nagyjából 40 perc), ahonnan indult a buszunk a bergamoi reptérre. (7€/fő)

Este 7 órára értünk a reptérre, ahol a szemben lévő nagy bevásárlóközpontba (Orio Center) vettünk egy kis vacsorát majd mentünk a csekkoláshoz.
Este 22:25kor indultunk haza és egy laza 1 órás út várt ránk csak (köszönhető volt az erős hátszélnek).

Összességében: Kint a közlekedés autóval katasztrófa. Mindenki ment amerre látott. Hiába volt piros a gyalogosnak, még akkor is mentek át az emberek. Viszont nagyon türelmesek az autósok. A kommunkáció se nehéz, sokan vannak akik nagyon segítőkészek. Nekünk volt annyi előnyünk talán, hogy én olaszul tanultam, bár már egy ideje nem igazán használom a nyelvet, de angolul is nagyon jól megértik az embert, hisz tudják turisták vagyunk.

Bergamoba nagyon sok ivó vizű kút van viszont kevés mosdólehetőség, ha van is minden fizetős (0,25-1€).
Milánóban szinte sehol nincs modsólehetőség az utcákon, és egy kisbolt se ahol tudna az ember venni üditőt. Szuvenír bolt se volt olyan sok, mint ahogy én gondoltam.

Néhány körübelüli ár:
Pulcsi 20€
Póló 12€
Mágnes 3db 10€, 1db 4€
Bögre 6-9€
Képeslap 0,50-1,50€
Toll 1,50-3€

Azt már tudjuk, hogy vissza fogunk még ide is menni, mert szinte semmit sem láttunk, csak talán a legfontosabak egy részét. Köszönöm, hogy elolvastátok ezt a két részt is.

Az Utazunk sorozat következő minisorozata Prágáról fog szólni.

#12 Utazunk sorozat - Milánó (2/1)
#13 Utazunk sorozat - Milánó (2/2)

További epizódok:
Utazunk sorozat - Összes epizód

Lali és Kati

(#1) Napfénysüti

Mi három napot voltunk anno Milánóban, annyira nem nyűgözött le a város. Nekem nagy kedvenceim voltak az általad is említett Bosco Verticale toronyházak. Nem mondoom hogy csúnya város de azért jártam már szebb helyen is ami hasonló méretű volt.
Amúgy mivel nagy focifan vagyok mi párommal megnéztük a San Siro (Giuseppe Meazza) stadiont, ami elég látványos egy magyar ember számára. Sőt Prágában (mert ugye az következik) jártunk a világ valaha volt második legnagyobb stadionjában. De azt szerintem elég kevesen tudják hogy ott van. :)

Més que un club!

(#2) Lalikiraly válasza Napfénysüti (#1) üzenetére

Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Hát, mi sem szedtük a földről az állunkat. A villamosokat figyeltem külön, hogy ami kívül modern, az belül valami pocsék, de utaztunknolyan ősrégivel, hogy nálunk az UV űrhajónak tűnik. Prága sokkal sokkal jobban tetszett. Oda is fix hogy visszamegyünk :D Már oda is költöznénk simán... Annak 5 nap semmi sem volt. Még minimum 5 kell rá.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!