2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Fénysebességgel halad a munka: Fejlesszünk Játékot #4

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

A legutóbbi poszt óta kicsit felpörögtek az események, így gondoltam újra írok pár sort.

Nagyon szépen halad a fejlesztés és remélem meg is marad ez a lendület. :D
Muszáj volt egy kicsit tuningolnom a hardveren, mert ahogy növekedett a project, elértem a PC határait.
16GB ram helyett most már 32GB van a gépben, mert minden gond nélkül megette a memóriát az engine.
Kellett is neki, mert átlagosan 20-25GB a ram használat. Így már érthető, miért köhögött 16GB mellett. :D

Eddig egy sima SATA SSD volt a gépben, a project pedig HDD-n volt. Már most olyan ~60GB az asset-ek mérete (nem a kész játéké, az csak ~4GB körül van), vannak több száz megás objektumok, stb. és nagyon döcögős volt a betöltés. Ezért hát vettem még egy NVMe meghajtót.
Eredetileg az volt a terv, hogy a SATA-n marad a rendszer, a project meg megy az NVMe-re, mert nem akartam szórakozni klónozással, vagy a rendszer újratelepítésével.
De aztán szerencsére a jó öreg Windows elrendezte, hogy ne legyen ilyen egyszerű dolgom.
Beraktam az új meghajtót, BIOS-ban minden rendben, látja is, boot közben viszont folyamatos kékhalál.
2 napig próbáltam megoldást keresni, de végül teljesen újra kellett húznom az egész rendszert.
Azóta viszont hibátlan minden. Na meg így ment a rendszer az NVMe-re, a játék meg a SATA-ra.

Így most már kb. gond nélkül használható a gép. :D
A Ryzen 2600 egyelőre állja a sarat. Gondolkodom egy 2700X, vagy 3700X cserén, de nem életbevágó.
Az RX580 pedig mindenképp marad még jó ideig, mert a jelenlegi VGA árak mellett én nem vagyok hajlandó vásárolni semmit.

Na de akkor térjünk át a játékra:

Optimalizálás terén sikerült elég szépen gatyába rázni a pályát. A minimumok 20-25FPS körül voltak és nem nagyon akart már 60 közelébe sem menni.
Szántam rá néhány napot és az eredmény magáért beszél.
A minimumok ~50 körül vannak, az átlag bőven 60 felett, valamint nagyon sok területen simán megvan a 100+FPS is. Mindezt változatlan látványvilág mellett.

A pálya is kezd már elég emberes méretű lenni. Van 2 hatalmas erdő, körben havas hegyvidék, valamint egy nagy iparterület is rengeteg elhagyatott épülettel.
A zombik mellett már fegyveres erők is keserítik az életünket, van állatvilág és felszedhető gyümölcsök.
Az állatok fixen HP töltésre alkalmas kaját droppolnak, az "emberibb" ellenfelek pedig véletlenszerűen lőszert, lámpához akksit, stb.

Funkcionálisan már kész van a menü, valamint a töltőképernyő is. Még nem a legszebb, de egyelőre nem is ez volt a cél.
Működik az automatikus mentés, a betöltés, a karakterünk pedig már meg is tud halni.
Van már 1-2 jumpscare is. A családdal teszteltem és kb. mindenki eldobta az egeret. Szóval szerintem jó lett. :D

Megírtam a dinamikus napszakváltást is, valamint rengeteg bug ki lett javítva, amiket tesztelgetés közben fedeztem fel.
Ha így halad tovább, akkor hamarosan készítem az első előzetest a játékhoz. :K

Hozzászólások

(#1) Luck Dragon

Kíváncsian várom az előzetes videót a játékról. :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#2) Silεncε


Silεncε
őstag

A programozás részét mivel csinálod? C++?

(#3) <Lacy85> válasza Luck Dragon (#1) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Hamarosan jön az is. :)

(#4) <Lacy85> válasza Silεncε (#2) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Eleinte, amíg át nem láttam az engine felépítését, logikáját, addig Blueprint-et használtam. De ahogy tanulom, folyamatosan térek át C++-ra. Ez igazából egy jó kis izzasztó tanuló project. :D

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.