2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Xbox One X F.A.Q

Írta: | Kulcsszavak: xbox . xboxonex . x1x . microsoft . konzol

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A Seasoned Gaming nevű oldalon megjelent írás magyar összefoglalóját olvashatjátok:

Az Xbox One X bejelentése óta számtalan fals információ, pontatlan adat és általános félreértések jellemezték a konzol életútját. A cél az, hogy ebben az írásban egyenesbe álljon minden, ami a konzollal kapcsolatos mindazok számára, akik jelenleg nincsenek teljesen tisztában azzal, hogyan is (fog) működni, milyen előnyöket fog kínálni a játékosoknak ill. egyéb tulajdonságai is górcső alá fognak kerülni. Nézzük.

Először is. Az Xbox One X nem egy új generáció első képviselője. Azaz, nem vagyunk rákényszerítve semmilyen okból sem a váltásra/vásárlásra. Ez csak egy új, sokkal erősebb konzol az Xbox One családon belül. Ami azt jelenti, hogy minden Xbox One kontroller, headset, játék, felhasználói fiók, stb... mind mind kompatibilisek lesznek a X és a korábbi Xbox One-ok, a FAT és a Slim között. És a játékosokat sem fogja egymástól elszeparálni, fog tudni egymással játszani egy FAT egy Slim és egy X tulajdonos is.

De akkor mit képvisel az Xbox One X? Az Xbox One X az Xbox One család prémium tagja, mindazok számára, akik a lehetséges legjobb módon akarják játszani játékaikat. Ezt magasabb felbontású grafika, jobb framerate, gyorsabb betöltési idő és egyéb apró örömök kombinációja fogja nyújtani. Hála a még több erőnek, ami a fejlesztők rendelkezésére áll, a játékok Xbox One X verziója képes lesz nyújtani néhányat a következők közül. (Fontos megjegyezni, hogy a Microsoft nem tett és nem tesz semmit sem kötelezővé a fejlesztők számára. Ez teljességgel rajtuk múlik, hogy milyen fejlesztéseket építenek a játékukba, amikor az az Xbox One X-en fut.)

Magasabb felbontás: az Xbox One X elég erős lesz ahhoz, hogy a játékokat magasabb, mint a manapság legtöbbet látott 720p/900p/1080p felbontásban futtassa. A Microsoft célja az volt, hogy elég erő álljon a fejlesztők rendelkezésére, hogy a játékok "4K-ban", azaz 2160p-ben fussanak.

Magasabb framerate: az Xbox One X elég erős lesz ahhoz, hogy a játékokat 60fps (frame per second, azaz képkocka/másodperc - itt megjegyezném, hogy a moziban lejátszott filmek 24fps-ben futnak) vagy magasabb, míg korábban az eredeti Xbox One 30 vagy változó fps értéket tudott.

Javuló betöltési idő: Az Xbox One X-ben több hozzáadott és felhasználható RAM áll rendelkezésre és gyorsabb belső merevlemeze van, mint az eredeti Xbox One-nak, ami a Microsoft állítása szerint javítani fog a betöltési időkön

Gyorsab UI (User Interface): A betöltési idő javulása a felhasználói felületen (azaz az Xbox One menüjében) jól fog látszódni. Lévén az új Xbox One X és a korábbi Xbox One verziók ugyanazt az operációs rendszert fogják futtatni, várhatóan az erősebb komponensekkel rendelkező Xbox One X mindezt gyorsabban fogja.

Fejlesztett DVR: Az Xbox One és az Xbox One S 720p-ben rögzítették a DVR menüjében kiválasztott tartalmakat, azonban az Xbox One X a Microsoft által hivatalosan is bejelentetten mindezt 4K-ban fogja tudni (2160p)

Supersampling: a supersampling egy eljárás, ami segít a fejlesztőknek, hogy erősítsék a Graphical Fidelity (ezt nem tudom lefordítani sehogysem) folyamatot. (A Graphical Fidelity egy kombinációs folyamat ami 3 részből áll: felbontás, részletesség, fps). A rendelkezésre álló több erőforrást kihasználva a fejlesztők előállíthatnak magas felbontású képet, majd ez visszaskálázódik arra a felbontásra amelyiken a játékos éppen játszik. A supersamle-ben előállított képek esetében csökken az egyenetlenség és általánosan tisztábban jelennek meg.

Anizotróp szűrés (anisotropic filtering): Egy másik technológia, amivel a fejlesztők a graphical fidelity-t fejleszthetik. Mint a supersamling esetében, az anizotróp szűrés is javítja az egyenetlenséget, azonban mindezek mellett még javítja a textúrák részletességét. A cél a tisztább kép elérése az egyenetlenség kiküszöbölésével, jobb textúrák és csökkentett homályosság.

Checkerboard renderelés: a checkerboard renderelés egy olyan folyamat, amelyet a fejlesztő arra használ, hogy a játékot egy bizonyos felbontásban tudjon megjeleníteni, anélkül, hogy natívan felbontásba renderelve lett volna. Előfordul, ha egy játék natív felbontásban fut (főleg 4K esetében) túl sok feldolgozási erőforrást igényel. Ennek elkerülésére a fejlesztők olyan technikákat alkalmaznak, mint pl. a checkerboarding.renderelés, mely során anélkül jelenítik meg a képet 4K felbontásban, hogy a konzolnak minden pixelt valós/natív 4K-ban kéne feldolgoznia. Hívják ezt sakktábla renderelésnek is, ahogy a sakktáblának vannak a sötét és világos mezői. A checkerboard renderelés során tehát egy alacsonyabb felbontású képet szed szét a folyamat, hogy aztán egy szűrő segítségével olyan 4K-s képet állítson elő, amely hasonló, mint a natív.

Ezek azok az alap tulajdonságai az Xbox One X-nek, amelyekkel az Xbox One és az Xbo One S fölé licitál, de van még rengeteg megválaszolatlan kérdés.

Szükségem van 4K-s TV-re (vagy monitorra), hogy élvezzem az Xbox One X előnyeit?
Nincs. Ez talán a legnagyobb félreértés az Xbox One X körül és ráadásul túl gyakran ismétlődik. Ahogy a fenti felsorolásból is kiszűrhető, az Xbox One X képes lesz az 1080p-s (Full HD) képet (és ettől lefelé) is szebben megjeleníteni, a supersamling, az antrisztópikus szűrő és a checkerboard renderelés segítségével. Valamint az Xbox One X képes lesz a játékokat magasabb fps-el futtatni akkor is, ha a felbontás ugyanaz marad. Valamint a töltési idő is javulni fog, mert az ugye sehol sem felbontás függő, és a többi előnye is az Xbox One X konzolnak meg fog jelenni nem 4K-s TV-n vagy monitoron.

Lesznek olyan játékok, amik csak Xbox One X-re fognak megjelenni de a korábbi Xbox One verziókra nem?
Nem, nem lesznek ilyenek.

Lesznek 2 különböző verziójú játékok?
Nem. Egy verziója lesz minden játéknak.

Mit értünk Xbox One X Enhanced címek alatt?
Azokhoz a játékokhoz, amelyek magasabb felbontással és fps-el fognak futni Xbox One X-en, a fejlesztőknek ki kell adniuk egy extra frissítést.

Miért nem növelik a fejlesztők 60 képkocka / mp feletti képarányt, mint sok számítógépes játékban?
Technikailag biztosan tudnának. Még egyszer: a Microsoft nem írja elő a fejlesztőknek, hogy mit csináljanak. De a legtöbb konzollal TV-n játszanak a játékosok, amelyek frissítési rátája nem magasabb mint 60Hz. Ebből adódóan minden további képkocka szám csak pazarolná a feldolgozási erőforrást, amelyet máshol jobban ki lehetne használni.

Azokon a játékokon kívül, amelyeket kifejezetten Xbox One X-re fejlesztenek, fogunk látni bármilyen előnyt más játékok esetében?
Igen! Manapság sok játékot változó felbontással és képkocka számmal programoznak a fejlesztők. Ez azt jelenti, hogy a játék motorja néhol emeli néhol csökkenti a felbontás és/vagy a képkocka számot, attól függően, hogy mi történik a kijelzőn. Például a Battlefield 1 esetében lehet 720p vagy 1080p is a felbontás, ahhoz igazodva, hogy mennyi akció van a képen (mivel folyamatos teljesítmény szükséges ahhoz, hogy a játék zavartalanul fusson). Mivel az Xbox One X sokkal erősebb lesz, mint a korábbi konzolok amik ugyanezeket a játékokat futtatják, így a felbontás és a képkocka szám kevésbé lesz változó - a magasabb minőségű megjelenés valószínűbb folyamatosan. Ez automatikusan fog megjelenni, semmilyen frissítés vagy letöltés nem lesz szükséges hozzá.

Ha nekem Xbox One-om vagy Xbox One S-em lesz, nálam is le fognak töltődni azok a frissítések, amelyek az Xbox One X játékokhoz készülnek?
Nem. A Microsoft megerősítette, hogy az Xbox One X Enhanced frissítések csak Xbox One X tulajdonosoknál lesznek elérhetőek és fognak letöltődni.

Ha nincs 4K TV-m, akkor miért kell majd letöltenem az Xbox One X Enhanced játékok frissítéseit?
Ezen frissítések tartalmazzák azokat az előnyöket, amelyek 4K-s felbontásnál alacsonyabb megjelenítők esetében is feljavítják a játék minőségét.

Lesz új kontroller is az Xbox One X mellé?
Nem. Ugyanazzal a kontrollerrel fog az X kijönni, mint az S.

Miért nem rendelhető még elő az Xbox One X?
A Microsoft még az FCC jóváhagyásra vár.

Hozzászólások

(#1) Corpuscle


Corpuscle
őstag

Köszönjük! Ezt szépen összeszedted. :R

(#2) l.skywalker válasza Corpuscle (#1) üzenetére


l.skywalker
félisten

Nincs mit. Én csak lefordítottam!

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.