2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Felszálltam a szopórollerre,avagy egy 300 000 Ft-os autóval való szívásom 3.rész

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]


(Nem, nincs kiégve az izzó, csak a projektor visszaverte a vaku fényét)

Igazából csupán azért adtam ezt a címet az írásomnak, mivel a történet folytatása. Szerencsére a klasszikus szívás már/egyelőre elkerül. A verdát gond nélkül használom, utolsó irományom óta voltam kétszer Budapesten és egyszer Győrben vele, meg persze a szokásos napi használat, városon belül, esetleg amikor dolgom van a szomszéd városokban. Amikor 4 napig melózok, áll az autó, de amikor szabadnapon indítom, pöccre indul, nincs vele gond.
Persze ettől függetlenül van pár dolog, amiről írhatok.
Nos ott maradt abba a történet, hogy a pályán a tükröm kapott egy sallert, ezért felhívtam egy Pest környéki emberkét, aki kizárólag E36-al foglalkozik, bont, szerel etc. Nem volt számomra meglepő, hogy van Neki Montrealblau jobbos tükre. Egy szép napon 12 óra éjszakai műszak másnapján fel is kerekedtem, hogy beszerezzem tőle az alkatrészt. 12 órára mondta, hogy a telephelyen lesz.
Odaérve pikk-pakk felrakta a tükröt, de kellett még pár apróság, ha ott vagyok. Az ú.n. gyújtáskapcsoló betét, ami egy bakelit bizbasz rajta egy csomó tyúkbél, csereérett volt nálam, mert a bakelit elkopott. Néha üresen forgott a kulcs, ki kellett venni majd újra berakni, hogy jó legyen. Ez is megjavult, hibátlan volt, amit adott. A vezetőülés felöli ajtókárpit alatt a szivacsszigetelés az enyémben eléggé viseltes, vettem egy hibátlant, mondjuk azt még nem raktam be. Kellett 2 hátsó övcsat, egyiknek én törtem el a műanyag burkolatját, amikor kivettem az ülést egyszer, mondjuk attól hibátlanul működött, a középső nem is volt benne.
Aminek a legjobban örültem, a viszont a következő:
A kocsi megvétele után az első esőzéskor szomorúan konstatáltam, hogy az ablaktörlő végállása nem az igazi, beleér az ajtóba, kopog, mint a harkály. Vételkor, mint funkciót le ellenőriztem, persze nyitott ajtónál, ezt nem vettem észre. Magát a kart levettük, amikor levélrácsot cseréltünk, vissza is raktuk a helyére rendesen, de ha lentebb tettük volna akár egy foggal is a racsnin, akkor nem nyílt volna a motorháztető. Én arra gyanakodtam, hogy a mechanika a kopott. Ameddig nem rendeződött, ideiglenesen egy kisebb lapátot tettem rá ( a gyári méret 500 mm, a 400 mm-es tökéletes volt. Nem is zavart igazából). Nos felhoztam a bontós komának, hogy kellene egy mechanika, mert ilyen bajom van. Erre felvilágosított, hogy csupán a karral van a gond, a rugó elgyengült benne. Le is szedtük egyikről a sok közül, felraktuk az enyémre, és láss csodát, jó lett a végállás. A kart ugyanabba a pozícióba raktuk, ahol volt, szóval nem az volt a probléma forrása. Elő is került a csomagtartóból a rendes, vadi új 500-as lapát, tökéletes minden fokozatba.
A napokban jó idő volt, nekiestem és rendesen kitakarítottam. A legnagyobb kihívást a csomagtartó jelentette, mivel azzal még nem foglalkoztam, ami a kisebbik baj, a nagyobbik, hogy az előző tulaj se. A végeredmény eléggé vállalható lett, egy vastag olajcsík nyom maradványa még ott figyel halványan, de azt a következő nekifutásra remélem teljesen eltüntetem. A sízsákot is kivül, belül eltakarítottam benne.
Itt vettem észre, hogy a csomiajtóban levő zárból hiányzik az alsó rögzítőcsavar, ezt pótolva meglepően könnyen csukódik már az ajtó. Pedig majdnem megrendeltem az új teleszkópokat. Bekerültek a megvett hátsó övcsatok is.

Szóval durván 10 hónap után azt mondom, műszakilag és a belteret rendberaktuk, ki merem jelenteni, megbízható a gép. 1-2 apró hiba, mint a közép és a végdob közti bilincshiba miatti kifújás és a melegen ritkán szalajtó önindító nem egy vészes dolog. Esztétikailag kívülről nem 100-as, de egyáltalán nem vészes. Jelen pillanatban szüneteltetem a projektet, mivel nagy valószínűséggel feldobom a HAHU-ra. Nézegetve a felhozatalt olyan 5 kiló körüli összeget kérek érte, ami igaz egyáltalán nem fedezi a beleölt pénzt, de most ez a része nem érdekel. Ha ennyiért elmegy, akkor a jövö évi programom - nagy valószínűséggel – E39 2.3i vagy 2.8i ( TDS kizárva, ennyire elvetemült én se vagyok ) lehetőleg automata rendberakása lesz. Esetleg E46, de csak M43-as motorral.
Ha összejön, bevállok vele nyáron egy horvátországi utat. Mondjuk ha nem jön össze, akkor ezzel, másnem kalandos lesz.
Kocsmába nem járok, horgászni se, csajozni se, ha már megnősültem és van 2 gyerekem, nekem is kell valami kikapcsolódás.
Ha meg nem megy el ennyiért, akkor se esek kétségbe, jövőre fényezzük amit kell, kap egy telipolírt, és vadászok valahonnan patika ajtókárpitokat. Esetleg ha unatkozunk, szétszedjük a hajtásláncot, kupplungozzuk, legyen az is rendbe. Persze ha Pilu E30-ban nem kell jövőre is 3x motort cserélni, mert akkor ezekre nem biztos, lesz idő. :D

Hozzászólások

(#1) Kiki18


Kiki18
őstag

Megvetted, felújítod, és eladod?
Komolyan nem értem miért teszel ilyet, van valami konkrét nyomós oka?

(#2) marositech


marositech
senior tag

Nem értem, azért újítod fel, hogy használd. Eladni totál bukó.
Én is most újítok fel egy kocsit, aminek a felújítási költsége = a kocsi jelenkori árával.
Mondták is a szervíznél, hogy minden ok? Közöltem saját használatban lesz még +10 évig, így már helyeselték.

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#3) Napfénysüti válasza Kiki18 (#1) üzenetére

Lehet pusztán a felújítás kihívása/élménye érdekli maga az autó annyira már nem.

Més que un club!

(#4) kovbandi82


kovbandi82
őstag
LOGOUT blog

Csupán egy másik projektbe akarok belekezdeni. Ennyi az oka.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.