2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

E39 blog 6. rész

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

E39 blog 6. rész

Első rész
Második rész
Harmadik rész
Negyedik rész
Ötödik rész

Bevezetés

2.5 éve, hogy nem írtam semmit az autóról. Nem is tudom miért. De jelentem, megvan még. Valahogy nem akaródzom megválni tőle. Óriási nagy bajai nem voltak neki, persze költeni kellett rá, mivel 20 éves autóról van szó. Igazából sok mindent átugornék, pár lényegesebb dolgot kiemelnék.
Fel lett újítva az első-hátsó futómű, jobban mondva cserélve lettek a lengőkarok, kormányösszekötők. Ami hátra van, a 4 hátsó hídszilent, most derült ki nemrég, feladják lassan a harcot. A lengéscsillapítók szerencsére jók.
Lett cserélve elöl a szíjak, feszítőgörgő, termosztát, kiegyenlítő tartály.
A fékek is ki lettek cserélve, mivel írtam egyik előző részben a Sanyi komám átbaszós sztoriját. Nos ott ugye nem elég, hogy nem rakta bele az alkatrészeket, amit berakott is kár volt. A leghitványabb minőségű fékeket rakta fel, az első tárcsak be is hullámosodott, rázott fékezéskor az autó, szval komplett fék ki lett cserélve TRW-re. Azóta nincs vele bajom.
Az akksi is megadta magát, kapott egy újat, plusz egy X5-ről való generátort a zene miatt, de erről később.
Az elmúlt héten cseréltem a légtömegmérőt.
Lényegében inkább az elmúlt idők eseményeit, vagy inkább az ideit részletezném, azok közül is a nagyobbakat. Az időrend most sem lesz folyamatos, mert egy „projekt” több ideig is tarthat, több elemből állhat.

Belső tér

A belső tér az, ami nagy változáson ment keresztül.
Az elmúlt 2 évben kapott egy Mtech4 kormányt, egy hibátlan Exlusive edition bőrbelsőt (fűthető, deréktámaszos), Androidos navit, gyári M váltógombot (szoptam az utángyártottakkal, egyik se volt jó, megrendeltem inkább ezt), új kézifék szoknyát, bőr kézifék kart, illetve egy csúsztatható kartámaszt.

Karosszéria – fényezés - kábelköteg

Alapvetően a karosszéria nincs rossz állapotban. 2021 telén azonban észrevettem, hogy a szokásos helyeken kezd kicsit rügyezni. Hátsó sárvédő ívek belseje, hátsó sárvédő, lámpa alatti rész. Mivel nem akartam, hogy elharapódzón a dolog, és mivel egyik kollegám karosszéria lakatos, elvittem hozzá tavasszal az autót, hogy rakja rendbe. Előtte a lehetőségekhez képest szétszedtem, kirántottam belőle a hifit – arról később bővebben - , amit úgyis teljesen át akartam alakítani. Szerencsére sok meglepetést nem tartogatott, a hátsó lökös mögötti résznél egyik kábelátvezető volt bajos, a lámpatartót kellett helyre rakni, illetve, a 2 hátsó „zsebet”, illetve a sárvédőíveket.

Fényezőhöz csak júliusban jutottam el, akkor ért rá egyik régi ismerősöm. Azonban nem csak a javított részt fújattam. Tudni kell, hogy az autón sok össze-vissza fújkálás volt, illetve jég is kapta el valamikor. Szóval belevágtunk a témába, és közel 1 hónap alatt rendbe kapta az autót.
A 2 oldalfal fémig lett tisztázva, epoxival telibe lett fújva, úgy lett lefényezve, továbbá a tető is telibe lett fújva, ki lett javítva. Nem írom le mennyibe került. Sokba. Megérte? Nekem igen, más meg nem érdekel :D
Közben vettem 2 bontott tükröt is, felújítani. Mivel a 39-ek külső tükreinek a talpa alumínium, az évek során elkezdett róla lepattogni a festék, elég ocsmány volt. A 2 tükröt darabokra szedtük, az alumínium részeket gyöngyszórással letisztítottuk, majd az egész újra lett fújva tükörházastól, mindenestől.
A csomiajtó belső lámpája kezdett mattulni, ez típusbaj. Ez is újra lett lakkozva.

Nagy sokára kész lett az autó, elmentem hát Roli komámhoz összerakni. Össze is pattintottam, ekkor, amikor csukom le a csomiajtót, lespriccel a hátsó szélvédőmosó. A kocsi áll, kulcs nincs benne. Hogyan???
Gyanús volt nekem, hogy a 2 éve berakott bontott kábelköteg megadta magát. Igazam volt... Nos most nem bontott kábeleket raktunk be. Újrahúztuk a kérdéses szakaszt. Remélem nálam már nem lesz baja.

Hirtelen így este ennyit írtam. A következő részben a hifi evolúcióját fogom leírni, hogyan is lett az, ami most van, és mi is az irány, amerre megyek azzal a projektel.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.