2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

E39 blog 2. rész

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Első rész

Előző cikkeimben leírtam, hogy eladtam a „szopórollert”, és egy másik autóba ruháztam be. Mivel elég kedvező áron jutottam hozzá, reményeim és terveim szerint mire teljesen rendbe rakom, nem fog sokkal többe kerülni, mint a piaci értéke.
Nos november végén megvettem a járgányt, komoly beruházást nem terveztem decemberre.
A legsürgetőbb a szelepfedéltömítés cseréje volt, mivel eléggé kellemetlen az utastérbe betóduló füst/szag meleg motornál, álló helyzetbe. Ezért vettem is gyorsban szelepfedéltömítést, természetesen a csavartömítésekkel együtt, komplett készletet. Mivel hirtelen ötlet volt, hogy most van időnk essünk neki, várni kellett az alkatrészre, reggel rendeltük, délutánra ígértek. Be is álltunk Pilu barátomhoz, leszedtük a szelepfedelet, majd elmentünk vidékre ameddig vártuk az autósbolt jelzését, mivel Pilu faterja autójára (WagonR+) vett bontott önindító nem működött, az eladó visszaadta a pénzt. Ez csak azért fontos momentum, mert lentebb látszódik, az autó ott állt egyhelyben, rajta az aknán vagy 4 óráig, és piszok nagy szerencsénk volt. Miért? Mi balfaszok nem húztuk be a kéziféket, nem hagytuk sebességben, pedig soha, de soha nem hagyjuk úgy. Nos amikor megérkeztünk, valamit kerestem a csomagtartóban. A kocsi megindult. 1.6 tonnát megfogni nem lehet. A kerék minimálisan jobbra tekerve, és hupp. Bele az aknába. Nem esett bele konkrétan, az akna vasalata sarkában állt meg a kerék, de hajszálon múlt. Most mi legyen? A gumivészesen összenyomva, ha elsurran, akkor búcsúzhatok a lököstől, hűtűtől, küszöbtől….
Szerencsére Pilunak volt egy ötlete. Szelepfedél ugye nincs rajta, de rükvercbe rakva az autót ráindított, de csak éppen megpöccintette. Az autó kiugrott, semmi se sérült, én könnyes szemmel ölelgettem a komámat :D De ha ez akkor történik, amikor oda vagyunk….
Nos kicserélve a szelepfedél tömítést vártam a csodát, ami nem következett be. Csak jött be a szag és a füst, igaz csekélyebb mértékben, de ugyanúgy az „2-es hengersor” első szondája ázik. (Aki nem tudná, és megszólna, nem V motor, tudom, sor6. A 6 henger 2 hengersorra van bontva, 2 katalizátor, 4 lambdaszonda) Nos addig nézegettük, többször is belebújva, hogy meglett a probléma. A műanyag szelepfedélen volt 2 repedés. Szerencsére itt, Nagykőrösön van egy nagyon korrekt úriember, aki csak E39-el foglalkozik, 10000 Ft-ért adott egy hibátlan szelepfedelet. December 24.-én délelőtt fel is raktuk. A probléma ezzel megszűnt, igaz kellett idő, mire minden kiégett.
Nos időközben lebontottuk a rákókányolt csomagtérajtó burkolatot. A köteget látszik piszkálták. Az egyik rendszámvilágítás nem működött, egyelőre hídba kötöttük. A köteget cserélni akarom benne. A rákókányolt csomiajtó burkolatot kibasztam ahogy volt, veszek komplett szettet. A hátsó ablaktörlő motor döglött úgy néz ki. Az ablak – amit ugyanúgy beragasztottak – kerettel együtt cserés, ha nyitni akarom, de menthető. Mivel a csomiajtó rozsdamentes, így helyreállítom majd.
A leszakadt hővédőt visszaraktuk.
Vettem 2 darab gyári tompított foglalatot (kecskeméti BMW-nél. Nos ügyesek voltak. Először kaptam egy tompított, majd egy távolsági foglalatot, majd cserélték megint egy távolságira. És engem néztek hülyének :D Végül rendeltem egy kimondottan bmw webshopról egyet, összesen 15k-ba került a project, de ezt a purhabos, rázós xenon trafós kókány valamit kibasztam belőle.
Az első PDC egyik szenzora megdöglött, a diag jelezte is melyik. Szerencsére egyik fórumon írták, az Alis szenzor is tökéletesen jó, küldött is egyik arc 2 db-ot 1000 ft/db áron. Tényleg jó, rendeltem is gyorsban 4 darabot tartalékba.
Ahogy jártam az autóval, pár hibára fény derült. Január elején el is mentem Győrbe, Sanyi komám csinált egy állapotfelmérést és egy olajcserét. Megmondom az őszintét, rosszabbra számítottam. Lehet, hogy első pillanatra elrettentőnek tűnhet, de egy 19 éves autónál nem horror.
Ahogy jeleztem is neki, csípi az olajat. Mondjuk eléggé. 1000 km/7 deci. De semmit nem veszek észre rajta. Nem füstöl, nem kormol. Első körben a kartelllecsapatót cseréljük, és a szelepszárszimmeringeket. Ha nem segít, akkor van egy trükk, o2pilot mod, M54-en segít, megcsináljuk azt. A 2 első lambda cserés, dobálja a motorchecket. Körbe kell fékezni, és a rögzítőfék pofái is cserések. A hűtő csöpög, a vízfogyást ez eredményezheti. Cseréljük. Azonban a kihajtások szárazok, a hajáslánc jó. A váltóba, difibe kellett 2-2 deci olaj. Az összes alkatrész kb. 120 000 lesz, plussz munkadíj, ami szerencsére viszonyunkat tekintve nem sok. Sajnos, amitől féltem, az jobb oldal légzsák kábelein semmit nem láttunk, dobja rá a hibát, szóval szereznem kell egyet, olyan 10 000 körül adják. Elvben, ha ezeket megcsinálom, májusban gond nélkül mehet a műszakira, utána már csak a csomiajtó, a belekókányolt FL előtti ködlámpa cseréje lesz hátra. A fényszórókat meg akarom nézni egy szakival, valami nem stimmel, a jobb oldalinak az egész belseje mozog, eltörhetett valami fül belül. A segéd vízszivattyúra hibát jelez. Ez azért felel, hogy álló helyzetben meleg hűtővízzel tudjak fűteni. A klímapanelen van kapcsolója. Viszont maga a funkció működik, egyelőre ezzel nem foglalkozom.
A kocsi fogyasztásával elégedett vagyok, városban 10-11 liter, pályán 140-es sebességgel olyan 9 liter az átlag. Egy 1600 kg-os, 2.2-es 170 LE-s benzineshez ez nem rossz átlag.
Eléggé jó kilátások vannak idáig, remélem egyéb meglepetést nem fog a vas tartogatni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.