Üdvözlet! Úgy gondolom két véglete van ma Magyarországon a motor átírásnak. Az egyik a külföldi lejárt okmányos, a másik a Magyarországon vásárolt forgalomban lévő verzió. Utóbbi lennék én. Adja magát, hogy akkor ez egyik napról a másikra megy mindenféle probléma nélkül. Sajnos az az igazság, hogy a cikk írásának pillanatában közel 1 hónapja nincs a nevemen a motor és annyi mérget etem már miatta, hogy több jóakaró várja, hogy felgyújtsam (Üdv). Történetem rövid, de bárkivel megeshet.
Március 17.-e délután 2 óra, ekkor már vigyorogva úton voltam hazafelé az ország déli csücskéből az északiba.
15 napot ír az internet arra, hogy átírjuk a motort a nevünkre. Ennyire pontos és precíz adásvételit még soha nem írtam. Minden mint a nagykönyvben. 18.-án kértem eredetvizsgára időpontot. 21.-én valamivel több mint 1 óra alatt lezajlott a folyamat. Szerencsém akkor lett volna ha itt megbukik, de sajnos nem bukott meg. Munkám miatt mást bíztam meg az átírással, ez 1x már működött, másnapra meg volt. Sajnos az okmányiroda mumusa ami egy számítógép, lecsapott rám 30.-án. Én mint aki úgy tudta minden rendben van fogtam és leadtam egy nagy nevű szervizbe a motort átvizsgálásra. Az már csak hab a tortára, hogy mire odaértem az első gumim kinyílt, de nem lyukadt ki (azaz a motor akkor sem mozoghat ha én kézzel lábbal el szeretném hozni valami miatt, pl ami a következett volna). Némi méreg evés után hazabuszozva csörgött a telefonom és azt a hírt kaptam, hogy az átírás nem fog menni. Nagyon röviden elmondva a problémát egyetlen betű tévesztése volt. Azaz papíron nekem a motor ABS-el szerelt, a valóságban pedig nincs és soha nem is volt benne. A tévesztés szerintem a motorszám és az alvázszám miatt alakult ki, ugyanis egyiken a A-val másikban C-vel szerepel a típusszám. Merő véletlen, hogy az ER650 után egyikben "A" a másikban "C" szerepel. A forgalmi engedélyben ABS-es jelzős betűvel szerepel ami helytelen. Hetes azaz 7 éve fut rossz néven ami eddig senkit sem zavart. Azt fontos megjegyezni, hogy csak a motor típusa szerepel rosszul.
Tehát csörgött a telefon, hogy szeretnék a hatóságok szemlézni. Felröhögtem, mert épp szerelik és van egy kinyílt gumim. Még itt sem lenne semmi baj, mert felhívtam a szervizt, hogy csipkedjék magukat arra kérem őket, elmondtam milyen gumi szeretnék, elég gyakori nem ritka darab, továbbá mivel nem lehasznált a motor, így nem kell sokat szórakozni vele. Ma, amikor ezeket a sorokat írom 4.-e este van. Mondom magamban felhívom már őket, hogy hol tartanak, mert kifutottam a 15 napból. Ekkor derült ki, hogy a motorom a számítógépük szerint készen van, sajnos a valóságban csak tették ide tették oda. Én meg vártam mint kisgyerek a karácsony reggelét, erre kiderült, hogy még hozzá sem szagoltak szó szerint. Miért? Mert több ilyen motoruk is van javítás-átnézés alatt és a sors úgy hozta, hogy megint én szpk.
Jelen pillanatban ott tartok, hogy a biztosító kérte a befizetést, egy olyan adat kupacra ami már most tudva levő, hogy nem jó. A hatóságnál még csak időpontot sem tudtam kérni, nem hogy akár megmozdulni a motorral. Minden papíromat visszakértem, a hülye parasztja aki fő állás mellett melléket is csinál majd vesz ki szabit és talán 1 nap alatt elintézi. Az apró kis semmiség, hogy tömegközlekedéssel mozogni óriási munkaóra kiesés és maga az utazás is méreg drága. Minden nappal károm van abból, hogy 7 éve valaki elbtt valamit és a szervizben valaki vagy valami hibázott. (utóbbira nem haragszom, hisz emberek).
Tehát van egy szalonból kihozott 7 éves motorod aminek makulátlan az élete, de egyetlen betű hiba miatt csak a bajt generálja. Bezzeg a olasz XXXX-at 2 nap alatt elintézik úgy, hogy rendszám van rajtuk! Így is halkan mondom, hogy zsebbe kell nyúljak, hogy haladjon a dolog. A környék okmányirodái jobb ha felkészülnek, mert ha nem azonnal intézik megyek tovább. Hajra Magyarország....
Update hamarosan!