2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

kia rio 2017 tesztvezetés

Írta: | Kulcsszavak: kia . rio . 2017 . teszt vezetés

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Kipróbáltam a KIA RIO legújabb 2017-es modeljét

Nos, teszt vezettem a kia rio 2017-et, de nem az 1.0 t-gdi-t, amit eredetileg akartam, hanem az 1.4 MPI-t.
Nekem korábban volt 2011-es kia pro ceed 1.4 -es 105 lóerős, 5,5 évig (70e km-t mentem vele ). A kia rio ugyanaz a motor, csak 105 helyett 101 lóerő, mert mindig meg kell felelni az új EU-s normáknak, de a RIO 110 kg-al könnyebb autó.
A tesztvezetésre odaérve első kellemes meglepetés, kicsi a világ, az a fickó volt ott, akitől 2006-ban a skoda fabia kombi-t vettem a fonyódi skoda szalonból:P
Szívélyes fogadtatás után, kimentünk az autóhoz, beállítottam az üléspozíciót, majd indultunk is.
Első utunk a benzinkútra vezetett, amíg tankolt, szemrevételeztem belülről az autót.
Amit egyből megállapítottam, hogy térérzet olyan, mintha egyel nagyobb autóban ülnék, viszont az anyaghasználat az rosszabb, mint a ceed-ben, vagy az i30-ban (jelenleg egy 2013-as i30 sw 1.4 crdi-t kormolok)
Kb 10 másodperc kellett megszokni, ugyanolyan volt vezetni, mint a pro ceed-et, jók a gázreakciók, jó a váltó, olyan benne ülni, mintha egy kategóriával nagyobb autó lenne.
Érzetre ugyanúgy megy, de nem akartam szétpörgetni, 4000 fölé nem vittem, pedig ott indulna meg, de 270 km volt a járgányban, nem volt szívem jobban meghajtani.
Fék jó és jól adagolható, kormány túlszervózott, de azért ad némi visszajelzést az útról, kanyarokban elég stabil, az autó, 3-4 körforgalmon is áthaladtam lendületből, de nem hozta zavarba.
A tesztvezetés kb 15 perc volt, ez idő alatt kényelmesen ültem, de messzemenő következtetést nem vonnék le. Az üléspozíció jó, a kormányon nem állítottam, ezt menet közben kicsit megbántam, de nem volt olyan rosszul beállítva, jó vaskos, rádió, számítógép vezérelhető róla
Az 1.4 101 lóhoz hatsebességes váltót adnak, ami könnyen jár a kulisszák között, minden sebességfokozatba úgy ugrik bele, mint egy ízületbe, közepes úton jár. Elég nagy bumszli a váltó feje és nem is valami mutatós..
Külseje is bejövős élőben is, egy ceed mellett állt, a beltere majdnem ugyanakkora, a csomagtartón spóroltak, de így is 325 lityis.
178 cm vagyok és kényelmesen befértem magam mögé, a fejtér kicsit szűkösebb, mint az i30-ban és abban a térdeknek is pár centivel több jut (most ugye i30-van abban néztem meg a különbséget.).
Futóműve keményebb, fordulóköre nagyobb, mint az i30-nak, kb olyan, mint a ceed volt, de kicsit jobban csillapította az úthibákat .
Amiben gyengébb a ceednél és i30-nál a belső anyagminőség, mindenhol kopogós műanyagok és ugye a csomagtartó kisebb.
A szalonban egy ceed sw mellett állt a rio és komolyan vagy 5x körbejártam, de annyira nagynak látszatja magát, hogy elsőre azt hinné az ember, hogy a rio kombiváltozata és a sima rio mellett állunk.
Nem is értem ebből a 4 méterből hogyan csináltak ekkora utasteret és még 325 liter csomagtartó is maradt. A megfejtés a kerekek az autó 4 sarkába kerültek és a tengelytáv nagyobb, mint az oktavia II, vagy a Golf 5-ben.
Ezt vezettem, természetesen esett a hó:P:







Hozzászólások

(#1) Stanlee


Stanlee
őstag

Koszi a bejegyzesert. Nem rosszindulatbol kerdezem, de hogy lehet 15 percnyi vezetes alapjan eldonteni, hogy az adott auto tetszik vagy sem? En eleg surun berlek autot, nekem az elso 15 perc arra eleg, hogy a tobbsegere ramondjam: nem tetszik. Aztan legalabb 100 km utan, amiben van varos, fout es autopalya, akkor lehet talan velemenyt mondani, atlagban viszont ennel is tobb kellhet szerintem.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#2) Redneck


Redneck
veterán

Jónak tűnik és szimpatikus, de ezek a kopogós műanyagok ki tudnak kergetni a világból. A google képei alapján nem gondoltam volna hogy a beltéren spóroltak.

Egyébként megvennéd?

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#3) seolwon


seolwon
tag

Kérdés: A térérzet milyen? :)

Nem kekeckedés, de ezt háromszor is leírtad pár sor eltéréssel.

(#4) kisza25 válasza Stanlee (#1) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

úgy, hogy 5,5 évig kia pro ceed-em volt amivel mentem 70e km-et és tök ugyanolyan, ezt vezetni, azért el tudtam dönteni 15 perc alatt is:)
városban is mentünk, meg kimentünk az elkerülőre, igaz 110 fölé nem mentem vele,
folyamatosan váltogattam, gyorsítottam, lassítottam, teszteltem az autót, nem kocsikáztam végig egy tempóban, amúgy ez csak egy blogbejegyzés, nem szentírás;)

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#5) kisza25 válasza Redneck (#2) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

elgondolkodtam, hogy lealkudjam 3,6-3,7 környékére, annyiért megvenném, ha nem engednek annyit, akkor ceed jobban megéri 4,2-ért, de ahhoz még gyüjteni kell
seolwon: mert ezen nagyon csodálkoztam:D

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#6) Stanlee válasza kisza25 (#4) üzenetére


Stanlee
őstag

Amugy az i30 jo?

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#7) kisza25 válasza Stanlee (#6) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Nagyon kényelmes, jó az anyaghasználat, komfortosabbra van hangolva, mint a kia, igazi utazó autó, de nekem nem jön be a dizli karaktere.
Mindig benzines autóim voltak, de ez 1400 kiló, ide már kevés az 1.4 szívó, de szerintem az 1,6 is. Ez a kis 1.4 crdi 220 Nm, de igazából 2000-3500 ig húz alatta 1250-től megvan a 220Nm, de ezt nem érezni, 2000-ig döglött.
Na ezt viszont tényleg szoknom kellett, teljesen lent fog a kuplung (többet is kipróbáltam, mind ilyen volt)
kb 500-1000 km volt mire megszoktam a kuplungot+ a fokozat kiosztását.
Eddig 8500 km-et raktam bele október óta. Ami nagyon tetszik, hogy hajtva is max 5,5 litert eszik.
Országúton 3,7 litert is sikerült egyszer összehoznom, de akkor nagyon tojásokon lépkedve, mindent betartva mentem.
Böszme nagy a csomagtartó és jól variálható + vannak benne rejtett rekeszek bőséggel.
Nincsen szükségem ekkora autóra, most sokat megyek helyben és 10-30 km távolságokra és szeretnék ismét újat venni, ezért is néztem meg ezt a RIO-t, szerintem nyár végén újra meglesem, addigra meglesz rá a pénz is.:)

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#8) Stanlee válasza kisza25 (#7) üzenetére


Stanlee
őstag

Koszonom a reszletese valaszod, jo velemenyt olvasni ezekrol a gepekrol.

Mostanaban gondolkoztam venni egy hasznalt i30-at (2013-2014-es evjarat), en mondjuk az erosebb dizellel vennem meg, mivel sokat jarok autopalyan es kell a kraft. Ugy neztem, hogy ez tartja jol az arat, relative olcson fenntarthato, es az 5 ev km korlatozas nelkuli gyari garancia nekem sokat jelent. Most az elmult 2 hetben 5000 km-t vezettem munka miatt, tehat ha van valami baja, akkor azt meg a garanciaidoben ki tudom belole hajtani.

Volt nalam 3 kulonbozo i20-as benzines is, az a tipus nem nyerte el a tetszesem dinamika szempontjabol, de belsore tetszett, csak motorikusan nem. Izlesek es pofonok :-)

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#9) kisza25 válasza Stanlee (#8) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

ja i30-ba 1.6 crdi való, ha sokat mész, a garinál arra figyelj, hogy ne külföldről behozott legyen, mert akkor itthoni szervizzel nem érvényes, csak ha honosíttatod, nekem is 2013-as i30 cw van
Az i20-ban van 1.25 75 meg 84 lovas, meg 1.0 t-gdi 100 és 120 lovas és 1.4 100 lovas benzines + 1.1 crdi+ 1.4 crdi
az 1.4 mpi benyás is éppen hogy élhető egy rioval, gyengébb nem kellene belőle

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#10) kisza25 válasza kisza25 (#9) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

helyesbítenék, ha minden ok akkor érvényes a garancia itthon i.
i20 1,25 16V let amire akkor azt írtam nem vennék, még most is a rio a cél, csak most használtat vettem i20-ból (2015/6), 2017-es rio-ból meg nem igen van használt.
Az 1,25 élhető városban és országúton, lehet vele pályázni, de nem arra való.

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.