2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

3DMark és Minden ellenvetésem ( Fps,Átlag Fps,Minimum Fps vs Pontszámok)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A 3DMark nem kell külön bemutatni mert ez a :THE GAMER'S BENCHMARK :DDD
Ha már ilyen állításokkal kell megbirkózni nem lesz könnyű cikk belőle pedig ez a cég olyan mint egy rossz tv reklám.

Akkor 3DMark kezdjük egy kis visszatekintővel kb a DirectX 11 kijövetel 2010 körül.
(Emlékszem, emlékszel? memo bogyó SouthPark).

Momóbogyó nem kell hozzá de én emlékszem hogy sehol nem volt még kész a 3dMark amikor kijött a dx11. (Meg az akkori játékok BFBC2, Metro2033 Mafia2 ..)

Elsőnek egy Unigine nevű cég fejlesztett ki egy "kis" tesztprogramot Heaven Benchmark néven.
Ami sokkal látványosabban de érthetőbbé is tette a benchmark-ot, hogy láthassuk valójában miről is van szó egy tesztelésnél mitől újabb és szebb egy másik generáció.

Példaként gondolok erre poligonok
(azok a kis háromszögek amik tesszelációnak köszönhetően felépítik a környezetet részletesebben minnél több van belőlük) megismertetése hogy épül fel egy 3d-s környezet..
Szabad kamera nézet ahol bebarangolhatunk mindent ilyesmi újítások amikkel soha nem rendelkezett előtte a 3DMark.
Mégis sokan anno(2010 Március) az akkori új kártyájukat (pl: HD5850 ) ezzel tesztelték érthetetlen okból.:D

Mivel nem tudták tesztelni a Direct3D 11, Shader Model 5.0, OpenGL 4-t mert nem volt még akkor kint a 3DMark 11 késtek vele kb 1évet pedig ez egy híres neves régi cég.


Minden esetre teszteltek sokan dx11 kártyát dx10 dx9 alapokon mindezt pontokért mint jutalom kekszet a jó kutyának. Persze sok értelme nem volt tesszelláció nélkül pedig ez volt az újítás akkor.

Pontrendszer

A pontrendszer elnagyolt és lényegtelen mert a játékokban nem a pontok vannak hanem képek amiket jó esetben, optimális minimumon: 0.041ms/képkockánként kellene folyamatosan megjeleníteni akkor ugyanis nincsenek mikkrolaggok se teljesen folyamatos a játék.

Legfontosabb olyan játék nincsen hogy 3DMark ezzel nem fogsz egy jót játszani legyen akármilyen pontod vele az irreleváns, lényegtelen ha egy játékra szeretnél választani pl:VGA-t.
Mert a ponttokkal nem fogsz pontos eredményt kapni.
Az érem másik oldala hogy a játékok között is nagy eltérések vannak mert a legfontosabb a programozás.
Jó példa a Mafia3 szemben a Battlefield1-el (2016) Látszik a különbség nem csak Fps hanem a látvány is hol dolgoztak jobban.
Bár ha neked a Mafia 3 a kiszemelt játékod akkor ahhoz mérten kell választanod mélyebben belenyúlva a pénztárcádba.

Fps "FPS, azaz a másodpercenként megjelenített állóképek száma"
Ez leginkább a minimum fps-re igaz bár ez a legalacsonyabbat mutatja de ez a leghasználhatóbb érték mind közül de ez is kevés.

Itt még csak kezdődik a bonyodalom mert a tesztekből az átlag fps nem tudja jól megmutatni milyen a játék menet főleg mikor valami guru körbefutkosott egy pályán fraps-al mérve az fps-t és azt se tudod mit csinált.
Ez minden csak nem biztos mérés kár szentírásnak venni. Biblia a saját szemed ami neked jó úgyis az lesz.

Szóval még a minimum fps se pontos mert:

-Ha te félmásodpercig 0.5s vagyis 5 tizedmásodpercig még pontosabban 500ms(0.500)millisecundum 0 képkockát kapsz és majd a másik félmásodpercben érkezik 60 (0.500+0.500=1.000s) akkor az átlag fps az 60 lesz mert 1 másodpercben átlagolva van. 1s/60 60fps és ez nem fogja kimutatni a mikrolaggokat hiába is várod és a szemed is érzékeli hogy 0 kép volt megjelenítve.
Szóval pontosan ms milliszekundumos pontosság kell hozzá 0.042ms/képkocka a minimum hogy szaggatás mentes játékélményed legyen.

Szóval a probléma hogy nem folytatólagos egységnyi képekről beszélünk mint egy mechanikus mozivetítőgépnél.
Hanem digitálisan a procin vga-n stb... keresztüli teljesítmény határozza meg milyen sebességgel jönnek a HD képek valamint a játékprogram is mikor menyire terheli le a Pc-t, Tiptopot. Minőségi beállítás,(Very High, Ultra) robbanások, textúrák, tereptárgyak stb...

Hozzászólások

(#1) akom


akom
senior tag

(#2) bacsis


bacsis
Közösségépítő

Igazad van...
nincs igazad...
Az iagazadat nem fejtem ki, hiszen egyet értünk
Hogy miért nincs igazad, megpróbálom leírni, aztán vagy egyet értesz vele, vagy nem...
Legfontosabb olyan játék nincsen hogy 3DMark ezzel nem fogsz egy jót játszani
Micsoda? hogy nem lehet jót játszani?
Hát akkor gyere az AMD K6-III retro topicba sokszor postolgatunk ki 3Dmark eredményeket... de itt a Logouton is volt 3Dmark verseny... több is ;)
De ha ez kevés, akkor irány a Hwbot.org nemzetközi oldal, ahol folyamatosan vannak versenyek, engem itt is a retro versenyek érdekelnek... pl megadják, hogy 3Dmark2001, Socket370-es CPU foglalat, és Geforce3 VGA kártya engedett, hajrá hozd ki belőle a maximumot... a legjobb játék amikor napokig próbálkgatod adrivereket, hekkeled a Windows-t feszegeted az órajelekkel a hardverek határait hogy szaros 100-200 pontal többet dobjon... Ebben ez a játék... hogy te értékeled, vagy sem, az egy dolog, de hogy akár csak a Prohardver!-t nézzük, több százan játszanak vele több száz munkaórát belerakva, az is biztos ;)

[ Szerkesztve ]

(#3) kiltrus@citr válasza bacsis (#2) üzenetére


kiltrus@citr
csendes tag

Jó látom van egy más világ is a géptuningolás amiben otthon vagy és végül is az nektek egy külön játszó terep megértem igazad van. :D
Én a gyakorlati formára gondoltam elsősorban hogyha valaki a játékokban akar gépet fejleszteni akkor azért nem olyan egyszerű hogy megnézem pontokkal elsősorban az fogja meghatározni a célját hogy melyik játék az amit akar.

[ Szerkesztve ]

i7 4770, MSI Gtx 1060 Gaming 3X

(#4) Csupingo


Csupingo
veterán

A 3dmark 2001-ben lehetett játszani az autós résszel. :D

Villám Shakesespeare... Főnök, ha zavarja a fogsora, vegye ki! (M-N)

(#5) Gdi


Gdi
senior tag

Ne foglalkozz gépekkel és tesztprogramokkal.
Elveszik a tanulástól az időd!

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#6) bacsis válasza kiltrus@citr (#3) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Persze tény és való, akinek van egy szaros gépe, lefuttatja kidobja hogy ennyi annyi csillió millió pont, és utána.. utána meg... semmi... tehát így tényleg nincs benne semmi "izgalmas" :)
De úgy ahogy egy FPS játékos nem fogja értékelni a Starcraftot, vagy egy Dirt Rally fan nem fogja értékelni az aktuális Call Of Duty-t, attól függetlenül mindegyik játéknak stílusnak meg van a maga is rétege, és ugyanez igaz a 3Dmarkra is :)

(#7) kiltrus@citr válasza bacsis (#6) üzenetére


kiltrus@citr
csendes tag

Semmiképpen nem Offenzívának írtam hanem hogy tisztába legyen téve mi mire való.
Amúgy meg géptuningolást és ilyen szintű lelkesedést tisztelem :R
Még emlékszem E8400-el a magyar csapat nyert versenyt külföldön.

[ Szerkesztve ]

i7 4770, MSI Gtx 1060 Gaming 3X

(#8) poffsoft


poffsoft
addikt

Ez a "3Dmark 2010 DX11 még sehol nem volt" nekem most nem tiszta...

Wiki szerint '98...

[ Szerkesztve ]

[ Szerkesztve ]

(#9) Gdi válasza poffsoft (#8) üzenetére


Gdi
senior tag

a 3dmark99 elég távol volt a DX11-től.

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#10) poffsoft válasza Gdi (#9) üzenetére


poffsoft
addikt

Ha a bejegyzést is olvastad volna:
Momóbogyó nem kell hozzá de én emlékszem hogy sehol nem volt még kész a 3dMark amikor kijött a dx11.

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.