2019. április 26., péntek

Gyorskeresés

Szavazás: fizikai motort vagy Ray Tracinget látnál szívesebben a játékokban?

Írta: | Kulcsszavak: játékok . Fizika . Raytracing

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Napokban jelentette be a Microsoft DirectX Raytraccinget, más néven sugárkövetést. Technológia lényege a valósághű fény-árnyék és tükröződés megjelenítése. Tech demók alapján ez abszolút megvalósul.:)
Nem vagyok játékfejlesztő mester ember, magam részéről nem okoskodnék, inkább linkelem négy
Pro hardveres hírt ,és Tech demókat:
Microsoft bejelentő:
[link]
Jön a DirectX Raytracinget használó 3DMark(
[link]
Kiderült a DirectX Raytracing sebessége:
[link]
Jön a sugárkövetés a Vulkan API-ba is:
[link]

Techdemók:
3D mark:
[link]
Unreal Engine:
[link]

Fizikáról:
Törmelék fizika, Test lövedék fizika(Ragdoll), folyadék fizika, sérülés modellezés, igazából mindent ide lehetne sorolni ami mozgó vagy Interaktálható egy játékban.Sajnos ezek fejlődése az elmúlt 10 évben lelassult. Igazából 2005-ös F.E.A.R-be volt egy komolyabb ugrás, biztos sokan emlékeztek az először ott látott látványos tűzharcokra, animációkból is olyanok vannak abba a játékba(találattól eleső ellenfél, am ha nem lövöd agyon szépen felkel és berohan a legközelebb fedezék mögé), mai AAA játékokban se sűrűn találkozol.Igazi mérföldkő volt.Azt sem lehet mondani hogy semmi nem történt azóta, azért az effektek minősége, rombolható környezet megjelenése, animációk komplexitása, sokkal jobb a mai játékokba.Gondoljunk csak a Shadow Of Mordor harci jeleneteire és kivégzéseire, egy Jedy Acedemyvel összehasonlítva, maradjunk annyiba hogy zongorázni lehet a különbséget.Viszont mai napig nincs egy épkézláb particle ,vagy bármilyen alapú törmelék fizika , pedig lövöldözős játékoknál réges-rég alapnak kéne lennie.Vagy ott a Killing Floor 2-be debütáló Fluid és Soft Body Physx, ezek a sérülések látványosabb megjelenítéséhez jó eszközök.Nem pazarolnék erre sem több szót, igazából eléggé magáért beszél a téma, mindenki utána tud nézni, el tudja képzelni miként lehetne hasznosítani fizikát akár akció,akár kreatív játékokban.

Fontos!!!!!
Kérlek mielőtt szavaznál, Ray Tracingről ne csak a cikkeket és videókat nézd meg, hanem olvasd el a cikkek alatt lévő hozzászólásokat is, ugyanis a legfontosabb információkat csak ott találod meg, (mikor kerülhet be játékokba,nagyságrendileg mennyibe kerül fejlesztőknek használni a technológiát, milyen hardver képes futtatni, stb), a cikkek inkább az elméleti résszel foglalkoznak.Hozzászólások elolvasása nélkül nem leszel tisztában a Ray Tracing eljárás előnyeivel és hátrányaival(kivéve ha máshol utánanéztél).

Végén egy logikus kérdés:
Ray Tracing, és fejlettebb fizika, kettő együtt nem lehetséges?
Véleményem szerint nem.Rendszeres hallgatója vagyok Othorworld Youtube csatornán futó Othorside cimű Podecast-nek. Műsor állandó vendége Felan, Magyar játék fejlesztő(velem ellentétbe, konyít is valamit a témához).Több részbe előkerülő téma a videó játékok fejlesztésének költsége.Magam részéről itt látom a problémát.Ugyanis erősen véges a játék fejlesztők büdzséje, grafika látványos fejlődése a költségek emelkedésével is járt.Ezért nem érik be a kiadók/fejlesztők mostanra a Season Passal, ezért hozzák be apránként a micro tranzakciót most már a Single Player játékokba is!!!Véleményem szerint az egész iparág rossz irányba tart. Videó játékok grafikája, elmúlt 10 évben rengeteget fejlődött, mostanra hatalmasra nőtt az olló a ,,nyers" grafika és a ,,dinamikus" grafika közt.Ray Tracing csak tovább növelné a különbséget, még akkor is ha effekteket egészítenének ki vele, pl, Plazma és egyéb fénykibocsátó lövedékeket turbóznának fel vele.Ez a mai játékokba is megvan, egyszerűen a felületek megvilágításának minősége javulna , hisz valós időben lenne számolva a fény terjedés.Fejlettebb fizika viszont eddig nem látott vizuális elemekkel egészítené ki a játékokat, sőt kreatív játékoknál új mechanikákat lehetne építeni a fizikára.

Nagyjából ennyit szerettem volna mondani.
Komment szekcióba örömmel várok minden hozzászólást, komolyan érdekel a véleményetek.
Köszönöm hogy benéztél,köszönöm ha szavaztál. :) :) :)
Szavazni itt tudtok:
[link]
Szavazás két hétig, Április 07.-ig él.

Hozzászólások

(#1) joysefke


joysefke
(PH! kedvence)

Bocs, de ezt nem tudom kihagyni: helyesírási hiba nélküli címeket szeretnék látni.

Minél valósághűbb grafikát szeretnék látni. Nekem tök mindegy mivel érik ezt el, ezért a technikai döntések a megvalósítással kapcsolatban maradjanak szépen a szoftverfejlesztők, architektek kezében. A raytracing már 10-15 éve fel felbukkanó téma, ennek ellenére még egyetlen RT-grafikán alapuló játékkal nem játszottam...

(#2) kikikirly válasza joysefke (#1) üzenetére


kikikirly
(fanatikus tag)

Ray Tracing mögé felsorakozott Microsoft,Nvidia, AMD. Fizika motor mögé mikor volt ilyen felsorakozás? Szerintem még soha,de hogy mostanába nem, az fix.

(#3) joysefke válasza kikikirly (#2) üzenetére


joysefke
(PH! kedvence)

Tök mindegy ki hova sorakozik, amíg a tényállás az, hogy az egyik technológia működik a másik pedig nem...
Egy statikus techdemó =/= működik..

(#4) Ghoosty


Ghoosty
(őstag)

Mivel én Blizzard féle, kicsit rajzfilmes, de könnyen megkülönböztethető objektumokat preferálom, ezért én egyértelműen a jobb fizikát várom, ami a játékmenetre is hatással van. Minimum elvárás:
-lövedékek ballisztikus pályán közlekedjenek
-rombolható épület esetében se maradjon állva, mert 2 pixel még nem lett kilőve.
-hullák ne essenek át a tereptárgyakon

(#5) Cifu válasza kikikirly (#2) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Azt remélem azért vágod, hogy itt almát körtével hasonlítasz össze. A Ray-Tracing egy leképezési módszer, a fizikai motor viszont általában az adott játékmotorba van integrálva, esetleg hozzáfejlesztve. Ráadásul önmagában a fizikai motor nehezen megfogható dolog, lévén különféle részei vannak, ütközésvizsgálat, clipping, cloth effect, hair effect, robbanások vizsgálata, rombolható környezet és a többi.

Az, hogy a Ray-Tracing mögé most felsorakoztak a gyártók, sacc per kábé semmit sem jelent. Láttunk mi már ilyet az elmúlt években, volt időszak már a 2000-es évek elején, amikor az RT-re akartak építkezni. Tech demo szintig akkor is eljutottunk. Nem lett belőle semmi. Korábban a vertex grafikát istenítették (a pixel ugye két dimenziós, a vertex 3D, és a vertex grafikánál minden 3D-s vertexekből épül fel), abból még játékok is lettek - majd tüntek el a sűllyesztőben.

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#6) kikikirly válasza Cifu (#5) üzenetére


kikikirly
(fanatikus tag)

Azt értem hogy két külön dolog.És igen a kettőnek az összehasonlítása volt a célom.Leképzésbe mostanra megközelítettük a realisztikus szintet, fizikába viszont messze vagyunk a valósághűtől.

Nem kell csak a Raytracing gondolkodni, a sima leképzés is fejlődik még mindig, 3-évről 3-évre azért van előrelépés, fizikába nincs.Fejlesztőknek leképző csiszolgatása helyett vagy mellett el kellene kezdenie foglalkozni a mozgó dolgokkal is.

[ Szerkesztve ]

(#7) elithun


elithun
(őstag)

Engem nem érdekel melyik kerül előbb a játékokba, ha az út végén mindkettő megvalósul majd.

Ugyanúgy "zavar" a rossz fizika, mint a tükröződö felületeken a hamis tükörkép.

Bocs, de ban/ben ragot is használd légyszi'.

„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

(#8) kikikirly válasza elithun (#7) üzenetére


kikikirly
(fanatikus tag)

Javítva.
És köszönöm mindenkinek aki eddig szavazott. :R

[ Szerkesztve ]

(#9) Chaser


Chaser
(Jómunkásember)

fotorealisztikus grafikát szeretnék látni, nem érdekel milyen technikával megoldható:) valamikor huszonéve azt hittem, mára már rég alap lesz

_tejesen'® joálapotpan'™_

(#10) kemotox


kemotox
(PH! addikt)

En jo tortenetet, erdekes karaktereket, fordulatokat, mely jatekmechanikat es balanszolt multit akarok.

Isten útjai kifürkészhetetlenek, de a tieid nem kellenek, hogy azok legyenek. Használd az indexet nyugodtan.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.