2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

PGT blog vol1.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdv Kedves Olvasó!

Kezdjük a blogot a legidőszerűbb témával, a nyári gumi/kerék témával.
Mivel az elmúlt pár napban beteg voltam és így szabadságon vagyok van egy kis időm foglalkozni a bloggal.

Szóval a nyári szett. Mikor az autót megvettem ahhoz járt a gyári 14" alufelni szett 4db. nyári gumival. De az egyik pár gumi 2003-as, még a fiatalabb pár 2004-es volt. Mivel nem Trabantról beszélünk így mondhatjuk a tapadás elég fontos pláne tempónál. A 2003-as Barum Bravurisok ráadásul már elég csúnyán repedtek voltak.

Mivel idén így is úgy is gumizni kellett volna a gyári alufelnit inkább úgy döntöttem eladom gumistól (jó helyre került, itt a PH! lapcsaládon is ismert GT-s cartárshoz :R ) és veszek valami mutatósabbat. Így esett a választás egy szett Zender Sport 15" alufelnire.

Ez nagyjából így nézett ki megvételkor.

Illetve itt egy kép az eredetiről (a későbbi összehasonlítás miatt):

A Zenderekkel rettenetes sok munka van. Beleragasztott csavarok aminek egy része beleszakadt kiszedés közben, az egyiket mindenképp görgőzni kell illetve az eredeti terv az volt, hogy teljesen polír lesz amit én illetve egy barátom csinál meg költséghatékonyan. Viszont kezdünk kifutni az időből így marad az, hogy profira bízom a dolgot.

Az eddigi költségek egyébként: Zender Sport felni: 28000Ft, 4db használt Kumho nyári gumi: 175/50 R15 méretben: 22000Ft (ebből levonandó az eladott gyári szett amiért 25k forintot adott a vevő)

Ja igen, merthogy abroncsot is vettem. 2007 év végi Kumho abroncsok nagyon jó állapotban, azért használtan mivel ez a méret a 7J széles Zendereken elvileg feszülni fog, ami szép, de ha mégse tetszene ez a méret könnyen eladható mivel relatíve ritka. Illetve mivel van azért power is a kocsiban a 185/55 r14 méretet is eltekerte gyakran, ha 175-el használhatatlan lesz akkor is mennie kell persze.
Kb valami ilyesmire számítok egyébként:

Aztán majd meglátjuk. Itt járunk most, összegezve egy kerék szervízben, festés/polír a fasorba se, és persze még fel is kell majd gumizni. Tanulság: aki nem szeret a f**z rossz végén állni az maradjon a gyári kerekeknél, vagy ha már mindenképp ilyesmivel akarja feldobni a kocsi kinézetét vegyen komplett szettet. :D

Most az van, hogy vagy teljesen fehér lesz a felni, vagy fehér küllők és polír perem, ez mindkét esetben körülbelül 20k forintba fog fájni. A gumizás költsége meg majd kiderül, persze ha felrakva nagyot fog mutatni akkor megérte a szenvedést. Egy későbbi update-ben ezt is meglátjuk.

A költségek feltüntetése folyamatos lesz mivel a blog egyik célja bemutatni mennyibe kerül egy 90-es évek közepi hothatch fenntartása beleértve a kötelező dolgokat és az egyéni autóbuzériát.

UPDATE 1: kész a hibás felni görgőzése, 5k magyar forint

Hozzászólások

(#1) beefjeez


beefjeez
senior tag

Szép, a szomszéd utcában áll egy ilyen, csak teljesen gyári felnivel. Amúgy teljesen ugyanez:

Szép darab :)

(#2) Kickass válasza beefjeez (#1) üzenetére


Kickass
őstag

ismerős a gép, egykor legszebb GT volt :R legalábbis kishazánkban

terveim szerint ilyen lex, csak lehet hogy fehér középpel

(#3) 8th


8th
addikt

Ööö... szerintem a gyári kerék szebb. :B

(#4) Kickass válasza 8th (#3) üzenetére


Kickass
őstag

nem is néz ki az rosszul ha lenne vagy 15ös vagy legalább szélesebb lehet le se cserélem, de majd meglátjuk ez mit mutat felrakva :DDD

(#5) 8th válasza Kickass (#4) üzenetére


8th
addikt

Ronal Turbo kell oda. ;]

(#6) Kickass válasza 8th (#5) üzenetére


Kickass
őstag

egy időben ez volt a terv :DDD

vagy Coupe Turbo vmi beteg színben mint pl csak mondjuk narancs színben ;] :DDD :DDD

(#7) zoo8800


zoo8800
veterán

Mikor lesz kész a projekt?

rip and tear, until it is done

(#8) Kickass válasza zoo8800 (#7) üzenetére


Kickass
őstag

soha :DDD

a felnik hét elején mennek festőhöz, aztán meglátjuk :K

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.