2020. július 2., csütörtök

Gyorskeresés

Budapest-Makao

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Alig szállt le a gépem 2.5 hónap Amerika után, már tudtam, hogy még egy ilyen kört kell menni, és ezúttal az asszonyt is vinni kell.

Hova? A valaha nagy Föld meglehetősen szűkössé vált ha autós túráról van szó:
- Európában szinte mindenhol voltunk már autóval, a maradék helyek (Ibéria, Skandinávia, stb.) majd később, gyerekkel együtt
- Afrikába most nincs merszem menni (rovarok, betegségek, stb.), esetleg ha öregebb leszek, Spanyolország-komp-Marokko-Algéria-Tunézia számításba jöhet
- Ausztráliába nincs merszem menni, az ottani vadonban nagyon sok a veszélyes rovar, hűllő
- Dél-Kelet Ázsia túl messze van autóval
- Dél-Amerika egyszerűen nem vonz
- Oroszország magányos dolog, oda 50 évesen, egyedül mennék majd, addigra vízum se kell :D
- a közel-keleti arab országoktól kicsit tartok, asszony konkrétan retteg, amit megértek

Marad egy transzázsiai út Kínába :)
Alapvetően 3 útvonalon lehet menni:
- északon: Ukrajna-Oroszország-Kaszakhsztán-Kína (orosz vízum kell hozzá, és Ukrajna keleti fele sem leányálom)
- délen: Szerbia-Románia- Törökország-Irán és az isztánok (Irán a gyenge pont :( )
- és középütt...

Inkább a középső útvonal tetszik, amit eddig nagyjából kiábrándoztam magamban:
- Budapest
- Szerbia
- Bulgária (Devetashka barlang)
- Törökország (Rodostó, Isztambul, és egy halom régészeti emlékük van még)
- Grúzia (majd megkérdezem Bogot :D)
- Örményország (Tatev, Sanahin és a többi ezeréves templomuk, kolostoruk, hegyeik)
- Azerbajdzsán (sok mindent egyelőre nem tudok, Baku biztosan, ott vagy ugyanis komp...
- Türkmenisztán (...ba, nem sok minden van arra, de a lényeg, hogy Afganisztánt kikerüljük)
- Tádzsikisztán
- Pakisztán (északi részén gyorsan át kellene robogni csak)
- India (északi részén szintén átevickélni, bár pár érdekesség van, Gangroti gleccser, stb.)
- Nepál
- Tibet (valahogyan meg kellene oldani, de egyelőre nem tudom hogyan)
- Bhután (nagyon mennék, de brutálisan drága)
- Kína (Yangshuo, Huashan hegy, millió érdekesség)
- Makao (lehet, hogy érdektelen, egyelőre csak kerestem egy jól csengő végcélt :D)

Összesen mondjuk 25000 km, USA is ennyi volt.

Mi kell?
- idő (ez megoldhatónak tűnik, remélem megint meg tudom oldani, asszony meg fel akar mondani úgyis)
- pénz (az USA költségvetés fele-harmada reális, mivel sokkal olcsóbb a benzin, nincs autóbérlés, étel szállás olcsóbb, és repjegy se kell)
- szállás (nem gond, sátor, autóban alvás, ismerősök stb. van tervben itt is, sokkal olcsóbb mint USA)
- sok-sok tervezgetés
- mobil+internet (na ez nehezebb lesz mint USA)
- és egy autó

Az autó kulcskérdés, mivel nagyon sok dolognak meg kell felelnie:
- automata (erre van jogsim nekem is és asszonynak is erre lesz)
- extrém megbízható konstrukció
- 95%-ban aszfaltra kell, de az érdekességek az utolsó 5%-on gyakran már földúton vannak, tehát egy kis földutat is bírnia kell
- négykerékmeghajtású (part time, full time, mindegy, de ha kell négy helyen kaparjon)
- tőlünk keletre, egész Ázsiában is mindenhol rendelkezik szervizzel (itt esik ki kb. minden európai és amerikai autó), tehát japán autó, mivel orosz nem nagyon van automata,
- két nem magas ember nyújtott lábbal tud benne aludni akár a hátsó üléssor kukázásával is
- lehet régi is, de szerelhető, felújítható legyen
- árban 2-2.5 millió alatt már felújítással
- ponyvás nem jó, zárt felépítmény kell, lakókocsi nem kell
- bírja ki, ha néha nem szuper európai minőségű üzemanyagot kap, szóval benzines vagy adagolós dízel

Ez bizony nem egyszerű. Hilux-Hilux-Hilux, mondta mindenki és nekem is az jutott szembe azonnal mint a megbízhatóság szobra, de a dobozos Hiluxban se nagyon lehet aludni, és jó drága is.
Reálisan kétfajta típus jöhet szóba: 4x4-es kisbusz és nagyobb terepjáró.

Mitsubishi L400
- olcsó, nagyon jó a 4x4, van benne hely bőven, de automatából csak jobbkormányos van a kontinensen (átalakítható balra, találtam is szerelőt, aki már csinálta, de azt mondta, hogy soha többet...)

Toyota Hiace 4x4
- olcsó, van benne hely bőven, a motort nem ismerem, de Toyota, szerviz van bőven, és van balkormányos is belőle. Az ülései vackok, legalább a vezetőt kényelmesebbre kell cserélni. Rozsdásodni szeret.
Itthon automata nem nagyon van, külföldről kell hozatni, de legalább nyugaton van belőle, igaz 4x4 ÉS automatát még nem találtam (lehet hogy létezik csak nincs eladó, lehet hogy nincs is)

Mithubishi Pajero Wagon
Bőven el lehet benne aludni, V6 benzinesek fillérekért vannak nyugaton. Zabál, de 180-200 forintos benzinből egészségére :) Rozsdásodni nagyon tud, óvatosnak kell lenni.


Hyundai Galloper
Terepjárással itt sem lesz gond, ülések kiszedésével van benne hely, külföldről kell hozatni ezt is valószínűleg, mert automata alig van, de kinti áron 600.000-ért már van. 3000-es benzines sok van, annak mindegy az üzemanyag, ez jó.ismerős szerint szénné lehet alkudni ezeket az Euro 2-es motorokat, rozsda itt is gond, itthoni forgalomba helyezés is drága.

Hyundai Terracan
Jó nagy, de csak CRDI van Európában, nem is olyan régi autó, ki tudja mit szól tartósan a rosszabb minőségű dízelhez.

Hyundai Tucson / Santa Fe
A régi Santa Fe szűkös, a Tucson se sokkal nagyobb, épphogy megoldásnak a hátsó üléssor kivételével jó. A 2000-es CRDI állítólag megbízható, de CR, szóval érzékenyebb az üzemanyagra. Terepjárásra tuti, nem is eszik sokat.


Jeep Grand Cherokee
Tökön-babon-kősivatagon elmegy, ez jó, és el is férni benne aludni. A sorhat 4 literes benzin állítólag megbízható, enni szeret, de elviselhető. Hogy az autó egészében, mennyire megbízható, az egyelőre passz. Hogy van-e szerviz keletre, az is.

Lexus RX300 V6 benzin
Még nem néztem meg közelebbről, hogy elférni-e benne, amúgy terepre oké, a V6 megbízható. A Toyota technika nagy plusz mellette, Toyota szerviz biztosan van.
Kicsi a hely hátul.

Toyota Land Cruiser
Biztosan mindenhol elmegy, szerviz szempontjából is jó. A motorokat még nem ismerem jobban és nem ellenőriztem, hogy elférünk-e benne (talán igen).

Nissan Patrol
Egy ilyen V8 dízel mindenhol el fog menni, a hely szobányi.
De az újabb Navara/Patrol kizárt az alváztörések miatt.

Toyota 4runner
Csak külföldön találtam és csak drágán :(

Land Rover Discovery V8
Ez megdobogtatta a szívemet:
[link]

Ford Explorer V8 benzin
Aludni biztos lehet benne, mindenhol elmegy, a szerviz még mindig passz.
Van drágább is és olcsóbb is :D

Mazda Tribute
Semmit se tudok róla, csak hogy benzines, összkerekes és nagy a hátsó része.

Range rover V8 benzin
[link], [link]

VW Touareg V6 dízel
Mágus2 nagyon ajánlotta, hogy végigmegy, ha megfelelően fel van készítve, ebben nem is kételkedem, de szerviz önhibán kívül is kellhet, nem csak azért mert meghibásodik. Oroszországban még van VW, de keletebbre nem merek számolni vele.

Mitshubishi L200, Isuzu D-Max
Kicsi a plató aludni rajta ketten. Szét lehet barmolni a hátulját, kivenni az üléseket, de befolyhat a víz, stb. Macerás.

Subaru Legacy, Forester, stb.
Gombokért kapni itthon is az öregeket, de egy nagyfelújítás nem olcsó és nem hiszem, hogy kint is sok Subaru szerviz lenne. És aludni attól félek maximum lapjával lehetne benne.

Egyelőre itt tartunk, ha van valami tipped látnivalóra, autóra, bármire, jöhet :R

Hozzászólások

(#1) Klaus Duran


Klaus Duran
(senior tag)
LOGOUT blog (1)

:R
Hasonló úton én is agyaltam csak nekem Japán lenne a cél. Várom a folytatást.

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. / M7 :) -> Lumia 950 :( -> HTC 10 :) -> Huawei Mate 20 Pro :l / https://www.youtube.com/watch?v=v0uSOjnRm3U

(#2) vhw


vhw
(addikt)

"Az autó kulcskérdés, mivel nagyon sok dolognak meg kell felelnie:
- automata (erre van jogsim nekem is és asszonynak is erre lesz)"

Nem gondoltam, hogy ez külön dolog.
De akkor nem értem milyen indíttatásból vizsgázik valaki kifejezetten automata váltós kocsin. (olcsóbb, gyorsabb?)

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#3) kraftxld


kraftxld
(nagyúr)

Vagy gyertek ide a világ végére :) Itt is simán el lehet kocsikázni ennyit, látnivaló is van, ráadásul olcsó Toyota Estimákat is lehet kapni ami már ággyal, mindennel megvan.
Kínában hogy akarsz majd vezetni? Ott csak kínai jogsival lehet.

[ Szerkesztve ]

🇳🇿 | MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Soha ne becsüld le az autópályán száguldó DAT kazettákkal megrakott teherautó sávszélességét''

(#4) Kalandor válasza kraftxld (#3) üzenetére


Kalandor
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Kifejezetten úgy szeretnék elmenni, hogy nem repülővel kistáskával, hanem ismert autóval, a ház elől :)
+ szép Új Zéland, az biztos, viszont sokkal drágább is.

vhw: igen, ha automatán vizsgáztál, csak azt vezethetsz, benne van a jogosítványban is, egyre többen vizsgáznak így.

Klaus Duran: Japánba saját autóval nehezen mész be, gyors Google-el sem találtam menetrend szerinti kompot, de ha sikerül is, a biztosítás horror és a baloldalon mennek. Nem vagyok nagy motoros, de Japánt azzal járnám be.

[ Szerkesztve ]

We depend on each other's dream coming true.

(#5) Goose-T válasza Kalandor (#4) üzenetére


Goose-T
(veterán)

Volkswagen, Lexus, Hunyadi szerintem felejtősek. Inkább egy ilyen Toyota Land Cruisert vennék a célra.

Jó zene: https://tinyurl.com/voysv3w

(#6) Kalandor válasza Goose-T (#5) üzenetére


Kalandor
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

A Land Cruiser is szóba került, bár még nem néztem meg élőben, de sanszos, hogy van elég nagy.

Lexusszal mi a gond?

[ Szerkesztve ]

We depend on each other's dream coming true.

(#7) Goose-T válasza Kalandor (#6) üzenetére


Goose-T
(veterán)

Az csak egy SUV, nem terepjáró. Ráadásul luxusautó, érdemes elolvasni ezt a cikket róla. Városban, telken megállja a helyét, de ütni-vágni nem lehet annyira, mint egy rendes terepjárót vagy haszonjárművet. Tele van elektronikával, ha megszorul/eltömődik/megmihálylik valami kis biszbasz a motortérben, rögtön letilt a számítógép, aztán se előre, se hátra, mehetsz trailerrel a legközelebbi Toyota márkaszervizbe. Persze a Toyoták (bocs, Lexusok) nem romlanak el, de akkor is sokkal nagyobb a rizikófaktor.

Szerk.: a Land Cruiser bazi nagy.

[ Szerkesztve ]

Jó zene: https://tinyurl.com/voysv3w

(#8) Kalandor válasza Goose-T (#7) üzenetére


Kalandor
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

USA-t is egy SUV-val jártam be (Nissan Rouge) és terepjáró-szégyenítő helyeken mentem vele. Ha a hasmagasság és a négykerékmeghajtás megvan, jó minden.

Az RX300 még nincs teleelektronikázva annyira, de jó hogy bedobtad ezt a linket, a kerékdobok belógása miatt miatt használhatatlanul kicsi a hátsó hely :(

We depend on each other's dream coming true.

(#9) Goose-T válasza Kalandor (#8) üzenetére


Goose-T
(veterán)

Az gondolom egy újszerű autó volt, ami nincs tele a tervezett élettartamán bőven túl lévő alkatrészekkel. Na meg USA és mondjuk Türkmenisztán útjait és szervizhálózatát sem lehet egy lapon említeni.

Jó zene: https://tinyurl.com/voysv3w

(#10) BoB


BoB
(addikt)

"ha néha nem szuper európai minőségű üzemanyagot kap"

A gond inkább hogy találsz-e majd ólommentes benzint.

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.