2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

DualShock 4 Back Button Attachment - Hasznos kiegészítő vagy felesleges kacat?

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Aki eddig nem rendelkezett olyan komolyabb, kompetitív multiplayer játékokhoz fejlesztett kontrollerekkel mint például a Scuf megoldásai vagy akár Razer, Astro, Nacon kontrollerek (a Nacon féle kontrollerek talán kakukktojásnak számítanak a kedvezőbb áruk miatt), esetleg ezekért a nem túl olcsó darabokért nem akart fizetni, az bizony hoppon maradt, mert a Sony nem kínált saját fejlesztésű kontrollert erre a célra az olyan játékosoknak, akik magasabb szintre kívánták helyezni az online egymás elleni csatákat.

Mostanáig. Bár nem egy profi kontrollerrel jelentkezett a japán cég, de egy ígéretes kontroller kiegészítővel robbantott a semmiből a sokunk által kedvelt Dualshock 4-hez, ez pedig nem más, mint a Back Button Attachment nevű eszköz. A megjelenést - mely a mai napon történt meg - talán leginkább azok várták tűkön ülve, akiket tényleg a speciálisabb kontroller megoldások iránt érdeklődnek, de nem igazán van pénzük egy fél konzol árát elkölteni csak és kizárólag egy kontrollerért. Ugyan önmagában maga a kiegészítő sem olcsó mulatság, de minden PlayStation 4 tulaj rendelkezik eleve egy kontrollerrel, így talán a körülbelül 10.000 forintos ár felett ez esetben eltekinthetünk.

Na de nézzük, milyen a cucc, mit tud ennyi pénzért, és vonjuk le a konzekvenciát hogy egyáltalán megéri-e a Back Button Attachment az árát, vagy sem!

Aprócska dobozban érkezett a cucc.

A Back Button Attachment egy kicsi, egyszerű, letisztult és ízléses dobozban érkezett hozzám, egyértelműen mutatva meg azt, hogy a benne rejlő eszköz mire is hivatott. Ezt kinyitva magát az eszközt látjuk, illetve egy meglepően vaskos kiskönyvet, melyben még olyan bolygók civilizációinak nyelvén is le van írva a pofonegyszerű installációja az eszköznek, melyet még az emberiség fel sem fedezett.

Az eszközt kézbe fogva rögtön azzal szembesülünk, hogy könnyű. Nagyon könnyű. A cucc körülbelül 2 dkg lehet érzésre (egészen pontosan 26,2 g), amiért nagy piros pont jár a Sony-nak, hiszen nem nehezíti jelenősen tovább a kontrollerünket.
A mellékelt kiskönyv úgy az eszköz súlyának triplája, a doboz súlyának túlnyomó részét tehát valójában maga könyv adja.
Az eszköz képernyője védőfóliával van ellátva nagyon helyesen, de ettől a legtöbben úgyis élből megszabadulunk.

Az eszköz a pofonegyszerű csatlakoztatás után.

Ahhoz, hogy az eszközt megfelelően szeretett kontrollerünkre csatlakoztassuk egyáltalán nincs szükség a mellékelt útmutatóra, egyszerűen adja magát a dolog - először a jack és a bővítőcsatlakozó részét kell finoman a helyére tolni, és ekkor az is nyilvánvalóvá válik, hogy az eszköz ezen része mozgatható, nem fixált, hiszen egyébként máshogy ezt nem is tudnánk megfelelően applikálni.
Úgy tűnhet, hogy nem megy fel a kontrollerre a hátsógomb tartozék, de nem kell félni, kicsit több erőt kifejtve szépen a helyére kerül a cucc.

Az első lépésen túl vagyunk, ezen felül már csak be kell kapcsoljuk a kontrollert, és a Back Button Attachment nyomban életre is kel. Az eszköz képernyője nyomógombos, ezt megnyomva megjelenik az első alapértelmezett profil, melyből maximum 3 különbözőt tárolhatunk, amire azt mondom, hogy nem sok, nem is kevés, pont elég.
A programozás része szintén nem atomfizika, a képernyő 1 másodpercig való lenyomása szerkeszthetővé teszi a két gombot, mely gombok nyomkodásával választhatjuk ki, hogy az adott hátsó gombra melyik alap kontrollergombot szeretnénk beállítani. Fontos megjegyezni, hogy azzal, hogy a hátsó gombokra beállítjuk valamelyik másik, eredeti kontrollergombot, az eredeti funkciója ugyanúgy megmarad, nem vész el.
Példának okáért ha az egyik hátsó gombra az X gombot állítjuk be, attól még az X gomb szerepe ugyanúgy megmarad, tehát gyakorlatilag két X gombunk lesz, egyik elől, másik hátul.
Ha végeztünk a programozással, a képernyőgomb újbóli megnyomásával profilunk mentésre kerül. Eszközünk innentől kezdve készen áll a játékra.
Ha váltani szeretnénk a profilok között, akkor egyszerűen duplán kell lenyomnunk a képernyőgombot, továbbá ha alapértelmezett állapotba szeretnénk visszaállítani az eszközt, akkor mindhárom gombot le kell nyomjuk egyszerre, majd ha megjelenik reset ikon a képernyőn, akkor további 5 másodpercig nyomva tartani őket.

Csatolva, beprogramozva! Ready to play!

A Back Button Attachment nem türemkedik ki annyira, hogy a kontroller ne álljon meg a lábán továbbra is, ami szintén nagyszerű dolog - mondjuk, hülyén is nézne ki, ha kitüremkedne. Kézbe fogva első pillanatra furának tűnhet hogy érzésre a hátsó gombok jelenlétével kicsit más a fogása a kontrollernek, de ez pár perc után már szokható. Kényelmesen elérhető a gyűrűsujjunkkal a két gomb, pozíciója nem zavaró. Maguk a gombok lenyomhatósága pont annyi erőfeszítést igényel, mint a kontrolleren található bármelyik gombé, pont annyira áll ellen, hogy véletlen ne nyomja le a játékos, de ne kelljen kényelmetlenül erősen lenyomnia se azokat. Továbbá fontos megjegyezni azt is, hogy a gombok nem hangosak, pont ugyan annyira hallani csak őket, mint amennyire bármelyik más gyári gombot is a kontrolleren.

Az eszközt a Call of Duty: Modern Warfare Multiplayer módja alatt teszteltem, tehát egyből éles bevetésre vittem. A játékban az ember máris szembesül azzal, hogy ezt szokni kell, kicsit még bukdácsoltam, reflexből a régi gombokat nyomtam a hátsó gombok helyett, vagy éppen nem jutott eszembe az adott szituációban hogy a megfelelő hátsó gombot nyomjam le, de pár perc után már egyre jobban használtam az új gombokat, folyamatosan egyre inkább, rutinszerűen rászoktam az új barátaimra.

Miután sikerült megszokni, nyomban egy olyan eszközt tudhattam magaménak, ami egy olyan játékosnak, mint nekem, aki rengeteget játszik főleg FPS multiplayer játékokkal, elengedhetetlenné vált. Ergonómiailag kifogástalan, remek eszköz a Back Button Attachment, ami viszont csak azoknak lesz igazán hasznos, akik komolyabban gondolják a kompetitív multiplayer shooter-eket, de nincs elég pénzük/nem akarnak sokat költeni egy komolyabb kontrollerre. Az ilyen típusú játékosoknak bátran merem ajánlani az eszközt.

Pro:
- Ergonómiailag tökéletes, kényelmes eszköz
- Egyszerű csatlakoztatás és programozhatóság
- A Dualshock 4 így már versenybe szállhat középkategóriás, kompetitív játékra szánt kontrollerekkel

Kontra:
- Tényleg csak azoknak ajánlott akik komolyabban szeretnének multiplayer shooter-ekkel játszani
- Az ára két gombbért, mely többe kerül mint egy új Dualshock 4 fele ára, kicsit talán borsos

GhostPetya

Hozzászólások

(#1) Xaels


Xaels
félisten

Remek összefoglaló. A 2. bekezdés eleje kicsit furán hangzik. Az ára érdekes kérdés mert alapvetően ha olyan kontrollert akar venni az ember amin ezek beépítettek akkor mélyen zsebbe kell nyúlni, így relatív olcsó marad a megoldás. Jó lenne összedobni valahogy a "pro" kontrollereket egy átfogó tesztre.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#2) saelin válasza Xaels (#1) üzenetére


saelin
veterán

Nekem a 3rd party kontrollerekkel az a bajom, hogy funkciók hiányoznak belőle. Az egyikkel nem lehet bekapcsolni a konzolt, a másikban nincs motion sensor, a harmadik csak vezetékesen megy... Javítsatok ki ha már nem így van, de ez nálam nagy No, No.
Azt mondjátok már meg, hogy ebben a kiegészítőben akkor nincs saját akku? Gondolom, mert pehely könnyű, de akkor nem szívja le a kontrollert hamarabb? Ugye egy mezei agyba dugós fülhallgató is szépen le tudja enni a dualshock akkuidejét. Nekem jól jönne egy ilyen, mert Overwatch-ban az ugrás az L3-on van és ha olyan karival vagyok ami orrba szájba ugrál, akkor pár kör után leszakad a hüvelykujjam, vagy sw battlefront 2-ben úgyszintén az ugrást, esetleg L1+L2 mehetne még oda.

Tényleg, ugye a drágább kontrollereken nem csak több gomb van, hanem makrózhatóak is, amit én szívesen ki is használnék. Kár hogy ez a kieg ilyet nem tud...

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#3) Xaels válasza saelin (#2) üzenetére


Xaels
félisten

Ebben nincs saját akku, a DS4-ből nyeri az erejét. Egy kicsi oled kijelző van rajta ami alig fogyaszt elvileg.

A C40 is olyan, hogy bekapcsolni nem lehet vele a gépet, tölteni meg csak a saját kábelével tudod. A Scuf vagy melyik ami egy modósított DS4 az elvileg nem szenved ilyen gondoktól, de nem vagyok teljesen képben vele.

[ Szerkesztve ]

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#4) Shamat


Shamat
aktív tag

Korrekt ismertető! :R
Viszont a profil váltás nem úgy működik, ahogy írtad, hanem egyszerűen csak dupla klikk a középső OLED gombon.
Illetve kimaradt a RESET, ha valamiért szükséges lenne. Mindhaárom gombot nyomva tartani, majd amikor a kijelzőn megjelenik a reset ikon, akkor még 5 másodpercig tartani őket. :K

DEAD LIKE ME

(#5) KaitouP válasza Shamat (#4) üzenetére


KaitouP
veterán

Köszönöm mindegyikőtöknek, az észrevételeiteknek eleget téve módosítottam itt-ott az íráson! :R

God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun

(#6) KaitouP válasza Xaels (#1) üzenetére


KaitouP
veterán

Valóban jó lenne, hiszen talán egyre nagyobb igény van mifelénk is egy ilyen komolyabb eszközre. :K

God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun

(#7) mate1


mate1
csendes tag

Én Gran Turismo Sport miatt gondolkodtam el ezen a kütyün. Furán tartom a kezem a kontrolleren és a váltás emiatt sokszor kényelmetlen. Nyílván a kormány lenne hozzá a legjobb opció de a jobbaknak meg elég borsos az ára. Ez viszont egy "olcsóbb" lehetőség a játékhoz.

[ Szerkesztve ]

(#8) KaitouP válasza mate1 (#7) üzenetére


KaitouP
veterán

Nem hülyeség ilyen célból sem megvásárolni ezt az eszközt, bár nem találom kényelmetlennek a jelenlegi gombkiosztásomat GTS-ben, X és négyzet gombokon fekszik a váltás, és mivel nem kell bizergálnom a jobb analóg kart, így a hüvelykujjam amúgy is szabad a váltás funkcióra.

God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.