2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Minőség

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Egy Magellan Corvus cross váz látható a képen, tíz év használat után.

Semmi kátyú, csak a szokásos budapesti hepe-hupák. Menet közben pengő fémes hang hallatszott, majd kicsit imbolygósabb érzés volt tekerni. Azt hittem, elpattant néhány küllőm, és tojás lett a kerék. Hazaérve láttam, hogy más volt az oka.

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ez életveszélyesnek tűnik.
Ilyet még nem láttam, :Y

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) Kisgépkezelő


Kisgépkezelő
senior tag

Az aluvázak alkalmanként szoktak repedezni anyagfáradás miatt. Akár márkásabbak is. A anyagból legyen a biciklim váza jellegű cikkekben általában ezt hozzák fel az aluvázak hátrányaként. Élőben mondjuk ilyet még nem láttam, de a google azért bőven dob rá találatot.

(#3) twollah1976


twollah1976
őstag

Meg az a szerencse, hogy nem hullott szet alattad a bringa.
Elkepzelni is rossz, hogy akar fel is nyarsalhatott volna a vaz.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#4) CounterBoci válasza Kisgépkezelő (#2) üzenetére


CounterBoci
senior tag

Az alu fárad ahogy írod, viszont az az alucső brutál erős ilyen igénybevételre. Más lehetett a hiba oka. Bizonyos alakváltozás alatt nem is szoktak foglalkozni az alu fáradásával, mert gyakorlatilag "örökké tart".

(#5) Feruendios válasza twollah1976 (#3) üzenetére


Feruendios
aktív tag

Nyilvan :D Egy 10 eves vazrol beszelunk, nehany auto hamarabb elrohad.

[ Szerkesztve ]

Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

(#6) joghurt


joghurt
addikt

A Thököly bringasávján vicces lett volna egy 7E elé dőlni...

A tej élet, erő, egészség.

(#7) twollah1976 válasza joghurt (#6) üzenetére


twollah1976
őstag

Tok mindegy, hogy mi ele dol ki az ember ha a masik nem szamit a dologra.
Eleg ha egy masik bringas eluti az embert.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#8) Kisgépkezelő válasza CounterBoci (#4) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Mind a magyar, mind a nemzetközi kerékpáros sajtó úgy tartja, hogy az aluváz hajlamos a törni hosszú igénybevétel után. (Egyébként a karbon is.) A gyártók próbálnak valahogy kompromisszumot kötni, hogy azért erős is, legyen egy váz, de ne legyen túl nehéz, úgyhogy nincsenek ám ezek örök életre tervezve.

(#9) CounterBoci válasza Kisgépkezelő (#8) üzenetére


CounterBoci
senior tag

Az igaz, hogy fáradásra nehéz tervezni. Lehet spórolnak az anyagminőségen is. Szoktam méretezni alkatrészeket, ezért nem értem.
Gondolj csak bele egy autó alufelnijébe. Ahogy forog, folyamatosan összelapul, majd vissza. Mégsem törik, mert olyan kicsi az alakváltozás ha jól van tervezve, hogy nem fárad tőle, pedig élete során pár milliószor összenyomták.

Tudomásom szerint viszont a karbon sosem fárad el, ez az egyik nagy előnye, azt mondják nálunk a kompozitmérnökök. Ráadásul a rezgést is kioltja. Például helikopter "lapátot" alias forgószárny aluból cserélni kell x üzemóra után, karbon viszont tényleg örök élet, +1 nap.

(#10) Kisgépkezelő válasza CounterBoci (#9) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Belegondolhatok. De ugye itt jön a kérdés, hogy négy felni vastagabb e annyival egy bicikliváznál, mint amennyivel a biciklis könnyebb egy autónál, meg még ez-az, úgyhogy azt mondanám, hogy tippem sincs hogy az alufelni nem fárad el, azt jelenti e, hogy a bicikliváz sem fáradhat el. :D

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.