2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Ford Fusion - 2019 és 2020 költségei. Meglocsoltam pénzzel

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

"Csak a kopó-fogyó dolgokat kellett cserélni!" Sajnos egy kocsiban minden kopik és fogy.

Tavaly év végén lusta voltam összefoglalót írni, jöjjön hát egyben a az 5. és a 6. évek összefoglalója.

Korábbi cikkek:
Ford Fusion - 2018 költségei. Elromló érzékelő, műszaki és fenntartás
Ford Fusion - 2017 költségei. Lopás, törés, fenntartás
Ford Fusion - egy év autóhasználat költsége, 2016
Ford Fusion - számok egy év autóhasználat után

2019 eseményei

- akksi halál
- berepedt üveg csere
- cserélt üveg javíttatása...
- állapot felmérés
- autópálya büntetés
- keréktőcsavar csere
- kerékcsapágy csere

2020 eseményei

- kuplung csere
- műszaki vizsga
- új nyári gumik
- új téli gumik

Akksi halál
2019 első telének a végén (február) egy szombati reggelen én mentem volna valahova, a Fusion meg úgy döntött, hogy nem. Addigra már rutinos voltam, mivel anno mikor megvettem volt egy kis generátor hibája, ami hol eltűnt, hol előjött, és mire kimatekoztam, hogy mit kell cserélni, addigra kitanultam az elektromos töltés hiányában jelentkező tüneteket. Talán műszerfal világítás még volt, csak a motort nem tudta elforgatni. Erre a problémakörre nekem állandó jelleggel a kocsiban van egy az akku sarukhoz illő villáskulcs, valamint egy szobai csepptöltő (Lidl). Töröltem az aznapra tervezett ügyeket, kikaptam az akksit, majd töltőre tettem. Azt is megtanultam már, hogy ilyenkor túllehet ezzel élni és lehet, hogy egy kevésbé hideg napon nem merülne a szükséges szint alá, de ilyenkor jobb egyből venni egy új akksit. Egy Bosch Silver S4 akkumulátor, 12V 44Ah 440A lett a kiválasztott, 16630 Ft-ért, a Kaufer áruházból. Mit mondhatnék, működik azóta is, és a bolt is teljesen ajánlott, kedvesek, profik.

Mi lett a régi akksival? Fater használja éjszakai horgászatnál világításhoz.

Berepedt üveg csere
A legutóbbi cikkemben említettem, hogy sajnos 2018 végén berepedt az első üveg. Sajnos csak nyúlt és nyúlt a repedés, mígnem 2019 júliusában végül úgy döntöttem ideje cseréltetni. Az autouvegek.hu cég lett a kiválaszott, ahol 43000 Ft-ért szolválták a feladatot. Ebből 25300 Ft volt a gyári üveg, 12000 Ft a munkadíj, a többi meg a kellékek és a hulladékkezelés. A cég munkájával nagyon elégdett voltam, és a régi üvegnek már úgyis volt egy olyan nyűgje, hogy surlófényben mint ezernyi kristályocska úgy csillogtak rajta a régi icipici sérülések, szóval felüdülés a tiszta ablakon keresztül szemlélődni, mígnem...

Cserélt üveg javíttatása...
...mígnem két hónapra rá kaptam egy kavicsot telibe. Ez a méreg nem a cián. Persze olyan helyen, hogy szem előtt legyen... Elvittem egyből üvegeshez, aki jött a szokásos dumával, hogy úgy eltűnteti, hogy nyoma se marad, 4000 Ft-ért. Hát nem sikerült, én látom. Viszont legalább nem repedt el.

Állapot felmérés
Korábban említettem, hogy a kuplung már csúszik néha, illetve nagyon nyiszog valami a futóműben. Elvittem átnézetni a kocsit a Cromaxba. Kicsit noszogatni kellett őket, de összefoglalták, hogy "talán" mit kellene cserélni a futóműben, de nem látnak nagy problémát. Mindezt 5000Ft-ért. Végülis nekem arra elég volt, hogy nyugodtan üljek vissza bele.

Autópálya büntetés
Ó igen, az egyik kedvencem. Éjjel 23:00-kor indultam haza a Balatonról és 1:00 körül értem Pestre. Előző nap még volt atricám, másnap már nem. Ezt 1:20-kor észrevettem és meg is vettem egy havit, de már késő volt, jött a bünti, 14875 Ft. Szar ez a rendszer, sokkal jobb volt, mikor volt egy egész nap törelmi idő. Meg mondjuk láthatnák a szándékot, ha egyből megveszem az utazás után. És egyébkéntis, ha olyan profi rendszerük van, ami egyből küldi a büntetést, akkor minek nekem vennem a jegyet, miért nem vesz autómatikusan egy havi matricát a kocsimra, ha épp nincs rajta?

Keréktőcsavar csere
Kerékcserénél beszakadt az egyik keréktőcsavar. Odalett az egyik nyári felni csavar és hát lehetett menni szerelőhöz. 4000 Ft-ért lett megoldva.

Kerékcsapágy csere
Ebben is van már rutinom. Legutóbb a jobb hátsó, most meg a balhatsó mondta be az unalmast. Ehhez is van már fülem, úgyhogy mikor az ember hallja az ismerős surrogást hátulról, akkor el is kezd matekozni, hogy kihez vigye a kocsit. 14000 Ft-ért http://www.focusbonto.hu/ -nál csináltattam. Úgy tűnt, hogy a szerelősrác felimsert egy pár évvel ezelőtti ügy kapcsán. Akkor kártérítést reklamáltam, miután finom por borította a kocsit belül egy küszöbfényezés után. Az a benyomásom lett, hogy ő pórul járt emiatt, úgyhogy innéttől kezdve eldöntöttem jobb ha nem járok hozzájuk, nehogy háromszor verjék le rajtam...

Kuplung csere
Na ez egy komolyabb kiadás lett. Már 2017-be jelentkeztek a kupung csúszás első tünetei. Előszor csak mikor meredek emelkedőn próbáltam elindulni, ami aztán vegül odáig romlott, hogy ha autópályán 4 utassal nyomtam egy padlógázt már akkor is fekpörgött a motor érdemi gyorsulás nélkül. Jó egy évig úgy használtam, hogy tudtam, hogy felénél jobban nem szabad lenyomni a gázpedált... Szóval nem volt mese, cserélni kellett. Cromaxhoz vittem és ezt a két dolgot kértem:
- javítsák meg a kuplungot
- legyen a kocsi műszaki vázsgára alkalmas (amit szintén náluk csináltattam)

161000 dorintomba került ez a két kérés. kuplung szet, fékfolyadék, váltóolaj, kinyomócsapágy, munkadíj stb. Akit érdekel, ez a teljes lista:

Kicsi üröm mindig keveredik az örömbe. Bár úgy általában szeretem a Cromaxot, de a kérésem ellenére is kicserélték az első ablaktörlőket és próbáltak "kedvesek lenni" ezért rátöltöttek egy kis motorolajat, mert alacsony volt, csak hát a Ford F1-nél (ami az ajánlott) egy majdnem 2szer drágábbat, Suzukihoz valóból...

Összeségében jó lett a kocsi, azóta újra mind a 80 lóerővel szaggathatom a betont.

Műszaki vizsga
Az előző műszakin, 2 éve, átengedték a kocsit, de mondták, hogy a hátsó lengéscsillapító csak 25%-os és 20% a határ, szóval majd cseréljem. Nem cseréltem azóta se, viszont kíváncsian vártam, hogy am ostani műszakin fennakad-e. Nem akadt. Csodát láthattam, az öngyógyuló lengés csillapítót... Akárhogyis, most 2 évig megint jók vagyunk.

Új nyári és téli gumik
Ideje volt mind a téli, mind a nyári gumikat kukázni. Itt nincs nagy sztory, rokonságban megmondtam, hogy ez legyen a szülinapi (nyári) és a karácsonyi (téli) ajándékom. Pontos árat nem tudok, de 14e Ft/db körül lehetett, Taurus Winter 195/60 R15 88T a téli és azthiszem Taurus High Performance 195/60 R15 88V a nyári. Mindkettő látványosan halkabb, mint a régi kopott Conti meg Michlen volt. Persze én nem száguldozok és a kanyarokat se keresem, úgyhogy sose fogok tudni más érdemi véleményt mondani (jól tapad-e, stb)

+1: elektromos ablak hiba
Ez egy olyan hiba volt, amihez nem kellett szerelő. Nagyon lassan és recsegve ment fel/le a jobb oldali elektromos ablak. Szerintem a valamilyen bóvden kiugrott a helyéről, vagy valami egy sínből, nem tudom. 20-30 le/fel húzás után viszont elmúlt, szerencsére.

A költségek

2019 összesen 12613 kilómétert autóztam, és ez 356000 Ft-al tette könnyebbé a pénztárcámat (928 L benzin). 2020-ban 6213 kilóméteren 460 L benzint égettem el, 172000 Ft-ért. Tehát 7,38 körüli lett az átlagfogyasztás. Súlyadó 10915 Ft/év, 30000 Ft/év autópálya, 26000 Ft volt a kötelező biztosítás, a CASCO 4000 Ft, per év, mindegyik. Összeségében 553504 Ft ment el az üzemanyagon felüli költségekre,

A telekocsi téma teljesen elhalt ebben a 2 évben, 4 uttal 9000 Ft jött be belőle...

2019
2L Formula F 5W-30 motorolaj 4000
Parkolás kerület 2100
Súlyadó 2019 10915
Biztosítás 2019 26816
Casco 2019 4000
Izzó 12V 21/5W 150
olajcsere 25000
keréktőcsavar csere 4000
kerékcsapágy csere 14000
első szélvédő 43000
kavcs felverődés 4000
állapot felmérés 5000
autópálya büntetés 14875
Bosch Silver S4 akkumulátor, 12V 44Ah 440A, 0092S40010, alacsony 16630

2020
Parkolás kerület 2100
Súlyadó 2020 10915
Biztosítás 2020 26816
Casco 2019 4000
nagyszervíz 161187
műszaki vizsga 24000
Taurus Winter 195/60 R15 88T 56000
Taurus High Performance 195/60 R15 88V 60000
2L Formula F 5W-30 motorolaj 4000

Tehát 555504 Ft + 528000 Ft = 1083000 Ft-ba került 2 évnyi autózás. 9000 Ft bevételem volt, így (1083000-9000)/(12613+6213) = 57 Ft-ba került egy megtett kilóméter.(Nem számoltam autó ár amortizációval, de 6 éve felmillióért vettem, szóval nemsokat tud amortizálódni... Ha új/újabb kocsit veszel azzal is számolni kell)

Végszó

Az autó továbbra is luxus, még akkor is ha egy ilyen kis fostalicska. Amit a pénzünkért cserébe kapunk az a mozgási szabadság. 333000 KM van most az én kis igáslovamban mégis reggel és este is pöccre indul. Ha nem lenne a kocsi, akkor 114000 Ft-ba kerülne a BKV és kb 50000 forintért telekocsiznék utasként évente, ergo a tömegközlekedéshez viszonyítva 700000 Ft-al került többe a 2 éves autózás. Ez a szám annyiban sántít, hogy az idei évre a gumik és a nagygenerál nagyot dobtak a kiadásokon. Sokkal valósabb képet mutatna ha nekiülnék és megcisnálnám a nagy, mibe került 6 évnyi autózás cikkemet.

Egyre többször gondolkodok plugin hibridre váltáson, de egyelőre a kis Fusion annyira jó teszi a dolgát, hogy nincs ész érvem a váltás mellett. Majd egyszer...

Hozzászólások

(#1) Zolaash


Zolaash
aktív tag

Egyet nem szabad elfelejteni: te sem élsz örökké. Próbáld meg számszerűsíteni az időt, amit a kocsival megspóroltál. Minden forintot megért.
Btw addig olvastam, hogy 3 évig jártál csúszó kuplunggal. Napasztmek, szkuvi

Rip and tear

(#2) updog


updog
senior tag

Korrekt összefoglaló, köszi! Én ott hagytam abba a C-Max költségeinek vezetését (ja, Ford FTW :D) amikor túlléptem a vételár kétszeresét (addig az utolsó tankolást és tescos ablakmosót is felírtam). Ha most eladnám piaci áron, akkor csak a ráköltött összeget nézve minden nap leosztva átlag 2-3000 forintot elégettem rá - ha állt a parkolóban három hete, vagy ha épp 1000 km-t mentem aznap, tökmindegy. Hogy mennyit hozott vissza az nem számszerűsíthető de nem fordul pozitívba a mérleg, az tuti.

Külön köszi az őszinte bevezetőt és végszót, nagyon egyetértek. (Főleg kényelmet, jobb esetben (#1) időt vásárolsz minden autóra locsolt forintért, egyik sem olcsó dolog, és ez így van jól).

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#3) JoeYi


JoeYi
őstag

köszi mindkét hozzászólást. Igen erre nem gondoltam, tényleg időt vesz magának így az ember, Aztán, hogy mire költi azt az időt az más kérdés.

Zolaash: első évben csak szélsőséges helyzetben jött elő, nem is voltam biztos benne, hogy tényleg van valami hiba. Aztán a második évben meg egy darabig pörgött a fejemben, hog ez biztos drága lesz és inkább autót kellene cserélni. Szóval ezért húzódott.

doeeg: igen, ez is fájdalmas nézőpont, íy még nem néztem :) Most leosztottam a 6 évi költség mínusz telekocsit és napi 1050 Ft-ra jött ki. Illetve üzemanyag nélkül 561-re, szóval napi 561Ft ha nem is megyek sehova Úgy tűnik ez az én napi doboz cigim (nem cigizek)

[ Szerkesztve ]

(#4) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Márkatárs, csak az enyém nem annyira kocka... ;)

A vételárát már én is ráköltöttem sőt! Picit többet is és ezt 2,5 év alatt (benzinköltség nincs benne). Evvan. De legalább egyben van a gép.
Tavasszal alvázvédőzés, fékek lesznek kompletten cserések. Aztán ha még belefér a büdzsébe akkor idén még egy új első szélvédő és egy horog, meg újra kéne bőröztetni a kormányt, mert a védő már feslik szét. Ősszel pedig műszaki.

De szerintem Ford topicból ismerős lehet a sztorim. :)

Ezúton is kösz az infókat a szélvédő cseréről! :R
Helyi szerviz 60k-t mondott ami nettó lehúzás.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#5) janeszgol válasza Zolaash (#1) üzenetére


janeszgol
félisten

Mondjuk sokra nem mész az időddel, ha pénzed alig marad. Márpedig az autó (tök mindegy milyen) luxus hazánkban még mindig.
2 év alatt 1 mlliót beletolt a posztoló. Az havi 42 ezer ft.

Ha az útjaid nagy részét ki tudod váltani tömegközlekedéssel, akkor drága. Ha nem, akkor viszont megéri.

2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

(#6) JoeYi válasza flymi (#4) üzenetére


JoeYi
őstag

a kormány bőrözésen néha én is elgondolkodok. Bár szép, de télen, mikor nedvesebb a levegő, vagy legalábbis jobban kicsapódik, akkor ahol markolni szoktam ott egy kicsit furává válik. Mennyibe kerül az ilyesmi?

Ha alváz védőzől akkor nagyon hosszú tervezel igaz?

Amúgy jó a rendszám / matrica páros :)

(#7) bitpork válasza janeszgol (#5) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Így nem lehet autót tartani. De még feleséget meg gyereket sem mert mind ráfizetés. A szemlélet fontos része annak , hogy az ember jól érezze magát. Aki állandóan csak a 4 alapműveletben létezik az nem él.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#8) flymi válasza JoeYi (#6) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Köszi!
Majdnem 2,5 éve van meg és szeretném ha meglenne még 6-8 évig. Vagy amíg a matrica le nem kopik. :DDD

bitpork: Melyik négy?
Szív, sűrít, gyújt, kipuffog vagy gyújt, szív, lenntart, kipuffog? :DDD

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#9) bitpork válasza flymi (#8) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Az a 4 művelet még elég elviselhetővé tenne sok -sok dolgot :D De az összeadás-kivonás-szorzás-osztás amire gondoltam.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#10) flymi válasza bitpork (#9) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Ja, h matematikai alapművelet! :D

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.