2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Chevrolet Lacetti-ről őszintén

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Három éve lesz idén, hogy megvettem életem első autóját, egy Chevrolet Lacetti 1.4 16v Elite AC-t, azóta sem bántam meg a döntésem, de kezdjük az elején.

A jogosítvány megszerzése után elkezdtem nézegetni a használt autó piacot, kereskedésekbe járkáltunk a barátnőmmel hétvégente, de valahogy egyik autó sem fogott meg igazán. Elvittem néhányat próbakörre, egyik sem volt kényelmes számomra, egyikben sem éreztem jól magam. Aztán egyszer csak késő délután elmentünk egy helyi kereskedésbe, ahol kiválaszottam a címben szereplő autót. Kívülről nem volt hibátlan, a kilincseknél le volt pattogva a festék, illetve a díszlécek is elég gyatrán néztek ki. Nem telt el pár perc és már próbakörre is vittük a kocsit. Az utastér nagyon tág, kényelmes és eléggé rendezett. A könyöklőért persze plusz pont járt. :)
Nem kellett több azonnal meg is vettem az autót, ~ 1,5 év műszakival., 3 nap múlva vihettem is el. Novemberben a kereskedőben dolgozó csávó lefújatta a kilincseket :)

Megvétel után elvittem átnézetni az autót, szerencsére semmi gondot nem találtak. Mentünk vele össze- vissza, próbálgattuk, örültünk nagyon megbízható autót választottunk.

Kb. 2 éven keresztül semmi gond nem volt az autóval, csak a kötelező olajcsere / szűrőcsere idejére volt szerelőnél. Ez volt kb. 40.000Ft, ebben benne van az olaj, szűrők, szerelés, autó átnézés, illetve egy hátsó ablaktörlő cső tisztítás is. (El volt dugulva.) Illetve téli – nyári gumicsere a gumisnál, ami 8000 Ft / évszak, így 16.000 egy évben. Volt még azt hiszem izzócsere a második hónapban az volt kb. 3000 Ft.

A problémák idén kezdődtek.

Márciusban ahogy álltam ki a garázsból, felvillant a check engine lámpa. Azonnal megijedtem, na mondom ennek vége. Próbálgattam az autót, pöccre indult, nem volt furcsa hangja. Elvittem egy próbakörre gyorsult, húzott, ment rendesen. Másnap elvittem a szerelőhöz, később felhívtak, hogy kiolvasták a hibát: EGR szelep hiba. 80.000Ft lenne szereléssel együtt, ha nem kérem, akkor kiütik a hibát, de bármikor előjöhet. Ami érdekesség, hogy le volt „fedve” , hogy ne mérjen. A tag kérdezte is, hogy tudtam-e erről, persze erről nem tudtam. Mindegy is, ki lett cserélve, öröm és boldogság.

Mentem a gumishoz a téli gumikat nyárira cseréltetni és ott hívta fel a figyelmemet az egyik szerelő, hogy jó lenne ha megnézetném a küszöböket, mert az emelési ponton már nem merte megemelni a kocsit. Én is láttam már a küszöbökön a rozsdát, illetve a kezdődő rohadást így irány a karosszériás. Utángyártott küszöb nincs ehhez a szériához, így munkadíjjal,gyártással, festéssel, mindennel együtt 180.000 Ft-ra jönne ki. Tanakodtam pár órát, majd belementem, nehogy rosszabb legyen a helyzet és hazafelé szétessen a szekér. :) 2 hét múlva hibátlan küszöbökkel gurultam ki a karosszériástól, meg is fogadtam, hogy még veszek új téligumikat a Chevire, megkapja a kötelező szervizt és idénre befejeztük.

Most pénteken (július 12) jöttünk haza, semmi előjel nélkül kivillant a check engine lámpa, majd az autó gondolt egyet és leállt, szerencsére senki nem jött mögöttünk. Próbáltam indítgatni, alapjáraton azonnal lefulladt. Na itt már kezdett gyanús lenni. Megállt mellettünk az egyik ismerősünk, aki szerelő és elkezdte a motort pörgetni, aminek az lett az eredménye, hogy a kipufogóból hatalmas füst lövelt ki, onnantól kezdve vígan ment az autó. Nem volt rossz hangja, kb. 20 percig járattuk és semmi hibát nem tapasztaltunk. Na, akkor indulás haza, nagy baj nem lehet, ha ilyen szépen megy. Minden gond nélkül haza is értünk, majd ma elvittem az egyik szerelőhöz kiolvastatni a hibakódot. Hát mi lett? EGR szelep… Töröltettem a hibát és azóta köszöni az autó nagyon is jól van.

Az a nagyon furcsa számomra, hogy ugyan annál a kútnál tankoltam, mint ahol az előző EGR hiba előtt. Olvasgattam Lacettis fórumokat és írták, hogy a motor nagyon érzékeny a benzin minőségére. Lehet, hogy nincs összefüggés csak véletlen, viszont az tuti, hogy megpróbálom a 95-ös helyett inkább a 100-as benzint.

Úgyhogy itt tartunk most. Nagyon szeretem még mindig ezt az autót, a hibái ellenére is. :)

Összesítve az elmúlt három évet:

- Izzócsere: 3000 Ft
- Olajcsere, szűrőcsere, átnézéssel, hátsó ablaktörlő javítással: 40.000 Ft
- EGR szelepcsere: 80.000 Ft
- Új küszöbök: 180.000 Ft
- Szezonális gumicsere 16.000 Ft / év.
- Műszaki vizsga: 20.000 Ft

Eddig kb. 370.000 Ft-ra jön ki, ami szerintem eléggé baráti.

Negatívumok:
- A gyári festés elég gagyi. Többen jelezték, hogy a kilincseknél, csomagtartónál pattogzik a festék.
- EGR szelep hiba másnál is előjött
- páran panaszkodtak, hogy a hátsó ablaktörlő csöve hajlamos ereszteni, ami az elektronikára folyik, ezért az autó furcsa dolgokat művelhet.
- Csomagtérajtó gégecsövében eltörik a szélvédőmosó folyadék csöve. Eleinte csak kisebb nyomással, később egyáltalán nem spriccel, mindeközben a folyadék a csomagtérajtóba jut, ahonnan nem tud távozni egykönnyen. A trükk most jön: Olyan zárlatot okoz (kapaszkodj) hogy amennyiben a kocsi ajtajai csukva vannak ráteszi a gyújtást(!). Ez többízben is meg tud viccelni, de a legrosszab nyilvánvalóan az, hogy egy éjszaka alatt nullázza az akksit. - razorbenke92
- sokan írták a nagy fogyasztást ( 8 - 10l), ezt én nem tapasztaltam
- a küszöb hajlamos a rohadásra (tapasztaltam)
- Tapasztalataim szerint ritka gyári alkatrészt szerezni
- Eléggé lomha, lassan gyorsul

Az írást próbálom mindig frissíteni, ha bármi előjön, illetve ha bármi új dologgal tudok szolgálni. :)

2019.11.08.: Na megvolt az alvázvédelem, olajcsere, szűrők cseréje. 92.000Ft-ba került az egész.
Tettem a kocsiba még 10.000 km-t, de szerencsére semmi nem jött elő, a múltkori check engine óta.

2020.02.24.: Check engine megint előjött. Kormosodás miatt nem zárt vissza az EGR. Diagnosztika + EGR tisztítás + gyertyák cseréje. - 30.000 Ft

2020.05.19: Kapott új nyári gumikat a járgány, 85.000 Ft volt szereléssel együtt. ;)

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Érdemes beruházni egy OBD2 Bluetooth vagy WIFI, ELM327 adapterre.
Android esetében a Torque Pro app segítségével olvashatóak és törölhetőek a hibakódok.
Almás eszközzel csak a WIFI változat használható. Sajnos sok a gagyi után gyártás, amivel nem lehet minden funkciót használni. Ha a BT cím nagyon primitív például 00,11,22... jobb elkerülni.
A motor állapotáról és várható javításokról hasznos információt kapsz.
Az EGR egy érdekes eszköz. Ha hozzáférhető olyan program, amivel újra lehet alapállapotba hozni, akkor a felesleges javításoktól el lehet tekinteni. Nekem Ford esetében sikerült tartósan megszabadulni ettől a problémától.

Legyen jó társad az autó sok - sok évig.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Vegyél Suzukit. Én is eladtam az Opelt, pénz temető volt. Suzu nem. Persze tisztában vagyok azzal mit vettem, utána lett olvasva. Egyik típus hiba nem régen ért el, ABS kocka, dehát ha soha nem cseréltek fékfolyadékot, idő kérdése volt, főleg ahogy fékezgetek.

(#3) twollah1976 válasza Kolondrum (#2) üzenetére


twollah1976
őstag

ABS kocka, katalizator, nyelestengely csapagy, az utobbit allitolag a 2008-as szeriaban ami egy pici rancfelvarrasa az MK4-es verzionak (onnan latod, hogy a rancfelvarott verzio, hogy a hatso lampak igy neznek ki) kijavitottak a csapagyhibat.

Fekezni nem nagyon szoktam, hagyom kigurulni a lampaknal az autot es ha jol kapom el a lampat akkor gurulasbol indulok tovabb.

Meg mindig nem tudom megszokni a benzines autot.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#4) razorbenke92

Típushiba a járgánynál amire figyelj oda:

Csomagtérajtó gégecsövében eltörik a szélvédőmosó folyadék csöve. Eleinte csak kisebb nyomással, később egyáltalán nem spriccel, mindeközben a folyadék a csomagtérajtóba jut, ahonnan nem tud távozni egykönnyen.

A trükk most jön: Olyan zárlatot okoz (kapaszkodj) hogy amennyiben a kocsi ajtajai csukva vannak ráteszi a gyújtást(!). Ez többízben is meg tud viccelni, de a legrosszab nyilvánvalóan az, hogy egy éjszaka alatt nullázza az akksit.

Szóval figyeld nyitott szemmel a hátsó ablakspriccoló teljesítményét.

Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...

(#5) ncc1701


ncc1701
veterán

Küszöbcsere után, ha nem csináltatsz üregvédelmet, illetve ha olyan a küszöb, h alulról nem kapja meg az alvázvédőt, akkor pár éven belül megint viheted lakatoshoz. Mert a lakatos ezeket nem fogja neked megcsinálni.

(#6) voyager4.4


voyager4.4
senior tag

Bocsi, de ezen megakadt a szemem: "...a motor nagyon érzékeny a benzin minőségére. Lehet, hogy nincs összefüggés csak véletlen, viszont az tuti, hogy megpróbálom a 95-ös helyett inkább a 100-as benzint."

Az oktánszám nem mutatja a benzin "minőségét". Lehetőleg a kézikönyv szerinti oktánszámú benzint tankolj !
Aztán kutanként lehet eltérés az adalék anyagokban, azt ki kell tapasztalni, hogy neked melyik a szimpatikus.

no fate but what we make

(#7) Joci93 válasza Hieronymus (#1) üzenetére


Joci93
senior tag

Köszi, be is rendeltem egyet.

razorbenke92: Köszi, ezt beírom a bejegyzésbe.

#5) ncc1701: Az alváz és üregvédelem terben van októberre, csak elfelejtettem beírni a cikkbe. :U Ha minden jól sikerül, akkor 4 - 5 évre "védve" lesz az autó.

(#6) voyager4.4: Eltérés biztosan van, köszi, megnézem a kézikönyvet.

Furcsa, több ezer emberrel találkozunk és egyik sem fog meg igazán. Aztán megismerünk valakit, aki megváltoztatja az életünket. Örökre.

(#8) ncc1701 válasza Joci93 (#7) üzenetére


ncc1701
veterán

Helyes. Ha magad csinálod, akkor ha valahol rozsdát látsz, adj neki kis korantot. :)

(#9) iday


iday
aktív tag

Ilyen hozzászólás is lesz:
Első autónak inkább valami népszerűbb, elterjedtebb márkát kellett volna venni szerintem, ami kevésbé hajlamos a rohadásra.
Gyakorlatilag a javítással ráköltöttél egy ugyan ilyen autó árát.
Bocsi ha lelombozó vagyok, de te is látod a számokat.

3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu

(#10) razorbenke92

Ezt elfelejtettem beírni:

Nekünk egy 1.6-os példány van, és a motorja nagyon sokban hasonlít a korabeli Opel 1.6 16v Ecotec motorokhoz.

Egyszer Lengyelország felé tartva elkezdtem szórni az olajat, mert kihasadt az olajnyomás szenzor membránja. Szlovákiában betértem egy Bosch Car Service-be, hogy valamit kezdjenek vele. Elsőre azt mondták, alkatrész nem valószínű, hogy lesz. Megemelte a csóka, kikapta a szenzort, és elrohant. Visszajött egy szatyornyi Opel aftermarket szenzorral, és az első jó is lett bele.

Utána egyszer vezérműszíj+vízpumpa+stb csere után 500 km-re szétrobbant a termosztátház (valószínűleg az új pumpa nagyon tekert, és nem bírt vele). A termosztátház ragasztott műanyagból van, a szerelő hozott bele egy Opel termosztátot, ami fém, és csavarkötése van. Fel is cuppant volna rá, de a vízcső csonk egy picit más szögben állt rajta, ami miatt a vízcsövet is legózni kellett volna másikat. Megérte volna, de se kedv, se idő nem úgy volt.

Amúgy baromi szívós autó. Az asszonnyal való megismerkedésünkig sajnos sokat állt, főleg utcán. Amikor használva volt, akkor általában télen vasútra kijárni, felmelegedni sem volt ideje. Törödve nem volt vele, csak ha valami miatt nem volt használható, akkor az rövid úton fixálva lett. Imitt-amott parkolási balesetekkel. (Örökség autó volt, gondoskodó férfi kezek nélkül maradt).
Azután, hogy munkám miatt mobilissá kellett válnom, de céges autót még nem kaptam, nagyon sokat foglalkoztam vele, kvázi az én kocsim lett. Azóta (már van céges gép) le van téve, és ha nem vagyok itthon, akkor az asszony csak fogja és viszi. Néha én is megjáratom, csak hogy meghallgassam az egészségét.

Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.