2020. november 28., szombat

Gyorskeresés

Renegade RXV 1200 mélyláda: Budget mennydörgés

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Fiamtól kaptam, meglepi volt. Ő egy alávaló sunyi fráter-apja fia. :) Az történt, hogy szépen megkértem rá, hogy vigye műszakira az autót. Megtette. Persze egy szót sem szólt, hogy becsempészett pár lapát basszust a csomagtartóba.
Miután hazajöttem, a gép már a szokott helyén állt, ő pedig fapofával a kezembe nyomta a kulcsokat.
Alapból már volt az autóban egy JVC mechanika nélküli fejegység, négy 16 cm. mélyközép, meg négy csipogó, amikkel úgy elvoltam, langyosvíz. Se pró, se kontra. Nosza, próbáljuk ki, mit tud a felújított, gatyába rázott gép.
Szokásom amúgy a tisztességes hangerőn hallgatott zene menet közben. A tizenhatosok amúgy is igénylik a hangerőt, ha a mélyeket is ki akarod hallani.
Oké.Beül, kulcs elfordít, pöcc-röff, tolat, rádió magához tér, megszólal, aztán a meglepetéstől belém fagyott a... hát az. :D
Mert az én nagyokos fiam beállította a mélynyomó erősítőjét, háromnegyedre felkormolta az erősítőt, plusz még be kellett kapcsolni ugye a mélyhang kiemelést is, aminek eredménye az volt, hogy a középső tükör jóformán leesett a helyéről, én meg majdnem kiugrottam az autóból. :DD
Az autó lefulladt, én pedig kétségbeesetten, félig megsiketülve kapkodtam a hangerőszabályozóhoz.
Mindenféle túlzás nélkül állíthatom, hogy ülve kihordtam egy kisebb infarktust.
Későbbiek folyamán leültem a fiammal beszélgetni. Persze, jól kiröhögte a fejemet, állítása szerint teljesen lesápadva, gúvadt szemekkel markolásztam a kormányt, és rém vicces pofákat vágtam. Akkor és ott úgy éreztem, hogy nem csak pofákat tudnék vágni, de valami keményet is, hozzá. :K
A mélynyomóval amúgy nagyon sokat szenvedtem, mire belőttem úgy, ahogy nekem tetszik. Több mint másfél hónapom ráment. De megérte. Nagy nehezen be lett állítva a mélyláda erősítőjének hangereje, vágási frekvenciája.
Azért tököltem vele ennyit, mert álló autónál jobban hallhatóak a mélyek, menet közben pedig megint változik a hangkép, több basszusra van szükség alacsony hangerőn, de ha felhangosítom, egyszerre sok lesz, zavar.De ha lehúzom az ablakot, megint más a leányzó fekvése, megint máshogy szól. Szóval, jó sok időt eltöltöttem vele, de azért most már teljes megelégedéssel használom.

Nem szaporítom tovább a szót, szedjük szét, kukkantsuk meg!

Íme, a főszereplő:

Néhány száraz műszaki adat, akit nem érdekel, görgessen lejjebb:
300W névleges, 500W csúcsteljesítmény. Hangszóró átmérője 30 cm. Ellenállása 4 ohm. Össztömege 6 kiló. Érzékenysége 91 dB, ami eléggé jónak számít. A membrán nagyon merev polipropilén, a membránszél butilgumiból készült.

Kifeszegettem a hangszórót, nagyon passzentosan ül.

Nagyon sok és nagyon hosszú finommenetes csavarok rögzítik, csavarhúzóval nem érdemes nekiállni, csuklógörcsöt lehet kapni mire az összeset kiimádkozzuk. Egyszerűbb akkus csavarozóval. Piros pont jár a dupla alátétekért, amiből az egyik rugós. Ez azért jó, mert nagy terhelésnél rezonálhat a doboz, ami a csavarok elvesztésével járhat, ezáltal kieshet a hangszóró a helyéről. A rugós alátét azonban feszíti a csavart, így megakadályozza annak mozgását. Szeretném felhívni minden tulajdonos figyelmét, hogy húzza meg a hangszóró csavarjait, mert gyárilag lazán tekerték be őket!

Maga a hangszóró elég súlyos darab. Jó nagy motorja van, bár a kosár sima lemezből készült. Értem én, valahol áldozni kellett az olcsóság oltárán. Nincs ezzel semmi baj, ha ésszerű keretek között teszik ezt.

Látszik, hogy gondoltak a nagy igénybevételre, teli van szellőzőnyílással.



A bekötési pont is az olcsóság jegyében készült, nincs bevarrva a bevezető szál, ami a nagy kilengés miatt legalábbis furcsa.

A tápkábel nem túl izmos darab, de pont elég. Azért egy csíptetős csatlakozónak örültem volna.

A merevítést pozdorjadarabokból oldották meg. Háááááát... Legalább masszívan be van ragasztva. Kapott még egy darabka zajcsillapító szövetet is, legalább a szándék látszik.

Összességében ár-érték arányban egész jó választás. Bitangul hangos tud lenni, ha kell, a speciális reflexnyílásnak köszönhetően pedig nagy hangerőn sem szuszog.
Meglepően mélyre le tud menni, és megfelelő beállításokkal jól beilleszkedik a hangrendszerbe. Nem késik, és nincs az a hátulról ömlengős, folyton duruzsolós rossz szokása sem. Nem kérkedik, feltűnősködik, csak ha megköveteljük. Ha felbosszantják, nekivadulva, bőszen dübörög, reszketnek a tükrök és leesik a rendszám a helyéről. Árához képest jó vétel, a zs kategóriás kínaiaktól csak egy kicsivel drágább, de sokkal izmosabb. Persze, van ettől feljebb is, de nekem, mint Átlagjózsinak, olcsó, húszéves kotlába több mint elég. :))

Hozzászólások

(#1) flymi


flymi
őstag

Nekem egy Blaupunkt GTB 8200 került a kocsi csomagtartójába, pont bőven elég.



Kis helyet foglal el, kompakt (erősítővel együtt), megfizethető. Pont nekem való. Nem az utcának akartam zenélni vagy hangnyomás versenyen indulni, csak kellett egy kis mély a gyári hangszórók és apró ciccegők mellé.
Ráadásul egy fillérembe nem került, mert valamelyik jeles nap alkalmából kaptam egy ajándékkártyát amit levásároltam. :D

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#2) Jack Hunter válasza flymi (#1) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Akkor a legértékesebb valami,ha ingyen van!Én sem akartam feltétlenül mélyládát, hasonlóképp nem szeretek az utcának zenélni.Lakott területen mindig lehalkítom,pláne reggel vagy este.Most még a méret sem számít,mert a Fiatot lecseréltük egy Renault egyterűre.Annak natúrban majd 500 literes gyomra van,ez a kis kocka nem oszt,nem szoroz.Ahogy a képet nézem,neked sem kis autód van,ez is valami egyterűforma,talán Opel vagy francia?Ez a láda amúgy szettben volt,erősítővel együtt kaptam,majd az is megér egy misét talán,bár nagy érdeklődés nincs rá. :B

[ Szerkesztve ]

Ha megveszed a legolcsóbbat,nem spórolsz-csak kidobod a pénzt.//az igazi boldogság az,amikor (legalább)négy 30 centis mélynyomód dübörög,és hányingered van a basszustól...

(#3) Met


Met
veterán

Add át a fiadnak az őszinte és szívből jövő gratulációmat :C

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#4) flymi válasza Jack Hunter (#2) üzenetére


flymi
őstag

Ford focus mk2 kombi.
Jelszint átalakító kellett még a gyári fejhez + kábel köteg.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#5) Jack Hunter válasza Met (#3) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Átadom :)

Flymi: megtévesztett a világos belső, azért gondoltam hogy valamilyen újabbfajta egyterű, vagy valami más.Focus kombi álmomban sem jutott eszembe,azt általában sötét szövettel szerelik belül.De szép!

Ha megveszed a legolcsóbbat,nem spórolsz-csak kidobod a pénzt.//az igazi boldogság az,amikor (legalább)négy 30 centis mélynyomód dübörög,és hányingered van a basszustól...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.