2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Az esti vezetés fiomságai

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Avagy jönnek a setét idők!

Üdvöz légy éji vándor! Na jó, ne légy légy, az sem lát a sötétben. Szóval sziasztok.
Félretéve a rossz szóviccet, bizony a hajnali korán kelők már sötétben közlekednek. Szóval most nem Rólad szól miszter, aki délben kepickél ki az ágyból. Sicc!
Sötétben autózni jó is lehet, meg rossz is. Hogy tényleg jó legyen, ahhoz Te is hozzátehetsz. Hogyan? Először is fel kellene készíteni az autót a téli, rossz látási viszonyokra. Kezdjük azzal, hogy végre felpolíroztatod a bemattult, besárgult lámpákat. Egy heti sörpénzből megvan. Nyáron persze még jó volt így, de ha mostanság úgy vezetsz sötétben, hogy a fogaddal kormányzol, akkor ne a természetet hibáztasd.
Ha már jók a lámpák, akkor érdemes azt is megnézni, hogy vajon mindegyik világít-e. Tudom, menő félszemű kalózt játszani, meg spórolsz az izzóval, de gondolkodj el rajta picit, mi az olcsóbb: egy normális izzószett, vagy a szélvédőn beköszönő őz?
Nem csak elöl érdemes megnézni, hanem körben. Szóval pödörj egy tompítottat, és nyomd meg a bárhol megállhatok gombot. Aka vészvillogót. Normális esetben minden mindenhol világít, illetve villog. Az oldalindex kicserélése kissé macerás, és minden autónál más technikát alkalmaznak, szóval komisz dolog lehet. Izzót cserélni elöl viszont nem egy nagy ördöngősség, feltéve, ha hozzáférsz, valamint van egy kis kézügyességed. Ha minden le van burkolva, nem látod a fényszóró hátulját, megszívtad. Minek vettél puccos autót, ugye?
Először túrd fel a netet, vagy lapozz bele a kézikönyvbe, milyen izzó is kell valójában. Vedd meg az izzót, majd állj neki a cserének. Pattintsd fel a lóistállót, úgy könnyebb. Nem megy? Azt sem tudod, hol kell? akkor inkább bízd szakira. Ha azonban sikerült, már csak pár lépés van hátra. Nem, ne menj hátra. Most elöl cserélünk.
Az első szabály, hogy jegyezz meg mindent, mit, honnét, hogyan szedtél le. Általában rugós szorítást használnak, ami szeret elugrani. Ha nem, akkor meg hajmeresztőnek tűnő, de valójában pofonegyszerű kiakasztós fajta. Ha kint van minden, még egy dolog: az izzó forró lehet. Szívj el egy cigit, ha nemrég még használtad. Másik dolog, az izzó üvegét SOHA de tényleg SOHA nem fogjuk meg. Mert rohadt meleg és ráég a zsír, amitől elrobbanhat. Ha már összetaperoltad, kézfertőtlenítős, acetonos, pálinkás ronggyal töröld át.
Jöhet az izzó. Ledet vettél? Az jó! Többféleképp is. Szrt se fogsz vele látni. Kivakítod a másik szemét este. Az olcsóbb fajta hamar tönkremegy. A legtöbb olyan bumfordi, hogy bele se megy a gyári helyébe. Tedd le a flexet, mielőtt kivágnád a helyét, mert BÜNTETIK! A menetfény az más, azon van e jelzés. Ez illegális módosításnak minősül, a rendőr egykettő kiszúrja, és olyan büntit vihetsz haza, (ha továbbenged egyáltalán) hogy abból legalább húsz izzót vehettél volna. Veszel helyette xenon izzót? Vegyél! Ha van rajta e, megteheted. Igaz, jó ha ötven órát megy, utána kiég, meg jó drága, de vegyél.
Na, jó az olcsó Longlife is? Tőlem! Azzal meg nem látsz semmit, legfeljebb tompítottnak jó, de az aztán addig, hogy előbb rohad szét a karosszéria. Na, ugye. Egy jó középkategóriás szett. Lehet emelt fényű, de arra figyelj, hogy legalább 150 óra legyen ráírva.Lehet kék a burája, az is szabályos, ha van rajta e jelzés. Hogy most a Hellára esküszöl, vagy Tungsramot veszel, egykutya. Majd kitapasztalod, hogy neked melyik a jó.
Ha sikerült kicserélni, akkor mindenki boldog. Szánj rá még egy kis Forintot és slattyogj el a legközelebbi szervizbe, hogy állítsák be rendesen a lámpákat. Nem nagy tétel, és általában hamar megvan, kb 10 perc. Hidd el, nem(csak) azért villognak rád, mert fasza az autód!
Csak kajsza a lámpád, az egyik belevilágít a baglyok seggébe, a másik meg az úton keresi a százforintost.
Elvoltál szerelőnél, de még mindig villognak rád? Van egy titkos bizgentyű valahol a kocsidban, amivel te is tudod tekergetni a lámpákat fel-le. Általában valahol bal oldalt van, az ajtó pántjai közelében. Na. megvan? Szuper. Este leszel szíves kimenni a főútra, megállsz ahol a kutya sem jár, és lesed a fehér oszlopokat az út szélén. Úgy állj meg, hogy az egyik oszlop pont a kocsi orrával egy vonalban legyen.
Plusz mínusz 10 centin nem szőrözünk. Állítsd be középre a tekerentyűt, ha minden jó, akkor a jobb oldal épp nem ér el a következő oszlophoz.
Ja, tudom, tök fain hogy most messzire is látsz a tompítottal, de legyél figyelemmel a többi közlekedőre, ne vakítsd el őket. Kicsit csald lejjebb. Csak egy kattintást. Köszi. Ha elöl minden világít, érdemes a hátsókra is vetni egy pillantást. Ha valamelyik nem világít, otthon nyisd ki a csomagtartót, óvatosan, mondom óvatosan szedd le a belső burkolatot. Úgy. Tedd le szépen a feszítővasat. Sikerült? Jó. ahány autó, annyiféle. Guglizz rá, nem tudok okosabbat. Általában kétféle izzót használnak, a bajonettzárast, amit csavarni kell. Meg van általában inkább a japánokban az óriásrizsa. Ezt dugni kell. Igen, pont úgy. Nem, ide sem tehetsz ledet. Jó, papíron. Merthogy általában itt nem átlátszó burákról beszélünk, szóval ha bátor vagy...
Végezetül ne feledkezz meg a rendszámtábla megvilágításáról. Nem, ide érdemes inkább ledet tenni. Igen, ledet. Mert szűk helyen van, a szoffita meg szépen szétolvasztja a foglalatot. Van mindenféle formájú led, lényeg hogy ne színes legyen, és ne vakítson. Kész vagy? Szuper.
Fogadd őszinte, meleg kézfogásomat, hogy végre te is látsz, és engem sem vakítasz el.

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

azt javaslom, hogy izzócsere esetén mindig azt vegyél bele, amit gyárilag beleraktak, nem mást.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) dugo_


dugo_
veterán

Ez tök jó meg minden, de a házibarkács meredeken kopik ki az utakról, marginális probléma, miközben jönnek a gyári ledes önzők, akik ellen csak távolságival van esélye az embernek... Máig nem értem, hogy ezek az új autók mitől szabályosak.

(#3) totron


totron
addikt

Bár nekem is vannak kihalt úton való teniszezési képzeteim, azért főutat tanácsolni megállásra, azon belül is sötétben elég barom ötlet, tanácsnak meg mégrosszabb. A beállítás megy otthon is.

A tompítottat miért pödörni kell?

Nem értek a LED-hez, de jól olvasom a 150-et? Mire elég az?

[ Szerkesztve ]

(#4) stickermajom válasza dugo_ (#2) üzenetére


stickermajom
addikt

Pedig alacsonyabb fényárammal rendelkeznek a ledes fényszórok, mint a halogén. :U Ráadásul mivel nagy részük projektoros ezért nincs szórt fény, határozott vonallal végződik a fényük, az automatikus magasságállítás miatt utasokkal sem az első emeleti erkélyt világítják, a LED mátrix pedig maga a csoda, a többi közlekedőt is segíti. Szóval ezerszer inkább egy gyári LED jöjjön szembe, mint valami házibarkács halogén.

(#5) DeFranco válasza stickermajom (#4) üzenetére


DeFranco
nagyúr

ennek ellenére rendszeres, hogy felsőközép-prémiumkategóriás autók nyilvángyári ledes fényszórója olyan fotontorpedót tol maga előtt, hogy ha szemből elhalad mellettem, fél percig csak káprázik a szemem.

hiába fényáram, hiába vetített mégis olyan erős, hogy simán behúzza a szembejövő pupilláját.

(#6) bambano válasza stickermajom (#4) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a ledmátrix majd egyszer csoda lesz, ha a fejlesztők végre le is tesztelik, amit barkácsoltak. addig csak halálcsillag fotonágyú.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#7) updog


updog
senior tag

Múltkor Kerepesin álltam a pirosnál este 7 körül, szemben pont egy jó magas suv állt, valahogy pont úgy találkozott a lámpája a szemem vonalával hogy amikor hazaértem, még mindig benne volt a retinámban a képe... azt hiszem ezzel nem nagyon lehet mit csinálni. Ellentétben azzal, amikor járok hazafelé (Heves/Nógrád/Borsod útvonalon) aztán a bejegyzés összes tipikus leírt autósával találkozom (sárga/kék/lila "tuningolt" fényű tompított, aliexpress pro plusz ledes sz*rok, magát motorosnak álcázó egylámpás (természetesen általában a belső van kiégve)... fejben nagyon csúnya büntiket osztogatok :D ;]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#8) stickermajom válasza bambano (#6) üzenetére


stickermajom
addikt

Gyakorlati felhasználó vagyok, nincs vele gond. ;)

(#9) stickermajom válasza DeFranco (#5) üzenetére


stickermajom
addikt

Merci SUV-oknál valami félrement, az valóban problémás. Bár gondolom a magassághoz van köze.

(#10) bambano válasza stickermajom (#8) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

én is. van.
például amikor a szoftver nem érzékeli a kamiont az autópályán.
és milyen pazar élmény, hogy jön szembe valami nagy dög, aminek a sofőrje úgy gondolta, hogy bazira jó ötlet 12 darab sugárvetőt szerelni a fülke tetejére, és azt rádcsördíti mind, mert szerinte elvakítottad.
megtörtént eset.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.