2019. március 27., szerda

Gyorskeresés

Ruhavásárlás a neten...

Írta: | Kulcsszavak: webshop . ruhavásárlás . online

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Egy elsőre jól indulú ruhavásárlás sztoriját szeretném leírni.

2016.10.26
Jön a hideg, gondoltam veszek pár melegebb holmit. Mivel még a neten nem vásároltam ruhát kipróbáltam milyen. Bár ne itt tettem volna...
Facebookon szembe jött velem a SeraphStore hirdetése. Tényleg viszonylag divatos férfi ruhákat láttam a képeken. Be is vásároltam, vettem 3 pulóvert, 2 inget és 1 kabátot (40 ezer HUF értékben). Próbáltam személyesen előtte felpróbálást kérni, de azt mondták nem lehet. Sebaj. Leadtam a megrendelést örültem, hogy paypallal is fizethetem. Vicces mellékszál, hogy a mérettáblázatot nézegetve mértem magam, hogy méretre tuti jó legyen :)

2016.10.28
Megérkezett a csomag tele a ruhákkal. A pulcsik jók (méret eltalálva :) ), az ingek műszálasak (prémiumnak volt hirdetve, akkor milyen a nem prémium... de legalább jól néznek ki, de legutoljára ukrajnában a piacon találkoztam műszálas ingekkel), de 1-2 öblítős mosás után egész türhetően lehetett viselni. A kabát viszont...
Nos cérnaszálak álltak ki belőle, és a cipzár is gyári hibás volt (be volt nyomódva). Gondoltam előfordul, végül is a fő cél teljesült (pulóverek), majd visszaküldöm/viszem élek a 14 napos elállási jogommal.
Készítettem képeket a kabát kifogásolt részeivel, majd elküldtem emailben.

2016.11.03
Mivel hosszú hétvége volt, utána megérkezett az email, hogy vették, le akarom e vásárolni az árát? (alap kereskedői fogás, hogy megpróbálja, legalább tanultam, hogy a saját webshopomon is így fogom csinálni :) ) Írtam, hogy nem, vissza akarom kapni az árát. Írták, hogy rendben.

2016.11.07
Mivel elég ügyintézős hetem volt, gondoltam kocsival visszaviszem a cég pesti telephelyére. Felmegyek, csengetek, kinyitják. Első amit láttam, hogy két srác próbálgatja a ruhákat tükör előtt, nekik lehetett, úgylátszik nem tartozom a kiváltságos ügyfelek közé...
A második, hogy nem lehet személyesen visszavinni! Nagyon nyugodt valaki vagyok, de itt azért felment a pumpa. Lefelé baktatva a lépcsőn nyilván szép magyar nyelvünk legrosszabb napjait felidézve idegeskedtem, nem kis csukást okozva a kedves vezetőség női felmenőinek. (ők találták ezt ki). Írtam nekik erről, és jeleztem, hogy akkor egy futárral visszaküldöm a kabátot és megadtam a számlaszámom. Jelezték, hogy ok.

2016.11.09
Mivel ma voltam egyedül bennt a cégnél rendeltem egy futárt, hogy visszaküldjem. El is jött, elvitte.

2016.11.10
Megérkezett hozzájuk a kabát. Innentől jön az izgi rész.

2016.11.18
Sokáig semmi válasz, majd felhívtak, hogy nem veszik vissza a kabátot, mert nem olyan állapotban van mint ahogy ők küldték és így már nemtudjuák eladni. (hibás cipzárral! ember úgy tényleg nem! ,amikor megjött, kicsomagoltam felpróbáltam, láttam, hogy gond van vele, lefotóztam és visszacsomagoltam. talán ha 10 percig volt kicsomagolva). Nyilván azonnal nekikálltam, hogy egyrészt minden problémát dokumentáltam és jeleztem feléjük az átvétel napján, másrészt jogomban áll elállni a vásárlástól. Aztán elköszöntünk egymástól, hogy rendben megnézik mégegyszer.

2016.11.24
Semmi válasz így írtam egy levelet, hogy írásban is nyomatékosítsam, hogy jogom van elállni a vásárlástól 14 napig, és hogy kérném visszautalni a kabát ellenértékét.

2016.11.26 szombat
Visszaírtak, hogy jövőhét folyamán visszautalják a vételárat. Gondoltam sinen vagyunk.

2016.12.02
Írtam, hogy mi a helyzet az utalással? Semmi válasz.

2016.12.05 15:00 hétfő (több mint 1 hónapja tart az ügy)
Felhívtam őket, hogy ugyan a pénzvisszatérítéssel kapcsolatban mi a helyzet. (ugye a múlt héten kellett volna) Biztosított az ügyfélszolgálatos hölgy, hogy ezen a héten aztán tényleg visszautalják. Én pedig kértem, hogy azért emailben is válaszoljon már a kérésemre.

2016.12.05 17:00
Mivel a kedves hölgy nem írt válasz emailt, felhívtam őket újra. Felvette egy úriember, aki biztosított hogy dob egy válasz emailt megerősítésképpen, hogy aztán ezen a héten tényleg visszautalják a pénzt. Így másodjára szerencsére már jött is email, hogy visszautalják szerdáig (7-éig) a kabát árát. Meglátjuk.. Ha gonosz lennék azt mondanám, persze majd szerdán 23:59-kor esetleg talán.

2016.12.08 11:00 csütörtök
Így lenne ötösöm a lottón... "Természetesen" nem történt semmilyen előrelépés. Felhívtam az ügyfélszolgálatot felvette az a hölgy aki a hétfőn sem volt képes emailt küldeni visszaigazolásként. Biztosított, hogy most küld visszaigazolást emailben, illetve mai nap már tényleg visszautalják a pénzt.

2016.12.08 16:00
Mivel "természetesen" nem jött semmilyen visszaigazolás, ismét felhívtam őket, hogy mi a helyzet. A hölgy biztosított róla, hogy most tényleg küld visszaigazolást, és hogy már "rögzítve" van az átutalás, de ma már biztosan nem fog megérkezni. És erről végre küldött is visszaigazolást, hogy elindítva az utalás a számlaszámomra. Meglátjuk, remélem nem lesz "rendszerhiba" vagy "átutalási probléma".

2016.12.08 17:50
Megtörtént az áttörés. Átutalták a kabát árát.
Alap, hogy innen nem vásárolok többet (a műszálas ing miatt sem). Ügy (végre) lezárva. Azért még kicsit mindig bánt, hogy személyesen nem lehetett visszavinni.

Nem mondom, hogy soha többet nem fogok neten ruhát venni, mert találtam egy másik jó, de külföldi (EU-n belüli) webshopot. De amit ez a cég csinált azt oktatni kellene ügyfélkezelésből, hogy így ne! (marketingből viszont kifejezetten jók, ezt el kell ismerni).
Hozzátartozik a sztorihoz, hogy a telefonszámukon volt, hogy a megadott időben (8-17 óra között) nem lehetett elérni őket, bár 2-3 próbálkozás után feladtam. És emailre, amikor a ruhákkal kapcsolatban érdeklődtem (hogy fel lehet e próbálni) azonnal jött válasz, amikor már pénzvisszafizetésről volt szó 2-3 nap vagy egyáltalán nem is jött válasz (viszont ekkor legalább már sikerült elérni őket telefonon, bár akkor is leginkább harmadjára).

A legrosszabb az egészben, hogy én minden munkámban (fejlesztő vagyok) próbálom a lehető legjobban megkönnyíteni a userek dolgát, hogy egyszerű legyen az életük. Ők pedig egy 2 nap alatt lezárható ügyet 1 hónap alatt sem tudtak lezárni. Mert előfordulhatnak hibák mindenkinél/minden cégnél. Én is néztem már be dolgokat, nem is egyet. De egészen más a szájíze annak, hogy küzdeni kell velük a megoldásért, vagy pedig ők maguk oldják meg.

Igérem a következő post nem lesz panaszkodós :)

Hozzászólások

(#1) Xaels


Xaels
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Ne vásárolj olyan helyen amit nem ismersz vagy nem jársz utána kellőképpen. Rengeteg bolt van a nagyobb nevek közül is (pl. H&M) akiknek van már webshopja, de van olyan is akik lassan évtizedes tapasztalattal rendelkeznek ilyen téren. A FB-os reklámként megjelenő szarok többségével nem érdemes foglalkozni.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#2) mustang08


mustang08
(fanatikus tag)

Én egyszer a SportsDirect-ről vásároltam 4 inget, egy pulóvert, három pólót és egy nadrágszíjat, plusz néhány apróságot. Nagyon csábító volt a hatalmas kínálat, a kedvező árak, és az, hogy nem kell egy csomó időt elpazarolni az üzletekben. Az ingek egy kivételével jó anyagból voltak, viszont az az egy kb. hordhatatlan. A többit pedig be kellett szabatni, mert bőek voltak. A pólók és a nadrágszíj tökéletesek, a pulcsi egész jó volt. Viszont így is a beszabatással és a postaköltséggel együtt kb. 5000 Ft volt egy darab ing, ami már egyáltalán nem kedvező... Visszaküldeni azt az egy rosszat Angliába, pedig totál hülyeség lett volna. Úgyhogy legközelebb max akkor fogok tőlük ruhát vásárolni, ha ingyenes lesz a postaköltség valamilyen akció keretében.

(#3) moddingR


moddingR
(fanatikus tag)

Hétfőn küldtem vissza egy cipőt elállással, mivel nem volt abból nagyobb cserére. A rendelt méret helyett ugyanis, kisebbet küldtek. Ez már alapból bosszantó, inkább jelezték volna, hogy még sincs.. Azóta semmi hír. Írtam egy email-t amire a válasz az volt, mint vevőnek, nekik is van 14 napjuk vele foglalkozni. Az eddigi pozitív felőlük az, hogy ingyen küldtek egy futárt aki vitte a (méret)hibás terméket. Nem lettem nyugodtabb, olvasva a te sztoridat. De legalább megtanultam, hogy többet cipőt biztos nem fogok neten vásárolni, az ilyesfajta kellemetlenségek előre elkerülése végett. Ruházati cikk esetén az a biztos -szvsz-, ha személyesen meggyőződtél róla egy próba után, hogy jó és úgy ad ki érte pénzt az ember.

(#4) Csapoati


Csapoati
(PH! nagyúr)

Egyrészt próba nélkül szerintem ruhát inkább ne, másrészt viszont be kellett volna lengetned a mágikus szót: fogyvéd. :D

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#5) Sethdobaloah


Sethdobaloah
(senior tag)

Paypalos fizetés után nem sokat szaroztam volna az ügyintézéssel. Dispute, aztán csókolom.

[ Szerkesztve ]

...csak én vagyok helikopter?

(#6) nemlehet válasza Csapoati (#4) üzenetére


nemlehet
(őstag)

A fogyvéd ilyennel nem foglalkozik, a békéltető testülethez pattintanak le. Ezt pedig az összes ilyen simlis webshopos cég tudja.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#7) kmisi99


kmisi99
(PH! kedvence)

Már a legelején tudtam, facebookon jött szembe... Ezek kínai ebayes ruhákat árulnak jó nagy felárral.

Dell Precision M4600

(#8) akangels


akangels
(fanatikus tag)

Pedig nem is olyan rég pont ez a cèg volt benne a tv be , talàn a Fokuszba , hogy mekkora kiraly cèg , milyen jo fiatalos csapat van , ÈS HOGY MILYEN GYORSAN LETT MILLIÁRDOS AZ EMBER aki csinalja a boltot. Mint ha azt is emlitettek volna hogy törökök a ruhàk ( de ez mar nembiztos). Na meg elhangzott a sallangia , hogy mekkora penthousea van , es hogy amerikaba akar koltozni.

(#9) proci985


proci985
(MODERÁTOR)

Online üzletet először le kell checkolni, bár Magyarországon nem tudom van-e felület erre (boltok megbízhatósági listája).

Én rendszeresen veszek netről ruhákat, igaz egyrészt nem Magyarországon, másrészt nem veszek boltból általában 80%os értékelés alatt (500 értékelés alatt pedig extrán rágooglezok), amit meg veszek azok jellemzően olyan márkák amiből van itthon és tudom, hogy nem változik a szabásuk (csak a mintájuk pl).

Ismeretlen márkát / nem megbízható céget el kell felejteni neten. Fejlesztőként főleg, amit utánajártál az ha azt nézzük, hogy ahelyett pl dolgozhattál is volna (gyakorlatilag egy csomó időt elpocsékoltál a semmire), úgy a mérleg kb úgy néz ki, hogy sikerült nagyon drágán venned pár rossz minőségű ruhát.

Mondjuk ruháknál ismeretlen márkánál én mindig próbálok, mondjuk nekem pl bicepszben tudnak szűkek lenni XLes pólók is szabástól függően (ott egy gramm zsír nincs rajtam). De minőségi próbát is szvsz csak végigfogdosva lehet csinálni. Ugyanúgy egyébként ha belefér adott esetben érdemes a tényleg jobb minőségű cuccok között körbenézni, esetleg pedig várni az akcióra.

The first rule of tautology club is the first rule of tautology club. // Social justice in lagom amount.

(#10) kmisi99 válasza akangels (#8) üzenetére


kmisi99
(PH! kedvence)

Francokat török. :D

Görgesd végig a kínálatukat [link] utána görgesd végig az ebay kínálatát. [link]

Ezek a legolcsóbb kínai cuccok, ráadásként, nagy tételben az alibabáról rendelve akár 1/5 áron is hozzá juthatnak. [link]

Ekkor árréssel nem csodálom, hogy könnyen nagy pénzhez jutott még adózva is.

[ Szerkesztve ]

Dell Precision M4600

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.