Egy elsőre jól indulú ruhavásárlás sztoriját szeretném leírni.
2016.10.26
Jön a hideg, gondoltam veszek pár melegebb holmit. Mivel még a neten nem vásároltam ruhát kipróbáltam milyen. Bár ne itt tettem volna...
Facebookon szembe jött velem a SeraphStore hirdetése. Tényleg viszonylag divatos férfi ruhákat láttam a képeken. Be is vásároltam, vettem 3 pulóvert, 2 inget és 1 kabátot (40 ezer HUF értékben). Próbáltam személyesen előtte felpróbálást kérni, de azt mondták nem lehet. Sebaj. Leadtam a megrendelést örültem, hogy paypallal is fizethetem. Vicces mellékszál, hogy a mérettáblázatot nézegetve mértem magam, hogy méretre tuti jó legyen :)
2016.10.28
Megérkezett a csomag tele a ruhákkal. A pulcsik jók (méret eltalálva :) ), az ingek műszálasak (prémiumnak volt hirdetve, akkor milyen a nem prémium... de legalább jól néznek ki, de legutoljára ukrajnában a piacon találkoztam műszálas ingekkel), de 1-2 öblítős mosás után egész türhetően lehetett viselni. A kabát viszont...
Nos cérnaszálak álltak ki belőle, és a cipzár is gyári hibás volt (be volt nyomódva). Gondoltam előfordul, végül is a fő cél teljesült (pulóverek), majd visszaküldöm/viszem élek a 14 napos elállási jogommal.
Készítettem képeket a kabát kifogásolt részeivel, majd elküldtem emailben.
2016.11.03
Mivel hosszú hétvége volt, utána megérkezett az email, hogy vették, le akarom e vásárolni az árát? (alap kereskedői fogás, hogy megpróbálja, legalább tanultam, hogy a saját webshopomon is így fogom csinálni :) ) Írtam, hogy nem, vissza akarom kapni az árát. Írták, hogy rendben.
2016.11.07
Mivel elég ügyintézős hetem volt, gondoltam kocsival visszaviszem a cég pesti telephelyére. Felmegyek, csengetek, kinyitják. Első amit láttam, hogy két srác próbálgatja a ruhákat tükör előtt, nekik lehetett, úgylátszik nem tartozom a kiváltságos ügyfelek közé...
A második, hogy nem lehet személyesen visszavinni! Nagyon nyugodt valaki vagyok, de itt azért felment a pumpa. Lefelé baktatva a lépcsőn nyilván szép magyar nyelvünk legrosszabb napjait felidézve idegeskedtem, nem kis csukást okozva a kedves vezetőség női felmenőinek. (ők találták ezt ki). Írtam nekik erről, és jeleztem, hogy akkor egy futárral visszaküldöm a kabátot és megadtam a számlaszámom. Jelezték, hogy ok.
2016.11.09
Mivel ma voltam egyedül bennt a cégnél rendeltem egy futárt, hogy visszaküldjem. El is jött, elvitte.
2016.11.10
Megérkezett hozzájuk a kabát. Innentől jön az izgi rész.
2016.11.18
Sokáig semmi válasz, majd felhívtak, hogy nem veszik vissza a kabátot, mert nem olyan állapotban van mint ahogy ők küldték és így már nemtudjuák eladni. (hibás cipzárral! ember úgy tényleg nem! ,amikor megjött, kicsomagoltam felpróbáltam, láttam, hogy gond van vele, lefotóztam és visszacsomagoltam. talán ha 10 percig volt kicsomagolva). Nyilván azonnal nekikálltam, hogy egyrészt minden problémát dokumentáltam és jeleztem feléjük az átvétel napján, másrészt jogomban áll elállni a vásárlástól. Aztán elköszöntünk egymástól, hogy rendben megnézik mégegyszer.
2016.11.24
Semmi válasz így írtam egy levelet, hogy írásban is nyomatékosítsam, hogy jogom van elállni a vásárlástól 14 napig, és hogy kérném visszautalni a kabát ellenértékét.
2016.11.26 szombat
Visszaírtak, hogy jövőhét folyamán visszautalják a vételárat. Gondoltam sinen vagyunk.
2016.12.02
Írtam, hogy mi a helyzet az utalással? Semmi válasz.
2016.12.05 15:00 hétfő (több mint 1 hónapja tart az ügy)
Felhívtam őket, hogy ugyan a pénzvisszatérítéssel kapcsolatban mi a helyzet. (ugye a múlt héten kellett volna) Biztosított az ügyfélszolgálatos hölgy, hogy ezen a héten aztán tényleg visszautalják. Én pedig kértem, hogy azért emailben is válaszoljon már a kérésemre.
2016.12.05 17:00
Mivel a kedves hölgy nem írt válasz emailt, felhívtam őket újra. Felvette egy úriember, aki biztosított hogy dob egy válasz emailt megerősítésképpen, hogy aztán ezen a héten tényleg visszautalják a pénzt. Így másodjára szerencsére már jött is email, hogy visszautalják szerdáig (7-éig) a kabát árát. Meglátjuk.. Ha gonosz lennék azt mondanám, persze majd szerdán 23:59-kor esetleg talán.
2016.12.08 11:00 csütörtök
Így lenne ötösöm a lottón... "Természetesen" nem történt semmilyen előrelépés. Felhívtam az ügyfélszolgálatot felvette az a hölgy aki a hétfőn sem volt képes emailt küldeni visszaigazolásként. Biztosított, hogy most küld visszaigazolást emailben, illetve mai nap már tényleg visszautalják a pénzt.
2016.12.08 16:00
Mivel "természetesen" nem jött semmilyen visszaigazolás, ismét felhívtam őket, hogy mi a helyzet. A hölgy biztosított róla, hogy most tényleg küld visszaigazolást, és hogy már "rögzítve" van az átutalás, de ma már biztosan nem fog megérkezni. És erről végre küldött is visszaigazolást, hogy elindítva az utalás a számlaszámomra. Meglátjuk, remélem nem lesz "rendszerhiba" vagy "átutalási probléma".
2016.12.08 17:50
Megtörtént az áttörés. Átutalták a kabát árát.
Alap, hogy innen nem vásárolok többet (a műszálas ing miatt sem). Ügy (végre) lezárva. Azért még kicsit mindig bánt, hogy személyesen nem lehetett visszavinni.
Nem mondom, hogy soha többet nem fogok neten ruhát venni, mert találtam egy másik jó, de külföldi (EU-n belüli) webshopot. De amit ez a cég csinált azt oktatni kellene ügyfélkezelésből, hogy így ne! (marketingből viszont kifejezetten jók, ezt el kell ismerni).
Hozzátartozik a sztorihoz, hogy a telefonszámukon volt, hogy a megadott időben (8-17 óra között) nem lehetett elérni őket, bár 2-3 próbálkozás után feladtam. És emailre, amikor a ruhákkal kapcsolatban érdeklődtem (hogy fel lehet e próbálni) azonnal jött válasz, amikor már pénzvisszafizetésről volt szó 2-3 nap vagy egyáltalán nem is jött válasz (viszont ekkor legalább már sikerült elérni őket telefonon, bár akkor is leginkább harmadjára).
A legrosszabb az egészben, hogy én minden munkámban (fejlesztő vagyok) próbálom a lehető legjobban megkönnyíteni a userek dolgát, hogy egyszerű legyen az életük. Ők pedig egy 2 nap alatt lezárható ügyet 1 hónap alatt sem tudtak lezárni. Mert előfordulhatnak hibák mindenkinél/minden cégnél. Én is néztem már be dolgokat, nem is egyet. De egészen más a szájíze annak, hogy küzdeni kell velük a megoldásért, vagy pedig ők maguk oldják meg.
Igérem a következő post nem lesz panaszkodós :)