Hirdetés

Volkswagen Passat B5,5 1.9 PDTDI Variant 131 LE Comfortline.

Üdvözlök mindenkit :)

Nos kb 1.5 éve a tulajdonomban van,magánszemélytől vásárolt 180.000 Km -el.Szine sötét kék ,5 sebességes Manuális váltó Évj:2002 . Ennek a típusnak 3 neve lelhető fent a neten .Passat 3BG ,B5.5 vagy esetleg B6 nak szokták nevezni .....ami nem helyén való.

-Saját Felszereltség nagyjából : Digitális klíma,hűthető kesztyűtartó,állítható kormány,fedélzeti számítógép,immobiliser,központi zár/centrálzár,elektromos ablak elől-hátul,kartámasz elől-hátul,4 légzsák,elektromos fűthető tükrök,automatikus csomagtér ajtó,plüss kárpit,Gyári Cd Rádiósmagnó,kikapcsolható Esp,színezett üveg,gerinctámaszos első ülések csomagtér rögzítők stb...

-A beltéröl pár szó : Egyben van ! szélzajt nem észlelni sehol,igényesen össze van rakva a beltér.Viszont ! kopás állóságból 10 böl -5 öt adnék pár műanyag elemre....Pl ami minden Passat tulajnál előjött : Hámlik a vezető oldali ajtóban az elektromos ablakemelő kapcsoló burkolata ,a kézifék kar,a szellőző rács ,az ajtókon a fogantyúk ..Nekem 1 db szellőző rácsom kezdett el hámlani,kicseréltem nem volt könnyű művelet :(( ....( megjegyzem a 2005 töl gyártott Passatban ugyanúgy lejön....sőt még a belső kilincs körüli burkolatról is...) Minden más anyag illesztés rendben van !

-Kényelem: szerintem nagyon kényelmes ,nem éreztem még egy Pesti út után sem hogy fárasztó lett volna....Gerinctámaszt beállítva meg pláne :) Pohártartó a könyöklő előtt ,pohártartó a kesztyűtartóban,a hátsó könyöklőben is található 2 ....szóval ilyen téren nincs panasz....Hátul is utaztam már hosszabb úton ,és kényelmesnek mondható....

Motor : A motorra külön kiszeretnék térni,mert sokan azt állitsák hogy a PD ellem nem birja sokáig Passatnál ,csakhogy nagyon sokan összekeverik a 2005 utáni gyártott 2.0 PDTDI vel .Na abban ritka szar a PD ellem ! persze amikben Siemens Pd elem található ! több B6 tulaj állítása szerint a PD ellem mindössze kb 60 ezer 100 ezer KM -t bír ki .Viszont gyártottak 2.0 PDTDI it is Bosh PD elemel azokkal különösebb ilyen gond nem szokott lenni. Ráadásul a 7 évnél fiatalabb Passatokra legyen akár külföldi vagy nem vezetett szervizkönyves garanciába cserélik a PD ellemet a VW nél .Na de térjünk vissza az 1.9 PDTDI re.Én már kicsitvel több mint 1 éve tagja vagyok a Passatklub hungary-nak,ott a legtöbb tulajnak 1.9 PDTDI van, és ők rá az élő példa hogy több százezer km után sincs gond ezekkel a motorokkal !! Nem szabad figyelembe venni akik lehúzás képen írnak bizonyos típusokról a népítéletben .....Akit érdekel egy bizonyos típus az keressen fel egy kluboldalt ahol létező tulajdonosok eltudnak mondani jót rosszat .Nálam kb 193 ezer KM áll most benne , semmi olafogyasztást nem tapasztaltam ! 15000 KM enként van az olajcsere periódus,vezérlés csere 90.000 KM -ként esedékes.Megvagyok vele elégedve ,5.5-6.5 között fogyaszt ! ,nagyon erős nyomatékos motor .Ha odalépsz biztos lehetsz benne hogy nyugodtan belefoghatsz egy előzésbe .Nekem a motorra vezérlés csere után mindössze 1 db turbó csövet kellett vennem mert keletkezett rajta egy repedés ....,így nem volt meg a turbó nyomás .......1.hét után megjött a gyári alkatrész mivel nem létezik utángyártottba . Az ára 28000 Ft , a kicserélése 10 perc alatt megvolt a szerelőmnél .Pontosabban a turbó felőli S alakú intelcooler cső ment ki. Ha valaki süvitő hangot hall jobb oldalról az nézesse meg ezt a Turbó felőli alsó csövet mert valószinü kirepedt........Általában ezek a csövek kb 150 ezer km-t bírnak ki ,ami szerintem nem rossz .Tehát csak a kötelező szerviz és a rendszeres olajcserére kell odafigyelni.Persze sok emberben felébred a tuning vágya, és ha már 1 szer felvan húzva a motor nagyobb turbó stb akkor ne csodálkozzon senki hengerfej repedésen és a sok hibakód miatt . Kb ennyit érdemes tudni erről a motorról. Pe

-Automata vagy Kézi váltó ? : Aki Passatot szeretne vásárolni (B5-B5,5 ) annak nem javaslom az Automata váltós verziót ,mert nem bírnak sokat sajnos ( persze ez függ az ellöző tulajtól is ) ....Nálunk a legtöbb tulajnak cserélnie kellett vagy javitattni... ...kB 150-250 ezer km közöttire tippelném meg az élettartalmát.Szemben a kézi váltóssal amivel nem csak kevesebb fogyasztást érsz el,de a pénztárcádat is kíméli :)

-Típushibák : vannak ezeknél a modelleknél is természetesen ,ami nem olyan gond ami nem lenne könnyen javítható.Pl nem működik az ajtóban a kilépő fény ! javítása
nem nehéz ( mikrokapcsoló csere vagy forrasztás ) Nálam pl 2 ajtóban nem működött .....Típushibának mondanám hogy az akkumlátor alatt lévő vízelvezető Pl falevelektől elszokott dugulni ,és ezáltal ha ezt nem vesszük észre megtelik vízzel az akku alatti esőcsatorna ,és könnyen betud folyni az utastérbe a víz .....Erre nagyon oda kell figyelni .Nálam még ilyen nem volt de sok Passat tulajdonos küszködött ilyennel B5 és B5,5 nél .....(Van a vízelvezetőben egy kis gumi ,és általában kiszokták szedni hogy ne okozon dugulást ) A riasztó illetve a központi zár szokott még szórakozni ,hogy pl magától lezár ..ennek oka a legtöbb esetben mindössze a zárszerkezetben lévő mikrokapcsoló Pár tulajdonosnál előjött hibának mondanám a hőszenzor meghibásodása,féklámpa kapcsoló,alapjárati ingadozás ,Nagy melegben a fedélzeti számítógép Lcd kijelzőnek a felső része elszokott halványodni .Kb ezek szoktak jelentkezni.

Olyan embernek ajánlatos egy ilyen autóban elgondolkozni aki sokat megy hosszú távon ,rendszeres városi illetve rövid utak nem tesznek jót a motornak.Ebben az autóban változó geometriás turbó van ,és ha sokat használjuk rövid távon a geometria beállhat,És elkezd lomha lenni a kocsi,nem fog úgy húzni ahogy kell.Ezért 2 hetente 1 szer megkel hajtani ! vagy kivinni az Autópályára hogy a turbó is kitudjon kormolódni.Egy ilyen 140 es pár percig tartott tempó,vagy nagyobb sebesség fokozatban alacsony sebességről kihúzatni .:K utánna már alig van a gázon a Lábod és nem is fog annyit fogyasztani.

Akit Passat vásárlásán töri a fejét ,az javaslom látogasson el a Passatklub oldalra. :) Rengeteg Infó megtalálható erről a modell-röl .

Még van hozzászólás! Tovább