2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Az utam a lóheréig, 1/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #1

Írta: | Kulcsszavak: alfa . alfa romeo . giulia . quadrifoglio . 159

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Tervezgetem már egy ideje, hogy megörökítem azt a közel 2 éves utat, ami idáig vezetett. Tehát álljon itt a Giulia Q-hoz vezető út krónikája.

Mégis inkább 2015-tel kezdeném a történetet, hogy meglegyen a kontextus. Akkoriban az első autómat kerestem. A terv az volt, hogy veszek egy kisebb, járkálós autót 1-2 évre, majd ha gyűlik egy kicsit a pénzem, veszek valami rendes méretű, komolyabb autót (értsd: D-szedán). Valamiért a Fiat Punto-kat nézegettem nagyon. Lehet, hogy már tudat alatt már akkor is az olasz vonzott, pedig nem igazán volt preferenciám. Meg is néztem 2-3-at, majd betérve egy közeli kereskedésbe ("nézzük meg mit árulnak ott"), egyből megfogott egy 147-es Alfa. Nem ismertem a típust, a márkát sem igazán a sztereotípiákon túl, de nem szoktam túlaggódni a dolgokat. Éreztem, hogy ez kell, nem futottam felesleges köröket. Az autó végül tökéletes példája lett a nyugatról behozott bontószökevénynek, folyton szervizbe hordtam, de amikor jó volt, akkor olyan élményt adott, amit nem tudtam elfelejteni.

Az autót eladtam bő fél év után, mikor végleg meguntam a szívást vele. Jó 8 hónapra újra autó nélkül maradtam, nem kerestem mást helyette. 2016 február-márciusában viszont elkezdtem újra a nézelődést. Sokfélét néztem, de valahogy mégis mindig visszatértem az Alfa 159-hez. Lenyűgözött az autó szépsége. Okos ember a más kárán tanul, a hülye még a sajátjából sem, ezért nehezen tudtam volna megindokolni, hogy miért vennék újra egy Alfát, de egyre inkább azon kaptam magam, hogy a 159-eket nézegetem. Egy áprilisi eleji napon elém került egy hirdetés, amiben nem messze tőlem hirdettek egy viszonylag fiatal, jó állapotú, jól felszerelt példányt. Elmentem megnézni és nem is variáltam tovább. Letettem a foglalót érte.

A 159-esem bő 4 évig volt velem. Amennyire balszerencsés voltam az előzővel, ez pont annyira bevált. Komolyabb problémám sosem volt vele és ez volt az autó, ami végleg belerántott az Alfázásba.

A Giuliát a Milano-iak kb. 1 hónappal később mutatták be, mint ahogy a 159 az enyém lett. A 159-cel már a kezdetektől fogva 4-5 évre terveztem, tehát tudtam mi fog utána jönni. Így a Giulia megjelenésétől kezdve tudatosan figyeltem minden a vele kapcsolatos dolgot, hogy mire odajutok, hogy vásárolok egyet, teljesen képben legyek.

Az első tervem még 2016-ban úgy nézett ki, hogy 2020-21 környékén egy addigra kb. 4 éves, benzines, 200 lóerős Giuliát veszek majd úgy várhatóan 6 millió Ft környékén. Az akkori új autó árra rászámolva az értékvesztést ez reálisnak tűnt. Ez mondjuk már egy másik sztori, de érdekes, hogy mennyire nem jött be ez a spekuláció. Különösen meglepő ez annak fényében, hogy a 159 milyen nagymértékű, a kategóriatársainál kb. 2x nagyobb értékvesztést szenvedett el az első 5 évében (és nagyjából azóta is). Jelen bejegyzés írásának pillanatában a legolcsóbb benzines, 200 lóerős Giulia 8 millió Ft-ért van fent a hasznaltauto.hu-n.

Ahogy telt az idő, a karrierem és ezzel együtt az anyagi helyzetem az általam tervezett pályánál jobban alakult, így 2018 elején már nem használt, hanem egy új Giuliában gondolkoztam, a fentebb említett motorral. Rengeteget konfiguráltam abban az időben, néztem az opciókat, tervezgettem az árát és a költségeket, valamint sokat beszéltem a terveimről a szintén autó fanatikus barátokkal. Ahogy telt az év és egyre inkább kialakult a végleges elképzelés, a konfiguráció ára kezdett kikristályosodni és bár próbáltam minden nélkülözhetőt elhagyni, sehogy sem akart a 11,5 milliós kezdőárú autó 15 millió alá kúszni.

Egy közös iszogatós-bulizós estén 2019 januárjában, ahogy épp sokadjára vitattuk meg ezt a témát, az egyik barátom bedobta a mondatot, ami a jelenlegi pályára állított:
"Biztos jó dolog egy új autó, de az akkor is csak egy alapmodell lesz. Ennyiből pedig már vehetsz inkább egy használt QV-t, ami mégis csak a csúcsmodell."
Szöget ütött ez a mondat a fejembe. Először próbáltam elhessegetni, de egyre jobban befészkelte magát az agyamba...

És itt kezdődik az a közel 2 éves út, amit a bejegyzés első mondatában említettem és amihez akartam még pár mondatnyi kontextust írni... Tehát legyen ez egy külön bejegyzés, az első része a történetnek. Egy következőben pedig már tényleg azt fogom leírni, amit itt is akartam :)

Hozzászólások

(#1) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

#1
A 159-es szerintem is gyönyörű és időtálló forma a mai napig (főleg a kombi, mert nekem ilyen fétisem van) és bár sosem volt szerencsém kipróbálni egyet sem, két éve megfordult a fejemben, h azt kéne venni. Végül egy földönfutó sima 1.6b Focus mk2 kombi lett, mert már a megjelenésekor megtetszett és ezt engedhette meg magának a kis család. Megjelenése óta eltelt ugyan már másfél évtized, de még mindig tetszik az összes nyűgjével együtt. Őszintén nem tudom, h ha széthullik majd alattam mit is kéne venni helyette. Nem igazán érzem, h lenne indok amiért beleugranék a háromhengeres-kismotoros-turbósbigyós-start-stopos eldobós vagy a villanyautós érába.
A te Giulia-d eszement jól néz ki, nem egy tucatautó és talàn ez lesz az egyik olyan tulajdonsága ami miatt tizenix év múlva klasszikussá fogja tenni. Ha lenne most 15 misim kocsira én is erősen kísértésbe esnék, h vegyek egyet.
Legyen benne sok örömöd! :R

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#2) HussarF válasza flymi (#1) üzenetére

Oh, ez még csak a történet előtörténete volt :D

Hosszabbra sikeredett, mnit gondoltam, úgyhogy külön bejegyzést csináltam belőle, de ezután jön még a lényeg, úgyhogy "stay tuned" ;)

Mondjuk, ha majd autót akarsz váltani és a szedán kicsi neked, akkor ajánlom az Alfa Stelvio-t ;)

(#3) flymi válasza HussarF (#2) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Nem tudom, a suv-okkal nem vagyok kibékülve. Kicsit olyan teherautós feelingje van, meg nem is tetszenek.
Nálam a kombi a favorit. Ha egyszer lenne annyi pénzem, h nem számít az ár akkor Audi RS6-ot vagy Porsche Panamerát vennék és mondom ezt úgy, h még csak képen/videón láttam ilyen szörnyetegeket valamint nem vagyok német márka fan.
De ez csak álom, az occsó kombi fókára is három évig gyűjtögettem a pénzt és most, bő két évvel a megvásárlása után jutottam el odàig, h nagyjából rendbe van rakva. A 10+ milliós kocsik számomra a megfizethetetlen kategóriában vannak.

Egyelőre egy gyerekkel, városi szaladgálós-pakolós autónak megteszi. De egyszer szeretnék egy olyan kocsit, ami kicsit több élményt nyújt apának és nem könyörög egy hatodik sebességfokozatért 110-120-nál... :)
Ez az én fekete bárányom, ami kék.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#4) Deske89


Deske89
csendes tag

Ezazz, imádom az ilyen érzelmeken (is) alapuló autóvásárlós történeket!

A 159-essel én is szemeztem vagy 1,5 évig, aztán be is ültem egybe és én szűkösnek találtam, végül egy Rernault Lagunát vettem. De az biztos, hogy egyszer még lesz egy Alfám :DDD

Várom a folytatást :C

(#5) 13128814


13128814
tag

Mondanám hogy nem vagyok irigy, de... :D

Jó választás, nagy vágyam nekem is. Használd egészséggel, és vigyázz rá!

Btw, az a 159-es, gyönyörű.

(#6) flymi válasza 13128814 (#5) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Ja, csak mások is vigyázzanak rá...

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#7) Ceree


Ceree
senior tag

147 nagyon tetszett gimiben, de most mar igazabol nem, picit elfaradt a forma. Ellenben a 159, az nagyon szep, idotallo formaterv. De az itt emlitett Lagunabol (III) a GT is baromira mutatos, azt elvezetgetnem munkaba jarosnak. :-)

Másolat_eredetije

(#8) HussarF válasza flymi (#3) üzenetére

A családban volt egy 1st gen Focus szedán. Jó igásló volt, még most is az. Vezetni sem volt rossz amúgy.

(#4) Deske89
Én ezt szerettem benne.

Az előbb említett Focusba mikor beültem, úgy éreztem magam, mint aki felült egy lovaskocsi bakjára. Magasan, egyenesen ültem, nagy ablakok mindenfele, hatalmas lábtér. Amikor visszaültem a 159-be, mintha egy pilótafülkébe helyezkedtem volna el. Sokkal jobban élveztem.

(#5) 13128814
Megpróbálom majd nem az első úton összetörni :))

Szoktam látni az új gazdájánál az FB-s Alfa csoportban a 159-est :)

(#6) flymi
Kicsit én is parázok, hogy mi van, ha az utcán kell majd otthagyoni valahol.

(#7) Ceree
Az FL előtti kicsit butácska elölről, de az FL utáni nem öregedett rosszul. Én először hátulról láttam meg, az a szélesebb sárvédőív meg a terpesztése fogott meg. Meg volt rajta egy sportkipufogó dob, a 2 literes benzin motor szépen morgatta. Amiben viszont top volt az autó (és csak az FL előtti, ami nekem volt), az a műszerfal. 3 mély csőműszer. Olyan mélyen ültek benne az órák, hogy oldalról nem láttál belőle semmit. Az a műszercsoport az mai napig nagy kedvencem.

(#9) Deske89 válasza Ceree (#7) üzenetére


Deske89
csendes tag

Igen, nekem pont egy GT kivitelű 2.0T benzines példányom van... :DDD

(#10) #90088192


#90088192
törölt tag

Remelem, a lohere nem nyelvvel lesz kényeztetve esetedben :DDD

A tobbi meg jon magatol.

A tobbiek meg ne jojjenek olyan kozel, azt nem szereti senki.

Remelem hallgatnak ram. :R

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.