2019. május 20., hétfő

Gyorskeresés

Szintet lépett a Shadow Warrior

Írta: | Kulcsszavak: shadow . warrior . pc . patch . directx11

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az egykori, 1997-es FPS játékhoz a 2009. április 1-jén megalakult, lengyel Flying Wild Hog nevű fejlesztőstúdió egy kiváló remake-t alkotott, amely nem csak látványban és fizikában, de játékélményben is a földbe döngölte a legtöbb AAA címet. A játék nagy sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy Steam-en rendkívül pozitív besorolást kapott, mivel a több, mint 6.200 felhasználói értékelés 95%-a pozitív. Az újragondolt Shadow Warrior 2013. szeptember 26-án jelent meg, vagyis másfél évvel ezelőtt, ennek ellenére azonban a lengyelek a napokban egy teljesen új, hatalmas méretű javítócsomagot adtak a játékosoknak, amely kb. 5,7 GB-ot nyom.

A nagy méret nem véletlen, ugyanis a játék szívét képező Road Hog Engine grafikus motort teljes egészében újraírták. Krzysztof Narkowicz vezető motorprogramozó a csapatával több, mint egy éven keresztül hegesztették az új motort, amire már nagyon égető szüksége volt a játéknak, ugyanis az előző verzió DirectX 9-re épült, ami miatt óriási sebességhátrányt szenvedett el. Az ősrégi API miatt óriási volt a CPU többletterhelés és egyéb hátráltató tényező, melyek egy nagy kéziféket jelentettek a másodpercenkénti képkockák számában. Az új motor már DirectX 11-re épül és a korábbi egy szálon futó feldolgozást sikerült több szálra lebontani. A többszálúsítás mellett az SSAO algoritmust is teljesen a nulláról írták újra, aminek következtében az realisztikusabb lett. Az árnyékok és a megvilágítás is fejlődtek, szebbek lettek. A növényzet véletlenszerű elhelyezéséért felelős algoritmus is megújult.

Az eredmény több mint lenyűgöző, hiszen a gyorsulás mértéke túlzás nélkül brutálisnak mondható. Többen arról számoltak be, hogy DX11 módban a játék sebessége megduplázódott, továbbá a véletlenszerű mikroakadásoknak és belassulásoknak is búcsút inthetnek végre a játékosok. A modernebb kód nagyon jótékony hatással van a töltési időre is, ugyanis ez drámaian lerövidült.

A frissítés egyetlen, negatívumként felróható tulajdonsága, hogy a program kettő helyett egyetlen élsimítási algoritmust támogat, ez pedig az FXAA. A korábbi verzióban alkalmazott FSAA gyakorlatilag egy MSAA, ami viszont egy deferred render motorral nem kompatibilis, túl sok sebességvesztést okoz. Az FSAA-t az új API-hoz újra kellett volna írni, de sajnos erre már nem volt idő, így maradt az FXAA, ez utóbbi viszont nagyon mossa a képet, ami miatt rengeteg részlet elveszik, drasztikusan rontva ezzel a képminőséget. A játékosok jelenleg az élsimítás kikapcsolásával érhetik el a legjobb képminőséget. Nincs kizárva, hogy a fejlesztőcsapat később egy alternatív algoritmust is be fog építeni a recék éltüntetésére.

Ahogy az már fentebb említve volt, a DX 11-es motort több programozó együtt több, mint egy éven át írta. Ez a hosszú idő nem véletlen, ugyanis a játékot Mac OS X és Linux operációs rendszerekre is ki akarták adni, ehhez pedig egy OpenGL Render is kellett. Itt a felhasználók jogosan kételkedhetnek, hogy vajon natív kódról van-e szó, vagy csak egy emulációról, hiszen tavaly a CD Projekt RED óriási bakot lőtt, amikor a Witcher 2 Linuxos portját egy wrapper-en keresztül oldották meg, ami miatt a képminőség és a sebesség meg sem közelíthette a Windows verzióét. A Flying Wild Hog azonban nem akart ennyire kiszúrni a játékosokkal, így teljesen natív kódot írtak. Ehhez az OpenGL 3.2 úgynevezett core specifikációit használták fel néhány kiterjesztéssel együtt. A HLSL bájtkódokat pedig HLSLCrossCompiler segítésével ültették át GLSL-be. Itt a fejlesztők még megjegyezték, hogy a Valve ToGL nevű fordítója nem volt alkalmas a feladatra, ugyanis ez nem támogatja a DirectX 11 API-t.

A teljesen ingyenes, 1.5-ös verziószámot viselő javítócsomag nem csak egy teljesen a nulláról újraírt motort, szebb és gyorsabb grafikát, hanem, új játéktartalmat is kínál, ez utóbbi lényegében két új boss küzdelmet jelent a 13. és 16. fejezetben. A javítást a Steam automatikusan letölti, azután a játék indításánál a játékost egy felugró ablak fogadja majd, ahol ki kell választani a kívánt futtatási módot (DirectX 9 vagy DirectX 11), a teljes változtatási lista itt olvasható. Értelemszerűen az 1.5-ös verzió WindowsXP alatt használhatatlan, itt továbbra is a korábbi, DX 9-es verzió áll a rendelkezésre.

Hozzászólások

(#1) [Prolixus]


[Prolixus]
(PH! addikt)

Köszi a posztott, éppen gondolkodtam rajta hogy újra kellene játszani a játékot. :) Ezek után biztosan sort kerítek rá.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.