2019. március 21., csütörtök

Gyorskeresés

Problémás az Earth 2160 című RTS az AMD kártyák esetében

Írta: | Kulcsszavak: earth 2160 . amd . hiba . driver

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az Earth 2160 ugyan nem mai darab, de ez a 12 éves RTS játék korához képest még mindig jól tartja magát, hiszen több százan játszanak vele a mai napig. A Reality Pump stratégiája DirectX 9-re épül, de az idei évben az AMD videokártyát használó játékosok nagyon kellemetlen dologra lettek figyelmesek: a 2017-es AMD driverek (számozásuk 17-tel kezdődik, vagyis 17.xx) sajnos hibásan jelenítik meg a játékot, rengeteg grafikai effekt egyszerűen nem kerül megjelenítésre.
Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a lézerfalak, a lövedékek, a füst, a robbanások és a tűz mind hiányoznak a játékból, ami finoman fogalmazva is megöli a játékélményt. Steam-en ez ügyben már több topic is született és szerencsére van megoldás, bár az nem épp túl elegáns. (topic1, topic2)

A 16.12.2 az utolsó olyan AMD driver, amely megfelelően kezeli a játékot és hibátlanul fut alatta, vagyis ezt kell telepíteniük a játékosoknak, ha hibátlan futást szeretnének látni (márpedig ki ne szeretne?).
Mivel az utolsó jól működő driver lassan 1 éves lesz, így az ezt használó felhasználóknak le kell mondaniuk az újabb címekről, hiszen a 16.12 nem tartalmaz semmilyen támogatást az új, nagy címekhez. Bár működőképesek lesznek, viszont az alkalmazásprofil hiánya miatt komoly sebességbeli problémák fordulhatnak elő.

Ezt a jelenséget saját magam is csak megerősíteni tudom. A napokban szeretem volna játszani a fent nevezett játékkal és nem értettem, hogy mi történik, mivel sok effekt hiányzik. Pár perces utánajárással megtaláltam a megoldást és a 16.12.2 telepítése után a játék ismét hibátlanul fut. Kérdés csak az, hogy ha ki szeretnék próbálni 1-2 friss címet, akkor vajon hogyan fognak azok futni 2016-os driver-rel, ha egyáltalán elindulnak.

Van itt még egy érdekesség:
A 17.7.2-es driver-nél az AMD kiemelte, hogy javítottak a DirectX9 és DX11 alapú játékok válaszidején, továbbá DX9 alatt is aktiválták a ShaderCache-t. Látható tehát, hogy a cég még foglakozik DX9-es címekkel is, ezért érthetetlen, hogy az Earth 2160 esetében (amely szintén DX9-re épül) miért történt ez a butítás.

Felhasználói beszámolók alapján más régebbi játékokat is érint ez a probléma, de pontos lista egyelőre még nincs.

NVIDIA felhasználókat nem érinti ez a kellemetlen jelenség.

Az alábbi képen jól látható, hogy a lézer effektek mind hiányoznak (17.9.2-vel és 17.7.1-el néztem):

Ez pedig hibátlan megjelenítés 16.12.2-vel:

Hozzászólások

(#1) DarthSun


DarthSun
(PH! kedvence)

Hasonló hibák már a korábbi időszakból is előfordulnak. A PC szerintem a legjobb a visszafelé kompatibilitásban, nagyon rugalmas, de sajnos a fejlesztők nem tudnak ( és talán lehetetlen is ) minden szoftver és hardverigényt folyamatosan egyeztetni, szinten tartani, tesztelni sokféle megépített konfigon. Már a DOS korszakból átlépve a gyorsabb gépekre, Win- re ablakban, szinte csoda hogy sok régi program működik rendesen, nagyon sok viszont elhasal megjelenítési/sebességbeli problémákkal. És nem mindíg a felgyorsulás, van pld amikor az újjabb hardver-driver hatására belassulás van, erősebb szgép esetén is. Ha továbbmegyünk a korai Win- es játékok jórésze is hibás megjenítéssel küzd. Win98 alatt futó játékok jórésze el sem indul XP alatt, sőt olyan is akad amelyikhez készült XP patch és mégsem fut, ha megy akkor pedig hibás texturák, rossz hang, stb. A probléma tehát nem újkeletű. Utoljára a SSam HD problémáról értesültem egy kollégámtól, NV 1050- es kártyán nem indul el, nálam a már nagyjából retronak számító GTX580- on még hibátlanul fut.

(#2) huskydog17 válasza DarthSun (#1) üzenetére


huskydog17
(PH! addikt)

SSam HD-nál valami spéci hiba lesz ott, esetleg érdemes lenne megpróbálni a Fusion változatot.

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#3) DarthSun válasza huskydog17 (#2) üzenetére


DarthSun
(PH! kedvence)

Fusion változat ? Így erről a címről nem vágom hogy ez milyen verzió :U

(#4) DarthSun válasza DarthSun (#3) üzenetére


DarthSun
(PH! kedvence)

Néztem Steam- en, idei, még valami béta verzió.

(#5) huskydog17 válasza DarthSun (#4) üzenetére


huskydog17
(PH! addikt)

A béta ne tévesszen meg, az csak azért van ott, mert még nincs kész minden játékhoz a Fusion verzió, de nincs benne game breaking bug. A HD változat mellé ingyen jár a Fusion, ez utóbbi pedig teljesen új motorra épül, érdemes tenni vele egy próbát mindenképp.

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#6) DarthSun válasza huskydog17 (#5) üzenetére


DarthSun
(PH! kedvence)

Átadom neki az infót, próbálja ki :R

(#7) CJ4567 válasza DarthSun (#1) üzenetére


CJ4567
(PH! kedvence)

Nálam HD6770-el hibátlanul futott az NFSUG2, NFS Carbon, most az RX460-al UG2-ben alien közönség van(színesek), NFSC-ben meg fix VSync van.

(#8) DarthSun válasza CJ4567 (#7) üzenetére


DarthSun
(PH! kedvence)

Emiatt tartok sok gépet, minden korszakhoz egyet ( ill többet is ), végülis néhány géppel le lehet fedni a PC egész pályafutását, viszont én gépgyűjtő vagyok, így elég sok van, ha valami nem megfelelően fut, bekapcsolok egy másikat :)

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.