2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Megjelent a Solus projekt

Írta: | Kulcsszavak: solus . gliese . exobolygó . survival . teotl

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A Teotl Studios a mai napon kiadta a The Solus Project című játék 1.0, azaz végleges verzióját, ezzel pedig kikerült a 3 hónapnyi Early Access státuszból. A svéd csapat egyébként korábban olyan alkotásokat tett le az asztalra, mint például a The Ball (2010) vagy az Unmechanical (2012). Legfrissebb termékük, a Solus Project egy belső nézetes túlélő kalandjáték, melynek története röviden, tömören így hangzik:
A Föld nevű bolygó pusztulása után a megmaradt emberiség egy kis űrhajón van a Plútó körül. A játékos egy felfedezőt alakít, akinek az a dolga, hogy egy távoli, lakhatónak tűnő exobolygót kutasson fel. Ennek a bolygónak a neve Gliese-6143-C. Miután főhősünk megérkezik az idegen planétára, az űrhajó sajnálatos módon megsemmisül a többi utassal és legénységgel együtt, így a játékos egyedül marad mindenféle külső segítség és kommunikáció nélkül. Miközben a játékos megpróbálja felvenni valahogy a kapcsolatot az anyaűrhajóval, a Gliese sötét titkaira is fény derül. Az emberiség sorsa tehát a főhős (játékos) kezében van.

A jó sztorihoz rendkívül részletgazdag környezet párosul, ugyanis a fejlesztők rengeteg apró részlettel varázsoltak egy egyedi atomszférát a programnak. Ilyen különlegesség például, hogy az idegen bolygón dinamikus napszakváltás található, ahol nappal 45 Celsius fok fölé, míg éjszaka -30 fok alá megy a hőmérséklet, de ez csak a kezdet, ugyanis a dinamikus időjárási rendszer figyelembe veszi a hőmérsékletet, szelet, páratartalmat és még a felhőzet sűrűségét is. További érdekesség, hogy az apály-dagály jelenség itt is megvan, hiszen rengeteg víz van a planéta felszínén gigantikus óceánok formájában. A jelenséget – a Földhöz hasonlóan – itt is a bolygó holdja irányítja. Ezeken felül viharok és földrengések nehezítik a játékos dolgát, miközben tonnaszámra vannak felfedezésre váró helyek és dolgok. További érdekességek a Steam adatlapon olvashatóak.

A játékot 3 éven át fejlesztette az 5-10 főből álló svéd Teotl, egész pontosan 1073 nap alatt készültek el vele. VR támogatás is lesz hozzá, ez még jelen pillanatban fejlesztés alatt áll, de a támogatott megoldásoknál a HTC Vive és az Oculus Rift szerepel. Az Unreal Engine 4-re épülő program Steam-en és GOG-on érhető el, az Xbox One verzióért pedig a cseh Grip Digital felel.

Hozzászólások

(#1) Dhampir


Dhampir
félisten

Ez komoly játéknak tűnik, és előkerül a jó öreg feszítővas is. :C

(#2) Sethdobaloah


Sethdobaloah
senior tag

megvettem, refundoltam. El sem hiszem, hogy még 2016-ban is nekem kellene gondoskodnom egy játék szükségleteiről, hogy egyáltalán el lehessen indítani. Azt meg főleg nem, hogy egy árva hibaüzenetet sem képes dobni, csak a steam fórumban lévő 100 ötletet kellene végigpróbálgatnom, hátha...

...csak én vagyok helikopter?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.