2024. április 17., szerda

Gyorskeresés

Ford Fiesta 1.4 - 3. év

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

Új év, új költségek, újabb szervízek....Beütött nálunk is a koronaválság, ugyanis elég kevés km jött össze kicsi kocsinkkal, lássuk is:

Az előző évek közel ~22-24 ezres évenkinti futása után ez a 15 ezer elég kevés. Mindez persze annak köszönhető, hogy nem tudtunk nagyon rokonokat látogatni s így a hétvégi 3-400 km-es túrák is elmaradoztak. Megnőtt a városi használat, ez az átlagfogyasztáson is meglátszik, ami az eddigi legnagyobb. Ennek más oka is van, de arról később :)
Az összes költség jelentős volt, nem akkora mint tavaly, de egy elég szemmel látható összeg lett:

Szegény kocsink több nagyobb ,,hibát" is produkált ebben az évben, így a szervízköltség jelentősen meghaladta az üzemanyagköltséget. Év elején becsúszott egy 120e Ft-os kuplungszett csere, mert a tárcsa elkopott már. Aztán április környékén jött egy szakbarbár aki letörte a visszapillantóinkat s elgörbítette a szélvédőtörlő lapátokat, amivel egy jó kis 32e Ft-os kár lett. Nem sokkal ezután a gyújtótrafó adta meg magát, azt olcsón, mindössze 21e Ft árán megúsztuk. Illetve ezek között volt még egy repedt kiegyenlítőtartály, amit persze cserélni kellett, plusz ugye hűtővíz bele, mindezt potom 28 ezerért.
Aztán még a szokásos dolgok: műszaki, két szűrő és olajcsere, kötelező, valamint egy fékolajcsere is benézett már.
Ezek ellenére még most is úgy gondolom, hogy jó állapotban van, egyszerűen csak annyi van, hogy 17 éves lett az autó s mint tudjuk a gyerekek is minél idősebbek, annál drágábbak :)
Most kezdenek el fáradni a főbb alkatrészek, viszont szerintem már nagyobb költsége nem nagyon lehet vissza, hacsak nem a szervó vagy a klímakompresszor meg nem adja magát, mert néha a szervónak már hangja van...

Az eddig 3 év alatti üzemanyagfogyasztás s átlagfogyasztás:

Az átlagfogyasztás szépen felfele ment, hála a városi használatnak. 3 év alatt a kocsi vételárának kétszerese ment el csak üzemanyagra, ez elég brutális, de már kezdek hozzá szokni, hogy majd minden évben lehidalok az autóköltségektől. Ez a közel 1,5 millió Ft havi szinten 38.900 Ft-ot tesz ki, így annyira nem is vészes.

[/P]

3 év alatt sikerült a 3,5-szeresét elkölteni a Fiestára. Csak ezek alapján havi szinten 67 ezer Ft-ba kerül, s akkor az értékvesztéssel nem is számoltam. Bár az ez esetben pont segítene, mert a használtpiaci árak emelkedése miatt 100-150 ezer Ft-al drágábban lehetne eladni mint vettük anno.
Bónusz: Egy jelentősebb plusz költségünk lett, de az nem szervíz, hanem inkább az én szépérzékem számlájára írható: lett alufelni :DD
Mivel sajnos az eredeti kerekünk 14es volt 175/65-ös gumikkal, felniből viszont 16-osat szerettem volna a ha már lúd legyen kövér felkiáltással, így gumival együtt néztem felniket. Sikerült is találni egyet, rendkívül jól néz ki. Egyetlen bibi vele az volt, hogy nem gyári méretű gumi volt rajta, hanem sajnos eltérő. Nagyon eltérő. 195/55r16-os gumikkal volt szerelve, ami önmagába nem baj, csak 6mm-el nagyobb az átmérő mint a megengedett. Féltem is, hogy esetleg elakad valamibe, de szerencsémre minden gond nélkül felment, egyedül hátul ér bele erősebb kanyarodáskor a szövetbe, de ahhoz már hozzászoktam. 2 éves gumikkal adták 85 ezerért a szettet, pár karcolás volt rajta, illetve kerekenként egy anya különböző, de ennyit el tudtam nézni.
Az átmérő növekedés viszont járt egy nem várt következménnyel: nőtt az autó végáttétele. Ez a számok nyelvén körülbelül azt jelenti, hogy 6%-al hosszabb lett a váltó, s a sebességmérő is így mást mutat mint a valóság. Tehát ha 90-el akarok menni, akkor az óra szerinti 85-öt kell becéloznom körülbelül.
Mivel lett alufelni, ezért KÖTELEZŐ volt a fékeket is dekorálni, erről pár fotó(plusz az alufelniről):

(/P)

Elősször szépen lerozsdamaróztuk a fém részeket valamint drótkefével megtisztítottuk, majd hagytuk hatni a rozsdamarót. Kis idő múlva ha kellett akkor újra maróztuk, míg elértük a kívánt felületet. Aztán bevetettük a praktikeres csodafékfestéket. Az eredmény egész pofás lett, s meglepően tartós is, mert a rendszeres mosásokat és a környezeti hatásokat is jól bírja, egyedül elől jön le egy kicsit már, de majd újrafújom.
Pár belső átalakítás is lett szeptemberben:

Sajnos a középkonzolról nem csináltam előtte képet, de későn jutott eszembe. Eredetileg nem akartam beleragasztani, de sajnos ha ezt nem csináltam volna meg, akkor nem marad benne. Így viszont egy kicsit a belteret is feldobta.

Még év végére belefért egy kis optika, feleségemtől kaptam +20 lovas matricákat ajándékba:

A kinézeten sokat javított, hogy a lökösök szürke műanyagját átfestettem feketére, így kicsit komolyabban néz ki. Ilyen volt eredetileg:

Hosszú utat jártunk be együtt s még többet fogunk remélhetőleg. Igyekszem ízlésesen csinálni a dolgokat rajta, ebben feleségem nagy segítségemre van, neki az ilyen dolgokhoz jobb az érzéke mint nekem. Amikor megvettük, még így nézett ki:

Köszönöm szépen, hogy elolvastad, remélem tetszett :)
Link a költségtáblázathoz:[link]
Tavalyi cikk: [link]

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

14*25.4+175*0.65*2
583.10
16*25.4+195*0.55*2
620.90
583/620
.94032
620/583
1.06346

6.3%-kal nagyobb, szerintem ezért megbüntet a rendőr.

ha egy kerékanya másképp nézett ki, akkor felmerülhetne a gyanú, hogy kerékőr volt belehajtva. én ezt intő jelnek fognám fel :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) Hannibhál válasza bambano (#1) üzenetére


Hannibhál
őstag

Csinálni vele már semmit nem tudok, átmérővel megkaphatnak, de amint kopott annyit úgy is cserélem, de addig használnám mert elég jó gumik:)

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#3) updog


updog
senior tag

Köszi az összefoglalót! Szerintem legutóbb is írtam, én már - főleg a tavalyi év után - nem is merem követni a költség/km-t, mert sírnék :D 5-6000 km ment bele talán tavaly, közben volt két (!) akksicsere, generátorcsere, éves rutin szerviz, idén műszaki... Ha a gyerekek nem lennének, szerintem már eladtam volna. Nyilván nem anyagilag fáj a dolog, (max ár/érték arányban nem szimpatikus) inkább az hogy kihasználatlanul rohad az utcán kb.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#4) UnA válasza updog (#3) üzenetére


UnA
Korrektor

A gyerekek vagy az asszony? ;]

(#5) AxBattler


AxBattler
félisten

És még azt hittem, hogy én fizetek sokat a Fókára... :N

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 .............................................. CSERÉLEM: RX6600 8GB ITX <-> RTX3050 8GB ITX

(#6) JoeYi


JoeYi
őstag

matrica nagyon adja! :) Még egy lámpa polír dobna nagyot

gyűjtótrafó hiba milyen hibajelenséget generál?

(#7) updog válasza updog (#3) üzenetére


updog
senior tag

Ja, azt akartam még írni, nem biztos hogy a kék tömködőszalag beragasztásával jól jártál, nekem is volt a cmax-ban de kb egy év alatt kiszívta a nap elég ocsmányra. De ne legyen így nálad :)

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#8) Hannibhál válasza JoeYi (#6) üzenetére


Hannibhál
őstag

Lámpát majd remélhetőleg tavasszal tudom cserélni egy angel eyes-ra :)
90-nél többel nem tudott menni, vagyis igazából 2500as fordulat fölé nem tudott menni, addig mintha baja sem lett volna. Néha berángatott 2000 körül is. Lényegében 3 hengeres lett belőle :)
Azt mondták, azért változó h mit csináél, mert túlmelegszik a trafó maga, s csak egy idő után jön elő, pl városba 4-5 km-es távokra simán jó volt, hosszabb úton meg előjött.

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#9) freeknight


freeknight
őstag

Idén egy olajcsere szelepfedél tömítés cserével 54ezer forintba került a Lacettin szervizben. Röhej, így nem csoda, hogy drága az autók fenntartása. Iszonyatosan elszálltak az árak, ugyanez a mutatvány 2 éve 32ezerből jött ki.
El kéne már zavarni ezt a vezetést, és olyan embereket tenni a helyükre, akik 5-10 éves távlatban bevezetnék az eurót, 2021-ben egy ilyen picsafüst kis országnak saját nemzeti valutát fenntartani már totálisan felesleges, főleg ilyen jegybankkal a nyakunkon.

(#10) Evil Snowman


Evil Snowman
őstag
LOGOUT blog

A nagyobb gumi átmérőtől az autó végáttétele semmit nem fog változni, mert a végáttétel a váltóban van. Csal az órád és annyi. ;)

Amúgy nagyon szép munka, leld még sok örömödet az autóban. :B

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.