Szép jó estét!
Ismételten eltelt egy év kis autónkkal, Fiestával. S ahogy eddig is, idén is írok egy kis összefoglalót, ugyanmár, mi lett erre a jószágra költve?
Ilyenkor mindig visszaolvasom, hogy mit írtam előző évben, most egy szövegrészlet megfogott, íme: ,,Most kezdenek el fáradni a főbb alkatrészek, viszont szerintem már nagyobb költsége nem nagyon lehet vissza, hacsak nem a szervó vagy a klímakompresszor meg nem adja magát, mert néha a szervónak már hangja van.."
Na ez nem jött össze.... Persze nem az lett amire számítottam, hanem teljesen más, de ez van sajnos.
Idén viszonylag kevés táv jött össze kis autónkkal, de ennek oka van amiről majd később írok. Elösszőr jöjjenek az adatok:
Kicsit sok lett idén, ez köszönhető annak, hogy augusztusban volt az esküvőnk és a meghívók miatt egy hónap alatt közel 4500 km-t mentünk. Dícséretre méltóan helytállt
Az összes költsége nem lett veszélyes, egy tétel dobta meg nagyon, amire utaltam a fentebbi idézettel, még pedig egy(párnyi) küszöbjavítás. Sajnos ezzel év elején megtaláltak, aztán szeptemberre jutott is rá időm, s egy kis aprópénzbe is került, egész pontosan 120 ropogós ezresbe. A karosszériás meg még egy másik öröm hírrel ajándékozott meg: ha hosszabb távra tervezek az autóval akkor sürgősen meg kellene csináltatni az alját mert ROHAD. Mondom micsoda??? Max felületi rozsda! Heves fejrázás majd közölte: rendes alvázvédelemmel menthető, olyannal amilyet ő csinál, minden borítás le, rozsdamaró majd fel a védelem, még az üregekbe is befúj s akkor fasza lesz! Remek mondom, csináljuk, hogyé van? 200 kredit lesz cakkumpakk. Na ott majdnem elmentem hídépítőnek. Tudtam, hogy drága, de ennyire? Mondtam is, hogy gondolkodom rajta, aztán el is viszem másik karosszériáshoz megnézeti, hogy ő mit mond rá, mennyire rossz a helyzet lent. Aztán ha többen is ugyanazt mondják, akkor meglátjuk.
2 parkolási bírság is becsúszott, hogy áldjam a közteresek lelkét, bár nyilván én álltam rossz helyen, de mehettek volna aznap nyaralni
S mostan jön a lényeg, ami a költségvetést igazán megdobta: lett egy másik autó
Apósék vettek egy újabb autót maguknak, és annyira kevésért akarták nekik beszámítani, hogy poénból megmondtuk nekik, ennyiért mi is megvennénk. A poénból aztán tett lett, nekik lett szép új, nekünk meg egy jól karbantartott szép dízelünk
Az új jövevény:
Vw Jetta V 1.9 PD-TDI 105 pacival,2008-as évjárat 5ös váltóval, szép fekete színben. ~303 ezer km volt benne amikor hozzánk került augusztusban esküvő után. Nagyon jó autó, nem sportos, de amire terveztük használni illetve használjuk, arra nagyon jó: utazni nagy távokra. Hétvégente használjuk rokont látogatni, városba túl nagy. Bődület hely van benne, főleg a Fiesta után, a csomagtartójába pedig a fél lakásunk befér, karácsonykor ki is használtuk
Ő neki is elkezdtem vezetni a dolgokat, íme:
A fogyasztása döbbenetesen jó, rá segít az is, hogy 99 százalékban főúton s autópályán van használva így főleg 80-100as tempó körül megy, ott pedig nagyon jól fogyaszt. Egy 6.-ik elkéne bele, de így is nagyon örülünk ennek
Hát itt is az elején a kötelező, átiratás és pár javítás megdobta a költségeket, illetve egy nagyobb tétel volt, mégpedig szintén karosszériához köthető mint a Fiestánál: két küszöb és egy bal első sárvédő csere befigyel itt is, de most már máshoz visszük. Egyenlőre csak az alkatrészek lettek megvéve, de az is 65 ezer volt, majd a javítás idén meglesz. De így sem volt vészes félév alatt.
Mindkét kocsinak megtaláltuk így a megfelelő használati módot: Fiesta városi cirkálónak, a Jetta pedig utazó autónak, meg majd jövendőbeli családinak. Nagyon különböző a két autó stílusa, a Fiestával nehéz nem boyracerkednem főleg városban, a Jettával pedig nehéz nem öregapósan vezetnem a fogyasztást figyelve
S akkor a végére egy összesítő, mégpedig hogy emnnyi is ment el pontosan autózásra az elmúlt 4 évben:
2 millió Ft. Sok, de ha havi alapra visszabontjuk, akkor kerek 43 ezer forint jön ki egy hónapra, ami tekintve hogy mennyit is megyünk egy hónapban nem is vészes.
3,5 millió forint ment el mindenestül, ez már jókora összeg és nincs benne az autók vételára sem. Ez havi szinten két autóra vetítve 73.800 forint. Ez már érezhető, de mint említettem ez a mi viszonylag nagy futásteljesítményünknek köszönhető(~21 ezer km éves átlag, úgy hogy volt egy nagyon kis futású évünk covid miatt).
Összeségében már meg sem lepődöm mennyit autózunk el, de azért néha jó így látni, mi mennyibe kerül. De lassan már hobbim lesz a Fiesta, így bár a Jetta is elég lenne (ha nagyon őszinte akarok lenni) amolyan hobbiautós célt találtam neki.
Illetve megvolt még idén életem első gyertyacseréje s utánna be is indult a kocsi, ekkora megkönnyebbülést rég éreztem
Köszön szépen, hogy elolvastad, további kellemes napot kívánok mindenkinek
A linkek:
Fiesta éves
Jetta éves
Összes autóköltség eddig
Előző évi költségek