2019. július 18., csütörtök

Gyorskeresés

Auto update

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mivel unalmas a műszak és lett pár szabad percem így gondoltam írok 1 kis összefoglalót, hogy mi is történt a jogsi megszerzése után, ugyanis lassan meglesz életem első saját autója.
Autó szempontból itt logout-on is kérdezősködtem, hogy milyet vegyek, mekkora motorral stb.
Végül egy 1.6-os benzines G Astra mellett döntöttem, amit 1 kereskedésből fogok megvenni.
Ismerőssel 2x voltunk átnézni az autót, első alkalommal sajnos csak szakadó esőben volt alkalmunk megnézni, ami közel sem ideális körülmény 1 autó átnézésére. 2. alkalommal megvolt a próba út is, illetve külsőleg is jobban szemügyre tudtuk venni. A festésen természetesen van 1-2 karc, nyomódás, de ez egy 16 éves autó esetén teljesen normális, alánézve sehol nem láttunk rozsdát, javítás nyomokat, szerkezetileg nem volt sérült az autó. Csomagtartó kárpit alatt sem rohadt, tehát kasztni szempontjából rendben van a dolog. Az autó egy Olasz tulajdonosé volt és külföldről lett behozva, 130k km van benne, ami biztos, hogy nem valós adat, viszont az állapota nagyon jó a korához képest.

Az első alkalommal a motor kicsit nehezen indult, a szivatóra gyanakodtunk, de amikor már járt 1 percet az alapjárat nagyon csendes sima volt. Amikor második alkalommal voltunk gond nélkül indult és szépen járt végig. Aksit bikázni kellett, de ez mondjuk érthető ha már 1 ideig állt az autó és nem vitték forgalomba. Viszont második alkalommal menet közben is lefulladt 1x a motor, amikor már azért mentünk vele eleget. Tehát vagy a generátor a sz.r vagy az aksi, viszont a vételárba ezeknek a javításást / cseréjét bele alkudtuk.

Menet közben jól ment az autó, 5-ös ben mentünk 30-al és még akkor sem rángatott, ami szerintem azért jót jelent.

Pár dolgot még meg kell csinálniuk, ilyen pl. a klíma, mert csak meleget fújt, illetve az aksi. De ezeket bele írtuk a foglalós papírba is. Mint azt mondtam, külföldi az autó, de a papírja mind megvannak, illetve névre írással együtt intézik el nekem a papírmunkát, valamint mivel nemsokára lejár a műszaki a vételárban már egy friss vizsga ára is benne van, illetve természetesen 1 eredetiség vizsgálat + 1 itthoni forgalomba helyezés is meglesz majd a kereskedés által.

Összességében 690-re jött ki a dolog, úgy, hogy a nevem lesz az autó, friss lesz a műszaki rajta, illetve a kérdéses alkatrészeket kicserélik benne nekem, szóval én úgy érzem, hogy jó üzletet csináltam. Ha minden rendben megy a héten végeznek a papírmunkával és mehetek majd érte.

A jövőben 1 pár dolgora lesz majd szükségem, ami ilyenkor természetes, pl. olaj, gyertya csere stb.
Szeretnék majd 1 új kormányt (pontosabban belső légzsák fedelet venni), mert az elég kopottas, illetve 1 üléshuzat sem ártana majd.

Úgy érzem, hogy a friss jogsi mellé megéri megvenni a járgányt, mert így legalább gyűlnek a kilóméterek és velük együtt a tapasztalat, hogy aztán később ne 1 drága autón kelljen kifizetni a tanulópénzt.

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
(Jómunkásember)

a szívatóval valószínűleg nem lesz gond, más lehet az oka a leírt problémáknak.
azért gondolom, hogy nem a szívatóval van gond, mert az nincs benne.
690-ért egy 16 éves g astra atom mód visszatekert kilométerrel szerintem nem olcsó.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#2) yolan válasza bambano (#1) üzenetére


yolan
(őstag)

Nem vagyok kocsi guru, de szerintem a papirmunka, műszaki, stb dobta meg az árat.
Baleset mentes kilometereket hozza!

“A writer needs a pen, an artist needs a brush, but a filmmaker needs an army.” - Orson Welles

(#3) bambano válasza yolan (#2) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

27 ezer forint körül van a műszakija egy ilyen autónak.
a névreíratás se egy nagyon drága dolog. a hahus árakhoz képest szerintem van rajta legalább 200, de lehet, hogy több árrés is. azért meg pénzt kérni, hogy a kereskedésben való állás alatt lerohadt dolgokat rendbetegyék, kissé erős. akksicsere se 200 ezer forint.

hozzátenném, hogy 14 éve van egy ilyen autóm. igaz, egy évvel öregebb, de ugyanígy 1.6-os benzines g astra.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#4) vitya2


vitya2
(újonc)

Egy független szervizben mindenképp csináltass felülvizsgálatot, nehogy balesetveszélyes legyen az autó. A műszakin lehet, hogy átrugdalják, de attól még semmi sem tuti. Vezérlés csere bejátszik, mert drága tud lenni, ha átugrik. Fékek milyen állapotban? Mert az sem olcsó, ha cserélni kell. Meg a klímatöltés is drága tud lenni. Ha új kompresszor kell, mert valami gebasz van, akkor megint drágul a történet. Stb, stb....
Jól gondold meg mibe ugrasz bele. A külföldről behozott autókon csak annyit szoktak reszelni, hogy a próbaúton menjen. Ami utána jön már nem az ő dolguk mentalitás. Közben meg egy rakat lét lehúznak a nemhozzáértőkről.
Szerk: Jah. Ezt típusismeret nélkül mondom. Szóval lehet tévedek az összegek súlyát illetően.

[ Szerkesztve ]

(#5) h3lios válasza bambano (#3) üzenetére


h3lios
(PH! addikt)

60k csak az átírás, az dobja meg leginkább az árat, de ezzel nem tudok mit csinálni. Egyébként honosítani kell az autót, amit csak megyeszékhelyen tudnak itt Kecskeméten a központi vizsga helyen. Ott nincs olyan, hogy átrugdossuk, mint a műszakin, ha ott valami sz.r van a levesben az ki fog derülni. Egyébként az lemaradt az írásomból, hogy fél év garit adnak, miután elhoztam. Ez a fékekre és az egyéb fogyó alkatrészekre, mint pl. kuplung tárcsa nyilván nem élnek, de a többi motorikus cuccra / felfüggesztésre stb.-re igen.

Klímával kapcsolatban: Benne van az árban a javítás / töltés, mert így hirdették az autót.
Napi használatban lesz majd, főleg nyáron, mert melózni járok vele, ahol ez ki fog derülni, szóval ha valami baj van viszem vissza hozzájuk és saját költségükön kell, hogy megoldják. Pár nagyobb utat tervezek beletenni, pl. Balatonra lemenni vele, mert ott kiderül, ha netán a motor forralja a vizet stb.

De remélhetőleg nem lesznek vele komolyabb problémák.

(#4) vitya2

Ismerősnél van szerelő rokon, hozzá el tudom vinni átnézni az autót.

[ Szerkesztve ]

B-tag: H3lios#2825

(#6) kentucky


kentucky
(őstag)

Hát én a helyedben gyűjtögettem volna még egy pár évet másik autóra, és én is kicsit sokallom a 690-et egy lelakott, visszatekert astráért. Esetleg még a Magyar Bírói Végrehajtó Kamara és a NAV elektronikus árverési honlapján érdemes szétnézni, ki lehet fogni egy-két jó gépet.

(#7) vitya2 válasza h3lios (#5) üzenetére


vitya2
(újonc)

Oké. Én csak rá akartam mutatni a dolog buktatóira, de ha körbejártad a témát, akkor oké. A garanciában én nem tudom bíznék-e.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.