2020. május 28., csütörtök

Gyorskeresés

Miért várjuk a Red Dead Remeption 2-t PC-re? (PCGamer cikk)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Lefordítottam a PCGamer cikkét, amit a napokban közöltek a PC-re költöző Red Dead Redemption 2-vel kapcsolatban.

Mit várhatunk a Rockstar western játékától?

Végre valahára bejelentették a Red Dead Redemption 2-t PC-re! Ez a vadnyugati kaland a Rockstar eddigi legambiciózusabb nyitott világú játéka, amely a Van der Linde banda történetét mutatja be: a banditákét, akik helyüket keresik a rohamosan változó világban. Tavaly fejeztem be a játékot PS4-en, de alig várom már, hogy a feljavított látvánnyal újra átélhessem a kalandot. De addig is íme néhány részlet, ami okot adhat az izgalomra a Red Dead régóta várt PC-s megjelenése miatt.

Alapjában véve egy erős "cowboy-RPG"

A Red Dead 2 nem csupán egy hosszú vadnyugati témájú küldetéssorozat: sokkal inkább egy teljes cowboy-szimulátor. A karaktered, Arthur Morgan, egy utazó rablóbanda tagja és a küldetések között is segítheted a tábor mindennapjait: megbízásokat teljesíthetsz, vadászhatsz élelemért, vagy épp elcserélheted a kétes forrású javaidat jutalomért vagy fejlesztésekért. Idővel a képességeid is fejlődnek, amitől gyorsabban futhatsz vagy erősebbet üthetsz.

És ott van a becsület-rendszer, ami hasonló a Mass Effect paragon/renegade válaszutakhoz, de annál jóval részletesebb. A küldetéseken vagy azon kívüli viselkedésed más irányba terelheti a történetet és vele a küldetéseket is. Ha seggfej vagy, annak következményei lesznek - de várhatóan jutalma is. A játék lényege, hogy teljesen elmerülj a vadnyugati csavargó életében, akár még rendezetlen szakállat is növeszthetsz hozzá, ha időről-időre nem borotválkozol.

A világ valóban elképesztő

A Red Dead Redemption 2 terjedelmes vadnyugatában található a természetes élővilág egyik legnagyszerűbb digitális ábrázolása, amit valaha videójátékban láttam. Számtalan terepet vonultat fel a nyirkos mocsaraktól a füves pusztákon át a hófödte hegységekig és szikkadt sivatagokig. És ezek a helyszínek nem csupán káprázatos látványt, hanem lehengerlő légkört is nyújtanak. Órákat töltöttem csak azzal, hogy céltalanul vándoroltam lóháton, felfedeztem és elvesztem a látványban.

A vidék magával ragadó, de megtalálhatóak a nyüzsgő települések is, melyek színültig vannak élettel és lehetőségekkel. Számos kisváros vár felfedezésre, köztük egy kietlen, sáros kis porfészek, Valentine, amit mintha Deadwoodról mintáztak volna, és ott van még Strawberry, egy csendes, festői település a hegyvidék lábánál. De nagyvárosokra is bukkanhatunk, mint amilyen Saint Denis, ahol lármás kocsmák, fekete füstöt hányó gyárépületek és csörömpölő autók is találhatók.

És remekül is hangzik

Nagy részben a hangoknak köszönhetjük, amiért olyan lebilincselő a Red Dead világa. Ugyan nagyszerű zenék szólalnak meg, de takarékosan bánnak velük. Gyakran az egyetlen, amit felfedezés közben hallunk, a természet hangjai: vízesések robaja, rovarok ciripelése, állatok bőgése vagy a szél susogása a fák között. A hangzás rendkívül magával ragadó és valósághű, ami tovább fokozza a világ realizmusát. Komolyan, dugj be egy jó fejhallgatót, állj meg egy pillanatra és figyelj. Mintha ott lennél.

És a zenék is fantasztikusak. Senki sem használja ki úgy a zenét, mint a Rockstar, és a zeneszerző Woody Jackson gyönyörű betétdalain túl - amelyek dinamikusan reagálnak arra, mit csinálunk épp a játékban - a Red Dead 2 eredeti dalokat is megszólaltat olyan előadóktól, mint D'Angelo, Willie Nelson, és Josh Homme. Emlékszel, amikor az eredeti Red Dead Redemtion-ben megszólalt José González Far Away című száma és először lovagoltál át Mexikóba? A Red Dead 2-nek is van egy hasonló muzikális pillanata, ami vetekszik vele.

Az összes vadnyugati fantázia egybegyúrva

A Red Dead Redemption 2 egy szerelmeslevél a vadnyugathoz: mind a romantikus, fiktív megfelelőjéhez, és bizonyos szempontból a valósághoz is. A western műfaj több ágából is merít, mint Clint Eastwood westernfilmjei, vagy a sötétebb és realisztikusabb HBO sorozat, a Deadwood, valamint olyan művek is hatással voltak rá, mint Cormac McCarthy regénye, a Blood Meridian. Mi több, felelevenül előttünk a történelem, ahogy a virágzó Egyesült Államok az iparosodás korába lép.

Megjelennek a lovas üldözések, a lövöldözések, vonatrablások, és a pisztolypárbajok is, természetesen. Ugyanakkor szembe kell néznünk a komor vadnyugati regényirodalom érzelmi, önvizsgáló elemeivel is. Meglepően lassú és búskomor egy sikerjátékhoz képest, és a történet néha egyenesen szívszorító. Ez nem egy harsány, fejvesztett spagettiwestern: mindenképp megvannak ezek a pillanatai is, de többnyire egy igazán komor és földhözragadt élmény.

A szabadság mámorító

Amikor a vadnyugat filmregényes banditáira gondolunk, a szabadságot látjuk magunk előtt. Nagyrészt ennek köszönheti a műfaj a vonzerejét: a törvényen kívüli élet, barangolás, amerre a szél visz, kötöttségektől mentesen. A Red Dead Redemption 2 kiforgatja ezt az eszmét, és egy olyan időben helyezi el, mikor a civilizáció kezdi elérni a nyugatot és olyan szervezetek emelkednek fel, mint a Pinkertonok, mikor ez az életvitel egyre nehezebben fenntartható. De a szabadság érzése még odakint él a vadonban, távol a civilizáció tömegeitől és gázlámpáitól.

A Red Dead Redemption 2 felépítése hasonló a GTA V-ben megszokottakhoz. Teljesítesz egy küldetést a történetben, gyakran az általad választott sorrendben, míg az elindítja a következő fejezetet. De a játék arra is bátorít, hogy letérj a kitaposott ösvényről, hogy idegenekkel találkozz, vadássz az erdőben, halássz a folyóban, elásott kincseket kutass fel, és megannyi más ellenállhatatlan kalandban vegyél részt. A legmókásabb úgy játszani, ha választasz egy irányt, ellovagolsz és megnézed, mibe futsz bele.

A világ érdekes reakciói feléd

Az egyik állandó szórakozást az nyújtja a Red Dead Redemption 2-ben, hogy mennyire élettelinek és visszahatónak érződik a világ. Ha kirabolsz egy boltot és elvered a pultost, nem pusztán emlékezni fog rád legközelebb, amikor arra jársz, de monoklijuk is lesz vagy kötés lesz a fejükön. Ha rossz a megítélésed, mert bűncselekményeket követsz el, vagy csak szemétkedsz másokkal, az emberek felfigyelnek rád és motyognak rólad az orruk alatt, ahogy elhaladsz mellettük.

Ezernyi hasonló apró részlet van még; több, mint amennyit fel tudnék sorolni. Szó szerint bármelyik NPC-ből kicsikarhatunk reakciókat, ha megközelítjük őket és beszélgetést kezdeményezünk. Lehetsz kedves
és belemerülhetsz a társalgásba, vagy feldühítheted őket, aminek általában ökölharc vagy párbaj a vége, vagy épp eliszkolnak félelmükben - attól függ, milyen a személyiségük. Ha betérsz egy kocsmába szitkokat szórva az ott italozó mogorva alakokra, nem fog jól elsülni.

A karaktereknek mélységük van

A Van der Linde banda kívülállók, csavargók, álmodozók, és semmirekellők társasága, akik vigaszt keresnek egymásban és a szabadság nyílt útjain. A csapat karizmatikus vezetője Dutch, akinek nagy tervei vannak a jövőre nézve, de pénzre van szüksége, hogy elérje őket. És ott van Sadie Adler, a farmer, akit a banda ment meg a játék elején és hamar a leglelkesebb, legszerethetőbb és legfélelmetesebb karakterré válik. És természetesen a hősünk, Arthur, aki Dutch jobbkeze és végrehajtója.

A karakterek mind érdekesek a maguk módján, különösképp a bandatagok, akiknek mind rejtett mélységük és elbűvölő beszólásaik vannak. Nem több, mint magának Arthurnak, aki az egyik legérdekesebb, legkétesebb és egy reménytelenül emberi főszereplő, akivel valaha időt töltöttem egy videójátékban. Sokat segít, hogy a színészi játék is elképesztő: különösen Roger Clark, aki csodálatos melegséget és kimerültséget kölcsönöz a zavart, nyugtalan főszereplőnknek. A játékvilág egyik legjobb szereplőválogatása.

Nem tudhatod, hová sodor a történet

Körülbelül 80 órába került a Red Dead Redemption 2 befejezése és lenyűgözött, hogy - kis kivétellel - a történet egész a végéig magával tudott ragadni. Ez azért van, mert a narratíva teljesen kiszámíthatatlan, több csavarral és fordulattal, melyből néhányat teljesen megváltoztat a játék dinamikája. Amikor kezdenél elkényelmesedni, váratlan fordulatok elé állít. A vége teljesen tönkretett érzelmileg. Epikus a szó minden értelmében.

Az is tetszett, ahogy a történet végigvezet a térképen. A Van der Linde banda folyamatosan úton van, menekül a törvény elől, ami egy jó indok arra, hogy változatos helyeken állítsanak tábort, ami megismerteti velünk a térkép különböző szegleteit. És ez a Rockstar messze legérettebb története, de jó humorérzékkel is bír. Egy vidám kis küldetés egy átmulatott éjszakáról különösen szórakoztató, de nem lövök le több poént.

Az online játék is tartogat izgalmakat

A történet csak a kezdet, mert a Red Dead Redemption 2 egy teljes online móddal fog érkezni. Számos módon játszható a Red Dead Online, köztük a hagyományos kompetitív játékok, mint a lóverseny, deathmatchek, és egy kezdetleges battle royale. De a legérdekesebb mód a Free Roam, ami valódi játékosokkal tölti meg a nyitott világot. Amikor megosztod a világot másokkal, akkor lesz igazán vad a vadnyugat.

Ettől körülöttünk a világ eszméletlenül élővé és kiszámíthatatlanná válik, akár egy lövöldözés tör ki a városban, akár más vadászokba botlunk a hegyekben és pusztán köszönünk egymásnak. Ebben a játékmódban kiélvezhetjük a legtöbb egyjátékos módból ismert tevékenységet, beleértve a vadászatot és a halászatot, de azzal a tudattal, hogy valódi emberekbe futhatunk. De több szórakoztató co-op küldetés közül is választhatunk, ha lineárisabb élményre vágyunk.

- Andy Kelly @PCGamer

Hozzászólások

(#1) bitpork


bitpork
(veterán)
LOGOUT blog (1)

Segítek: nem várjuk! :)

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#2) Airedhyal válasza bitpork (#1) üzenetére


Airedhyal
(aktív tag)

+1

(#3) UnA válasza bitpork (#1) üzenetére


UnA
(Korrektor)

Én sem, de azért ez gonosz varacskos disznó hozzáállás volt :)

(#4) bitpork válasza UnA (#3) üzenetére


bitpork
(veterán)
LOGOUT blog (1)

A többes szám első személy - pont mint a politikában - sértően általánosító. Ha az a cím h "Miért várják tömegek..." akkor minden ok.

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#5) tomazin


tomazin
(veterán)

csak nekem fura, hogy az eredeti cikk nincs belinkelve?
vagy csak én vagyok vak?

(#6) huskydog17 válasza bitpork (#1) üzenetére


huskydog17
(addikt)

+1!

Én sem várom.

tomazin: [link]
Nem vagy vak, valóban nem volt belinkelve.

Valóban úgy lenne értelme ennek a bejegyzésnek, hogy a kolléga kifejtené miért is fordította le, miért pont ezt, miért tetszik neki annyira stb. és mindezt egyes szám első személyben. Ez így viszont csak egy reklám.

[ Szerkesztve ]

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#7) Freiherr


Freiherr
(őstag)

,

[ Szerkesztve ]

Back to the future

(#8) bitpork válasza Freiherr (#7) üzenetére


bitpork
(veterán)
LOGOUT blog (1)

https://coub.com/view/12hl90

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#9) Freiherr válasza bitpork (#8) üzenetére


Freiherr
(őstag)

:DDD

Amúgy mit írtam? Sok sz@r volt benne? Nem emlékszem. ;]

[ Szerkesztve ]

Back to the future

(#10) Mr X válasza bitpork (#4) üzenetére


Mr X
(addikt)

Mi volt benne sértő? Az általánosítót még megértem, de sértő?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.