2024. április 25., csütörtök

Nekünk csak a himnusz jutott, másnak meg az nem (Naviga NS/NSS)

Nekünk csak a himnusz jutott, másnak meg az nem

Összefoglaló.
Az előző részek tartalmából:

[Láttál-e már Bánkon hajót?]

[Hajómodell világbajnokság Bánk (az ébredés)]

[Bánk, hajómodell Gombócartúrosan, vigyázat, nagyon gugás!]

[Hajómodell világbajnokság, Bánk. Panzer Lied.]

[Hajómodell vb. Bánk (The Onedin Line)]

[Naviga NS/NSS World Shampionship moments (Hungary- Bánk)]

De nem volt ezzel semmi baj, mert hiába nem olvasta be a cd lemezt a lejátszó, arra mindig ott van a Naviga Hymne, felállva tapsolták. Szóval Naviga NS/NSS World Shampionship (the end) vége, ennyi volt. A Világbajnokságra 14 ország 316 hajója nevezett be.
Az egész úgy kezdődött, hogy egyszer csak gördültek ide a jobbnál jobb autók, megtömték a szállodákat, felhúzták a lobogókat, vízre bocsátották a hajóikat. Látványos vitorlás verseny, naszádok futottak ki, árbocosokba kapaszkodott a szél, és mindenki csillogó szemmel leste, hogy vajon hányadik lesz. Én az egészből nem értettem semmit, ennek ellenére a navigamodell honlapján ez áll: NAVIGA NS Világbajnokság Magyarországon!
Kövesd az eseményeket www.guga.hu oldalán is.
Én köszönöm, hogy ott lehettem, nagyszerű esemény volt, újra gyermek lehettem, megismertem külföldi emberekkel, s most már vigyáznom kell az angol nyelvű levelekkel, nem kell azonnal törölnöm, nem biztos, hogy spam.

A nézőtér megtelt, a vízi színpadon pedig fehér keszkenővel leterített asztalok, és komoly emberek egyenruhában, utána csak annyit vettem ki, hogy F1, meg F2, meg ilyenek. A billentyűzetemre gondoltam, amin most gépelek, hogy ezt én is ismerem. Aztán dehogy, ahogy bemondták, felálltak az oroszok, viharos taps, minden pólón Russia, és az övéké a dobogó. Aztán jött Kína, Németország, Ausztria, s a lengyelek. Minden kategóriában nyertek a külföldiek. Kérdeztem a zászlófelvonókat, hogy magyar zászló nem lesz?

Nem, a mienket csak levonják, ünnepélyesen, s megadják a módját. De ez is szép, mert a navigamodell oldaláról kiderül, hogy eleve az dicsőség, hogy Magyarország, hogy ide jöttek hozzánk ennyi országból, és a települést is nehéz volt kiválasztani, mert elutaztak sok helyre megnézni. Ha engem kérdeztek volna, már az elején mondtam volna, hogy Bánk, mert mi eleve hajómodell világbajnokságra vagyunk berendezkedve, csak eddig nem tudtunk róla, hogy ilyen létezik. Pedig van szállodánk, meg ilyen vendégház, ami falusi, tóparti, és egy kocsmánk, aminek Harcsa a neve. Olyan szinten telve voltunk autókkal, hogy körbeparkolták a polgármesteri hivatalt, s még az üveghegyen is túl. Ma reggel voltam a boltban, s alig tudtam megmenteni magamnak egy rekesz sört, el lehet képzelni, hogy milyen egy hajómodell vb. Ezek megszálltak bennünket úgy, hogy bármelyik vidéki település megnyalná utánuk a 10 ujját.

Nahhh, mindegy, elkezdődött, zászlókat lobogtattak, hajómodelleknek már nyoma sem volt, mindenki elpakolt, csak az érmekre vártak. Életemben először voltam ilyen sporteseményen, mert, hogy ez annak számít. S észrevettem, hogy a zászlókat is úgy vonják fel, ahogy a dobogókra állnak. Hátha valakinek ez újdonság. Az ukránok ismét megismertek a lelátóról és rám vigyorogtak, integettek. Én a színpadon fényeztem a tényképeket, és ők meg hangosan kiabáltak orosz nyelven, hogy: gugaaa, minket is vegyél le! Ezért vannak rajta a filmen. Hja, az írás film nélkül egy fabatkát sem ér, és vissza, de ezt már tudjátok. Meg le is maradtatok a lényegről, de azért elmondom, mert gugának felvitte az Isten a dolgát. 25 településen, ahol az RKSZ szolgáltat kábeltévét, ma este már lement egy egy órás anyag. De lesz ismétlés, nem múlik el a bánki nyár. Megkérdeztem és délelőtt 10h, utána meg délután 17h. Bánkiróniák, bánki krónikák, nagyon gugás, és csak Bánkról híradás, később majd komolyabban veszem, eddig a saját kedvemre csináltam, de most már nektek szól, és a vállamon felelősség, mert a falut képviselem.

Szóval megy a Naviga NS/NSS World Shampionship ünnepélyes díjátadó, végre magyarul beszéltek, mert az elmúlt egy hétben egy kukkot sem értettem. Oroszul gávárity, németül, hogy hleba, de az oroszul van, nem az én kenyerem, szóval kínban voltam. De most értettem, hogy szólítják őket kategóriánként, az osztrákok felállva, ugrálva tapsikoltak. Mondom, de jó nekik, ezek nyertek valamit, mi meg nem. De nálunk nyerték, itt Bánkon, ez a valami.
Eszembe jutott sok szép pillanat, amíg kikapcsoltam a telefonomat, hogy a munkám miatt ne hívjanak. Fodrozott a víz gombócartúrosan, mert volt itt: kerek hajómodell, szögletes naszád, hosszú fregatt, rövid csónak, gömbölyű ladik, lapos uszály, tömör vitorlás, lyukas tutaj, csomagolt bárka, meztelen komp, egész cirkáló, megkezdett gálya, édes dereglye, keserű sajka, csöves kajak, mogyorós kenu, tejanyahajó, likőrös lélekvesztő, tavalyi gumicsónak, idei vízi bicikli, és minden olyan hajó, amit csak készítenek a világon. Hja, a gugásat nem mondtam, van nagy kedvenc, egy kínai fazon építette, egy bitang nagy repülőgép hordozó, de olyan részletesen kidolgozva, gondosan kisecsettel tisztogatva, hogy muszáj volt összehaverkodnom vele. Én kínaiul nem beszélek, magyarul meg ő nem. Koreai nyelven tudnék neki mesélni Istenről, meg azt, hogy tyúk gyere ide, és köszönöm a tojást. Maradtunk az angolnál, Sanghai-ból jött, mérnök, a hobbija szorosan kapcsolódik a munkájához, mert egy hajógyárban dolgozik, hajókat tervez.

Na ezt add össze, szerintem nagy dolog, köszönjük, hogy itt voltatok, holnap reggel ha felébredek, veletek leszünk kevesebben, remélem egyszer visszajöttök hozzánk látogatóba. Én is elmegyek minden helyre újra, ahol jól éreztem magam. Amilyen kicsik voltatok, olyan nagyok. Isten veletek, Bánkot hallottátok gugáról, a szél dagassza a vitorlátokat, jó szerencsét, vagy mit mondanak a bányászok. Sosem voltam dokkmunkás :Đ

Hogy a fenébe szoktak ilyen nagy volumenű dolgokat lezárni?
Hja, megvan, a végén jönnek a bakik, hogy feloldják a feszültséget.
Bakiban volt részük bőven, nincs mindegyik megörökítve, inkább elmesélem.
A magyar csapat felkészült a bemutatóra a strandon, de nem jött össze, némelyik hajó nem működött, vagy nem árulták el a titkot, a lényeg, hogy hiába készültek fel lelkileg, a hajójuk nem futott ki. A többi versenyben amúgy szépen szerepeltek, de nem nyertek. Hja, feltétlenül elmesélem, mert izgi volt. Minden csapat vonult a csinnadrattára, a honvédség rézfúvósai nyomták, trallala, trallala. Erre mikor megérkeztek a Hungary feliratú pólók, a közönség felállva tapsolt, nekem is beleborsódzott a hátam. Aztán az egyik magyar a felvonulók között megbotlott, mert nem a lába elé nézett és el is esett.
Hamar felsegítették, nem is nevették ki, de előttem megmaradt az igyekezete, ahogy a lelátót nézte megbabonázva.

[No és akkor az elmaradhatatlan film] :D

Ha ennél többet akartok tudni az egészről, akkor kérjetek meg, szívesen mesélek, végig ott voltam, nem maradtam le semmiről. El sem tudjátok képzelni, hogy hova megy a guga a héten történelmi militari tábor, a rétsági [Árpád Egylet] szervezésében zajlik. Tegnap kezdődött, a nagyobbik fiam felmálházott egyedül, katonai hacukába vágta magát, napszemüveg, machete, egy halom kisebb kés, én meg lepasszoltam hamar, nem akartam végignézni, ahogy nyakába akasszák az AK47-est :DDD

Nahhh, mindegy is, a hét közepén teherautóval kimennek a Börzsönybe, éjjeli őrség, kiképzés, menetgyakorlat, íjászat, fejből nem is tudom mindet, de majd beszámolok. Eltöltök velük egy napot, filmezek, mindenbe beleütöm az orromat, de ezt már tudjátok, szóval majd jelentkezem ;]

Hja, pénteken Kárpátia koncert, már felvettem az együttessel a kapcsolatot, hogy ha látnak a színpadon sárga baseball sapkában kamerázni, akkor ne lökjenek a tóba figyelmeztető lövés nélkül :DDD