Tavaly áprilisban vettem egy Samsung Galaxy Trend Plus okostelefont a korábbi LG Optimus One leváltására, magával a készülékkel meg vagyok elégedve, van még rá 11 hónap garanciám (Samsung regisztráció miatt +2 hónap van). Az egyetlen nagy hátránya számomra, az, hogy nem kaptam hozzá headset-et így most az LG-t használom de mivel az LG fekete volt, a Samsung meg fehér így nem illenek egymáshoz de se baj kibírom.
Az utóbbi időkben észre vettem, hogy a készülék elég gyorsan merül le de ezt be tudtam annak, hogy ha mentem valahova akkor hallgattam az SD kártyán lévő zenéket és elég sokat játszok a Ultimate Jewel játékkal is ami természetesen elég tudja meríteni az akkumulátort. Így aztán nem fordítottam neki különösebb figyelmet.
Tegnap kora délután dolgom volt és el kellett mennem (hogy mi az nem fontos) de nem volt kedvem zenét hallgatni és utazás közben játszani sem. A telefon fel volt töltve mint mindig, reggel/délelőtt lett levéve a töltőről így teljesen fel volt töltve, elvileg. Amikor várakozás közben megnéztem, hogy mennyi a töltöttség akkor 41% volt, kicsit furcsálltam de nem foglalkoztam vele. Fél órával később aztán már csak 2% volt, na ekkor már tényleg komolyan vettem a helyzetet mivel fél óra alatt null használattal normál esetben nem kellene 41-ről 2-re esnie. A busz megállóban, mivel a busz csak sokára jött, kikapcsoltam a készüléket és le vettem a hátlapot, naivan azt gondoltam, hogy az akkumulátor ki-be rakása segíteni fog (a dect telefon esetében szokott) de tévednem kellett. Amit láttam az nem volt más mint egy: szép púpos akkumulátor. Úgy nézett ki mint aki/ami meghízott de rendesen, így aztán már világos volt az extrém rövid üzem idő oka.
Mivel fel kellett adnom egy csekket így gondoltam egy füst alatt elintézem az új akkumulátor beszerzését is. A Pesti úti Tesco-ban lévő kis postán fizettem be a csekket és az üzletek között van egy Samsung üzlet is, gondoltam ott biztosan lesz akkumulátor a telefonomhoz.
Két ok miatt választottam ezt az üzletet:
1; Ott mindig vagy nincsen egy vevő sem, vagy csak 1-2 a szolgáltatóiakkal ellentétben ahol is mindig van legalább 2-3 várakozó.
2; Gyári alkatrészben jobban bízok még akkor is ha drágább.
Természetesen most sem volt senki és volt is a nekem szükséges akkumulátorból, 8900 forint volt. Ameddig elővettem a tárcámat addig megkértem az eladót, hogy tegye bele a készülékbe az új akkumulátort amit meg is tett. Fizetéskor jött a nagy sokk: NEM LEHET BANK KÁRTYÁVAL FIZETNI!!! A miértre elég homályos választ adott az eladó de nem akartam vele vitatkozni mivel úgy sem ő tehet erről a helyzetről, fizettem készpénzzel és távoztam.
Milyen dolog már az ilyen: 2015-ben nem lehet bank kártyával fizetni egy olyan üzletben ahol több tízezres okotelefonok és tableteket árulnak? Elég nonszensznek tartom ezt, főleg úgy, hogy nem egyedi esetről van szó, több ilyen és hasonló helyzettel találkoztam már az utóbbi években.
Nekem személy szerint elég fájó dolog az, hogy nem tudok kártyával fizetni mivel a jelenlegi számla csomagom kifejezetten kártyás vásárlás orientált: ingyenes kártyás vásárlás, számla vezetési díj kedvezmény a gyakori használat után de drága a készpénz felvétel.
Jó azt még elfogadom, hogy a sarki lángososnál vagy az egy személyes kis boltban nem lehet de egy komolyabb üzletben miért van így???
Néhány példa a bank kártya ellenes üzlet politikára (cégnevet nem mondok):
Egy belváros üzletben (nem az V. kerületben van de a nagy körúton belül) ahol a fényképezőgépet vettem anno, ott sem lehetett kártyával fizetni így másnap vissza kellett mennem készpénzzel.
Egy webshop személyes átvételi pontján 2-3%-os költséget számolnak fel a kártyás fizetéskor.
Többször is tapasztaltam, hogy az üzletekben az eladók/személyzet tagjai elég rossz néven veszik ha a nem tisztelt vevő kártyával kívánna fizetni (a sorban utánam lévő többi vevőn is látom sokszor, hogy nekik sincsen ínyükre a kártya használatom).
Szerencsére egyre több helyen lehet kártyával fizetni ami jó dolog hiszen nem kell a készpénzzel bajlódni és amúgy is állandóan azzal jönnek, hogy sokkal jobb/kényelmesebb a kártya használat, ezt aláírom. De sajnos még mindig vannak olyanok akik ellenállnak és mindig megtesznek, hogy ne legyen olyan jó/kényelmes a kártyás fizetés.
Ha valaki a postán kívánt eddig kártyával fizetni akkor az készpénz felvételnek minősült(!!!), elég nonszensz ez is. De most már változott a helyzet, aki most szeretne feladni csekket akkor az már kártyás vásárlásnak fog minősülni de a több fizetni valót továbbra is készpénz felvételnek számolják el, ez még nonszenszebb így, legalább örülhet az ember, hogy a csekket fizetheti kártyával is.
Nálunk (Pesti úti Tesco) 4 ablak van a postán de csak az első háromnál lehet kártyás fizetésként csekket feladni, a negyediknél nem. Milyen dolog ez már? Lehet ezt még fokozni???