2019. június 18., kedd

Gyorskeresés

Noob futóblog - A kezdet

Írta: | Kulcsszavak: futás . edzés

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdv kedves Olvasó!

Ez is elkezdődik. Futó edzésem első napján (azaz ma) a levezető séta közben jött a gondolat, hogy nem ártana dokumentálni az egész folyamatot. Már csak azért is, mert érdekes lesz később visszaolvasni, de legfőképp azért, hogy ez is motiváljon az edzésben (már csak az is, hogy legyen mit visszaolvasni :D). Külön öröm ha emellett még mást is sikerül ösztönözni ezzel, ezért is döntöttem a publikus blog mellett. Azt hozzáteszem, hogy teljesen kezdő vagyok a témában, a futásban és a blogolásban is.
Úgyhogy meglátjuk.

Már egy ideje felmerült a futás iránti igény, mivel túrázok a lábaim erejével nincs gond, de az állóképességem nem az igazi, ezen már jó ideje szeretnék javítani.

Mi a célom a futással? Igazából semmi extra, csak edzettebb szeretnék lenni és jól szeretném érezni magam. Most így kb. 10 km táv elérése a távlati cél, könnyen lehet hogy ha ez megvan akkor meg is fordulok majd valami futó rendezvényen, de alapvetően nem igazán célom a versenyzés.
Ez viszont úgy érzem kezdőként kicsit talán sok lenne, így a 30 perc folyamatos futást jelöltem ki az első mérföldkőnek, majd utána jöhet az 5 km minél gyorsabb lefutása. Így az első alkalom után azt mondom, hogy nem elérhetetlen cél, igaz csak 7-8 percet bírtam egyhuzamban futni, de a lábam vitt volna még tovább, csak a tüdőm tiltakozott. :D Kis séta után azért még ráhúztam egy kicsit, de ott már rendesen volt bajom a levegővel.

Az első alkalom tanulsága az, hogy javítanom kell a légzéstechnikámon, úgy éreztem, hogy ez volt ma a szűk keresztmetszet.
Úgyhogy izgatottan várom a folytatást, a terv az, hogy innentől hetente írok egy ilyen szösszenetet és heti 2-3 futást tervezek.

Telemetria :)

Megjegyzés: természetesen volt bemelegítés és levezetés is ahogy kell

Hozzászólások

(#1) asci


asci
(kvázi-tag)

Hajrá, sok kitartást hozzá! Én is most kezdek el újra futni, az előző próbálkozásom alkalmával kissé odatettem az ízületeimnek a túlzott megerőltetés miatt.

Két dolgot érdemes megfontolni:
- megfelelő futócipő [link]
- fokozatosság [link] (sajnos ezzel nekem is gondjaim vannak)

(#2) jeri


jeri
(tag)

Cooper tesztet csináld meg, lesz viszonyítási alapod.
Probaljunk meg először a ritmust, lépés nagyságot megtalálni, vagyis kezdetben kőkeméményen magadra, mozgásodra kell figyelni,gondolatban akár lefutni egy rövidebb távot.A muzika nem biztos hogy segít.
Találjuk meg a mostani sebességünket: km-es tavon jo az a 6,5 perces kili kezdetnek.
Bemelegítés,levezetés is lehet majd egyre gyorsabb iramú /minimum 20-20 perc.
Később ha érzed a lassulást, HITT meg TABATA.
Anatómiai talpbetét a legjobb barátod.
Lépcsőn való futás is nagyon jó dolog.
Mihamarabbi gyógyulást az első tapi bőnye gyulladásodból, Iiliotibialis szalag szindróma fájdalmából.

(#3) Goe


Goe
(lelkes újonc)

asci: Köszi, Neked is kitartást hozzá! :) Igen az ízületi sérülésektől tartok én is egy kicsit, remélem sikerül valamennyire elkerülni. Köszi a linkeket! A cipőről olvastam én is, kezdésnek sajnos nem tudtam túl nagy összeget szánni egy profibbra, így egy olcsóbb, viszonylag normális Decathlonos cipőt vettem. Igazából kényelmes, ha már belejöttem a dologba azért beruházok egy jobbra.

jeri: Köszi a tanácsokat, megfogadom! Zenét nem is akartam hallgatni, egyrészt szeretem hallani, hogy mi történik körülöttem, másrészt meg amit írtál is, igyekszem a légzésemre meg a mozgásomra koncentrálni. Lesz még mit tanulnom ebben :)

Steam: hungoe | PSN: HUNGo3e

(#4) ncc1701


ncc1701
(PH! addikt)

A futás a 4 lábú állatoknak való! Próbálj bicajozni, kb ugyanannyi kalóriát égetsz, viszont gond nélkül tudsz több órát is egyhuzamban tekerni. És ha megnézed, mosolygó futót nem sokat látsz, bicajost annál többet. :) Csak egy jó tanács volt. Asszony anno futott, de ma már sokkal inkább bicajozik, én 2-3 évet atletikáztam, de annyira megútáltatták velem az edéseken, hogy tizen éve egy métert sem vagyok hajlandó futni. Szintén bicaj.

(#5) Goe válasza ncc1701 (#4) üzenetére


Goe
(lelkes újonc)

"És ha megnézed, mosolygó futót nem sokat látsz, bicajost annál többet."
:D

Egyébként van benne igazság, a futás lehet, hogy tényleg szenvedősebb a bringázásnál, de szerintem ugyanúgy élvezhető. Szeretek bringázni, de inkább túrákat csinálok vele, mint edzek, másrészt meg már egy ideje hulla a vasam és most nem is nagyon szeretnék/tudok újat venni. Úgyhogy egyelőre marad a futás, persze benne van a pakliban, hogy később belekóstolok a komolyabb bringázásba.
Összességébe véve szerintem mindkettőnek megvannak a szépségei, a futáshoz kicsit talán őrültebbnek kell lenni, de ugye túrázó vagyok, szóval ez pipa :)
Edzésre, ahol kihajtják az emberből az életet soha nem mennék, csak magamtól csinálom és feszegetem a határaimat, de csak addig amíg élvezem is.

Steam: hungoe | PSN: HUNGo3e

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.