2021. április 22., csütörtök

Gyorskeresés

ANNO: Mutationem Demo ajánló

Írta: | Kulcsszavak: cyberpunk . Cyberpunk 2077 . Anno:Mutationem . PlayStation . Steam . PC

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Cyberpunk stílusú játékok eddig is jelentek meg, és ezután is fognak, bár meglehet, hogy a lengyel CD Projekt Red legutóbbi üdvöskéje, a Cyberpunk 2077 miatt egy kicsit jobban odafigyel a játékostársadalom ezekre a programokra. Cyberpunk 2077 ide vagy ide, ezeknek a programoknak eddig is volt, és ezután is lesz létjogosultsága, igaz, az utóbb említett cím megjelenése körüli perpatvar, és jelenlegi állapota miatt vannak akik végleg, vannak akik egy időre bár, de elfordultak a játéktól. Ez főképp a konzolos játékosokat érinti, főleg azokat, akik pénz vagy készlethiány miatt nem jutottak next-gen konzolhoz. Ezeken ugyanis még éppenhogy játszható az FPS nézetű RPG kaland, prev-gen konzolokon viszont már közel sem ennyire rózsás a helyzet: a CP 2077 jelenleg mindenféle technikai problémának köszönhetően játszhatatlan, már ha az ember tényleg játszani akar, és nem 5 percenként a haját tépni.

Ez az írás viszont most nem a Cyberpunk 2077-ről szól, hanem egy olyan nagyon ígéretes, cyberpunk stílusú akciójátékról, amely akár a lengyel játék helyett vagy mellett nyújthat kiváló szórakozást. Ugyan egyelőre csak kóstolót kapunk, a teljes program ugyanis 2021-ben jelenik meg, de Steam-en már kipróbálhatjuk a játék demo változatát. Ez az ANNO: Mutationem.

Mielőtt fejest ugranánk a játék megismertetésébe, foglalkozzunk egy kicsit a program fejlesztőivel. Az ANNO: Mutationem-et a pekingi székhelyű, főleg kínai fejlesztőkből álló ThinkingStars fejleszti, akiket európai és japán tagok is tovább gazdagítanak munkájukkal. A ThinkingStars 2017 óta működik, és állításuk szerint a retro játékok és a cyberpunk stílus nagy rajongói ők, ami bizony az első közös játékukon, ajánlóm tárgyán is meglátszik. Játékukkal egyben azt is szeretnék megmutatni, hogy milyen remek programok jelenhetnek meg a világ bármely pontjáról, és hogy világméretben a játékosok mind egy nagy csoporthoz tartoznak, függetlenül attól, hogy mit mond az útlevelük. A bemutatkozásuk abszolút szimpatikus, pont olyan, mint az ANNO: Mutationem.

A játék egy akció-kaland műfajba tartozó, RPG elemekkel fűszerezett produktum, melyet egy cyberpunk világba helyeztek, látványvilága pedig pixel art stílusban készült, és látványosan ötvözi a két és háromdimenziós grafikát. Ez utóbbi az ANNO egyik leglátványosabb feature-je. A pixel art grafikát sokak gyomra ugyan nem veszi be, azok akik viszont szeretik, biztosan díjazni fogják a 2D & 3D jól alkalmazott, stílusos ötvözetét. Miközben felfedezünk a játék világában, azt főképp 3D-ben tehetjük meg. Bemehetünk épületekbe, üzletekbe, kisebb utcákba, itt mind-mind működik a háromdimenziós térhatás, miközben a karakterek kétdimenzióban jelennek meg, egyedi összképet tárva elénk. Miután a felfedezés ily módon történik, a harcokban már főképp 2D-ben, megannyi platformer játékhoz hasonlóan vehetünk részt, de hogy ne legyen egysíkú, a játék ezen részeit különböző vizuális térhatásokkal élhetjük át. Ha valaki odáig van a japán rajzfilm kultúráért, annak valószínűleg újabb piros pontot fog jelenteni az, hogy a program karakterei animés stílusban vannak megrajzolva.
A fények csodálatosak, cyberpunk játék lévén ez pedig kiemelt szerepet kapott, a neon fényekkel átitatott látványvilág nagyon hangulatos, de a program remekül használja az árnyékokat, és találkozhatunk köd és füsteffektekkel is.

Az ANNO: Mutationem-ben egy fiatal lányt, Ann-t irányítjuk, egy magas szinten képzett, kiváló harci képességekkel rendelkező magányos farkast, aki egy személyes küldetésen van egy olyan metropoliszban, ami tele van baljós nagyvállalatokkal, bűnözőkkel, és olyan lényekkel, amik a fejlesztők elmondása szerint félelmetesebbek, mint amit szóban el lehet mondani. Kalandunk során megbízható hacker barátnőnk, Ayane lesz a segítségünkre, a történetet és a játék világát pedig gazdagnak, sötétnek, és helyenként bizarrnak jellemzik a ThinkingStars fejlesztői.

Ugyan a történetből a demo alapján sokat nem tudunk meg, annyit viszont igen, ahogy Ann egy fura betegségben szenved, mely miatt felkeresi orvosát. A 30-40 percet biztosító demo alatt még egy pici extra infóval lehetünk gazdagabbak (amit ti majd magatok fogtok megtapasztalni, én nem lőném le), de a kis kóstoló főképp inkább a játékmenetet, és a hangulatot szeretné velünk megismertetni, ezt pedig remekül teszi, főleg egy olyan világban, ahol valahogy már nem divat demo kiadásokat a játékosok elé tenni, mielőtt azok megvennék a teljes programot.

A játék a korábban említett felfedezésre, és harcra alapozik. A felfedezés során háromdimenzióban mozoghatunk az éppen adott környezetünkben, bemehetünk épületekbe, lakásokba, üzletekbe, mindezt teljesen szabadon, értve ezalatt azt, hogy akár vissza is mehetünk korábbi területekre, és feloldhatunk új játékbeli eseményeket is. Interakcióba léphetünk különböző NPC-kel, akikkel persze többségében általános beszélgetésben vehetünk részt, felvehetünk különböző tárgyakat, amiket eladhatunk pénzért, de vásárolhatunk és craftolhatunk is új eszközöket, amikkel fejleszthetjük Ann képességeit, eszközeit és fegyvereit.

A harcokra sem lehet panaszkodni, ezek kellően dinamikusak, ehhez pedig hatalmas pluszt ad a játék stílusához passzoló, fülsimogató elektronikus zene. Ann-el karddal csapkodhatunk, lőfegyverrel lőhetünk és ezeket többfajta módon is kombinálhatjuk átlagos és boss ellenfelekkel egyaránt, de arra is van lehetőségünk, hogy kitérjünk a támadások elől. Az újfajta Doom játékokban látott glory kill rendszer láthatóan inspirálta a készítőket, ezt ugyanis a saját elképzelésükben implementálták a játékba, vizuálisan pedig itt lép életbe a 3D effekt, melynek köszönhetően látványosan vihetjük végbe ellenfelünk kivégzését. Nem kétgombos, faék egyszerű harcoknak lehetünk részesei, de nincs is túlbonyolítva a rendszer, és a nehézséget is sikerült pont jól belőni, pláne úgy, hogy egyelőre nincs nehézség választási opció.

Technikai értelemben is remekel az ANNO: Mutationem, a játék remekül fut, röhögve tartja a 60 képkockát másodpercenként egy AMD 5700 XT videokártyát, 2700X AMD processzort és 16 GB RAM-ot használó számítógépen, de akár a 144 fps-t is, melynek külön örültem egy 144 Hz-es Full HD monitor birtokában. A játék ezen a platformon nem kér sokat, ajánlott gépigényét nézve egy GTX 1050 típusú Nvidia videokártyán, Intel i5+ processzorokon vagy AMD oldalon ezek megfelelőivel 8 GB RAM meglétével bőven játszható. Ez ugyan a demo verzió gépigénye, de valószínűleg a teljes játék sem kér majd többet. Akinek nincs PC-je vagy megfelelő laptopja, ne búslakodjon, a játék PlayStation 4 konzolra is megjelenik.

Az ANNO: Mutationem a Sony State of Play előadásán mutatkozott be 2020. augusztus 6.-án, a megjelenési időt a bemutató videó alatti leírásban PlayStation platformon ez év decemberére tették, míg a játék PC-s változatát illetően a Steam-es adatlapon 2021-re. Alább megtekinthetitek a játék bemutatkozó trailerét, a következő linken pedig ti is tehettek egy próbát a demóval: [link]

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.