2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Egy eső és csend ihlette kis szösszenet.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Miről is írhatnék. Az autó. Legyen. Tudjátok épp ma kérdeztem meg a főnökömet, hogy az ő autójának mi a neve. Azt mondta: "Az én autómnak nincs neve. Nem értem az embereket. Az autó csak egy nagy kupac fém és műanyag. Egy használati tárgy ami nem érez, aminek nincsenek gondolatai. Nem kell ezt túlbonyolítani. Egy tárgy amit arra használ az ember, hogy beleül és elmegy vele valahova."

Én pedig őt nem értem. Szerintem ez nem így van. Az autó igenis "érző lény" akinek vannak gondolatai és érzései. Ugyebár mindenki tudja, hogy ez nem így van. Én is tudom. De játszunk egy kicsit, próbáljuk meg elhinni róla, hogy érez és lát. Úgy gondolom, hogy az autó igenis meghálálja azt, hogy letörlöd róla a koszt, megsikálod a lámpáit és letörlöd a műszerfalat.

Igenis az én autómnak van neve. Úgy hívják, hogy Vér Edény, a munkatársaim pedig elnevezték Tűzcsapnak. Nevén szólítom és tegyük fel meghálálja.

Igazából nem is erről akartam írni. Na mind1.

Csönd volt itthon, aztán megszólal a telefon. Indulás van, mert megjött a helyzet. Én erre nagy izgalommal elindultam. Hova? Hát el. Céltalanul mégis a cél felé, csöndben és izgulva. Vajon képes vagy rá és ki fogom bírni. Csak el ne tévedjünk.

Egy laza mozdulattal behuppantam a kocsiba, beindítottam, feltapasztottam az üvegre és a GPS-t és bepötyögtem. Calais - Franciaország. Számolás, számolás majd végeredmény. Lazán kiírta: Hátralévő távolság: 1637km. Pontos idő: 21:52.Várható érkezés: 17:35.

Csak ültem és néztem. Aztán lenéztem az akkor 5 hónapos jogosítványomra. Aztán vissza a GPS-re. Aztán a váltóra. 1.-esben van. Go.

Mentem, mentünk, tábla: A. Ausztriába érkeztünk, útitársam nagy boldogságára aki még sosem járt külhonban.

Csak úgy suhantam át az éjszakai Ausztrián, majd Németországon. Jó volt. Soha nem fogom elfelejteni. A rádió halkan szólt, az idő 3 óra körül járt. 5 órája vezetek már. Lassan kezd égni a szemem, de több mint 1.100km még hátravan. Menni kell. Majd ha nagyon fáradt leszek cserélünk a barátommal. Még jó, hogy velem van.

Tehát. Csend. Csak a 110 ló halk morajlását hallom, a számláló pedig 140km/h-on áll mintha odabetonozták volna. Ejjh de kellett volna egy tempomat. A visszapillantóba nézek. Előttem, mögöttem sötétség. Közel, s távol nincs egy lélek sem. Én pedig csak gonoszul megtöröm a sötétséget. A tükörben látom, hogy kedvenc K.anyám al van dőlve, bátyám pedig a hát támlának nekidőlve horpaszt. Elmosolyodom és gondolok azokra az indulás előtti szavakra amik elhangzottak: "Én ugyan nem fogok aludni!" :) Jó. Lehet rám céloztak vele. Jobbra fordítom a fejem egy pillanatra. Napszemüveg haveron. Nem tudom eldönteni mit csinál. Nézem az utat tovább majd halkan megszólalok. Tomi! Nincs válasz. Tehát akkor alszik. A rádiót még jobban elcsitítom és suhanok tovább.

Kanyar, balra. Aztán jobbra. Aztán 100km egyenes. Majd a végén egy enyhe jobbos.
Tábla: Köln - 90km.. A szemem majd kiesik már és látom, hogy a csapat is ébredezik a nappal együtt.. Lenézek az órára, 7:35. Kimerültem, lelassultam és álmos vagyok. Már egy egy pislantás után homályosan látok. Eljött a csere ideje. Az első parkolóba beálltam. 900km-ert és majdnem 10 órát vezettem egyhuzamban.

Megtörtént a csere, de valami belém hasított. Nem tudok aludni, félek. Egy nagy gondom van. Ha más vezet, én bizony nem tudok aludni. Ezért tág szemekkel néztem az utat tovább. Kiment a szememből a fáradság és olyan volt mintha most keltem volna. Csak az a 20 perc nyújtózkodás kellett..

A holland határ előtt T jelezte, hogy fáradt. Újabb 300km-ert nyomtam le. Ezután én megfogadtam, hogy az odafelé útban többet nem kívánok részt venni.

17:20-ra érkeztünk meg. Fáradságos út volt. Könnyekkel küszködve karoltam át édesapámat miközben a "büszke vagyok rád" mondatocska hagyta el a száját.

Gyors étkezés aztán induljunk haza. Azért ha már itt vagyunk, beugrottunk az óceánba egy fél órácskára.. :) Én kezdtem, mivel aludni akartam. 150km után immáron Belgiumban cseréltem a kipihent bátyámmal. 1.100km-ert vezetett egyhuzamban át egész Belgiumon, Németországon és fél Ausztrián. Németországban valahol cseréltünk, de csak 50km-re. Arra nem emlékszem már hol. A hazafelé út során 3 órát sikerült elszunnyadnom. Aztán beértünk Bécsbe. Itt újra én vezettem, egészen hazáig.

Soha nem fogom elfelejteni ezt az utat, egy örök élmény marad számomra. Majd amikor az unokáim megkérdezik: Papa! Neked mennyi volt az amit életedben legtöbbet vezettél egyhuzamban? Azt fogom mondani: "Kedvesem, a papa jó sok évvel ezelőtt fél liter vízzel nekivágott Franciaországnak".

A 3. nap 15:30-kor húztam ki a kulcsot a kocsiból. Az indulásnál lenullázott óra mutatott pontosan 3556km-ert.

Hozzászólások

(#1) gamek!ller


gamek!ller
senior tag

Sorry, a csend és az eső ezt hozta ki belőlem.

(#2) danih


danih
addikt

Bzmeg de hasonlít a rendszám az asszony kocsijáéra lol betojtam egy pillanatra :)

(#3) Jofi81


Jofi81
őstag

Fábryék után nevezted el Vér Edénynek?

(#4) gamek!ller válasza Jofi81 (#3) üzenetére


gamek!ller
senior tag

Igen :) Imádom azt a sorozatot, kb 15* biztosan megnéztem már :)

(#5) Sandrew


Sandrew
őstag

Ez az út szépen megrögzült benned :)

[ Szerkesztve ]

(#6) sz4blya


sz4blya
csendes tag

You did it well son, did it well.

csakaztán az éjszakai vezetéssel mégiscsak vigyázni, akkor jön a bárgyúság amikor nem számítasz rá és kész a baj. előtte kávé, alvás elleni tabletta, közben rágó, energiaital javallott!

4-5 óránként meg nem árt kicsit kiszállni, nyújtózni, egy trombózis sem kellemes dolog :(

Cum Deo Pro Patria Et Libertate. Verje meg a mi Istenünk, aki ezt engedte! | Free life, free people, free internet! *See you, space cowboy!

(#7) gamek!ller válasza sz4blya (#6) üzenetére


gamek!ller
senior tag

Nem írtam le túl részletesen mert nagyon nem akartam belemenni a dolgokba, de 2-3 óránként megálltunk 10 percre kb és mindig toltam egy kv-t és az energiaital is fogyott :)

(#8) Sandrew válasza sz4blya (#6) üzenetére


Sandrew
őstag

4-5óra az már igen csak sok :K
Inkább 2-3óra mert szépen el lehet ülni magad az autóban :)

Cikkhez:
Tempomat az nagyon jó dolog... Utólag is be lehet rakni mivel az autó tudja csak a kapcsoló+kábelköteg kell hozzá.

(#9) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Látom te nagyon oda vagy a 4 kerekűekért. :R Én nem tudom majd lesz és kész, eszköz. Most azt mondom alacsonyabb szinten becsülöm majd mint amúgy a környezetemben lévő elektromos cuccokat.

(#10) No-kia


No-kia
őstag

enyémet mindenki vörös villámnak hívja :D

"Az autó igenis "érző lény" akinek vannak gondolatai és érzései."

akkor az enyém nagyon utálhat engem. :DDD

ami majdnem mindnet elmond rólam:

:C

Engem hétvégére a IN7.dockyard COD 4 csapat (Bturboék) "béreltek " fel, hoyg vigyem ki őket egy lengyel versenyre, mert egyik közös ismerősünk ajánlott , hogy velem élvezet lesz kimenni :D jó móka volt

[ Szerkesztve ]

Nokia 500 | Ford Sierra 2.0i | Dell N5010

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.